Ahoj, dostal jsem se do situace, kdy už konečně, můžu reálně řešit to, že si půjdu koupit auto a ne jen otravovat dealery s tím, že mě něco zajímá. Jen s mým přístupem, je to pro mě trochu peklo. Reálně totiž nemám jasno, co přesně chci.
Chci přemisťovadlo z bodu A do B.
Chci, aby i když ho naložím příbuzenstvem (například při cestě na chatu, návštěvu a tak) to auto jelo v plném obsazení a nemusel jsem podřazovat v dálničním stoupání. (vahový ekvivalent 5 nadprůměrně těžkých lidí).
Ideálně spíš kombík.
Benzín nebo diesel? Budu jezdit primárně delší trasy. Courání po městě naprosto minimálně, protože k tomu nemám důvod. Takže by diesel možná dával smysl i při reálně nižším ročním nájezdu. Jen mi u něj trochu vadí, že se u běžných aut docela znatelně přenáší hluk a vibrace do interiéru.
Automat nebo manuál? Proti manuálu nic nemám, ale na automat si při každé projížďce nebezpečně rychle zvykám. Obzvlášť, pokud má pádla pod volantem.
Cena do 500 tisíc Kč.
Stáří do cca 2 let a nájezdu 30 tisíc km.
Můj nástřel:
i30 1.4T-GDI - asi nejlevnější varianta v poměru cena/výkon. Jen se mi moc nezamlouvá interiér, ale nic, na co bych si nedokázal zvyknout.
Ceed 1.4 T-GDI - Proti Ceedu mnohem lepší pocit uvnitř vozu.
Octavia/Scala/Golf/Leon 1.4/1.5 TSI - (Verze 96 a 110kW) - Na Octávku jsem si zvykl při půjčování služebáků. Golf je mi hodně sympatický těmi ergoactive sedadly. Při testovací jízdě mi ta jejich masážní funkce přišla dost příjemná. Leon aktuálně vítězí cenou skladovek, i když je to primárně pro 96kW verzi.
Corolla 1.2T - Hodně příjemný interiér. Nový model. Nejsou vidět na každém rohu.
308SW 1.2PureTech - Nevadí mi ergonomie řešení volantu v klíně. Aktuálně zajímavé ceny nejspíše už končící generace. Co mi vadí, je nastavování všeho přes display. Preferuju spíš tlačítkové řešení.
Focus - Sedí mi interiér, líbí se mi design. Jako u Peugeotu trochu divný pocit z tříválce pod kapotou, ale možná je to jen předsudek.
Trochu mimo stojí ještě MB B 180/180d. Zajímavá varianta. Příjemné nastupování do zvýšeného auta, ale furt ne crossoveru/suv. Moc netuším, jak je to s cenou servisu proti neprémiovým značkám.
Výbavu bych rád minimálně - tempomat, vyhřívaná sedadla, automatická klima, parkovací senzory alespoň vzadu, dobře svítící přední světla.
carplay (tady vede scala s bezdrátem, ale je to jen blbina).
Plusem je tažné, nebo příprava pro tažné, ale taky to není vyžadováno.
Už jsem zjistil, že v mém případě nebude úplně levná legrace pojistka, protože ve svých 27 letech nemám žádné bonusy na pojistce, tudíž se i výkonově snažím držet kolem těch 1.4l a 100kW, i když jsem zahlédl těsně nad půl milionem hezkou 2.0TSI 140kW.
Nespěchám. Květen a červen bych rád využil na testovací jízdy. Červen až červenec na nákup. Pokud teda nepotkám nějaký super kousek, který mi vypne mozek a koupím si ho hned, jak to uvidím.