Nové auto combi, 350-400 tis., rodina, práce

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod kurtoid 6. 7. 2022 10:01

Jako to zrychlení 1.2 není nějak tragické až po dálniční rychlosti. Samozřejmě kolem 120-130 už to na plyn moc nereaguje, tam to spíš tak nějak končí.

Jako největší problém bych neviděl ani tak tu dynamiku jako spíš prostě to, že to točí při 130km/h tacho přes 4000 toček. Ale dřív tolik točily i dvoulitry a nikomu to moc nevadilo. Je to prostě o zvyku.

Hlavně je ten motor neuvěřitelně příjemný pro lítání po městě a dojet s tím z práce na vesnici taky není moc problém. Stejně skoro nikdo nebude jezdit dynamičtěji než by jezdil s touhle 1.2.

Asi to není úplně motor, s kterým bych chtěl odjet 30k km ročně po všech čertech, ale na takové to ježdění do práce, kolem baráku a občasný výlet a dvakrát za rok dovča je to naprosto v cajku.
kurtoid
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod MELLO 6. 7. 2022 10:07

Zbytečně moc slov na obhájení neobhajitelného.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kurtoid 6. 7. 2022 10:15

Tak jako vážně bych to neviděl nějak černě. Třeba jedničková Fabie 1.4 (stejně jako Polo nebo Ibiza) nebyla brána jako nějaké extra šnečí auto.

https://zeperfs.com/en/duel8441-10021.htm

40-140 km/h, což beru jako nějaký přípoj na dálnici: 25,5 vs 31,8 sekund

80-120 km/h, což beru jako předjetí: 10,1 vs 11,4 sekund


A Fabie III se slabým turbo litrem:

https://zeperfs.com/en/duel8441-7541.htm

40-140 km/h: 25,5 vs 20,5

80-120 km/h: 10,1 vs 8,4

Z nuly na 130 to má ta atmo 1.1 o 2 sekundy pomalej.

Jako jasné, je to šnek, ale nevím, jestli je proti tomu třeba ta slabší 1.0TSI zrovna takové dynamické terno. Spíš je tam ohromná výhoda v tom, že tolik netočí na dálnici, zase se s tím ale podstatně hůř jezdí po městě.
kurtoid
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod garážmistr 6. 7. 2022 10:18

kurtoid píše:Jako to zrychlení 1.2 není nějak tragické až po dálniční rychlosti. Samozřejmě kolem 120-130 už to na plyn moc nereaguje, tam to spíš tak nějak končí.

Jako největší problém bych neviděl ani tak tu dynamiku jako spíš prostě to, že to točí při 130km/h tacho přes 4000 toček. Ale dřív tolik točily i dvoulitry a nikomu to moc nevadilo. Je to prostě o zvyku.

Hlavně je ten motor neuvěřitelně příjemný pro lítání po městě a dojet s tím z práce na vesnici taky není moc problém. Stejně skoro nikdo nebude jezdit dynamičtěji než by jezdil s touhle 1.2.

Asi to není úplně motor, s kterým bych chtěl odjet 30k km ročně po všech čertech, ale na takové to ježdění do práce, kolem baráku a občasný výlet a dvakrát za rok dovča je to naprosto v cajku.


Asi nemáš patent na nějaký všeobecně správný názor. Já taky ne, tak jen naznačuju potenciální problémy, které s ním můžou být. Je jisté, že spoustě lidí bude dynamicky vyhovovat. Stejně tak je spousta lidí, kterým vyhovovat nebude.
rwd
garážmistr
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 6. 7. 2022 10:18

Bla bla
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod garážmistr 6. 7. 2022 10:26

kurtoid píše:Tak jako vážně bych to neviděl nějak černě. Třeba jedničková Fabie 1.4 (stejně jako Polo nebo Ibiza) nebyla brána jako nějaké extra šnečí auto.

https://zeperfs.com/en/duel8441-10021.htm

40-140 km/h, což beru jako nějaký přípoj na dálnici: 25,5 vs 31,8 sekund

80-120 km/h, což beru jako předjetí: 10,1 vs 11,4 sekund


A Fabie III se slabým turbo litrem:

https://zeperfs.com/en/duel8441-7541.htm

40-140 km/h: 25,5 vs 20,5

80-120 km/h: 10,1 vs 8,4

Z nuly na 130 to má ta atmo 1.1 o 2 sekundy pomalej.

Jako jasné, je to šnek, ale nevím, jestli je proti tomu třeba ta slabší 1.0TSI zrovna takové dynamické terno. Spíš je tam ohromná výhoda v tom, že tolik netočí na dálnici, zase se s tím ale podstatně hůř jezdí po městě.


Jen dvě poznámky. Bajon je větší a všechno než Rio a kilo má za 13,5. 1,0tsi i ve slabším provedení bude proti Bajonu terno, dynamicky to budou dvě odlišné kategorie.Tenoto údaj 80-120 km/h: 10,1 vs 8,4 má dovětek "minimum" tzn. jede se do plných. Bajon už tady nakoupí další vteřinu a s každým kvaltem, který řidič nepodřadí bude ztrácet a ztrácet.
rwd
garážmistr
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 6. 7. 2022 10:33

gar: to nebylo na tebe, ale na toho druhýho dementa.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod garážmistr 6. 7. 2022 10:34

Vím. :D
rwd
garážmistr
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod puk123 6. 7. 2022 10:37

MELLO píše:gar: to nebylo na tebe, ale na toho druhýho dementa.

:D
puk123
Veterán

Odeslat příspěvekod MELLO 6. 7. 2022 10:41

No co no :D
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kurtoid 6. 7. 2022 10:58

No to mi je jasné, že se jede po omezovač. Přeměřovat dynamiku na kvalty je totiž imho blbost, třeba jakou to má dynamiku na pětku 80-120.

Jo, Bayon bude o chlup pomalejší, ale Bayon tam s 1.2 není. A Fabia v kombi s tím litrem bude mít taky o chlup horší čas.

Osobně bych třeba šel do silnějšího litru, tam ten rozdíl v dynamice bude už dost markantní proti té atmo. Třeba ta 70kW 1.0TSI by mě asi smysl moc nedávala.

Když to bude konkretizovat, tak třeba mě by se líbila Scala. Tam by mě nechybělo nic. Prostor, výkon, všechno to má.

A samozřejmě, že jsou to jen moje osobní názory. Že ty jsi zrovna alergický na všechno co napíšu... Skoro každý tady píše své názory. Někdo se teda spokojí jen se smajlíkama...

https://zeperfs.com/en/match8441-7541-7956.htm
kurtoid
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod MELLO 6. 7. 2022 11:05

Muhehe.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod garážmistr 6. 7. 2022 12:17

kurtoid píše:A samozřejmě, že jsou to jen moje osobní názory. Že ty jsi zrovna alergický na všechno co napíšu...


Na všechno určitě ne, ve spoustě věcí souhlasím. Ale pak napíšeš nesmyslný, zevšeobecňující, osobní názor, že stejně skoro nikdo nebude jezdit dynamičtěji než jako výkonový dno trhu, tak to k diskusi bezpochyby je.

kurtoid píše:Stejně skoro nikdo nebude jezdit dynamičtěji než by jezdil s touhle 1.2.
rwd
garážmistr
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 6. 7. 2022 12:24

To je fakt ale dobrý blábol.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod impact 6. 7. 2022 13:09

MV_cz píše::D bude bajón s 1.2 MPI rychlejší než i30 combi s 1.5 DPI?


Bujón by byl fajn s 1.5. :) S tou 1.2 jsem nejel, ale podle ty recenze bude asi dost tragická.
impact
Inventář

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků