ŠkodaOctávia2 vs Honda Civic

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod T.E.CH 12. 4. 2007 11:36

Nevím zda máš zkušenosti s diselovými motory + turbo.Prodleva u turba je vždy, někde větší někde menší ale vždy tam je.Hondí motor ale patří téměř k tomu nejlepšímu(krom výkonu) co lze teď koupit.103 kW ale postačuje, jede to hodně dobře, mám ho doma.Prodleva tam je ale jde ji eliminovat... otázkou za jakých okolností si tu prodlevu zkoušel...iCTDIíčko snese opravdu opravdu nízké otáčky.Já třeba jezdím ve městě na cca 1200 otáček na tempomat a motor to krásně vezme.(na 4řku jedu 50 km/h)nakonec si přečti na motor tyto recenze.

http://www.autorevue.cz/default.aspx?se ... pter=25132

http://www.autorevue.cz/default.aspx?se ... pter=28241
T.E.CH
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ivax 12. 4. 2007 11:45

Ok tam problem nebol,on ťahal už zospodu a docela slušne.Nechcem nejak za každú cenu hľadať chyby,ale zdalo sa mi,keď som nedávno skúšal TDI,že tam to išlo bez prodlevy,skratka reagovala na plyn okamžite,ale ak má aj TDI myslím,že majiteľia sa snáď ozvú.Inak som voči tej 2,2 výhrady nemal,toto je jediná.
Ivax
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar


Odeslat příspěvekod Ivax 12. 4. 2007 11:57

Ok Radku a je prodlevu cítiť aj pri TDI,alebo nie?
Ivax
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Radek Ondrášík 12. 4. 2007 12:07

u TDI je daleko vetsi
Radek Ondrášík
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pavelll 12. 4. 2007 12:17

U TDI je prodleva daleko vetsi souhlasim s radkem :D
pavelll
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ivax 12. 4. 2007 12:18

Ok síce moc tomu neverím,ale nedám za to ruku do ohňa,musím si to ešte raz pozrieť,lebo nejak som ju tam aspoň na tej,čo som skúšal neregistroval a kamarát má 1,9TDI,ktorému som včera volal a tiež tvrdil to isté,čo ja.A kamarátovi,čo sme vyberali malé auto,tak ju nebolo cítiť na GP 1,3MTJ 90ka 207 1,4HDi.Naopak na Fieste bola najväčšia.Po vyskúšaní dám vedieť.
Ivax
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod T.E.CH 12. 4. 2007 12:20

U koncernu je škoda, že nemaj už udělaný CRka.Osobně já proti TDi nic nemám (najezdil jsem se na nich do alelujá a spokojenost), rozhodně bych nevykřikoval ty kecy jak je to motor na ho*no atd.Já jsem s tím byl spokojen, i když pravda, Honda má ten motor lepší.Dokonce jsem nedávno jel s Passatem do Liberce a opravdu mě překvapilo, jak ten motor dokazali uvnitř odhlučnit- fakt slušný.Pravda, nebyl to PD, byl to ten 81Kw či 85 Kw, nevím přesně.Docela bych si zkusil ten 2,0 litr od VW jak jede, ještě jsem s tím nejel.Prý to ale taky duní.Jinak ty VW motory maj většinou nižší spotřebu než konkurence.Já Hondou dokážu jezdit taky pod 5 litrů, ale musím se snažit...což se mi většinou nechce.
Demokracie byla odsouzena k zániku v okamžiku, kdy politici zjistili, že mohou uplatit voliče jeho vlastními penězi a kdyby volby měli něco změnit, dávno by je zakázali.

Demokracie není panováním , nýbrž prací k zabezpečení spravedlnosti.
T.E.CH
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Radek Ondrášík 12. 4. 2007 13:40

Ivax: nedej na subjektivni pocity. TDI ma skutecne vetsi prodlevy.
Radek Ondrášík
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ivax 12. 4. 2007 14:09

Radku,jasné,berme že ma O2 väčšiu,ja to ani netvrdím na 100% iba som mal ten pocit a som to aj niekde čítal,že vďaka pumpe-duse ma TDI okamžitý nástup bez prodlevy. Tu je tiež niečo,ale toto nebolo ono Test O2 1,9TDI= Citujem:Pohon
V porovnaní so vznetovým dvojlitrom, ktorý sme testovali v limuzíne, je 1,9 TDI vlažnejší adekvátne nižšiemu výkonu aj krútiacemu momentu. V porovnaní s motormi obdobnej kubatúry a výkonu so systémom Common rail má ostrejší nástup v nižších otáčkach, ale drsnejší – menej kultivovaný chod a rovnako ťažko sa v zime zohrieva. Spolupracuje s rovnomerne odstupňovanou päťrýchlostnou manuálnou prevodovkou.
.Ja sa to pokúsim najsť.Ale samozrejme tým nechcem povedať,že je to lepší motor.Mne sa ten Civic veľmi páči a tá prístrojovka je super.
Ivax
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Radek Ondrášík 12. 4. 2007 14:21

Ivax: ja bych mozny problem delsi prodlevy videl i v v necem jinem. Ta prodleva muze byt ve finale stejna, ale u TDI jde o to, ze po zmacknuti plynu se nic nedeje a pak to najedno zabere. Tato prodleva ma treba 0,5 s. U CR motoru po zmacknuti plynoveho pedalu motor mirne zabere a zaber se stupnuje az do sveho maxima zaberu. Tato doba muze byt treba taky 0,5 s. Takze interval mezi nulovym a plnym zaberem muze byt u obou motoru 0,5 s, ale diky tomu, ze TDI ma v tomto intervalu v podstate 0-FULL a CR maji 0-vzestup-FULL, tak se muze zdat, ze TDI zabere pozdeji.

Ja to nikdy nemeril nejak extra presne, ale krivky z akcelerometru hovori proste tak, ze tam ten rozdil je v neprospech TDI a ze u CR motoru neni nikdy nastup 0-FULL, ale vzdy 0-vzestup-FULL.
Radek Ondrášík
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod T.E.CH 12. 4. 2007 14:39

Myslím že rozebírat rozdíl mezi iCTDi a TDI je skoro zbytečné.(ale nic proti tomu)iCTDi je prostě až na spotřebu lepší, o tom žádná.Ono taky jde o zvyk (navyk).Kdysi jsem měl pod "pedálem" 1,9 TD 55Kw-VW.Velice jse mě zamlouval mohutný nárust výkonu (tzv kopanec).Vždycky jsem tam nasázel rychlosti s pocitem zrychlení (na tu dobu) ..no jelo to pocitově fakt dobře.Posléze jsem jezdil s O1 81Kw a byl jsem zpočátku rozladěn, že to auto vůbec netahá...no kopanec byl mnohem menší, zdálo se mi že to nejede.Opak byl pravdou.Dneska už bych motor takto naladěn mít nechtěl, myslím že jde o zvyk a toto je velice subjektivní.
Demokracie byla odsouzena k zániku v okamžiku, kdy politici zjistili, že mohou uplatit voliče jeho vlastními penězi a kdyby volby měli něco změnit, dávno by je zakázali.

Demokracie není panováním , nýbrž prací k zabezpečení spravedlnosti.
T.E.CH
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Radek Ondrášík 12. 4. 2007 14:44

Tech: jj vyvoj v dizslech sel kurnik dopredu a na to, ze Honda moc dizly nedelala je iCTDi opravdu povedeny motor, ktery ma i po letech od uvedeni co nabidnout a to neprosel v podstate zadnou promenou. Skoda jen mensiho vykonu a hvizdotu ale jinak pohoda
Radek Ondrášík
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mr.Semtex 12. 4. 2007 14:51

Diesel nikdy nebyl má krevní skupina, ale když mi to v Hondě nutili ještě jako novinku, tak jsem byl při jízdě příjemně překvapený.. Reakce na plyn, témeř nulová prodleva nástupu a lineární zrychlení - pokud nevíš co je pod kapotou, tak by jsi typoval benzín.. Rozhodně alespoň v těchto oblastech s TDI naprosto nesrovnatelné.. pozor2
Mr.Semtex
Hodnostář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod T.E.CH 12. 4. 2007 15:03

2R.O-Je zajímavé že já ten svistot-hvízdot ani zas tak neslyším..., ano tatra sound tam je, ale je to slyšet jen při určitých otáčkách a musím se soustředit aby to slyšel..V Civiku se mi zdá, že motor moc dobře utlumen není, respektive určitě by to šlo lépe.Jinak k výkonu....mě to stačí bohatě...za cca 9 sc 100 ani moc nevyužiju a pružnost mi postačuje.Šlo by to asi čipnout ale zatím na to kašlu, fakt to jezdí dobře.Honda asi nechce jít cestou nejvyššího výkonu , možná kvůli spolehlivosti, možná by musela řešit dimnzaci převodovek, spojky atd a ona zas tolik aut (vůči konkurenci) neprodá, takže jí se to asi nevyplatí.Ne asi , ale určitě.Myslím že ten motor udělala jen kvůli Evropě, je kvalitní (problémy jsem neslyšel) a na výkon kašlou.Většině to postačuje...
JInak budu muset řešit pneumatiky, tenhle rok mě vydržej jen tak.Mám na tom Cooper-ky 16" a po 10 000km, jsou na předku tak 2 mm před ukončením jejich životního cyklu.Zadek je jak novej.Potřeboval bych nějaký tvrdší co vydržej víc.Ty rozjezdy jim asi dávaj "zahulit".JInak ale kola neprotačím a stejně to ty pneumatiky "žere"Asi jsou moc měkké...co bys doporučil.

205/16/55
Demokracie byla odsouzena k zániku v okamžiku, kdy politici zjistili, že mohou uplatit voliče jeho vlastními penězi a kdyby volby měli něco změnit, dávno by je zakázali.

Demokracie není panováním , nýbrž prací k zabezpečení spravedlnosti.
T.E.CH
Veterán
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků