Tak asi porovnávám něco, v čem jsem zatím neseděl, hledám informace kde to jde. Ne všichni mají přehledné stránky a ceny a není možné obejít všechny prodejce, proto chci vybrat 3-4, kam se půjdu osobně podívat.
Třeba na stránkách:
https://autobible.euro.cz/ojetiny-autom ... echat-byt/ jsou zajímavé informace, cituji: "Mokré spojky se v oleji chladí a mnohem lépe snášejí popojíždění v koloně. Vyměňte v převodovce po 60 000 km olej a vydrží čtvrt milionu kilometrů bez problému. 7DSG se suchými spojkami, které nechvalně proslavila třeba Škoda Fabia RS, se naopak mnohdy nedožilo ani 100 000 km. Spojky se přehřívají, navíc reagují velmi ostře. Podélně zaparkovat v kopci s Fabií nebo Octavií s převodovkou 7DSG je očistec."
Další informace ve videu:
https://www.youtube.com/watch?v=n8XhW6f ... laGARAZ.TV - kde je v čase 1:53 vidět chování 7st. dvouspojky, to se fakt srovnávat nedá, není to sice v kopci, ale nemusíme o tom diskutovat...
Asi ani převodovka v koncernovém 2,0TDI není stejná jako ta v 0,998 Tsi. Stejně nevím, jestli je v 1,0T-Gdi stejná, jako v tom testovaném Tucsonu...
O nových fordech zde:
https://www.youtube.com/watch?v=y21GlfU ... nel=Autocz a nevypadá to špatně, ale DCT asi stejné jako u koncernu, případně starší dvouspojky doslova peklo: https://www.autoforum.cz/zajimavosti/problem-s-prevodovkami-power-shift-je-pro-ford-stale-vetsi-katastrofou/?fbclid=IwAR2PQBCKDZHIsbAuyaPMil1syj-3cqP3DMvy1nVs9EHTd3pDeiuKnXByP38
Ale názor, Goesi beru
Forda jsem už jednou měl, topení (drátky) ve skle funkčně vyhovovalo.