První auto - 300 tis. (Golf, Octavia nebo něco jiné?)

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod hobitt 22. 6. 2021 20:31

U toho plynu jedes par kilomrtru pred zahratim na benzin...

Z tohohle vyberu Tipo, kdyz bude za dobrou cenu. Pripadne Dustera a natvrdo vypnout LPG. na 8 tkm ročně je to vic starosti nez vyhod.
2010 Renault Laguna Grandtour 2.0 dCi
hobitt
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tslany 22. 6. 2021 20:36

Majčák píše:8000 km
benzin: 7,5 l/100 km - 600 l x 32,90 Kč = 19 740 Kč
plyn: 8 l/100 km - 640 l x 13,50 = 8 640 Kč

Nebo dělám něco blbě?

Nepočítáš tam benzín na studenej motor, což bude klidně 15l/100 po přepočtu, a nepočítáš tam servisní náklady.
Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, si nezaslouží ani svobodu ani bezpečnost.

Z is for залупа!
tslany
Inventář

Odeslat příspěvekod Majčák 22. 6. 2021 21:09

Dobře, takže pokud bych vyřadil Duster na LPG a místo toho uvažoval s benzinovým motorem TCe 90? Je pořád lepší vzít tu i30 s 1,5i CVVT případně Tipo s 1.0 FireFly 100k?
Majčák
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod anonymni 22. 6. 2021 21:24

Majčák píše:8000 km
benzin: 7,5 l/100 km - 600 l x 32,90 Kč = 19 740 Kč
plyn: 8 l/100 km - 640 l x 13,50 = 8 640 Kč

Nebo dělám něco blbě?


Pokud das 7,5 na benzin plyn pocitej tak 9 a litr na 100 km pokud budes jezdiz dalky. Pokud kratke trasy tak dva litry. A pokudbultra kratke tak klidne 5
anonymni

Odeslat příspěvekod metyn 23. 6. 2021 04:07

Majčák píše:Dobře, takže pokud bych vyřadil Duster na LPG a místo toho uvažoval s benzinovým motorem TCe 90? Je pořád lepší vzít tu i30 s 1,5i CVVT případně Tipo s 1.0 FireFly 100k?

těžko něco radit v tomto případě, tasy už asik podle osobních preferencí, já bych se rozhodoval mezi tipem a i30, dědek
metyn
Veterán

Odeslat příspěvekod anonymni 23. 6. 2021 04:12

Co takový Rapid? :hm
anonymni

Odeslat příspěvekod MV_cz 23. 6. 2021 05:49

on to chce spíš nové

-- 23. 6. 2021 06:50 --

jinak když je LPG z výroby, tak tam není kontrola hned každý rok, nebo jak to Vaculda říkal?
renaultí 1.8 M5P EDC
pežotí 1.2 PT HN05 EAT8
MV_cz
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kurtoid 23. 6. 2021 06:22

U toho plynu to u Dacie nějak moc neleze do peněz. Ta nádrž nemá dokonce ani udávanou životnost. Spíš si fakt promyslet ta parkoviště a kde ten plyn budu brát. A hlavně to spočítat znovu.

Duster bude brát tak 6,5 - 7 litrů benzínu a plynu tak kolem 8-8,5. Pokud to bude v plynu, tak bych bral benzín rozhodně bez lihu (Verva, MaxxMotion 100 apod.), protože se bude nejspíš dlouho válet v nádrži při tak malém nájezdu a velkým podílem dlouhých cest.

Všechna auta si projeď a uvidíš. Technikou, spolehlivostí, bezpečností apod. je to všechno podobné, záleží, co ti sedne a jak se tam vlezeš.
kurtoid
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod maXX_CZ 23. 6. 2021 06:35

Vsechny ty motory jsou relativne nove az na tu fiati 1,4, kterou ale nechces. To bude v 500L tak priserne zdechle, ze to je fakt uz utrpeni (bratr to ma v Doblu). Je to neznicitelny motor, ale taky ma nejake bolistky, hlavne malou olejovou napln.

Nejlepsi pomer cena/vykon bude stejne Duster. Bral bych ten, na druhem miste by zalezelo na cene, ale spis Hundaj nez Tipo.
maXX_CZ
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod puk123 23. 6. 2021 08:13

Pokud budete jezdit s kolama mimo silnice, je to plus pro Dustera i bez pohonu na 4 kola. Zase bude uvnitř kratší, ale to se dá na spaní řešit nějakým předstanem. Jestli tak řešíš spolehlivost, LPG zástavba je prostě něco navíc, co může samo mít nějaké poruchy. Taky musíš každý rok mít revizi syslému.
puk123
Veterán

Odeslat příspěvekod Frank826 23. 6. 2021 14:58

Zdravím a přidávám se do diskuze. Co takovej Jeep Renegade s litrovým motorem? Dá se sehnat novej za něco málo než 400 tisíc. Byl by to velkej úlet? Co ten motor? A cena náhradních dílů a servisu?
Frank826
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod anonymni 23. 6. 2021 15:13

Tak proti Dusteru je to o tridu mensi auto, preci jen 10 cm an rozvoru a delce uz clovek v kabine pozna. Jinak to neni vylozene spatne auto. Ceny dilu a servis budou cosi nad Dusterem, ale zase ne nejak zasadne, resp. pocet oprav asi nebude nijak velky ani u jednoho.
anonymni

Odeslat příspěvekod Frank826 23. 6. 2021 16:48

Aha, měl sem poct, že Jeep bude mít náhradní díly nesrovnatelně dražší.

BTW: Byl by někdo schopný zhodnotit motory základních řad automobilek? Který stojí za uvažování a kterým je nejlepší se vyhnout?

Například tyto motory:

Peugeot/Citroen
1.2 PureTech 100 případně 110

Renault/Dacia
TCe 90

Fiat
1.4 95 k
1.0 Firefly 100 k

Jeep
1.0 Turbo 120 k

Hyundai
1.5i CVVT
Frank826
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod metyn 23. 6. 2021 17:20

fiat 95 je klasická atmosfŕa, spolehlivá ale moc nejede, tak na první 3 kvalty, pežó zatím drží kvalitu, ostatní jsou víc čí míň nové , hyundai má 2 vstřiky na vále a je bez turba, dědek
metyn
Veterán

Odeslat příspěvekod kurtoid 23. 6. 2021 18:12

K motorům. Renaulťácký tříhrnek v Dusteru zní tak nějak srandovně. Peugeot má takový hluboký timbr, kdežto v Dusteru je to takové cvrlikání.

Ten litr ale na Dustera stačí, zrychlení a dynamiku to nemá nějak světobornou, ale jezdit se s tím bezpečně dá. Hlavní výhoda tohohle motoru proti konkurenčním turbomotorům je to, že je to nepřímovstřik - takže dává i časté jízdy na velmi krátké vzdálenosti a hodí se skvěle i na popojížďky po městě (ikdyž na tohle bych se podíval spíš na Captur). Motor nemá žádné mouchy.

Zmíněný 1.2 Puretech je taky v pohodě. Dřív řešili problémy hlavně s rozvody, které se rozpouštěly v oleji naředěným benzínem - to by už snad mělo být v cajku.

Litr v Jeepu neznám, ale on to bude fiaťácký motor - a jim se tahle řada povedla, takže by s tím neměl být problém. Hlavně 1.4 bude výkonem a projevem úplně někde jinde než tříválce PSA nebo Renault.

1.5 od korejců bude asi taky fajn, ale třeba já už bych atmo o takovém malém objemu nechtěl. Proti malým turbomotorům je s tím spíš trápení, dole to nemá krouťák. Zase je to čtyřválec, takže pokud někomu nejdou tříválce vyloženě do ucha a je zvyklý benzínové atmo jezdit, tak by to mohla být fajn volba. O Fiaťí 1.4 atmo bych uvažoval jen pokud bych jezdil vyloženě po městě, na okresky je to už dnes málo a na dálnici by to bylo vyloženě trápení.

Jinak Renegade za 400 a něco je asi dobrá volba. Člověk to musí brát tak, že je to prostě převlečený Fiat a s pravým Jeepem to má společné jen logo. Parády to asi nadělá nesrovnatelně víc než Duster/i30, to bych viděl asi jako hlavní přednost toho auta - design a image.
kurtoid
Pozorovatel

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků