ŠkodaOctávia2 vs Honda Civic

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Ivax 12. 4. 2007 15:17

O tom nepochybujem,motor má veľmi pekný chod a slušný ťah,ale ten nástup,to ani snáď nebude tym,či je CR alebo nie je,nakoľko GP je CR a reaguje okamžite.V podstate s kamárátom sme to testovali spolu a to bolo skonštatovanie obidvoch,ako Civic tak aj Fiesta určite reagovali na pedál tak,že sme spozorneli(jednoducho plyn-nič-a potom akokeky ma kopol do r--i),jednoducho to sa nedalo prehliadnúť.Uverím aj to,že máte iné skúsenosti a vôbec vám ich nevyvraciam,ale naša bola takáto a jednoducho keby som tvrdil opak,by som klamal sám seba.A ako som písal u týchto dvoch aut nám to vadilo.U iných sme to takto neregistrovali.Ak by som sa rozhodol pre Civic,tak určite 1,8,mne to tam fakt vadilo.
Ivax
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lukino 12. 4. 2007 15:44

Ivax píše:No Lukino,ak ti toto príde ako z cirkusu,tak potom aj Lamborghini Murcelágo a Enzo je cirkus img]http://www.japanesecarfans.com/tuners/7060411.001/7060411.001.1L.jpg[/img]

nezlob se, prijde mi to jako z cirkusu... ale nevim proc sem davas takovou fotku, kdyz se bavime o seriovem civicu, nebo mi neco uniklo? proste mi prijde divnej, predni maska, zadek, vyfuky, o interieru nemluvim... pokud se tobe libi, OK, presvedcovat o sve pravde te nebudu:)
Lukino
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lukino 12. 4. 2007 15:48

ITTI píše:2 Lukino: Na samý závěr píšeš naprostou pravdu :tleskani
Je možné,že někdo si může Civica koupit,aby se lišil,ale tak problém nezní.
p/quote]


no baze, ja si maximalne na semaforech kdyz si tohle auto stoupne vedle me muzu rict "kristepane", ale je to muj problem... stejnetak on si muze rict "boze" kdyz uvidi mou fabku:))
Lukino
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ivax 12. 4. 2007 15:52

Ok Lukino,ale seriovy vyzerá tak isto až ne tie dvere,mne sa osobne páči dosť, ale uznám,že niekomu sa nepáči,ale ako z cirkusu sa mi zdá trochu silné caffe
Ivax
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod brasci 12. 4. 2007 15:55

ivax: mas pravdu, aj v cirkuse mavaju vkusnejsie veci ako toto :D takze neurazajme tu cirkus :D
Naposledy upravil brasci dne 12. 4. 2007 15:56, celkově upraveno 1
brasci
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ivax 12. 4. 2007 15:55

brasci,ale no aj ty máš Fabiu?
Naposledy upravil Ivax dne 12. 4. 2007 15:56, celkově upraveno 1
Ivax
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod brasci 12. 4. 2007 15:56

ale nie, no ked sa ti paci kup si ju.. :)
brasci
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lukino 12. 4. 2007 15:56

Ivax - jasne, ja napriklad bych si nevybral ani octu, ani toho civika... byt na me, tak si koupim AR159 a neresim nic, btw cirkus - to jeste neni silne kafe, kdybys slysel co tady pada treba o fabiich, od vraku, pres sunky a podobny vyrazy :D
Lukino
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod T.E.CH 13. 4. 2007 12:49

2Lukino:Tys jsi něco podobného viděl v cirkuse??Já tedy ne...aso moc čteš auto.cz že...příšte něco originálnějšího.
Demokracie byla odsouzena k zániku v okamžiku, kdy politici zjistili, že mohou uplatit voliče jeho vlastními penězi a kdyby volby měli něco změnit, dávno by je zakázali.

Demokracie není panováním , nýbrž prací k zabezpečení spravedlnosti.
T.E.CH
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod j2j 13. 4. 2007 13:27

dle mého názoru stavět proti sobě tato dvě auta je nesmysl. Buď si potrpím na extravaganci, tak jdu do Civiku nebo chci splynout s davem, vezmu Octavii.
Co se týče interiéru, Civic na mě určitě nepůsobí levně. Za to octavia se spodní částí palubovky ve světle šedé ano (v černé je to lepší, ale nuda...). Další věcí, která mi na OII vadí jsou příšerné sedačky- v horších jsem už dlouho neseděl (nechápu to v OI byly celkem OK).
Jediné v čem je pro mě OII lepší je velikost zavazadlového prostoru a větší jízdní komfort. Ve všem ostatním vítězí Civic.
j2j
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ivax 14. 4. 2007 10:39

j2j, nejde mi vyslovene o vonkajší design auta,ale jednoducho chcem kvalitné auto,na jeho vzhľade si až tak nepotrpím.Čo sa týka interiéru O2 v tom máš pravdu,tiež som to registroval.V Civiku sa cítim lepšie.takže som sa rozhodol pre 1,8i-VTEC ak s ním má niekto skúsenosť a chce sa vám písať,hoďte to na plac.Rozmýšlam nad kúpou v Čechách,nakoľko je katalogova cena nižšia a pokiaľ mi tam dajú ešte nejakú zľavu,aby sa mi to už teda oplatilo.Ak o nejakej viete,napíšte to prosím.Dúfam,že iné poplatky z cz na sk nebudú.A možno, ako písal T.E.CH,budem mať aj 5 ročnú záruku,ale v tom si istý nie som,lebo Honda.cz ju na nete dáva,ale na iné modely.
Ivax
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod T.E.CH 14. 4. 2007 11:16

2Ivax :Jak na toho Civika spěcháš??V modelové řadě 2008 bude prý pohodlnější podvozek+ budou vychytané ty drobné mušky.Jestli chceš, mohu ti napsat kontakt na mého známeho prodejce Hondy.JInak co se týče záruky, tak tam bude kapku problém (asi) v tom , že do ČR s tím jezdit na servis asi nebudeš.


PS - výbavu chceš SPORT??
T.E.CH
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Radek Ondrášík 14. 4. 2007 13:48

Tech: opravdu budou vychytany drbone musky v MR08? tedy Honda zcela vymeni dosavadni podvozek a da tam neco, co bude drzet na silnici? No to je pak super zprava...
Radek Ondrášík
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vtec2 14. 4. 2007 13:52

radek: :lol:
vtec2
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kolyy 14. 4. 2007 16:09

Ivax: 1.8 i-VTEC je motor dvoch tvári (ako je do značnej miery celé auto). Do hranice tesne pod 4000ot. je tichý a kultivovaný, jeho zvuk je iba také vrnenie. Subjektívne je tu pomerne nevýrazný, čo je umocnené dosť oneskorenými reakciami na plynový pedál a dlhou prevodovkou (päť prevodov na rýchlosť a ekonomická šestka). Ľudia ho v tomto spektre hádajú skôr na 1.6-ku. Objektívne merania pružnosti v testoch (napr. tu na AR ale aj inde) však ukazujú, že napriek dlhým prevodom je pružnosť slušná. Aj šestka, použiteľná od cca 70km/h, bez problémov vyjde bežné kopce.

Motor neprotestuje zhruba od 1500ot., od asi 2200ot. už pekne akceleruje. Medzi 3000-4000ot. potom ešte mierne ožíva a naberá na sile. Pre kľudnú jazdu postačí rozmedzie 2000-3000ot., na nenásilné predbiehanie do 4000ot (t.j. štvorka, päťka). Je dobré vedieť, ako je motor konštruovaný: systém VTEC sa používa inak ako u vyskootáčkových DOHC VTEC motorov napr. v Type-R. Druhá sacia vačka SOHC VTEC systému je použitá pre špeciálny úsporný režim medzi 1000-3500ot pri čiastočnom zaťažení, t.j. asi do pol plynu. V tomto režime je možné chodiť veľmi úsporne, na úrovni omnoho menších motorov. To odrážajú aj tabuľkové hodnoty spotreby, ktoré je možné pri týchto otáčkach bez problémov dosahovať. Trochu nerovnomerné reakcie na plyn sú možno dané dynamickým prepínaním vačiek.

Tesne pod hranicou 4000ot. dôjde v úzkom rozmedzí 200-300ot. k veľmi výraznej zmene - vrniace mačiatko dospeje a začne revať. Je to naladením výfukového potrubia, ktoré je mĺkve pri nižších otáčkach, ale vydáva sýty zvuk nad 4000ot. Motor má potom športový charakter, decibelmi naozaj nešetrí. Pri 5500ot. sa dostáva k tomu najlepšiemu, zvuk sa vyčistí a motor neochabuje až do 7000ot. Vytáčať motor k obmedzovaču je naozaj radosť. Vačky sa tu už neprepínajú, reakcie na plyn sú omnoho lepšie a aj medziplyny tam idú takmer sami. Treba povedať, že nezvykle náhla zmena charakteru motoru pri 4000ot. niektorých ľudom vadí, vyvoláva to pocit, že motor zrazu reve a hučí. Občasné vytočenie nad 4000ot. u slabších spolucestujúcich jedincov vyvoláva vystrašnené pohľady zo subjektívne príliš agresívnej jazdy. Pokiaľ ale človek jazdí pre radosť, rýchlo si na zvýšenú hladinu zvuku zvykne, naopak si ju obľúbi a naozaj užíva. Tento motor proste má charakter, to mu nikto nemôže uprieť.

Treba ale počítať s tým, že vytáčanie nad onú hranicu robí tabuľkové hodnoty spotreby nedosiahnuteľnými. Motor spapá o dosť viac, 10l/100km sa tam objaví zľahka. V porovnaní s konkurenciou ale ide pri dynamickom štýle jazdy o stále výborne hodnoty. Len je treba si byť vedomý, že za 6l sa jazdiť dá a to aj svižne, len sa nesmie vytáčať. Je to potom ale trochu nuda. Ešte podotknem, že motor je na šestku tichý asi do 140km/h, do tejto hranice je jazda úplne pohodová. Potom sa motor začína prejavovať, takže na rýchle diaľničné presuny treba počítať s o niečo vyššou hladinou hluku, aj keď na šestke to až tak tragické nie je.

Pri maximálnom využívaní dynamiky sa dajú vytáčať jednotlivé stupne po obmedzovač asi takto: 1-63km/h, 2-104km/h, 3-147km/h, 4-184km/h, 5-maximum (tacho niekde medzi 210-220km/h). Aj šestka zvládne cez 200km/h. Z tohto prevodovania je zrejmé, že sila motora je medzi 80-180km/h, kde je ho možné držať nad 5000ot, nad 180km/h už cítiť výraznejší ubýtok síl.

Celkovo by som povedal, že ide o mimoriadne vydarený motor, vhodný pre určitú skupinu zákazníkov. Takých, ktorý vedia aký režim jazdy chcú zvoliť a kde ho treba hľadať. S nimi bude motor ochotne spolupracovať a budú s ním nadmieru spokojný. Tento motor je ale dosť nevhodný pre opačné typy, rozmýšlajúce spôsobom "šlapu a jedu", ktorý uprednostňujú dostupný výkon a ťah od najnižších otáčok, pričom vytáčanie a športový zvuk im skôr vadí. Pre tých je vhodnejší diesel 2.2 i-CDTi.
Honda Civic 8G 1.8 Sport
Kolyy
Nováček
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků