do 500t

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod KarelHa 6. 7. 2021 07:06

Jako vždy, mám své specifické neměnitelné požadavky, proto jsem zde podobné téma zatím nenašel...
Hledám nové auto ve výše uvedené cenové kategorii, neměnné požadavky jsou automat (nejlépe HDM), spolehlivý nepřímovstřik benzin, vyhřívání sedaček a skla. Koncernové 7st. automaty jsou hrůza, nevím jak je na tom ford a hyunday, ale jako ideální bych viděl 8st. aisin, bohužel kromě citroenů a peugeotů nevím kdo je ještě montuje a taky netuším, proč je v dechtových variantách výrobce vyřadil?
Co se týká motoru, asi nebude jiná varianta než 3v, ale slyšel jsem, že 1,2 pure je nic moc, škodovka a ford dobrý, hyunday netuším a toyota by byl možná ideál, ale nemá vyhřívání skel...
Prostě nekonečný kruh, nebo mně něco uniká?
KarelHa
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kurtoid 6. 7. 2021 07:55

Nepřímovstřik už je snad jen litr od Renaultu, ten se ale s automatem kombinuje nejspíš jen v Cliu.

Aisin už montuje jen PSA a Suzuki do Vitar (motor mildhybrid přímovstřikový turbo benzín), možná jsou splašit i nějaké roční FiatJeepy, které měly hydro taky než přešly na dvouspojku. Jinak to nemá momentálně naprosto nikdo. Já hydroměnič vyloženě vyžadoval hlavně kvůli častému parkování a couvání do kopce, což je disciplína, na které si naprosto všechny dvouspojky vylámou zuby, no a zjistil jsem, že prostě hydroměniče obecně nejsou.

Tvoje předtavy by asi splňovala Vitara 1.6 atmo nepřímovstřik s HDM, ale ta se dělala myslím do roku 2018. Pak bylo na trhu ještě Fiat Tipo 1.6 atmo nepřímovstřik s HDM, to taky končilo pár let nazpět.

Pokud ale nejezdíš jen nějaké pár kilometrové cuky, tak bych se přímého vstřiku nebál.

1.2 Puretech mi přijde fajn.Přijde mi lepší než 1.0TSI. Litr od korejců je celkem bída. Litr od Renaultu moc nejede, ale je tam výhoda toho nepřímého vstřiku, pokud to člověk potřebuje. Ford neznám.

Slavné vyhřívání skel v této cenové kategorii funguje tak, že ti to po 5 minutách trochu rozmrazí plochu pod stěračema a u sloupku. Vzhledem k tomu, že naprosto všichni výrobci přímovstřikových motorů silně nedoporučují nechat stát studené auto na volnoběh, tak je to celkem neužitená fíčura, která ti akorát domrví auto a škrabat skla stejně budeš tak jako tak...
kurtoid
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod garážmistr 6. 7. 2021 09:28

Blbý postavit si základní požadavky tak, že vyloučim všechny auta.

8st. Aisin má tuším Focus. Tak možná ještě něco od Fordu.
rwd
garážmistr
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod BigFoot007 6. 7. 2021 11:54

Akoze teoreticky ak nevadi 2-3 rocne auto, tak by bolo riesenie - Ford Mondeo Hybrid (ale v sedane):
- nie je to priamovstrek,
- ma to blbuvzdorne ecvt.
- k tomu to castokrat ma vyhrievane celne sklo.

Zopar aut je tu https://www.sauto.cz/inzerce/osobni/for ... levnejsich
Have you tried turning it off on on again?
BigFoot007
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod KarelHa 6. 7. 2021 12:14

Vyřadit většinu aut, no jak se to vezme, použitelné auta vyřazujou spíš ekoteroristé.
Celkově nevím, starší ecoboosty od fordu bych vynechal, nové snad nejsou tak špatné. Motory koncernu asi taky nic moc, ale asi bych to přežil, obojí vyřazuje 7st. dvouspojka...
Lépe se chová 7st. od hyunday (nevím jak v i30), bohužel tam je motor, který bych asi moc nechtěl a 1,5 je už hodně mimo cenu.
Renault jsem prozatím vynechával, ještě se na to podívám.
Většinu aut vyřadí vyhřívané čelní sklo, pokud se vůbec dá doobjednat, mnohdy pak i cena letí neskutečně nahoru.
Hybrid v yarisu je nepřímovstřik, eCVT je asi taky vpohodě, ale asi by nezbylo, než nechat dodělat nezávislé topení???
Mondeo - většina rezervovaná... ale chci něco menší
KarelHa
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 6. 7. 2021 12:18

Pokud se dle tebe chova lepe hjundaji 7st nez od vw tak vskutku diskuze nema smysl.

Jinak to okno vyhrivane u fordu to je na urovni folie u vw. Golf s benzinem eozmrazi foukanim okno driv jak ford s vyheivanym sklen.
anonymni

Odeslat příspěvekod KarelHa 6. 7. 2021 14:03

Tak asi porovnávám něco, v čem jsem zatím neseděl, hledám informace kde to jde. Ne všichni mají přehledné stránky a ceny a není možné obejít všechny prodejce, proto chci vybrat 3-4, kam se půjdu osobně podívat.
Třeba na stránkách: https://autobible.euro.cz/ojetiny-autom ... echat-byt/ jsou zajímavé informace, cituji: "Mokré spojky se v oleji chladí a mnohem lépe snášejí popojíždění v koloně. Vyměňte v převodovce po 60 000 km olej a vydrží čtvrt milionu kilometrů bez problému. 7DSG se suchými spojkami, které nechvalně proslavila třeba Škoda Fabia RS, se naopak mnohdy nedožilo ani 100 000 km. Spojky se přehřívají, navíc reagují velmi ostře. Podélně zaparkovat v kopci s Fabií nebo Octavií s převodovkou 7DSG je očistec."
Další informace ve videu: https://www.youtube.com/watch?v=n8XhW6f ... laGARAZ.TV - kde je v čase 1:53 vidět chování 7st. dvouspojky, to se fakt srovnávat nedá, není to sice v kopci, ale nemusíme o tom diskutovat...
Asi ani převodovka v koncernovém 2,0TDI není stejná jako ta v 0,998 Tsi. Stejně nevím, jestli je v 1,0T-Gdi stejná, jako v tom testovaném Tucsonu...
O nových fordech zde: https://www.youtube.com/watch?v=y21GlfU ... nel=Autocz a nevypadá to špatně, ale DCT asi stejné jako u koncernu, případně starší dvouspojky doslova peklo: https://www.autoforum.cz/zajimavosti/problem-s-prevodovkami-power-shift-je-pro-ford-stale-vetsi-katastrofou/?fbclid=IwAR2PQBCKDZHIsbAuyaPMil1syj-3cqP3DMvy1nVs9EHTd3pDeiuKnXByP38
Ale názor, Goesi beru ;)
Forda jsem už jednou měl, topení (drátky) ve skle funkčně vyhovovalo.
KarelHa
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 6. 7. 2021 15:16

Dobra. Kup si aisin a mas klid no
anonymni

Odeslat příspěvekod MV_cz 6. 7. 2021 16:17

kurtoid píše:Nepřímovstřik už je snad jen litr od Renaultu, ten se ale s automatem kombinuje nejspíš jen v Cliu.

Ještě sandero a litrem sutomatem má cvt, ale vyhřívané sklo určo nemá a sedačky až nějak od teďka.
MV_cz
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod KarelHa 6. 7. 2021 16:23

Zatím je zajímavý yaris 1,5 hybrid, eCVT, ale nemá skla, no...
Nevím jaký je ten automat v cliu, velikostně by to bylo ok, ale asi taky nemá skla v elektrice.
Ideálně ta 125k fiesta, pokud by měla eCVT, ale není to lego :hm
KarelHa
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků