Fabia nebo Punto????

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod NiceOne 8. 5. 2005 16:42

[quote="wolff"] je to výběhovka.[/quote]

Stejne jako Punto a Fabie, a proto jsou levne.

Yaris je z techto tri ten nejkvalitnejsi (viz statistiky spolehlivosti), bohuzel se mi nelibi jeho design a interier.
NiceOne
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod wolff 8. 5. 2005 16:54

No takhle. Jako proti autu nemám proti Yarisu nic. Nicméně mě spíš jako plnohodnotné auto připadá právě to Punto. Jen tak mezi nama. O jaké statistice spolehlivosti to mluvíš? Nemyslíš TUV, což se spolehlivostí nemá nic společného? Spolehlivost auta by se dala měřit opravdu jen tak, že se od každé značky vyberou od každého modelu deset vzorků aut, které pak budou jezdit každý den stejnou trasu se stejným počtem kilometrů, ve stejném počasí a za stejných podmínek. Každé auto takhle najede řekněme 150 000 km a po této délce se sepíší a vyhodnotí veškeré poruchy (v tomto případě i v závislosti na opotřebení, neb i toto za stejných podmínek může hrát významnou roli). Pak se to sečte, vydělí podělí převede na korunky a můžeme vědět, které auto je spolehlivé a které ne. Nechci teď rýpat, ale nejvíce se tomuto blíží testy na dlouhé vzdálenosti, např. na 100 000, po kterém se provede celková kontrola auta, která odhalí i další případné nedostatky, které by mohly nastat po tomto počtu ujetých km. Bohužel se to týká pouze jednoho expempláře (který může být dobrý, ale i špatný). A v těchto testech Fiat v 90% vychází velmi dobře, což se třeba při dlouhodobém testu nedaří vždy ani třeba té Toyotě. A třeba Audi vychází tragicky a i jiné "renomované" značky ("renomovanou" značku znám snad jen jednu - FERRARI). Takže ještě jednou. Dobrá rada nad zlato. vykašlat se na PR řečičky a vyzkoušet. jsou to Vaše peníze. Každé auto má něco, ale někde za to něco se platí zybtečně moc. A třeba to něco ani za to moc nestojí. Přebere si to každý, ajk uzná za vhodné... :hm
Energetické audity, posudky a termovize (viz. Avatar)
wolff
Fanatik roku 06 + 07
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Taranakki 8. 5. 2005 17:14

yaris +++: litrovej motor slusne jede - na svuj obsah a diky kratkym prevodum, ma nizke pojisteni, realna kombinovana spotreba okolo 5 litru na sto km, v interieru je vzadu stejne mista jako ve stare Octavii, pomerne pohodlne perovani, rozumna kvalita zpracovani, na kaplicku se da zvyknout /jeji reseni je povedene/ a obecne spolehlivost vozu
yaris ---:vyssi hlucnost motoru nad 3500 rpm /jakakoliv absence tlumici hmoty/, kvalita materialu by za ty penize mohla byt lepsi, nektere prvky v interieru by mohli byt vice promyslene, maly zavazadlovy prostor /lze zvetsit posunovaci lavici/, nic moc komfort na zadni lavici, pomerne vysoka cena vozu
1.8 T + 1.0 VVTi
Taranakki
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod paveleu 8. 5. 2005 17:46

Alpo:
Punto, Yaris, Getz jsou všechno skvělá malá auta v ceně mezi 220 až 250 tisíci Kč.
Ale Panda nabízí prakticky totéž (5 dveří, 5míst...) a to za cenu mezi 180 až 220 tisíci. A přecejen 40 tisíc je 40 tisíc. Nemáš-li 120 kg a tvá manželka taky ne, ani Tě netrápí klaustrofobie, tak bych se Pandy nebál. Je stejně široká jak Saxo, takže to taková bída není. A zavazadelník taky není vším. Bezpečnost je taky vcelku OK. Jen bych v souvislosti s Pandou ještě chvíli vyčkal. Je jen otázka času, kdy Panda dostane nový benzínový motory. 1.1 i 1.2 plní jen Euro 3 a jejich výkon a spotřeba oproti konkurenci už taky viditelně zaostávají. Myslím, že nejpozději do roka bude něco novýho.
paveleu
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod wolff 8. 5. 2005 18:43

No s tím místem jako ve staré octávii. Takhle. Dva lidi si tam sednou, no, ale měli by mít k sobě krásný vztah... :D
Energetické audity, posudky a termovize (viz. Avatar)
wolff
Fanatik roku 06 + 07
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod NiceOne 8. 5. 2005 18:55

wolff: jo myslel sem TUV. Myslim, ze je to dobra statistika.
Je pravda, ze Fabia dopadla v testu SM na 100 tis.km docela spatne:(
Zadny dlouhodoby test fiatu nemam k dispozici, ale stejne si myslim, ze Fiat a Skoda jsou na tom s kvalitou a tim souvisejici spolehlivosti stejne a Toyota je na tom lip.

paveleu: taky bych se radeji zameril na Pandu, je o poznani novejsi nez obstarozni punto. Euro 3 by me nezajimalo. Proc by melo?
Peugeot 308 SW 1.6 HDI
iPhone SE
NiceOne
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JP 8. 5. 2005 18:58

NiceOne: Euro 3 te ted mozna nezajima, ale mohlo by te zajimat, az to budes chtit nekdy prodat ....
JP
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod paveleu 8. 5. 2005 19:18

NiceOne: mě Euro 3 zajímá hlavně kvůli tomu, že konkurence splňující normu Euro 4, má i o poznání nižší spotřebu (Picanto 4,8, trio z Kolína 4,6...) a na obsah 1.0 výkon kolem 50kW. Panda má na 1.1 výkon jen 40kW a spotřebu 5,7 :|
Mít Panda motor stejnej jako trio z Kolína, nebylo by co řešit.
paveleu
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod NiceOne 8. 5. 2005 19:18

JP: Proc? Planuji se nejake omezeni pro auta nesplnujici Euro 4? To me zajima ...napis vic. Nevis co splnuje Fabia 1,2?
Peugeot 308 SW 1.6 HDI
iPhone SE
NiceOne
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JP 8. 5. 2005 21:03

NiceOne: ne ne, myslim, ze u nas se zadna omezeni neplanuji, ale jde spis o to, ze mame otevreny evropsky trh a v mnoha zemich Euro 4 vuci Euro 3 znamena nezanedbatelnou ulevu na poplatcich a v budoucnosti ty rozdily budou mozna jeste vetsi => zajem o auta splnujici prisnejsi normu asi bude vetsi zajem .... kdyby u nas v politice nebyli takovi debilove, tak uz to u nas davno taky a 120tek ubylo .... Nikdo ti jen tak zpetne nezakaze, ze auto, ktere uz jezdi po silnici kvuli nejakym emisnim limitum razem musi prestat jezdit -s dvoutaktnimi trabanty uz se to asi opakovat nebude ;-)
JP
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod paveleu 8. 5. 2005 21:13

K těm emisním limitům: Mám pocit, že vstupem Eura 4 v platnost (tuším že to je září 2005) je výrobce povinen uvádět na trh nové typy, které splňují už jen Euro 4 a od 1.1.2006 (nebo rok na to - tj. 1.9.2006) už nesmí prodejce ani nabízet nový auto, které je již delší dobu ve výrobě, který nesplňuje normu Euro 4.
Možná právě proto má mít nový Punto 1.2 8V mít výkon místo 44 48kW.
paveleu
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod wolff 8. 5. 2005 21:56

Tak k Euro 4. Je to jedno, jestli to auto, když teď kupuješ plní Euro 3, či Euro 4. Je to o pocitu. Nikdy se emise nevztahují na auta recipročně. Tudíž vždy musí auto procházet těmi limity, které byly schváleny v době uvedení do provzu. Pokud jde o Euro 4, tak Panda a punto mají tuším jediný naftový motor, který spl=nuje normu Euro 4 - bez katalyzátoru. jedná se o 1,3 JTD. A pokud jde o statistiku TUV. To není dobrá statistika. Resp. to není statistika. Může tak max. vypovídat o nepořádnosti majitelů té které značky a jsou tam celkem velké nepřesnosti. A co se týká dlohodobých testů, tak Fiat celkem vychází velmi velmi pozitivně. Četl sem test Bravy (bez chyby), a Stilo (malinké zlobení s elektronikou, ale žádné zásadní chyby). Od tyoty sem četl dlohodobý test Avensis a byl na tom zhruba stejně jako to Stilo. Oba na tom byly třeba líp než laguna, či Audi A4 a tuším i BMW 3. to mělo nějaké mouchy,a le zase na obranu je třeba říct, že ty díly, co mouchy neměly nevykazovaly po 100 000 žádné známky opotřebení. tak si pak vyber. Ale prostě nemohu souhlasit s větou, že Toyota je prostě kvalitnější než Fiat. Prostě někdy to být pravda může a někdy ne. Objektivně se to dost dobře nedá zjistit jinak, než sem psal. Žádnou rlevantní statistiku neznám (a už vůbec ne JD power, nebo TUV). Snad jen statistiky ADAC by mohly být k něčemu, ale bohužel ty zase vedou jen statistiky u nich registrovaných řidíčů, což není taky symetrický vzorek. HAW
Energetické audity, posudky a termovize (viz. Avatar)
wolff
Fanatik roku 06 + 07
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod paveleu 8. 5. 2005 22:24

Ano, je pravda, že Euro 4 plní v Pandě jen motor 1.3 JTD. Benzíny 1.1 a 1.2 plní jen Euro 3. Proto doufám, že Panda v brzku dostane modernější a hlavně úspornější benziňáky. A moc prosím za obsah 1.0
K těm testům má wolf plnou pravdu. Třeba nová Panda (v tý se řekl bych dost vyznám). Hodnocení dlouhodobého testu (cca 30 000): "Fiat Panda 1,2 Dynamic potvrdil více než všechny automobily před ním smysl těchto testů", "Průběh a výsledek dlouhodobého testu Fiatu Panda je právě tím případem, kdy lze o testovaném automobilu hovořit jen v dobrém. Poprvé za šest let realizování dlouhodobých testů se kromě doplňování paliva a pravidelných prohlídek ve značkovém servisu za devět měsíců provozu automobilu nic mimořádného nestalo." (-auto-motor-a-sport 8/2004 str.46-51 :)
Takže i toto může být důkaz toho, že i Fiat může patřit mezi nejspolehlivější. A to dokonce nejmenší a nejlevnější model značky o níž se ve velkém šíří fámy o její nespolehlivosti. :?
paveleu
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mfilip 9. 5. 2005 09:19

nazdar wolffe
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,80l/100 km)
K: Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex 2015 (4,55l/100 km)
Lekce češtiny: Dva piva. Skrovek chleba. Vuřt s křenem. Vysoké Mýto. Žvýkačka. Příjdu později. Okurka. Rožni světlo!
mfilip
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod arbacher(smazano) 9. 5. 2005 11:36

Ha,ha chlapce ty si mě pobavil,jak myslíš že je stará ta tvoje fabie,respektive,kdy začala výroba??Myslím,že na tom jsou oba stejně,takže bych opatrně volil slova :hm
Live to ride-ride to live
arbacher(smazano)
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků