Mitsubishi ASX za 299 000 Kč

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod JosephD 10. 9. 2022 21:15

Zdravím místní znalce,

měl bych jeden rychlý dotaz. Vzali byste si Mitsubishi ASX (r.v 2015), najeto necelých 32 000 km, garážované, pěkné za 299 000 Kč? Auto prodává bratr naší dobré známé, měla ho jeho dcera a ta dostane nové.

Nemám totiž s touhle značkou vůbec zkušenosti, vůz je ale pěkný a zdá se mi pro mojí rodinu dostatečný (dva dospělí, pětiletý syn a devítiměsíční holčička).

Nějaké rady nebo na co si dát pozor?
JosephD
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 10. 9. 2022 21:16

Preco nie.
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 10. 9. 2022 21:38

motor?
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JosephD 10. 9. 2022 21:43

Obsah 1 590 ccm, předpokládám tedy, že 1.6 benzín :)
JosephD
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 10. 9. 2022 21:47

Zalezi na co to chces. Jizda bude nudna. Nedynamicka ale jinak cajk auto. Typicky japonske
anonymni

Odeslat příspěvekod Arnie J 10. 9. 2022 21:49

kouknutím na sauto jsem zijstil, že cena je tak akorát, takže pokud se bratrovi dobré známé věřit, že auto je v cajku, tak je to asi ok nabídka
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JosephD 10. 9. 2022 22:50

Trochu jsem pogooglil a vyskočilo na mě reznutí. To auto bylo doposud garážované, ale já ho mít v garáži nebudu. Předpokládám, že to něco vydrží :)
JosephD
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod yndezit 11. 9. 2022 00:46

Každého japonce je potřeba ošetřit bitumenem proti korozi.
yndezit
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jjrr 11. 9. 2022 04:52

Garážování auta právě zvyšuje účinnost koroze, zažil jsem si to na Felicii, po každé zimě vykvetla. Lepší nechávat venku. Dát v zimě auto do garáže po jízdě na osolené silnici, je úplně to nejhorší, co mu můžeš udělat.

https://www.garaz.cz/clanek/koroze-jak-ji-predchazet-rozpoznat-a-resit-21005894
jjrr
Poslední varování

Odeslat příspěvekod metyn 11. 9. 2022 06:10

já garážuju auta víc než 30 let a žádné nikdy nezrezlo, a že jich bylo, dědek
metyn
Veterán

Odeslat příspěvekod kurtoid 11. 9. 2022 06:19

1.6 dělali i naftu, takže si to ověř, že je to opravdu benzín. Ta nafta je nejspíš od frantíků, nějaký derivát HDI. Pokud hodně nenajedeš, tak bych dal v případě nafty ruce pryč.

Benzín bude fajn, je to celkem jednoduchý motor. Pokud jezdíš spíš pomalu a rád vytáčíš motor při předjíždění, tak to bude v pohodě. Má to sice jen pětistupňovou převodovku, ale celkem dlouhé převody, takže to v autě, které je odhlučněné spíš špatně, nebude moc hulákat. Je to spíš motorizace na toulání se po městě a okolí, delší trasy jsou v tom spíš za trest, k čemuž tak nějak přispívá i naladění auta, které je fakt tak na rozbitější město a pohodové přesuny nižšími rychlostmi.

Auto jako celek vyhoví spíš nějakému důchodci, který na něco přecházel třeba z Felicie nebo jedničkové Octavie apod. aut. Všechno se tam dobře ovládá, je to taková stará škola. Bonus je sezení výš pro starší lidi. Taky z tohohle důvodu je ASX spolu s Dusterem fakt modla důchodců, a tohle nemyslím vůbec nějak zle, v rodině je u staršího jedince taky Duster a taky přemýšlel o ASX.

Výhoda toho auta je v tom, že všechno drží. Znám už celkem dlouho jednoho servisáka od Mitsu, za kterým jsem kdysi dávno jezdil s autem, no a ten tvrdí, že se na tom autě prostě nedělá vůbec nic (benzin).

Nevýhoda je ta, že je to jakoby to auto někdo splácal před 15 lety. Je prostě neuvěřitelně zastaralé v porovnání s konkurencí (to ale může být pro některé i výhoda).

Další nevýhoda je ošetření proti korozi. Co jsem to kdysi zkoumal, tak je to sice na vyšší úrovni než třeba u echt japonského Eclipse Cross, ale pořád to není žádná sláva. Ono se to má tak, že když si koupíš auto jako třeba Seat Arona, tak je tam skoro celý spodek napatlán takovou plastovou pastou přímo na plechu a hodně je toho chráněno plastem. Pokud člověk není dement a to auto někde nedře, tak mu to i při ježdění v soli vydrží 15 let. U japan mitsu je ten plech stříknutý jen slabým šedým základem a je tam velmi neefektivní plastové krytí. Je to udělané tak dobře, že binec od předních kol jde přímo na část těch plechů, chybí totiž i pořádný plastový podběh! Co jsem viděl dvouletý Eclipse, tak už chytal lišku. Ale asi to tak má být... ASX má celkem fajn podběh a riziková místa na podvozku má oplácaná takovým červým gumoasfaltem. Je vidět, že ASX, které se dělá v Evropě, je ošetřena o chlup líp, ale pořád to není zrovna špička, spíš podprůměr. Řekl bych, že novější Dacie jsou na tom podstatně líp.

No, asi to nepůsobí moc lákavě, podle toho, co jsem napsal, ale já bych tomu autu dal šanci jako třeba autu pro manželku na rozvoz dětí po městě + vykrytí různých nákupů. Taky by to mohl být slušný pracant, prostě takové auto, s kterým se člověk vyškrábe nějak po polňačce na chatu. Jako hlavní auto nebo něco na delší přesuny bych to ale nechtěl, na to to rozhodně není.
kurtoid
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod m_tsch 11. 9. 2022 08:45

metyn píše:já garážuju auta víc než 30 let a žádné nikdy nezrezlo, a že jich bylo, dědek

Není garáž jako garáž, pro zimní garážování je základ dobré odvětrání.
Říkám na svou čest, Toledo je the Best.
m_tsch
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Stanislav Lokaj 11. 9. 2022 08:52

hlavně v garáži netopim, dědek
Stanislav Lokaj
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod yndezit 11. 9. 2022 10:10

Dědek multinickařem? :hm
yndezit
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jjrr 11. 9. 2022 10:48

Kdo by také v garáži topil?
jjrr
Poslední varování

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků