Ahoj, tak jsem tu zase a budu konkrétnější Přemýšlím o pohodlnější ojetině na delší štreky. Mám k dispozici C-Maxe v první generaci s atmo 1.6kou. Vcelku parádní auto, které bude ještě nějakou dobu sloužit. Spolehlivé, nevadí mu krátké štreky a nižší výkon mi jako klidnému řidiči žíly netrhá.
Problém nastává při delších cestách nebo v plném obsazení (do kopce). Na dálnici se vytočený motor předhání s hlukem od kol a chybějící tempomat to neusnadňuje. Takže ideálně tichý kombík, kde člověk nastaví dálniční 130ku a po pár stovkách kilometrů nevystoupí utahaný .) To by měli zvládat i lepší zástupci nižší střední. Rozpočet je kolem 200tis. Kč (+- pár desítek tisíc). Je mi jasné, že něco padne i na servis po koupi, ale nechtěl bych extrémní překvapení a ideálně nějak rozumně ufinancovatelný provoz. Už mám z toho vybírání bolehlav, tak ocením i jiný pohled. Zatím jsem se dostal k následujícímu:
Golf VII Variant (alternativně Sportsvan) - prý výborně odhlučněný (z toho důvodu se mi nechce do Octávie), pohodlný, 1.2 TSI by mohla být ideál, ale cenově to vychází těsně... většinou jsou v limitu na výběr 1.4 TSI z prvních let (časté problémy s brutální spotřebou oleje...) nebo 1.6 TDI (5 rychlostí, nic moc dynamika, řešení ERG a vstřikovačů).
Mondeo MK4.5 (2012+) - Líbí se mi v 2,0 TDCI bez convers+ (v noci prý nic moc) s navigací (u té prý neblbne bluetooth handsfree). Liftback nemá moc místa na hlavu vzadu, tak spíš (i pevnější) kombík. Jen mi vadí hluk od kol, ale zase kusy v téhle ceně, pokud nejsou stočené, by i s nájezdem 150-200 tis mohly fungovat spolehlivě hodně dlouho. Podvozek i motor vypadají odolně.
Mondeo MK5 - líbí se mi...možná i s jakýmkoli motorem. Dají se sehnat kusy pod 250tis. Kč, ale nedělám si iluze - nejspíš tam budou větší investice a člověk bude nad 300tis. Kč. Podvozek a celkově auto podle ohlasů není tak levné na údržbu jako předchůdce (ale také je prý mnohem tišší a pohodlnější)
Opel Astra J - kdysi jsem s ním měl tu čest. Přijde mi vcelku tichý a pohodlný. Ale co jsem slyšel, docela se sype... manuální převodovky snad u všech silnějších motorizací (ideální je diesel 1.6, 2.0...přeci jen je to těžké auto)
Opel Astra K - vejde se do limitu, se solidním nájezdem. Ale co jsem slyšel, tak hluk od kol je pomalu horší jak u starší (a bytelnější) generace? Také trochu ztrácím důvěru ve spolehlivost a nejsem si jistý po jakém motoru bych sáhl.
Ford Focus III - nevím jak odladili spolehlivost turbobenzínů. 1.5 diesel by byla asi jistota. Ale auto mi přijde přeci jen na delší cesty menší a nevím jak exceluje podvozek a odhlučení co do komfortu.
Citroen C5 II (X7) - v limitu se dá sehnat i ročník 16, ale s nájezdem 200tis. ve výbavě exlusive Teoreticky ideál - se zvláštnostmi v ergonomii bych se naučil žít, odhlučnění (exclusive jej má prý ještě vylepšené) a podvozek na vzduchu by mi vše vynahradil. Ale bojím se výdajů. Ok, koule jsou za pár tisíc, ale celkově složitější podvozek bude chtít taky trochu více péče, časem se objeví dvouhmota a spojka a třeba pneu ne úplně běžného rozměru vyjde na dvojnásobek jak třeba u Golfa, ale taky znatelně víc jak Mondea se srovnatelnými koly.
Peugeot 308 - Prý je překvapivě komfortní a skoro konkuruje golfu? Je to pravda? Interiér se nezdá být moc velký.. Spolehlivost by mohla být ok a teoreticky by mohl stačit turbobenzín 1,2?
Peugeot 508 - nemám názor. Viděl jsem kritiku na jízdní komfort a nepraktičnost interiéru. Spolehlivost otázkou... ale nemám moc informací. Jestli má někdo zkušenosti...
Líbí se mi třeba i poslední Kia Optima p, ale to je mimo limit, Hyundai i40 trochu ztrácí v komfortu, Passaty a Superby raději neřeším...sehnat kvalitní a nestočený kus nebude lehké, Mondeo je asi větší sázkou na jistotu. Tak jako tak, budu rád za postřehy k vyjmenovaných autům, popř. za jiné tipy.