vyber auta - mpv?

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod majkom 9. 3. 2021 10:59

Zdar, tak nejak som sa rozhodol, ze sucasny kombik je rodine maly a chcel by som nieco ako mpv, zaroven nieco s vyssim posedom - nakladanie deti do sedaciek mi likviduje zada:) plus ked ich vytahujem z auta bude viac miesta aby som nemusel stale kontrolovat ci ich netresnem do hlavy...

Povodne som zvazoval Pezot Rifter/Opel Combo life (je jedno ci long alebo short), ale predstava ze jedine auto bude dodavka ma nejak nenadchla.. (ale soupacky by boli samozrejme pecka, to bol hlavny dovod preco vobec boli v hladacku tieto auta)

takze se to postupne zuzilo na:

P 5008 - favorit, v 1.5 dieslu a allure pack vybave za dajme tomu 700-720k v manualu, 780k v automatu (vaham, ci automat ano alebo nie - doteraz som mal vzdy manual, ale uz som vo veku kedy by som pohodlie uvital:D - ma niekto skusenost s pezot automatom v kombinacii s dieslom?)

S-max - tu v cene pezotu s automatom bez automatu ale zas silnejsi motor (2.0 diesel) - vybava asi podobna, len by chybali 6/7 sedacka (nevyuzijem) a pezot proste vypada lepsie

Renault Grand Scenic - tu by slo o najlepsiu cenu asi - za 615k skloadovka, vo vybave viac menej vsetko co chcem, benzin a manual - mam ale pocit ze priestorovo si clovek zas tak moc nepolepsi (nevidel som nazivo, len z reviews)

Postupne mimo vyber:
Alhambra - to len aby bol kompletny vycet:) posledna skladovka za bratu 890k, bez automatu, bez full led svetiel, zastaraly interier, jedine co je na nej super su supacky, a to mi za tu prirazku nestoji

Sharan - cenovo mimo

Touran - za cenu strednej triedy nizsia stredna

C4 grand picasoo alebo ako sa ten vytvor vola - cenovo super, ale interier otras, plus mam pocit ze posed je tam nizky skoro ako v sucasnom kombiku

Takze, favorit je asi 5008, bohuzial benzin mimo hru (ta 1.2 plne nalozena mi proste nesedi), takze 1.5 diesle - auto by sluzilo jako unoverzal, jako mestke priblizovadlo, tak na cesty po CR pripadne na dovolenky (pokial niekedy zanikne COVID), unese to ten diesel? a dilema automat nebo manual, mate z obojim skusenosti? Jak je na tom manualna francuzska prevodovka (francuzske prevodovky/chod paky nikdy nik moc nechvalil, ale mozno su to len blbe reci)..

V idealnom svete by som si to vsetko vyskusal nazivo, ale covid to trosku komplikuje:) Jo a posledna otazka, ake mate skusenosti so servisom peugeot/renault/ford v CR?
majkom
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Arnie J 9. 3. 2021 11:06

5008 s 1.5 dieselem? No to už klidně můžeš vzít ten 1.2 benzín.

Já bych teda bral S-Max, je to lepší a větší auto s použitelným motorem.
SkyActiv-G 165 / SkyActiv-G 184 / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / i-Get 150

goes 12.5.2020 18:46
Nic jako cena vykon neexistuje.
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maincoonsback 9. 3. 2021 11:19

Nejlepší z těch aut bude Smax, pokud bude fungovat... a je to Ford...

5008 mi přijde drahá na to co to je. Citroen C4 GP je to stejné, ale stojí polovic (jasně, trochu přeháním). Takže pokud není potřeba mít auto se vzhledem SUV, tak bych dal přednost jemu. Ten interiér není tak špatný jak se může na první pohled zdát. Ale pokud esteticky nesedne, tak se s tím nedá nic dělat. Renault nevím..., asi by mi to za nějakou slevu nestálo a ten Citroen by nebyl o moc dražší (spíš levnější).

Benzin do těchto aut nebrat..., to se Arnimu moc nepovedlo. To ta 1,5 diesel bude pořád někde jinde, hlavně spotřebou, ale i řekněme provozní přívětivostí.

Jako mne se 5008 líbí, ale je to drahý prostě. Tak šťastnou ruku při výběru.

;-)

-- 9. 3. 2021 10:20 --

Jo a ještě k těm převodovkám. Jsou to blbé řeči. Od generace mé 5008 je to řazení naprosto v pohodě (6st. převodovka). Před tím to byla ale opravdu trága.
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod Tomas B 9. 3. 2021 11:24

Touran. Začíná koukám na 684 ceníková, takže za 800 ceníková, sleva na 730, vyřešeno.
Tomas B
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mrazik 9. 3. 2021 11:24

S-Max 2.0 nafta v aktualni akci family plus technology balicek (LED svetla ...) vychazi na 750 tKc, coz je bezkonkurencni cena za tak velke auto. Motorove bezproblemovy a dostatecne silny dvoulitr. A hlavne ten podvozek, sakra ten podvozek je dokonaly.
P508 je nejhezci, to je fakt, ale je mensi, v nekterych ohledech mnohem mensi nez SMax. Motorove nic moc - 1.2 fakt ne, 1.5 pojede ale hitparada to nebude.
Sharan, Touran moc drahy presne jak pises.

SMax ma obrovskou vyhodu v obrovskem miste vzadu, takze manipulace s autosedackama je naprosto pohodova, diky velke sirce i zapinani pasu je pohoda (zamek neni utopeny mezi sedackama) a deti brzo zvladnou sami. Jako dlouholety uzivatel SMaxu (3 deti) bude dalsi zase SMax. Plus obrovsky kufr pojme kocarek a spoustu veci okolo. Tyden na horach s komplet zimni vybavou se vesel v pohode do kufru, i roletku jsem zatahnul.

-- 9. 3. 2021 10:25 --

Tomas B píše:Touran. Začíná koukám na 684 ceníková, takže za 800 ceníková, sleva na 730, vyřešeno.


Za 750 je SMax, kteremu se Touran vejde do kufru.

maincoonsback - s tim benzninem budu trochu oponovat. Mam v SMaxu 1.6EB, protoze jezdim kratke trasy, a je to v pohode pouzitelne a dovolenou zvlada v pohode. Ano ma vyssi spotrebu 8-9, ale je to hlavne o profilu pouziti.
Naposledy upravil mrazik dne 9. 3. 2021 11:27, celkově upraveno 1
jedna rejze
jeden henry
jednou uz se strazny andel zapotil
mrazik
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tomas B 9. 3. 2021 11:26

S-max jestli je za 750, tak není o čem. Předpokládal jsem tak o kilo výše.

-- 9. 3. 2021 10:27 --

Maximálně jestli nemá někdo problém se samotnou délkou s-maxu třeba kvůli parkování.
Tomas B
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod majkom 9. 3. 2021 11:31

jo jo, ten smax je dobra nabidka... rozum rika smax, srdce 5008..

no, velkost smaxe je benefit, ale zas je pravda ze sa proste bude blbo parkovat, plus je mozne, ze by 5008 sla zohnat za tucenu v automatu, to by zena ocenila:) a ja asi uz tiez

touran ne, to je proste drahe na to co nabizi, to je v cene 5008/Smaxe, a nejsem asi ta spravna ech pro nemecka krvna skupina, takze priplatok za vw moc neakceptujem:)
majkom
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod mrazik 9. 3. 2021 11:34

Ford SMax Family Edition + Sada TECHNOLOGY :699.000 + 44.900 = 743.900
Ja bych si jeste priplatil za Zadní tmavě tónovaná skla Privacy - 5900

https://www.ford.cz/content/dam/guxeu/c ... dition.pdf

Ve vybave je defacto vsechno - vyhrivane vsechno mozne vcetne volantu, aut. otvirani kufru, LED svetla, BLIS atd.

Tech par cm pri parkovani je v podstate jedno. Mel jsem z toho take obavy, ale rychle jsem si zvykl. Ja prosel tenkrat snad vsechny mozne auta, vozil sebou autosedacky a stacilo si je zkusit dat do SMaxe a bylo vybrano. Ver mi, ze ten prostor je hodne znat, hlavne ta sirka - vzadu jsou 3 plnohodnotne sedacky. Parkovani bych neresil.
Naposledy upravil mrazik dne 9. 3. 2021 11:37, celkově upraveno 1
jedna rejze
jeden henry
jednou uz se strazny andel zapotil
mrazik
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 9. 3. 2021 11:36

maincoonsback píše:Benzin do těchto aut nebrat..., to se Arnimu moc nepovedlo. To ta 1,5 diesel bude pořád někde jinde, hlavně spotřebou, ale i řekněme provozní přívětivostí.

mrazik píše:Motorove nic moc - 1.2 fakt ne, 1.5 pojede ale hitparada to nebude.

Co vám hrabe? 1.2 PureTech 130k si s 1.5 HDI 130k vcelku snadno vytře *****.
SkyActiv-G 165 / SkyActiv-G 184 / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / i-Get 150

goes 12.5.2020 18:46
Nic jako cena vykon neexistuje.
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Nissan350Z 9. 3. 2021 11:37

Cenovej strop je kolik, že by tam nešel natlačit Smax v automatu...
Vítěz kategorie VÝKON v soutěži Průměrný výkon garáže 2014, 2016

6,2l V8 - Only milk and juice come in 2 liters...

Enzo Ferrari:"Aerodynamika je pro lidi, co nedokážou postavit pořádný motor"
Nissan350Z
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mrazik 9. 3. 2021 11:39

Arnie J hele sam drazdim 1.6EB 118kW a pokud jedu samotnej, tak parada. Nalozeny na dovolenou uz je to znat a v kopcich pokud chci dynamiku, musim tocit. Mit o 30 koni mene uz bude hodne znat.
Na automat bych se vykaslal, zbytecne problemy do budoucna.
Naposledy upravil mrazik dne 9. 3. 2021 11:41, celkově upraveno 1
jedna rejze
jeden henry
jednou uz se strazny andel zapotil
mrazik
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maXX_CZ 9. 3. 2021 11:40

Jakoze chtit velke auto pro rodinu (nechce Touran) a pak se bat toho, ze za tu cenu je to auto velke. Tak to jako nevim, no... :D

130 koni v autobusu? ^^
maXX_CZ
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 9. 3. 2021 11:43

mrazik píše:Arnie J hele sam drazdim 1.6EB 118kW a pokud jedu samotnej, tak parada. Nalozeny na dovolenou uz je to znat a v kopcich pokud chci dynamiku, musim tocit. Mit o 30 koni mene uz bude hodne znat.
Na automat bych se vykaslal, zbytecne problemy do budoucna.

Tak zase 5008 není S-Max. Jinak 1.4 TSI na Kodiaka stačí v pohodě, ale to jsou silné koncernové koně :D

Zde jen tak pro ilustraci 1.2 vs 1.5
Zrychlení 0–100 km/h (s) (pouze řidič) 9,9 11,1
1 000m s pevným startem (s) (pouze řidič) 31,4 32,6
SkyActiv-G 165 / SkyActiv-G 184 / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / i-Get 150

goes 12.5.2020 18:46
Nic jako cena vykon neexistuje.
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ingos 9. 3. 2021 11:46

Arnie J píše:
maincoonsback píše:Benzin do těchto aut nebrat..., to se Arnimu moc nepovedlo. To ta 1,5 diesel bude pořád někde jinde, hlavně spotřebou, ale i řekněme provozní přívětivostí.

mrazik píše:Motorove nic moc - 1.2 fakt ne, 1.5 pojede ale hitparada to nebude.

Co vám hrabe? 1.2 PureTech 130k si s 1.5 HDI 130k vcelku snadno vytře *****.


Taky souhlasím s tím, žes dieselem to auto bude akorát o 100kg těží a to je tak asi vše. Bude pomalejší a spotřeba, když to bude naložené honit, aby to trochu jelo, nebude žádná sláva. Cenový rozdíl v pořizovací ceně je další věc.
Ingos
Štamgast

Odeslat příspěvekod maincoonsback 9. 3. 2021 11:48

Arnie, já vím, že si benzinový, já v podstatě taky. A taky vím, že si koupil Kodiaqa jako předokolku s malým benzínem, která má třeba i takový výkon jako základní nebo jaký diesel. Tvoje volba. A vím, že to i papírově funguje.

Ale v reálu, je prostě diesel do tohoto typu aut, které jezdí zatížené prostě daleko příjemnější a lepší volba. To tak prostě je.

Pokud by to bylo jen mamacar, tak je ten benzin v pohodě, ve všech ostatních provozních režimech si diesel povede lépe. Mimochodem, ono to poznáš při prodeji..., kdy budeš hledat tu úzkou skupinku kupců, protože tohle jsou prostě velký auta na malý benzín. Ono se s tím žít dá, ale nafta je prostě lepší.
maincoonsback
Veterán

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků