Krize a její vliv na ceny nových aut

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod saabik 26. 5. 2020 11:18

Psali že superb je nominálně stejně drahý jak v roce 2012. Takže vlastně reálně levnější. Lidi pořád remcaj.
saabik
Nováček

Odeslat příspěvekod goes 26. 5. 2020 11:19

to rikam furt
goes
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Já první 26. 5. 2020 12:31

Remcání je matka pokroku.
Já první
Nováček

Odeslat příspěvekod quasimoto 26. 5. 2020 13:33

Ceny stredno- a dlhodobo pojdu hore, sucasne zlavy su pravdepodobne otazkov mesiacov.

Teraz sa oplati kupovat vypredaje, ked sa znacky potrebuju zbavit skladov pripadne vyplnit vyrobu na najblizsie tyzdne.

Avsak tym, ze cca 2 mesiace bola uplne pozastavena vyroba vacsiny znaciek (na rozdiel od beznej hosp.krizy) a aj nabeh je pomaly, klesaju aj skladove zasoby a viacero znaciek zacina mat opacny problem - dodacie doby sa predlzuju aj na pol roka a beznych 2-3 mesiacov.

Takze kto ma teraz dobru ponuku, neurobi chybu kupou.

Kazdym rokom sa budu auta nadalej zdrazovat kvoli novej povinnej vybave (asistencne systemy, ecall, ...) a stale prisnejsim emisiam.
Plus automobilky musia z niecoho dotovat vyvoj a na zaciatku aj predaj elektromobilov, aby splnali CO2 limity. A ak ich splnat nebudu, pokuty sa ciastocne prenesu do cien.

Zaroven si vsimnite, ako sa automobilky prestali nahanat za tym, kto vyrobi najviac (predtym sutazili GM, VW, Toyota), ale zacali sa zameriavat na profitabilitu na ukor objemu. Najnovsie Nissan hovori o redukcii vyroby o 1mil/20%. Automobilky vedia, ze sa bude predavat na rozvinutych trhoch pravdepodobne menej aut.

Btw. staci si pozrie triedu kompaktov, ked novo uvedene modely su cennikovo nezriedka o 3-4000 € drahsie ako boli ich predchodcovia pri uvedeni pred cca 6 rokmi. Ano, maju viac vybavy, vyssi vykon, ale su menej dostupne.
Naposledy upravil quasimoto dne 26. 5. 2020 13:35, celkově upraveno 1
quasimoto
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod goes 26. 5. 2020 13:34

Mi tedy auto zdrazili tyden pred objednavkou
goes
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MirecBA 26. 5. 2020 13:38

Moucha píše:tak snad bude okta RS za 630 jako v roce 2012, už by se mi něco hodilo i když nikam nejezdím


to by bola lepsia investicia ako kupa TTP
skyactiv G157
MirecBA
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod krkovice 13. 6. 2020 20:34

Dívám se delší dobu na VW Golf v benzínu, krátký (prostě se nám líbí). Nemám pocit, že by se ceny nějak hnuly. Vnímám, že slevy jsou stejné jak před koronou. Většina mega slev je spojena s IČO nákupem. Patrně se změnily podmínky poskytování úvěrů, ale ceny jsou +- stejné - alespoň u Golfa. Jiný auta nesleduji.
Ještě doplním, že čučím jen na skladovky G7.
krkovice
Nováček

Odeslat příspěvekod goes 13. 6. 2020 20:37

Pokud jsou ceny stejne a kurz sel o 10-15% dolu tak je tam sleva 10-15%...
goes
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod krkovice 13. 6. 2020 20:51

Hele rozumím, ale nemyslím si. Pohybu tu byl (je) cca 8 procet. Prostě není vůle jít dolů, tedy zatím. Těch golfů, dle webu VW a toho rozhraní co to hledá, ubývá. Dá se s těmi slevami dělat asi kouzla. Kámoš takto koupil tourana. Prodejci mají nějak od koncernu podporovaný výkupy a podnikatele (nevím možná někdo potvrdí). Kámoš takto "protáhl" starou fabku, na kterou měl kupce, takto přes prodejce, který na to dal 5 tis zisku, ale na Turanu dostal slevu 20 tis.Pak sleva na IČO a už byl úsměv na tváři. Normální smrtelník na slevu asi nedosáhne, nevím.

Podle mě se dají očekávat výraznější pohyby dolu u dražší aut, kde je dostatek rezerv. Ale normální auta nějak výrazně dolů nepůjdou.
krkovice
Nováček

Odeslat příspěvekod goes 13. 6. 2020 21:04

Tak uvidime
goes
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod outlier 11. 7. 2020 10:00

A proč je pro prodejce tak výhodné dávat slevu na IČO? Tomu moc nerozumím, je na to kratší záruka nebo to má pro něj nějaké daňové zvýhodnění?
outlier
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod suram 11. 7. 2020 12:34

Nejde pak o spotřebitelskou smlouvu, čili menší odpovědnost za vady.
suram
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod outlier 11. 7. 2020 15:24

Díky, našel jsem tu na to téma celá vlákna, třeba viewtopic.php?f=828&t=1262502 ... Problémky tam jsou, ale při znatelné slevě se to asi spíš vyplatí.

Jinak jak se bude vyvíjet cena v krizi je dost těžko říct, víc než na trhu to bude asi záviset na chování evropských vlád. Firmy budou určitě kupovat méně, ale s "just-in-time" dodavatelským řetězcem v automotive se ta auta prostě nevyrobí. Takže pokud vlády nebudou nějak uměle do automotive cpát peníze, budou se spíš zavírat fabriky než vyrábět těžko prodatelná auta, která by se musel zlevnit. Vlády ale ty peníze nejspíš do automotive cpát budou, pod záštitou nějakého evropského green dealu. Takže nejspíš výsledkem bude nějaké šrotovné při nákupu "ekologického" auta... Ale těžko říct, nevíme, co virus začne provádět na podzim, může být kvůli karanténám problém vůbec něco vyrobit atd., pak by byla nabídková krize, může taky být opravdu velká inflace.
outlier
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mandrinka 11. 7. 2020 23:38

Taky to sleduju a a souhlasím, že ceny se zatím nehly. VW má teď akci na Tiguana, jenže to vlastně není žádná coronasleva, protože vyprodává starého Tiguana, neboť přijde za pár měsíců nový. Ta sleva by byla i bez corony. To samé ostatní. Ty slevy jsou virtuální. Co se možná trochu změnilo je, že ochotněji dávají úvěry, někteří i bez navýšení, což není špatné. Ale ceny zatím všichni drží. Tak jsem zvědavý, jestli se s tím nějak pohne. Chytrý analytik pan Kovanda tvrdil, že do prázdnin tu jsou slevy až 25 %, tak už aby si to prodejci přečetli, protože čtvrtina prázdnin je skoro pryč. JInak samozřejmě kurz koruny na nic vliv nemá, protože koruna sice poklesla, ale pak se vrátila tam, kde plus mínus byla. Všichni prodejci mají kurzové doložky, takže už to maj napálené ještě před tím, než došlo ke změně kurzu. Ale jak píšu, koruna se zase srovnala, takže kurz na nic vliv neměl. Teď se jede jednak odložená spotřeba, to je to, co lidi nemohli koupit, když byla karanténa. U nich nemá cenu zlevňovat, protože tihle kupci by to stejně koupili. Pak je třeba počkat, až tihle kupci doběhnou, prodejci doprodají ty skladkovky, vyprodají staré modely, co bude dál. Zatím asi nikdo neví. Jeden den se píše, že se ekonomika vzpamatovává, druhý den zas, že ne, tak záleží, jak to bude. A už aby skončil ten antivirus program a začaly fabriky propouštět. To by nějakým slevám taky mohlo pomoc. Zatím nezbývá než čekt, čekat, čekat. Každopádně i ten dnes už bývalý šéf Škodovky někde do Hospodářských novin řekl, že se počítá i bez corony s poklesem prodejů. Teď je jenom otázka, jestli ten pokles bude pro všechny tak velký, že budou chtít slevami motivovat kupce, nebo jsou prostě s poklesem smíření, a budou prodávat za normální ceny, ale míň.
mandrinka
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod goes 11. 7. 2020 23:42

Boha jeho mudrlanti chytri a odstavce neumi pouzit
goes
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků