od kurtoid 21. 9. 2021 19:42
Pokud budeš kupovat ojetou škodovku, tak je dobré jít cestou toho škodováckého programu. Jen pozor na to, že spousta aut jsou bouračky - sice opravené orig. servisem, ale už to prostě nemusí být ono. Výhoda je, že většinou ve Škode+ nic neskrývají, často ukáží i stav vozu před opravou. Osobně bych ale za ty šílené prachy, které stojí ojetiny teď, bouračku nekoupil.
Pokud se ti líbí škodovky, tak je určo trojková oktávka klidně s litrovým motorem (bude tam určitě příjemnější cenovka než s 1.4TSI a nafta je pro tebe imho blbost) velmi dobrá volba. Je to dobře postavené, velmi bezpečné a prostorné auto. Moc věcí se tam nekazí a když už se pokazí, tak se to snadno a celkem levně opraví.
Pokud nebazíruješ na Škodovce, tak mrkni na sedmičkový Golf. To je v podstatě stejné auto, jen o chlup kratší na rozvoru a s krapet menším kufrem. Super je hledat edici Marathon.
Špatný určitě není ani Seat Leon ST, ten ale kvalit Golfu (hlavně odhlučnění auta, tlumení nerovností) nedosahuje, je to spíš posazeno níž stejně jako Octavia.
U těch prvních dvou je to ale bohužel o tom, že škodovky a golfy se často kradou, vykrádají, jsou obětí vandalismu. Nevím, jestli je to dobré parkovat někde na sídlišti, na to si ale musíš odpovědět sám. Na druhou stranu je i tato dnes už stará generace koncernových aut imho dotaženější, bezpečnější a tak nějak "kulturnější" než současný Ceed nebo i30.
Pak je to o tom, jestli nového korejce kolem 450 tisíc nebo tříletou oktu/Golf za ne o moc menší prachy. Správná odpověď na tohle není.
Z franzouzského dua Peugeot 308 vs Renault Megane bych to měl asi takhle - pokud bych měl dát za ojetinu kolem 400 tisíc, beru 100% Megane s 1.33 benzínem. Peugeot bych koupil spíš kolem 300-350 tisíc, do nějak extra nového bych se netlačil, ten model už hodně zestárl a v porovnání s těmi konkurenty už je takový lehce "divný".