Fabia nebo Punto????

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod NiceOne 6. 5. 2005 18:53

[quote="JP"]Skodovka za ty prachy nema vubec zadnou vybavu [/quote]

To neni pravda. Pokud beru Punto Active po sleve za 250000, a Skodu Ambiente po sleve za 260000, tak Skodovka ma bohatsi vybavu nez Fiat. Do Punta si das ABS za 25000, mlhovky za 4000 a bocni listy za 2000 (cimz srovnas vybavu...vyhrivany zrcatka a palubni pocitac Punto asi nema???) a razem je punto o 20000 tisic drazsi.
NiceOne
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Rokba 6. 5. 2005 19:34

NiceOne píše:
JP píše:vyhrivany zrcatka a palubni pocitac Punto asi nema???) a razem je punto o 20000 tisic drazsi.


Vyhřívaný zrcátka sice ne, ale palubní počítač samozřejmě ano.
Citroën C5 Tourer 2.0 HDI Exclusive + Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet Sport + Ducati Monster S4
Oh Gravity, thou art a heartless bitch...
Rokba
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod wolff 6. 5. 2005 20:17

Stačí se v obouch autech projet a je hned jasné, že Punto je někde úplně jinde...A co se týká bezpečnosti, tak je taky úplně jinde. Pokud jde o palubní počítač, tak ten na rozdíl od Fabie má u FIATu i Panda... A co se týká sraček v kterých FIAT je, přál bych si být v takových sračkách...Finančně je na tom líp snad jen Toyota, BMW a VW, ze známých důvodů (teda u Toyoty ty důvody neznám) :D
Energetické audity, posudky a termovize (viz. Avatar)
wolff
Fanatik roku 06 + 07
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod NiceOne 7. 5. 2005 10:01

[quote="wolff"]Stačí se v obouch autech projet a je hned jasné, že Punto je někde úplně jinde...A co se týká bezpečnosti, tak je taky úplně jinde. [/quote]

A KDE? V testu Euro NCAP maji stejne 26 bodu, kdyby byly uplne jinde tak by meli i jine body nemyslis?

K jizde: sam jsem v Puntu nejel, rad se necham poucit, ale pomuzu si srovnavacim testem casopisu Auto motor a sport:

"Razeni je v obou pripadech lehke a presne, ale presnejsi a preciznejsi ve Fabii. Punto ma mekci odpruzeni nez Fabia, pri prejezdu nerovnosti ale tak dobre netlumi jako mladoboleslavsky model a uvnitr automobilu jsou patrne neprijemne razy. Fiat je navic na nerovnostech neklidny a ma tendenci poskakovat, zatimco skoda je stabilnejsi, klidnejsi. Rizeni je u Fabie o neco presnejsi i ve vyssich rychlostech umoznuje lepsi kontakt s vozovkou. Fabia pusobi v ostre projizdenych zatackach jistejsim dojmem, ale i Punto patri k nadprumeru. "
NiceOne
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mayklmaykl 7. 5. 2005 10:07

mno ja fabii fakt nemam rad tak nejak kvuli vsemu,ale rekl bych ze punto lepsi nez fabia zas neni...
mayklmaykl
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod suetin 7. 5. 2005 12:03

..co se týče motorů..?!! Je na tom Punto lépe(1,2l.) Je to hlavně čtyř - válec. Co se týče kvality, je na tom o něco lépe škoda fabia. Je to jen na tobě!
RS
suetin
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod wolff 7. 5. 2005 12:28

Bezpečnější? Bude bezpečnější, neb Punto má v sérii 2x airbag, což se o levných variantách Fabie říci nedá. A pokud jde o to, tak Fabie je stále stejná, kdežto Punto už je nové. Je to sice mezityp, ale přeci jenom výrazněji modifikovaný než face-lift fabie. A pokud si ten test NCAP pročteš, tak ačkoliv sumasumárum, ty body jsou stejné, tak ty detailnější body jsou ve prospěch Punta. A to zejména v těch důležitějších věcech. Jako náraz na předek (když se omotáš kolem sztromu, tak ti ani VOLVO nepomůže). Co se týká kvality a zejména životnosti, je na tom líp Punto a to výrazně. Co se týká motorů, tam netřeba diskutovat. A co se týká jízdních vlastností. opravdu nemůžeš všemu věřit co se píše (zejména v tebou výše zmíněném časopise). Punto zatáčí a brzdí, narozdíl od VW produkce v této třídě :tleskani .
Energetické audity, posudky a termovize (viz. Avatar)
wolff
Fanatik roku 06 + 07
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod NiceOne 7. 5. 2005 18:53

[quote="wolff"] A pokud si ten test NCAP pročteš, tak ačkoliv sumasumárum, ty body jsou stejné, tak ty detailnější body jsou ve prospěch Punta. A to zejména v těch důležitějších věcech. Jako náraz na předek [/quote]
Je videt ze vis o cem mluvis. Naraz na predek Fabia 75%, Punto 69%. Ano je to vyrazne ve prospech Punta..doporucuji zopakovat matematiku :)

[quote="wolff"]
Punto zatáčí a brzdí, narozdíl od VW produkce v této třídě :tleskani .[/quote]
Uzasna argumentace. Pokud jsou veskere tvoje naroky na auto omezeny tim ze musi zatacet a brzdit tak jsi velice nenarocny spotrebitel. To ja mam vetsi pozadavky.

Jinak si ale myslim ze Punto je dobre auto!!!! Jen nechci aby zde nekdo shazoval skodovku nicim nepodlozenymi argumenty.
NiceOne
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Taranakki 7. 5. 2005 21:53

Chrci to jak sekacka, motor ma spatnou charakteristiku, zere malo jen kdyz se na nej neslape - pak zase vubec nejede a vzdycky kdyz vidim napis HTP tak mam shovivavy usmev na tvari. Motor Punta je lepsi, ne vykonem, ale urcite je klidnejsi, nema velky vykyvy ve spotrebe a ma lepsi dynamiku /zejmena 16V/ - zejmena kvuli tomu, ze fabka jen beznadejne tezka i nejslabsimi motorizacemi. Vypracovani ma asi lepsi fabie, ale ne o moc, ale zase je designem nudna. Co se tyce cen nahradnich dilu, tak na Fiata Punto II /Punto III nevim, ale podle me je tam motor 1.2 stejnej/ byli z druhovyroby od ruznejch smelku pomerne za par supek a kazdej si to spravi sam na kolene, protoze je to jen zmenenej prevrtanej blok litr z dob Una - i pres svuj vek nesporne lepsi nez "new" HTP. Spolehlivost Fiata je dnes nekde na urovni Skodovky, keci o rozsypavajcich se Fiatech jsou nesmysl, litrovy Uno bylo po 300 000 km motoricky v pohode, pri dostatecne peci. Coz se treba o felde rict nedalo. Ja bych bral Fiat, i kdyz i skodifka ma svy +.
1.8 T + 1.0 VVTi
Taranakki
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod paveleu 7. 5. 2005 22:40

Měl jsem možnost porovnat Felicii 1.3 50kW (r.v.1998) a Punto I 1.1 40kW (r.v.1995) a musím říct, že to bylo jako nebe a dudy. To Punto bylo proti tý Felicii jako raketa. Takový zrychlení, reakce na pokyny řidiče, odezva auta - to se nadá ani srovnávat. A to byla Felície o dost lehčí, než Fabia.
Jednoznačně radím FIAT (sám jsem měl F 126, Pandu, teď mám Saxo, a jak to půjde, jdu zas do Fiatu Pandy-tentokrát té nové).
Ale radil bych u dealera Fiatu překonat předsudky a zkusit si sednout a prolézt i PANDU. Možná hodně překvapí. Malý auta už jsou dnes úplně jinde, než za časů Seicenta. Za 250t. můžete mít vše v el., až 6 airbagů,ABS, ESP, dvouzónovej posilovač řízení...A za 280t. se už nabízí motor 1.3 JTD a to už je zase o něčem jiném. Zvlášť jste-li jen čtyřčlená rodina.
Pak někdo navrhoval Hyundai Getz-to by taky nemusela bejt špatná volba.
paveleu
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod wolff 7. 5. 2005 23:51

Nice one. Nemám tolik času číst 3 roky starý crash testy. Kdo ten čas má, nechť to udělá. Reagoval sem na to, že sice měly stejně bodů, ale Punto objektivně bylo lepší než Fabie (1. místo společně s Yarisem, vrs 3. místo pro Fabku). První auto, který se mu v této třídě vyrovnalo byl právě Yaris. A to platí. A Punto má nyní novou generaci, tudíž je správný předpoklad, že je daleko bezpečnější i vzhledem rozsáhlejší bezpečnostní výbavě v porovnání s tehdejším testem a s ohledem na to, že Fabie strnula na tehdejším stavu. Zkus to vyvrátit. Mimochodem NSCAP testy nejsou ty z nejobjektivnějších. U Fiatu auta procházejí daleko náročnějšími testy a kontrolou. Problém je v tom, aby se Fabie Puntu vyrovnala musí být minimálně o 150 kg těžší (opět můžeš nahlédnout do tabulek, možná to tak není). A co se týká spolehlivosti (objektivně nejde měřit), tak má zkušenost a subjektivní pocity hovoří 80:20 ve prospěch Punta. Punto mývalo problémy s nápravami, Fabie bohužel se vším (převodovka, nápravy, brzdy). Mimochodem jsem náročný uživatel, proto od auta vyžaduji zejména to, aby brzdilo a zatáčelo. Když budeš s autem jezdit i někde jinde než po dálnici a rychleji než 50 tak to pochopíš proč a vlastně zjistíš, že to je vlastně to nejdůležitější na autě, mnohem víc důležité, než tvrdý a měkký plast. Fabie není špatné auto, ale musíš narazit na dobrý kus a musí ti být 65 let . To jest nesmíš se mít už moc rád a hlevně jezdit pomalu:D
Energetické audity, posudky a termovize (viz. Avatar)
wolff
Fanatik roku 06 + 07
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod alpo 8. 5. 2005 12:12

Není lepší si koupit Yarise v základu za asi 250000,. ?
Také zvažuji co koupit, Punto ,Yaris, Getz, Panda.
Poraďte s výběrem !
alpo
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Taranakki 8. 5. 2005 13:16

Kdyz koupis Yaris s jeho vsema chybama, stejne neudelas spatne.
1.8 T + 1.0 VVTi
Taranakki
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod wolff 8. 5. 2005 13:32

Yaris není špatné auto, ale je to toyota. To znamená, když se zadaří, tak je O.K., ale běda, když se něco nepovede. Ses v p.r.ů.s.e.r.u. A nic ve zlým. Je to přece jenom prcek. Je to opravdu malý. Skoro bych řekl, že i v subjektivním porovnání s Pandou. Ale je třeba to vyzkoušet. A hlavně ještě jedna věc mluví proti Yarisu. je to výběhovka.
Energetické audity, posudky a termovize (viz. Avatar)
wolff
Fanatik roku 06 + 07
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod alpo 8. 5. 2005 13:50

Prosím alespoň něco málo o chybách Yarise. Dík
alpo
Kolemjdoucí

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků