Škoda Octavia 3 1,4Tsi 110Kw nebo 1,8 Tsi 132KW

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Dr. 120L 27. 10. 2020 11:51

Ahoj,
vybírám nový ojetý vůz, a pokud neberu RSka tak mi vychází tyto dva motory. Je ta jednaosma takovej problém nebo je ten motor v pohodě? Koubek říkal něco o složitém motoru a staženému krouťáku na 250Nm u šesti kvaltu DSG, fakt je, že z nuly na stovky zrychlí jedna osma za cca. 7 sec a jednačtyřka za osm a kousek, což není velký rozdíl. U manuálu jednaosmy to stažené není? A když DSG tak jaké?

Díkes
Dr. 120L
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Olsztyn 27. 10. 2020 12:37

Ahoj mel jsem 1.8tsi v O3 a ted mam 1.4 v touranu. Obojí manual. Bohuzel 1.8 do touranu nešla. 1.4 je super, urcite staci ale z hlediska ridice urcite 1.8. Je to jistější, pohodovejsi, v běžných situacich je vzdycky dostupny vykon, bez turbodiry, prijemnejsi zvuk. Bylo to lip zprevodovany a lineárně táhne až do vysokých otáček, kde 1.4 už netáhne. Zere o litr vic, ale hlavně proto ze se jezdi svizneji. S opravami nemám zkušenost, obojí maly nájezd, ale co jsem zjistoval tak 1.4 je hodnocen jako jeden z nejpovedenejsich motoru, naopak 1.8 prý problematická. Já s ni nikdy problém neměl, ani s předešlou generaci 118kw v O2
Olsztyn
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 27. 10. 2020 12:48

1.8 do Touranu šla, ale asi jen v Německu a je jich jen pár.
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod garážmistr 27. 10. 2020 12:59

1.8tsi je v OIII laděná na 250Nm i s manuálem. Do nějakých 4tis. ot. to jede podobně jako 1.4tsi. Nějaký platný rozhodování mezi těma dvěma motorama je odvislý jestli strojník je schopen a používá pásmo nad 4tis. otáčkami.
Plus teda víceprvek u 1.8. Ten asi používají všichni.
rwd
garážmistr
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pierr3 27. 10. 2020 13:07

Tady není jedoznačná rada. 1,4 v pohodě stačí, 1,8 má nějaký koníky navíc plus lepší podvozek. Vybíral bych podle stavu a konfigurace konkrétního kusu.
Pierr3
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Olsztyn 27. 10. 2020 15:35

Arnie J píše:1.8 do Touranu šla, ale asi jen v Německu a je jich jen pár.

ano šla i u nás a v době objednání byla v konfigurátoru, jen s automatem a prodejce to zamáznul že to nejde :D

-- 27. 10. 2020 15:36 --

Pierr3 píše:Tady není jedoznačná rada. 1,4 v pohodě stačí, 1,8 má nějaký koníky navíc plus lepší podvozek. Vybíral bych podle stavu a konfigurace konkrétního kusu.


Přesně tak bych vybíral.

-- 27. 10. 2020 15:40 --

https://www.sauto.cz/osobni/detail/skod ... oFrom=list
Olsztyn
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod aikoN 27. 10. 2020 16:00

Já si myslím, že doktorovi by stačila i 1.2TSI 63 kW. Stejně jezdí jen v rámci limitů.
aikoN
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pierr3 27. 10. 2020 16:16

Tak určitě.
Pierr3
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 27. 10. 2020 16:51


Style Plus má u oktávky takhle trapné sedačky? :)
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Koubes 27. 10. 2020 16:56

Oba motory používám, 1,8T najeto akt 67k, cca. 35 po čipu a motor byl úplně jinde i před čipem. Má totiž špičku, takže má cenu ho točit. Hlavně i reakce na přidání plynu je úplně jinde. Pocit z 1,4 je takovej gumovej, reakce je se zpožděním i ve sportu- (jinej režim motoru v individual režimu, kterej mám furt nastavenej, u obou aut ani nepoužívám). Kdežto jednaosma reaguje okamžitě. Navíc motor i líp zní jako bonus, jednačtyřka je jak šicí stroj...

O podvozku bych se nebavil vůbec, ale goes tu už vlastně není. Takže ano, víceprvek je velké plus.
Taycan plus
911 997.1 S 6G samozřejmě
Mercedes-Benz A200 6G, trochu úprava výkonu...

Jak píše saabik: Všichni skončíme u Porsche...
Koubes
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kurtoid 27. 10. 2020 17:24

Dívám se, že máš hned dva FR Leony. Můžeš prosím srovnat pohodlí té motorizace s torzkou a víceprvek u 1.8? Jde mi hlavně o ježdění na hnusných opravovaných cestách, kostkách apod.

Znám víceprvek u Golfu a přijde mi v tomhle o HODNĚ lepší než u okty nebo Leona, ale neměl jsem ještě možnost srovnání Leon vs Leon, oba na sníženém podvozku. Je pohodlí znatelně lepší nebo se spíš zlepší jen jízdní vlastnosti? Díky moc.
kurtoid
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod glider 27. 10. 2020 18:13

1,5TSI FR s DCC na torzke funguje fajn aj na 18", je to tuhsie, ale nic strasne.

Citliva povaha zvoli 17".

Obyc podvozok netusim.
.bad.decision.matters.

goes 24.5.2020 23:11
:D dnes jsi vitez

evlo 29.3.2021 13:26
Gliderovo doporučeni autowerks cajk
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Koubes 27. 10. 2020 19:24

kurtoid: už jsem to tady psal několikrát a hádal se i s Goesem. Pro mě by podvozek sám o sobě byl důvod, proč chtít 1,8-ku. Obě auta jsou konfigurace FR s DCC a 18 koly. Dnes jsem po delší době jel manželčinou 1,4-kou a rozdíl je obrovskej.
Kde víceprvek pohupuje, tam torzka odskakuje. To auto je opravdu stabilnější za jízdy.

Eště mě napadá, že ale může být drobný rozdíl i v tom, že já mám 1,8 v kombíku a žena krátkýho.

Navíc mám srovnání s kamarádovým Golfem 1,5 TSI v kombíku na 17-kách. Tam by taky měl být víceprvek a popravdě ten podvozek bez stavitelných tlumičů nic moc...

Glider: pokud chceš FR výbavu a chceš tam mít paket Technology, kterej obsahuje prakticky vše důležitýho, tak dostaneš VŽDY kola 18. Když jsem auto objednávál, tak je hodně složitý dostat 17 na tuto konfiguraci. Víceméně to nešlo, pokud bych se nedomluvil s někým jiným, kdo má z výroby menší kola... A já to tenkrát zkoušel a tlačil na to celkem dost.
Taycan plus
911 997.1 S 6G samozřejmě
Mercedes-Benz A200 6G, trochu úprava výkonu...

Jak píše saabik: Všichni skončíme u Porsche...
Koubes
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Skarjuu 27. 10. 2020 20:28

Měl jsem 1.4 s 92kw ve Sportsvanu a taky to stačilo. Samozřejmě to nebylo na žádné závodění ale na pohodovou jízdu úplně v pohodě. Plus to jezdilo fakt za málo i v kombinaci s automatem. Takže bych si tu 110kw verzi uměl úplně v pohodě představit. S 1.8 v O3 v manuálu jsem měl možnost se svézt pár km a nebyl jsem z toho bůhví jak odvařený. Aktualizované 1.4 v obou variantách měly 7 stupňové DSG. Nebo alespoň si to myslím.
RS za kapesný od mámy vol.2
21,06 příspěvků za rok.
Skarjuu
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Olsztyn 27. 10. 2020 20:50

Koubes píše:Oba motory používám, 1,8T najeto akt 67k, cca. 35 po čipu a motor byl úplně jinde i před čipem. Má totiž špičku, takže má cenu ho točit. Hlavně i reakce na přidání plynu je úplně jinde. Pocit z 1,4 je takovej gumovej, reakce je se zpožděním i ve sportu- (jinej režim motoru v individual režimu, kterej mám furt nastavenej, u obou aut ani nepoužívám). Kdežto jednaosma reaguje okamžitě. Navíc motor i líp zní jako bonus, jednačtyřka je jak šicí stroj...

O podvozku bych se nebavil vůbec, ale goes tu už vlastně není. Takže ano, víceprvek je velké plus.


No a co teprve 1.5ka. Měl jsem ve scale jako náhradním voze na víkend. Ono teda když už se to rozhodne že to pojede, tak to jede, ale rozmejšlí se to nekecám vteřinu po sešlápnutí plynu. Zlatá 1.4
Olsztyn
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků