Rychlodotazy č. 2

Diskuse na témata, která se vůbec netýkají aut

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Noclaf 14. 8. 2019 08:01

burty s krenem píše:Kdyz neco zabrzdi ze 100mph za 3.3s
Tak lze odvodit kolik zabrzdi vzdálenost z 60mph?
Asi ne. Neni to lineární

Ano, jde - pokud to nechces mit presne na milimetr, tak muzes pocitat ze decelerace je po celou dobu brzdeni konstatni. Udelal jsem si test : vzal jsem si brzdnou drahu z 50kmh na http://www.autolexicon.net/cs/articles/brzdna-draha/ a dopocital kolik mi vyjde na 60 a 80 -> 60 = 20,16m a 80 = 35,84m tz. uplne minimalni rozdil oproti jejich mereni pro 60 a 80.
SI ALTERUM SIT OPTANDUM, MALIM EQUIDEM INDISERTAM PRUDENTIAM QUAM STULTITIAM LOQUACEM
Merida AM 3000D 2008 + Sigma Sport Mirage EVO X;
Noclaf
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod OTA21 14. 8. 2019 08:04

Tak to bude ale hodně kus od kusu. U aut se slabšíma brzdama to bude rozdíl velkej, bych řekl.
96kW
OTA21
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 14. 8. 2019 08:06

Daju sa najs grafy z racelogicu z deceleracie aj obyc auta ne len sportove.
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod goes 14. 8. 2019 08:10

Noclaf píše:
burty s krenem píše:Kdyz neco zabrzdi ze 100mph za 3.3s
Tak lze odvodit kolik zabrzdi vzdálenost z 60mph?
Asi ne. Neni to lineární

Ano, jde - pokud to nechces mit presne na milimetr, tak muzes pocitat ze decelerace je po celou dobu brzdeni konstatni. Udelal jsem si test : vzal jsem si brzdnou drahu z 50kmh na http://www.autolexicon.net/cs/articles/brzdna-draha/ a dopocital kolik mi vyjde na 60 a 80 -> 60 = 20,16m a 80 = 35,84m tz. uplne minimalni rozdil oproti jejich mereni pro 60 a 80.


Ale pokud mas pri 60 20 metru a pri 80 35 metru tsk to mpc linearni neni.
Fluence - ∅ 15,27 l/100km (CO2 - 356 g/km)
goes
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Noclaf 14. 8. 2019 08:35

Decelerace linearni je, woe. :-)
SI ALTERUM SIT OPTANDUM, MALIM EQUIDEM INDISERTAM PRUDENTIAM QUAM STULTITIAM LOQUACEM
Merida AM 3000D 2008 + Sigma Sport Mirage EVO X;
Noclaf
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod goes 14. 8. 2019 09:32

Tak kdyz to rikas.
Fluence - ∅ 15,27 l/100km (CO2 - 356 g/km)
goes
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Noclaf 14. 8. 2019 10:42

Obcas lepsi nebojovat za principy a mlcet. ;)
SI ALTERUM SIT OPTANDUM, MALIM EQUIDEM INDISERTAM PRUDENTIAM QUAM STULTITIAM LOQUACEM
Merida AM 3000D 2008 + Sigma Sport Mirage EVO X;
Noclaf
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod goes 14. 8. 2019 11:23

Muzes mi tu linearitu vysvetlit?
Fluence - ∅ 15,27 l/100km (CO2 - 356 g/km)
goes
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Noclaf 14. 8. 2019 12:08

0->50 na 14m => decelerace ~24.8kmh/s
0->60 pokud nechame stejnou konstantni deceleraci => ~2.42s => ~20.16m
0->80 pokud nechame stejnou konstantni deceleraci => ~3.22s => ~35.77m

Brzdna draha nema linearni zavislost na rychlosti, ale decelerace je ve vsech pripadech linearni/konstantni a tudiz pokud vime brzdnou drahu pro jednu rychlost, tak si brzdnou drahu muzeme +-dopocitat pro libovolnou rychlost.
SI ALTERUM SIT OPTANDUM, MALIM EQUIDEM INDISERTAM PRUDENTIAM QUAM STULTITIAM LOQUACEM
Merida AM 3000D 2008 + Sigma Sport Mirage EVO X;
Noclaf
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod goes 14. 8. 2019 12:16

Jenze auto ti nebrzdi stabilne treba -20kmhs schvalne se podvej na ty grafy.
Fluence - ∅ 15,27 l/100km (CO2 - 356 g/km)
goes
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod OTA21 14. 8. 2019 12:23

Tak JBL Flip 4 je doma. Párování OK, kvalita přednesu.....no řekněme v pohodě na takovej váleček. Celkově jsem spokojenej. Dík.
96kW
OTA21
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod m.a.x.i.m.u.s 14. 8. 2019 12:51

Moucha píše:já mám JBL Flip 4 myslím, hraje dobře za ty money, ale Charge hraje líp, jen je větší.

Rozdíl v basech, že? Charge je má větší.
m.a.x.i.m.u.s
Potížista

Odeslat příspěvekod Noclaf 14. 8. 2019 13:00

goes píše:Jenze auto ti nebrzdi stabilne treba -20kmhs schvalne se podvej na ty grafy.

Jak jiste vidis, numericky to sedi. Tz. pro orientacni vypocet je uplne ok zanedbat jiny vlivy.
SI ALTERUM SIT OPTANDUM, MALIM EQUIDEM INDISERTAM PRUDENTIAM QUAM STULTITIAM LOQUACEM
Merida AM 3000D 2008 + Sigma Sport Mirage EVO X;
Noclaf
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod OTA21 14. 8. 2019 13:31

m.a.x.i.m.u.s píše:
Moucha píše:já mám JBL Flip 4 myslím, hraje dobře za ty money, ale Charge hraje líp, jen je větší.

Rozdíl v basech, že? Charge je má větší.

Je ale opravdu dost větší, to byl hlavní důvod, proč jsem vzal jen FLIP 4.
96kW
OTA21
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod goes 14. 8. 2019 13:39

Noclaf píše:
goes píše:Jenze auto ti nebrzdi stabilne treba -20kmhs schvalne se podvej na ty grafy.

Jak jiste vidis, numericky to sedi. Tz. pro orientacni vypocet je uplne ok zanedbat jiny vlivy.


Numericky to sedi na nejakem nesmyslnem prikladu. Vic co je uarazejici ze vubec neresis realnou sitiaci. Napr zahrivani brzd pri brzdeni a tedy oostuone snizovani brzdneho ucinku apod. Teorie mozna sedi sle suto nebrzdi linearne. To ze najdes jeden proklad na jterem to pkus kinus zavrene oci sedi na veci nic nemeni.
Cas k zbrzdeni 200-100 je delsi nez u 100-0. Stejne tak i brdzny ucinek se snizuje takze i absolutni hodnota zaporne akelerace klesa. Brzdnoj drahu nema smysl resit je jen soucinem casu a rychlosti takze logikcky linearni nebude nikdy.
Fluence - ∅ 15,27 l/100km (CO2 - 356 g/km)
goes
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků