od LovecDuchu 15. 3. 2021 09:13
Ahoj,
resim velmi podobny problem. Mam dve deti (5 a 3 roky) a v srpnu se narodi dalsi, takze potrebuju auto s 3x isofix na zadnich sedackach. Vyber se zuzil na mensi nebo vetsi MPV. Podminkou je automat a 7 mist (prilezitostne pouziti pro prarodice). Mam dilema vubec jak to cele pojmout, aniz bych do toho musel dat vsechny penize (stavim barak, takze to bude bohuzel otazka o kolik si vytahnout hypoteku). Najezd ocekavam spis mensi, kolem 12tis. km za rok. Auto bych si chtel nechat spis dyl, klidne 10 let. Budeme bydlet na okraji mesta a ja pracuji na home office, takze jizdy hlavne o vikendu.
1) budgetova varianta - vzit Grand Picasso s EAT6, bud 1.6 nebo 2.0HDI, sedmimistne - cena bude kolem 300tis. Kc, rok 2016, najezd kolem 130tis.km - vzal bych Emil Frey nebo Citroen Select, zkratka nejaky nebourany dovoz.
+ je celkem velke auto na to, ze je to nizsi stredni trida
+ dobry automat
+ dobra cena
- jizdni vlastnosti zrejme nic moc
- tech 7 mist v nizsi stredni bude vzdy kompromis (premyslel jsem, ze bych tam kdyztak hodil jedno dite vyjimecne na tu trasu parkrat rocne by se snad nemuselo nic zleho stat)
2) varianta neco mezi - VW Touran, 2.0TDI DSG, sedmimistne - cena kolem 400tis. Kc, rok 2016, najezd pres 150-180tis.km, bral bych neco s dohledatelnou historii servisu DSG (meneny olej kazdych 60tis.km)
+ mokre DSG je spolehlive, pokud se meni olej a servis udela kdekdo (overoval jsem u Kapse - doporucili bud toto nebo EAT6)
+ celkove to auto bude asi dost vyhovovat ergnomii (jsem zvykly na koncern, mam OII)
+ v treti rade je ISOFIX
+ dle recenzi to nema chybu jako ojetina (ve Svet motoru to dost chvalili)
- s tim najezdem uz se muze zacit neco za desitky tisic sypat (turbo, vstriky, mechatronika apod.) - na druhou stranu asi se nevysype vsechno (mam OII 1.9TDI s 220tkm a menim jen olej a spotrebak)
- nouzovych 7 mist
3) varianta neco mezi, ale mensi kompromis - VW Sharan, 2.0TDI DSG, sedmimistne - cena kolem 400tis.Kc, dilema budto vzit predFL 2010-2015 a mensi najezd za podobnou cenu nebo poFL 2016 s najezdem kolem 180tis.km
+ mokre DSG je spolehlive, pokud se meni olej a servis udela kdekdo (overoval jsem u Kapse - doporucili bud toto nebo EAT6)
+ celkove to auto bude asi dost vyhovovat ergnomii (jsem zvykly na koncern, mam OII)
+ v treti rade je ISOFIX
+ 7 mist je celkem plnohodnotnych
+ obrovsky prostor
- dle recenzi jsou tam drahe bolesti - problemy s vyhrivanim mocoviny apod.
- s tim najezdem uz se muze zacit neco za desitky tisic sypat (turbo, vstriky, mechatronika apod.) - na druhou stranu asi se nevysype vsechno (mam OII 1.9TDI s 220tkm a menim jen olej a spotrebak), dobri jazykove tvrdi, ze to zvladne pul milionu km
4) bez kompromisu - nove Opel Combo XL 1.2PureTech EAT8 7mist, cena 530tis.Kc s moji vybavou v ramci akce
+ nove auto
+ vyborny automat
+ prostor, prostor, prostor
+ plnohodnotnych 7 mist
- ten maly benzin bude asi s tou krabici trochu dychavicny, ale zrejme nic extremniho - s tim najezdem bych to neresil.
- za tu cenu je to jen zakladni vybava (vyklopna okna vzadu apod.)
- nelze polohovat sedadla ve druhe rade
- celkove ten pocit z auta bude asi nejhorsi z tech moznosti
Ja pocitove vaham mezi volbou 1) a 4). Bojim se, ze koupim za 400 dosti jety Sharan, necha me to nekde stat na dovolene a budu do toho muset desetitisice vrazet. Na druhou stranu spousta lidi u toho nakonec skoncila a ma najezdene mnoho km.
Co byste mi doporucili?