Pohodlí okolo 200 tis pro socky :)

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Pan Kája 5. 7. 2021 20:04

Ahoj, tak jsem tu zase a budu konkrétnější :-) Přemýšlím o pohodlnější ojetině na delší štreky. Mám k dispozici C-Maxe v první generaci s atmo 1.6kou. Vcelku parádní auto, které bude ještě nějakou dobu sloužit. Spolehlivé, nevadí mu krátké štreky a nižší výkon mi jako klidnému řidiči žíly netrhá.
Problém nastává při delších cestách nebo v plném obsazení (do kopce). Na dálnici se vytočený motor předhání s hlukem od kol a chybějící tempomat to neusnadňuje. Takže ideálně tichý kombík, kde člověk nastaví dálniční 130ku a po pár stovkách kilometrů nevystoupí utahaný .) To by měli zvládat i lepší zástupci nižší střední. Rozpočet je kolem 200tis. Kč (+- pár desítek tisíc). Je mi jasné, že něco padne i na servis po koupi, ale nechtěl bych extrémní překvapení a ideálně nějak rozumně ufinancovatelný provoz. Už mám z toho vybírání bolehlav, tak ocením i jiný pohled. Zatím jsem se dostal k následujícímu:

Golf VII Variant (alternativně Sportsvan) - prý výborně odhlučněný (z toho důvodu se mi nechce do Octávie), pohodlný, 1.2 TSI by mohla být ideál, ale cenově to vychází těsně... většinou jsou v limitu na výběr 1.4 TSI z prvních let (časté problémy s brutální spotřebou oleje...) nebo 1.6 TDI (5 rychlostí, nic moc dynamika, řešení ERG a vstřikovačů).

Mondeo MK4.5 (2012+) - Líbí se mi v 2,0 TDCI bez convers+ (v noci prý nic moc) s navigací (u té prý neblbne bluetooth handsfree). Liftback nemá moc místa na hlavu vzadu, tak spíš (i pevnější) kombík. Jen mi vadí hluk od kol, ale zase kusy v téhle ceně, pokud nejsou stočené, by i s nájezdem 150-200 tis mohly fungovat spolehlivě hodně dlouho. Podvozek i motor vypadají odolně.

Mondeo MK5 - líbí se mi...možná i s jakýmkoli motorem. Dají se sehnat kusy pod 250tis. Kč, ale nedělám si iluze - nejspíš tam budou větší investice a člověk bude nad 300tis. Kč. Podvozek a celkově auto podle ohlasů není tak levné na údržbu jako předchůdce (ale také je prý mnohem tišší a pohodlnější)

Opel Astra J - kdysi jsem s ním měl tu čest. Přijde mi vcelku tichý a pohodlný. Ale co jsem slyšel, docela se sype... manuální převodovky snad u všech silnějších motorizací (ideální je diesel 1.6, 2.0...přeci jen je to těžké auto)

Opel Astra K - vejde se do limitu, se solidním nájezdem. Ale co jsem slyšel, tak hluk od kol je pomalu horší jak u starší (a bytelnější) generace? Také trochu ztrácím důvěru ve spolehlivost a nejsem si jistý po jakém motoru bych sáhl.

Ford Focus III - nevím jak odladili spolehlivost turbobenzínů. 1.5 diesel by byla asi jistota. Ale auto mi přijde přeci jen na delší cesty menší a nevím jak exceluje podvozek a odhlučení co do komfortu.

Citroen C5 II (X7) - v limitu se dá sehnat i ročník 16, ale s nájezdem 200tis. ve výbavě exlusive Teoreticky ideál - se zvláštnostmi v ergonomii bych se naučil žít, odhlučnění (exclusive jej má prý ještě vylepšené) a podvozek na vzduchu by mi vše vynahradil. Ale bojím se výdajů. Ok, koule jsou za pár tisíc, ale celkově složitější podvozek bude chtít taky trochu více péče, časem se objeví dvouhmota a spojka a třeba pneu ne úplně běžného rozměru vyjde na dvojnásobek jak třeba u Golfa, ale taky znatelně víc jak Mondea se srovnatelnými koly.

Peugeot 308 - Prý je překvapivě komfortní a skoro konkuruje golfu? Je to pravda? Interiér se nezdá být moc velký.. Spolehlivost by mohla být ok a teoreticky by mohl stačit turbobenzín 1,2?

Peugeot 508 - nemám názor. Viděl jsem kritiku na jízdní komfort a nepraktičnost interiéru. Spolehlivost otázkou... ale nemám moc informací. Jestli má někdo zkušenosti...


Líbí se mi třeba i poslední Kia Optima p, ale to je mimo limit, Hyundai i40 trochu ztrácí v komfortu, Passaty a Superby raději neřeším...sehnat kvalitní a nestočený kus nebude lehké, Mondeo je asi větší sázkou na jistotu. Tak jako tak, budu rád za postřehy k vyjmenovaných autům, popř. za jiné tipy.
Naposledy upravil Pan Kája dne 5. 7. 2021 20:06, celkově upraveno 1
Siemens M50 -> SE T300 -> SE K750i -> SE C702 -> SE Elm -> Motorola Atrix 4G -> Lumia 1020 (AT&T) -> Lumia 930 -> Galaxy S7 -> Huawei P30 Pro
Pan Kája
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 5. 7. 2021 20:06

Mindo a fokus jsiu jizde zajimave ale ne komfortni. Opel je mimo. Peugeot proc ne. C5 je jistota s dobrou spolehlivosti

Koukni keste na Lagunu taky dost komfortni provedeni. Samo ne GT na 19

-- 5. 7. 2021 21:07 --

Zdejsi clen prodava viewtopic.php?style=2&f=835&t=1315796

To kup a mas klid
anonymni

Odeslat příspěvekod K86 5. 7. 2021 20:09

Mondeo po fl
Nebo 308 ve dvoulitru v nafte
K86
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod LukasKoudak 5. 7. 2021 20:11

A co takový Rapid? :hm Bytelné auto, pěkných tvarů, které se majiteli odvděčí úsměvem na tváři při jízdě a vždy se za ním ohlédne? Kvalitní zpracování, nesmrtelné motory.
LukasKoudak
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pan Kája 5. 7. 2021 20:13

goes: Díky za tip. Popřemýšlím nad tím. Mondeo (MK4...nástupce je prý měkčí) mi co do podvozku přišlo v pohodě. Ale samozřejmě bylo na 16kách (větší kola bych tam ani nechtěl). U té C5ky si nejsem jistý. Většina kusů má nalítáno 200tis. km... u Mondea mk4 mě takový nájezd až tak neděsí, ale C5 má celkově složitější podvozek, ne? (jestli jestli hydractive nebo na pérách... 508čka jej má tuším shodný?)

Na Lagunu jsem zapomněl. Nevím proč, mám jí zafixovanou jako auto s tvrdým, nepohodlným podvozkem. Podívám se na ní.

-- 5. 7. 2021 21:17 --

LukasKoudak: Popravdě se mi nechce věřit, že by byl Rapid (jakkoli je to kvalitní a dobré auto) tak tichý a pohodlný i pro dlouhé cesty. Resp. čekal bych, že v té hranici najde i pohodlnější auto, které člověka úplně nezruinuje.
Siemens M50 -> SE T300 -> SE K750i -> SE C702 -> SE Elm -> Motorola Atrix 4G -> Lumia 1020 (AT&T) -> Lumia 930 -> Galaxy S7 -> Huawei P30 Pro
Pan Kája
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod garážmistr 5. 7. 2021 21:09

Kouďáka neber vážně, je to takový šprýmař.
rwd
garážmistr
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod hobitt 5. 7. 2021 21:26

Laguna z konce vyroby. Pohodlne to jakztatakz je, kdyz tam clovek neda 18 kola, za 200 bude pekny kus a 2.0 dCi je nezmar. Na druhou stranu je vzadu trochu mensi a vrze palubovka.

A co se tyka financovani provozu... Mam za 2 roky najeto cca 65 tkm a nad spotrebak a svou blvost jsem menil jen vzpery kufru
2010 Renault Laguna Grandtour 2.0 dCi
2017 Dacia Dokker 1.6 LPG
hobitt
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 5. 7. 2021 23:05

Golf VII Variant je dobra volba.
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pan Kája 5. 7. 2021 23:27

Golf je vždycky dobrá volba, pokud má člověk dost peněz .)) Ale čím víc jsem do toho vrtal, tím víc mě zarážel rozsah problémů se spotřebou oleje u 1.4 TSI (minimálně 90 kw verze), kdy krom prvních ročníků klidně zazlobil i ročník 2015, který jakž takž fungoval do 70-80tis a pak peklo .)

Ale spíš bych rád za poznámky typu - jo 1.2 TSI zvládne i hory v plném obsazení, nebo že 1.6 TDI tomu a tomu drží spolehlivě už přes 200tis. km bez investic apod .)
Siemens M50 -> SE T300 -> SE K750i -> SE C702 -> SE Elm -> Motorola Atrix 4G -> Lumia 1020 (AT&T) -> Lumia 930 -> Galaxy S7 -> Huawei P30 Pro
Pan Kája
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tslany 5. 7. 2021 23:29

Chtěl jsem poradit olítanej Lexus, ale píšeš kombi, tak smůla.
Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, si nezaslouží ani svobodu ani bezpečnost.

Z is for залупа!
tslany
Inventář

Odeslat příspěvekod kurtoid 6. 7. 2021 07:40

1.2TSI s šestikvaltem je pohodový motor, vůbec bych se toho nebál. Sice to není na závodění, ale na dálnici a v kopcích žádný problém. Chce to držet motor trochu v točkách když je potřeba, pak to jede.

1.6TDI je taky celkem fajn, ale většinou je to pojeno s pětikvaltem. Šestku měly jen 4motion verze a snad i nějaká eko verze bluemotion - přesně nevím, takže možná kecám. 1.6TDI je velice příjemný v kombinaci s DSG, která ho umí v režimu sport "vydojit". Ale zase jsou tam problémy s tím suchým DSG... S touhle novou generací 1.6TDI už moc problémy nejsou, je to fajn motor na klidnější plynulou jízdu.

Za 200 ale bude problém pěkný Golf splašit. Chce to tak 250. Pozor na to, že u Golfu je multilink (pokud chceš) až od nějakého výkonu. I s torzkou se ale dá fungovat - no problemo.
kurtoid
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod glider 6. 7. 2021 07:43

1,2TSI bude pre teba ako raketa po 1,6i v Cmaxe.
Zamna dobry motor a ako pises, nastavis 130 tempomat a vklude si to pojde kopec/nekopec aj nalozene.

1,6TDI je overeny motor, nebal by som sa tiez, no skor na dialnice a pokial chces naozaj co najnizsiu spotrebu.
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Redlajn 6. 7. 2021 09:57

Já bych se s 2 kilama na Gvii *****. Je to málo.
A koupit nejlevnější Golf v nabídce a ještě bez výbavy. K čemu to?
Redlajn
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pan Kája 6. 7. 2021 16:53

U Golfa bych klidně i těch 250 dal, ale i tak je to problém. Torzka vzadu mi nevadí (alespoň bude levnější údržba). Ale oproti TDIčkům si drží hodnotu (nebo se prostě tolik nestáčí)...bezproblémová 1.2 TSI s vyšším výkonem (a 6 kvalty...což beru jako minimum) i jako socka verze do 250 zatím buď rovnou zmizí nebo zavání podvodem (vtipný, když se objeví inzerát od soukromníka, fotky na zahrádce rodinného domu, opečovávané... a pak tam hodí VIN, podle kterého auto zrovna dotáhl z Německa a bez historie...). Ale viděl jsem za slušnou cenu jednu 1.2ku a nájezdem 360tis. km .)) No, tak ok, uznávám, že Golf tsi je spíš jen takové snění než reálná možnost s tímhle rozpočtem.

Dneska jsem se byl podívat už na druhé na Mondeo v kombíku, obojí ročník 2012. Buď jsem měl fakt štěstí nebo ty řeči o odolnosti proti rzi nebudou tak horké. Beru - 9 let stará ojetina, ještě Ford, podvozek bude plný rzi, ale že to bude o tolik horší jak o 4 roky starší (byť tedy opečovávaný) C-Max, to mě trochu zarazilo. Hlavně oba dva kombíky měly vespod prorezlé páté dveře... to nebude náhoda. Ale v životě jsem o tom neslyšel zmínku.
Mimochodem, měli tam krátkého Golfa VII se silnější 1.2TSI a nájezdem 77tis. Km za 220tis. Kč .)) Ale tak... v bazaru, kde měli to Mondeo s nájezdem 136tis. km a prosezenou sedačkou a ještě jako komisní prodej po pánovi, co si koupil nové auto a zbavuje se starého... i když bylo čerstvě dotažené z Německa... moc se ti kluci bazarníci nesnaží.

Ale zpátky k tématu. Říkám si, že frantíci by to mohli mít lépe ošetřené proti hnědému moru i zespod. Tak se možná ještě podívám na jednu relativně mladou 508čku s 1.6 HDI. A možná by z operáku mohl stát za to přeci jen ten Golf VII s 1.6 TDI, ale v už EURO VI verzi (nepovedlo se mi najít jestli je na tom se spolehlivostí lépe jak před modernizací). Obojí pod 250 tis. Pokud by stály za to, proč ne, ale to je úplný strop.
Siemens M50 -> SE T300 -> SE K750i -> SE C702 -> SE Elm -> Motorola Atrix 4G -> Lumia 1020 (AT&T) -> Lumia 930 -> Galaxy S7 -> Huawei P30 Pro
Pan Kája
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod XB_1 6. 7. 2021 18:19

Asi smula. Ja mam Mondeo 2011, zespoda by se asi něco naslo, hlavne na vyfuku, ale dvere jsou netknute. Pokud jsi byl s fordem spokojeny, mondeo je fajn.
XB_1
Pozorovatel

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků