Nový benzín nebo stará nafta při malém nájezdu

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod sumerian 9. 7. 2020 16:15

Hned na úvod přiznávám, že jsem naprostý amatér. Vybírám auto na dalších max. 12 let. A váhám. Reálie hovoří pro benzín. Takže.
Nájezd do 8000 km/rok, max. 10 000, s více nepočítám.

1) koupě nového vozu na benzín v hodnotě cca 550 tisíc - dvoukolka
2) koupě cca 3 roky staršího vozu na naftu se zřejmě osvědčeným motorem například 2.0TDi 110, nebo 140 kw, dvoukoloka nebo čtyřkolka. Cca 400 tisíc.

Vybírat hodlám v prvním případě mezi Kia, Opel, Hyundai, Skoda - vše SUV.
V připadě druhém v podstatě VW nebo Seat, také SUV, či MPV.

Jízdy jsou krátké, do práce jezdím vždy 16 km tam na noční, po dvanácti hodinách jedu 16 km zpátky. Je mi jasné, že to jsou na naftu možná příliš krátké cesty.

Jde mi o to, jestli těch ušetřených cca 150 000 Kč pokryje náklady na provoz naftového motoru na 10 let, který bude zatěžován krátkými jízdami a bude zřejmě potřebovat celkově větší investice. Ale to je můj dohad.

Děkuji za případné názory.
sumerian
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod saabik 9. 7. 2020 16:39

Hlavně bys ušetřil, pokud bys pořídil místo SUV civilnější variantu daného modelu. Nové je nové a neproprděná sedačka má své benefity. Benzín má při tomto stylu použití navrch.
Alpina B3 Touring 2023

Všichni skončíme u Porsche.
saabik
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod sumerian 9. 7. 2020 16:41

Potřebuju větší auto s vyšším posedem. Kvůli postavě a taky kvůli komfortu nasedání, vysedání.
sumerian
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kurtoid 9. 7. 2020 17:12

Podle mě to máš nějak podivně postavené tu otázku. Pro benzín jen v případě nového a nafta jen v případě 3 roky staré ojetiny?

Jaké máš vůbec představy o tom autě? Co budeš vozit, jak velké auto (reálně) potřebuješ. Jak to má být dynamické - chceš něco s výkonem nebo něco, co tě dopraví bezpečně do práce?