Zdravím, mám takovej dotaz na místní odborníky . Zjišťuju, že čím víc o tom vím tím víc kandidátů na potencionální nový auto vyřazuju... Vůbec nejlepší by bylo přijít do bazaru ukázat na to který se mě líbí a odjet , ale to u mě nehrozí...
Vybírám náhradu za Octavii II kombi 1,9 Tdi. Nebýt koroze, tak si ji nechám, ale už mě to nebaví furt "opravovat", když to po zimě stejně zase vyleze...
Až na nějaký ty spotřební věci za 9 let a cca 160tkm (aktuálně je jí 15 a má skutečných 302tkm, měl jsem to před koupí ověřený) jsem s ní spokojenej.
V nějakých 210km se mě rozlítilo turbo, dával jsem origo fungl nový, a po výměně začala trochu brát olej, pak se to postupně stupňovalo až teď litr oleje na něco přes 3tkm. A v cca 260tkm po výměně tlumičů a pružin se musela udělat ještě zadní náprava páč byly zatuhlý excentry. Jinak fakt jen drobnosti.
Využití auta- cesty do práce cca 31km jedna cesta z toho skoro 20 po D1 (tzn. 62km denně). Mimo to nepojedu míň než 10km. Spíš cesty 20km +. Sem tam nějaký delší výlet.
Žádný vyloženě krátký trasy tedy nehrozí ani teď ani do budoucna. A nájezdy polezou spíš nahoru. Teď to mám těsně pod 20tkm ročně a to nejezdím za žádnou "sukní" , zatím...
Zatím jsem sám, ale občas vyrazím na ryby, tak větší kufr není na škodu, průvlak na lyže, se taky hodí, 4 lidi v autě a běžky ve vaku není u O2 problém, tak bych se podobný vychytávky nerad vzdal.
Cenově bych to viděl na 150-250t možná i trochu přes.
Stáří tak do 5-6 let kdyby to bylo byl bych rád, nájezd co nejnižší .
Převodovka je celkem jedno, automat jsem řídil jen v mercedesu 9°, a jo, dokázal bych si na to zvyknout. Ale u ojetiny nikdo neví jak se o to předchozí majitel staral...
Nabízí se kombíková Octavia III 1,4 TSI 103/110kw, nebo 2,0 TDI 110kw.
Zajímají mě ale alternativy. Jestli benzín nebo nafta je celkem jedno, důležité je abych nebyl brzda provozu, dalo se s tím bezpečně předjíždět, a spotřeba se dala držet v rozumných hodnotách. Servisní náklady jakbysmet. Co je taky důležité je odolnost proti korozi, čímž se dost aut který se mě jinak líbí vyřazuje.
Další co není od věci, tak vzhledem k tomu, že jezdím po Vysočině, tak nějaký schopnosti na sněhu/ledu jsou taky důležitý. Co jsem už nejednou slyšel od několika lidí co mají Avensisy (tomu bych se jinak nebránil, ale zrovna od nás z dědiny je na obě strany solidní kopec), tak mají problém vyškrábat se od nás z dědiny, když trochu nasněží, nebo namrzne. Já s Octávkou s tím ošizeným asr vyjedu jak nic...
Je taky dost možný, možná i skoro jistý, že skončím u tý trojkový oktávky, ale alespoň budu mít o čem přemýšlet .