od kurtoid 11. 9. 2022 06:19
1.6 dělali i naftu, takže si to ověř, že je to opravdu benzín. Ta nafta je nejspíš od frantíků, nějaký derivát HDI. Pokud hodně nenajedeš, tak bych dal v případě nafty ruce pryč.
Benzín bude fajn, je to celkem jednoduchý motor. Pokud jezdíš spíš pomalu a rád vytáčíš motor při předjíždění, tak to bude v pohodě. Má to sice jen pětistupňovou převodovku, ale celkem dlouhé převody, takže to v autě, které je odhlučněné spíš špatně, nebude moc hulákat. Je to spíš motorizace na toulání se po městě a okolí, delší trasy jsou v tom spíš za trest, k čemuž tak nějak přispívá i naladění auta, které je fakt tak na rozbitější město a pohodové přesuny nižšími rychlostmi.
Auto jako celek vyhoví spíš nějakému důchodci, který na něco přecházel třeba z Felicie nebo jedničkové Octavie apod. aut. Všechno se tam dobře ovládá, je to taková stará škola. Bonus je sezení výš pro starší lidi. Taky z tohohle důvodu je ASX spolu s Dusterem fakt modla důchodců, a tohle nemyslím vůbec nějak zle, v rodině je u staršího jedince taky Duster a taky přemýšlel o ASX.
Výhoda toho auta je v tom, že všechno drží. Znám už celkem dlouho jednoho servisáka od Mitsu, za kterým jsem kdysi dávno jezdil s autem, no a ten tvrdí, že se na tom autě prostě nedělá vůbec nic (benzin).
Nevýhoda je ta, že je to jakoby to auto někdo splácal před 15 lety. Je prostě neuvěřitelně zastaralé v porovnání s konkurencí (to ale může být pro některé i výhoda).
Další nevýhoda je ošetření proti korozi. Co jsem to kdysi zkoumal, tak je to sice na vyšší úrovni než třeba u echt japonského Eclipse Cross, ale pořád to není žádná sláva. Ono se to má tak, že když si koupíš auto jako třeba Seat Arona, tak je tam skoro celý spodek napatlán takovou plastovou pastou přímo na plechu a hodně je toho chráněno plastem. Pokud člověk není dement a to auto někde nedře, tak mu to i při ježdění v soli vydrží 15 let. U japan mitsu je ten plech stříknutý jen slabým šedým základem a je tam velmi neefektivní plastové krytí. Je to udělané tak dobře, že binec od předních kol jde přímo na část těch plechů, chybí totiž i pořádný plastový podběh! Co jsem viděl dvouletý Eclipse, tak už chytal lišku. Ale asi to tak má být... ASX má celkem fajn podběh a riziková místa na podvozku má oplácaná takovým červým gumoasfaltem. Je vidět, že ASX, které se dělá v Evropě, je ošetřena o chlup líp, ale pořád to není zrovna špička, spíš podprůměr. Řekl bych, že novější Dacie jsou na tom podstatně líp.
No, asi to nepůsobí moc lákavě, podle toho, co jsem napsal, ale já bych tomu autu dal šanci jako třeba autu pro manželku na rozvoz dětí po městě + vykrytí různých nákupů. Taky by to mohl být slušný pracant, prostě takové auto, s kterým se člověk vyškrábe nějak po polňačce na chatu. Jako hlavní auto nebo něco na delší přesuny bych to ale nechtěl, na to to rozhodně není.