od kurtoid 23. 6. 2021 18:12
K motorům. Renaulťácký tříhrnek v Dusteru zní tak nějak srandovně. Peugeot má takový hluboký timbr, kdežto v Dusteru je to takové cvrlikání.
Ten litr ale na Dustera stačí, zrychlení a dynamiku to nemá nějak světobornou, ale jezdit se s tím bezpečně dá. Hlavní výhoda tohohle motoru proti konkurenčním turbomotorům je to, že je to nepřímovstřik - takže dává i časté jízdy na velmi krátké vzdálenosti a hodí se skvěle i na popojížďky po městě (ikdyž na tohle bych se podíval spíš na Captur). Motor nemá žádné mouchy.
Zmíněný 1.2 Puretech je taky v pohodě. Dřív řešili problémy hlavně s rozvody, které se rozpouštěly v oleji naředěným benzínem - to by už snad mělo být v cajku.
Litr v Jeepu neznám, ale on to bude fiaťácký motor - a jim se tahle řada povedla, takže by s tím neměl být problém. Hlavně 1.4 bude výkonem a projevem úplně někde jinde než tříválce PSA nebo Renault.
1.5 od korejců bude asi taky fajn, ale třeba já už bych atmo o takovém malém objemu nechtěl. Proti malým turbomotorům je s tím spíš trápení, dole to nemá krouťák. Zase je to čtyřválec, takže pokud někomu nejdou tříválce vyloženě do ucha a je zvyklý benzínové atmo jezdit, tak by to mohla být fajn volba. O Fiaťí 1.4 atmo bych uvažoval jen pokud bych jezdil vyloženě po městě, na okresky je to už dnes málo a na dálnici by to bylo vyloženě trápení.
Jinak Renegade za 400 a něco je asi dobrá volba. Člověk to musí brát tak, že je to prostě převlečený Fiat a s pravým Jeepem to má společné jen logo. Parády to asi nadělá nesrovnatelně víc než Duster/i30, to bych viděl asi jako hlavní přednost toho auta - design a image.