ojetina nebo nove jako prvni auto? jake jsou realne naklady?

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod darthdeus 9. 12. 2019 01:17

hledam nejake "prvni" auto do prahy a rodinne vylety (s manzelkou a malym ditetem) s cenou idealne do 200k-250k ... asi by slo i 300k, ale to by tam fakt musely byt duvody (obzvlast kdyz to vypada ze uplne nova fabie je za 185k? https://stock-cars.skoda-auto.com/260/c ... J6KZ170465)

puvodne jsem myslel, ze kratkodoby operak bude nejvyhodnejsi na "osahani si co vlastne chci", ale vzhledem k tomu ze to pravdepodobne nekde odru, nebo mi to nekdo odre, tak se docela desim co bych potom musel vsechno doplacet (ale asi se nebrani, kdyby existoval nejaky kratkodoby vyhodny operak jako treba https://www.autozastovku. cz/ ktery nevim jestli jeste funguje?)

ale protoze jsem nikdy poradne auto nemel (jenom po autoskole chvili od rodicu pujcena stara sunka nez sla so srotu kvuli nejaky masivni poruse chlazeni motoru), tak moc nevim jake jsou vlastne realne naklady kdyz si koupim neco noveho, vs. kdyz koupim treba rocni vuz ze skoda-plus.cz ktery ma jeste tovarni zaruku, vs. kdyz koupim neco co ma ~100tkm jako treba tohle https://www.sauto.cz/osobni/detail/skod ... oFrom=list ?

znamena 5let zaruka ze pokud se mi behem 5 let neco rozbije jinak nez ze nabouram, tak za to nic neplatim? nebo je to spis past na lamy jako jsem ja, a je jedno ze to ma najeto 100k, protoze mi akorat staci vzit kamarada mechanika co na to koukne, a v nejhorsim dam par korun za opravy? moc nemam predstavu na kolik se treba muze pak takova vec vysplhat, a jestli kdyz lidi rikaji "rval jsem do toho penize" mysli, ze je to stalo 15k za hromadu blbin, nebo vic nez to samotny auto

ve zkratce: neco cim muzu vozit 2+dite po meste, lehce mimo, a treba jednou za rok do italie, za 200-250k, s tim ze to za par let klidne prodam, nepotrebuju aby to vydrzelo 10+ let a stovky tisic km, spis se chci vyhnout tomu, abych neco koupil za 200k a pak dal behem roku dalsich 200k za opravy
darthdeus
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod maXX_CZ 9. 12. 2019 02:23

V tech nakladech hraje zasadni roli ztrata hodnoty.

Tzn pokud chci setrit a nepotrebuju to auto nutne kazdy den, nevadi mi ho nekam hodit do servisu a neco do nej nasypat, vezmu starsi v peknem stavu a kdyz to nekam poslu (pze neumim ridit) nezaboli me to tak moc.

Kdyz nechci nic resit, vezmu nove/rocni se zarukou 5 let a mobilitou, nic nez garancky neresim par et, ale holt je to drazsi.
Operak se nevyplati (uz vubec ne kratkodoby).
maXX_CZ
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mimous 9. 12. 2019 06:00

Ahoj,
řeším teď něco podobného. Pere se ve mně to, jestli ušetřeit a vzít model, který bych rád, jako víc jetý, nebo zánovní.
S ročnimi auty mám v rodině celkem dobré zkušenosti. Pravda, to co ušetříš na opravách blbostí stejně sežere autorizák na pravidelných kontrolách, ale mám k tomu autu víc důvěry.

První auta, která táta kupoval, byly ojetiny a vzhledem k rozpočtu prostě šunky. Bylo to takový - okolo komína dobrý, na delší výlet po ČR věřit, že to vydrží, ale rozhodně nepokoušet cestu na dovolenou, aby ji člověk netrávil čekáním na odtah.

Jak už tu bylo zmíněno, u novějšího auta tě potká velký propad hodnoty. To, co do něj vrazíš při nákupu se ti už nevrátí ani zdaleka.
Občas se možná blbě ptám, ale jsem prostě takový.
Rád se snažím pomáhat, radit a stojím si za svým názorem, když si jsem jistý, že mám pravdu.
..............
Xbox One X
mimous
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod goes 9. 12. 2019 06:12

darthdeus píše:hledam nejake "prvni" auto do prahy a rodinne vylety (s manzelkou a malym ditetem) s cenou idealne do 200k-250k ... asi by slo i 300k, ale to by tam fakt musely byt duvody (obzvlast kdyz to vypada ze uplne nova fabie je za 185k? https://stock-cars.skoda-auto.com/260/c ... J6KZ170465)

puvodne jsem myslel, ze kratkodoby operak bude nejvyhodnejsi na "osahani si co vlastne chci", ale vzhledem k tomu ze to pravdepodobne nekde odru, nebo mi to nekdo odre, tak se docela desim co bych potom musel vsechno doplacet (ale asi se nebrani, kdyby existoval nejaky kratkodoby vyhodny operak jako treba https://www.autozastovku. cz/ ktery nevim jestli jeste funguje?)

ale protoze jsem nikdy poradne auto nemel (jenom po autoskole chvili od rodicu pujcena stara sunka nez sla so srotu kvuli nejaky masivni poruse chlazeni motoru), tak moc nevim jake jsou vlastne realne naklady kdyz si koupim neco noveho, vs. kdyz koupim treba rocni vuz ze skoda-plus.cz ktery ma jeste tovarni zaruku, vs. kdyz koupim neco co ma ~100tkm jako treba tohle https://www.sauto.cz/osobni/detail/skod ... oFrom=list ?

znamena 5let zaruka ze pokud se mi behem 5 let neco rozbije jinak nez ze nabouram, tak za to nic neplatim? nebo je to spis past na lamy jako jsem ja, a je jedno ze to ma najeto 100k, protoze mi akorat staci vzit kamarada mechanika co na to koukne, a v nejhorsim dam par korun za opravy? moc nemam predstavu na kolik se treba muze pak takova vec vysplhat, a jestli kdyz lidi rikaji "rval jsem do toho penize" mysli, ze je to stalo 15k za hromadu blbin, nebo vic nez to samotny auto

ve zkratce: neco cim muzu vozit 2+dite po meste, lehce mimo, a treba jednou za rok do italie, za 200-250k, s tim ze to za par let klidne prodam, nepotrebuju aby to vydrzelo 10+ let a stovky tisic km, spis se chci vyhnout tomu, abych neco koupil za 200k a pak dal behem roku dalsich 200k za opravy


jako zalozit si ucet a pak 11 roku cekat na prvni prispevek, to chce respekt.
Fluence - ∅ 15,27 l/100km (CO2 - 356 g/km)
goes
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod metyn 9. 12. 2019 07:13

Tak už to nevydržel, halt každý jednou výměkne, dědek
metyn
Inventář

Odeslat příspěvekod XB_1 9. 12. 2019 08:08

Asi se dosud nezajimal o auta :))
Kdysi jsem si pocital taky nove vs. 2x ojete za sebou. Nejvetsi rozdil bylo pojištěni a servis, ktery u ojetiny udelam sam a nove by melo do autorizaku. Porovnaval jsem nove za 500k vs 2x ojetina za 250-300k. Zatim jsem mel vzdy ojete (byt zadne plecky) a oprav jsem moc nemel. Většinou blbosti. Taky se v ramci ojetin da poridit vetsi auto, tam ceny zpravidla padaji rychleji. Podle me ani jedna varianta neni nesmysl. Pokud bych ale najel rocne 30 tis.km a vic, koupím nove.
XB_1
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod jurajec 9. 12. 2019 08:36

Z popisu to na me pusobi tak ze auto bude vitany doplnek/bonus na kterym ale nebudes 100% zavislej, takze klidne neco zanovniho/ojeteho. Osobne sem mel Rapida 1.2TSI 2014 az 2018 a poral dal v rodine jezdi uz ma 160tis km a bez zavad, pro rodinu mi prijde lepsi nez ta fabka. kvuli kufru - a pozor sedan ma delsi kufr nez ta 'kombi' verze.

Pokud netrvas na skodovce tak me osobne by se treba libil Auris - motor bude spolehlivejsi nez TSI, je to spolehlivy prepravnik : https://www.sauto.cz/osobni/detail/toyo ... oFrom=list ale samozrejme tu jsou mraky dalsich moznosti.

Pokud bys mel novy auto a chtel tam mit jeste k havarijku navic GAP pripojisteni (dorovnaji plnou cenu vozu pri nejake 'totalce' behem prvnich dvou let vlastnictvi vozu) tak je klidne mozny ze zaplatis 10 - 12% ceny toho auta jen na pojisteni, je to docela o nervy platit takove penize jen za pojistku. Proto bych preferoval spis mladou ojetinu kde uz troche spadla cena.
jurajec
Štamgast

Odeslat příspěvekod puk123 9. 12. 2019 09:31

Jak to máš doma s parkováním?
puk123
Inventář

Odeslat příspěvekod goes 9. 12. 2019 09:33

jurajec píše:Z popisu to na me pusobi tak ze auto bude vitany doplnek/bonus na kterym ale nebudes 100% zavislej, takze klidne neco zanovniho/ojeteho. Osobne sem mel Rapida 1.2TSI 2014 az 2018 a poral dal v rodine jezdi uz ma 160tis km a bez zavad, pro rodinu mi prijde lepsi nez ta fabka. kvuli kufru - a pozor sedan ma delsi kufr nez ta 'kombi' verze.

Pokud netrvas na skodovce tak me osobne by se treba libil Auris - motor bude spolehlivejsi nez TSI, je to spolehlivy prepravnik : https://www.sauto.cz/osobni/detail/toyo ... oFrom=list ale samozrejme tu jsou mraky dalsich moznosti.

Pokud bys mel novy auto a chtel tam mit jeste k havarijku navic GAP pripojisteni (dorovnaji plnou cenu vozu pri nejake 'totalce' behem prvnich dvou let vlastnictvi vozu) tak je klidne mozny ze zaplatis 10 - 12% ceny toho auta jen na pojisteni, je to docela o nervy platit takove penize jen za pojistku. Proto bych preferoval spis mladou ojetinu kde uz troche spadla cena.


prosimte na ktere auto za treba 500 000 kc stoji pojisteni 50-60tis? ja jen, ze ted sem treba jedno nove bral a pri cene 550tis. byla havarijni 5% spoluucast, zakona a GAP za 14500 Kc. To jsou tak 3 %. Uprimne tech 50tis. stalo pojisteni na fluenceho...
Fluence - ∅ 15,27 l/100km (CO2 - 356 g/km)
goes
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jurajec 9. 12. 2019 09:42

pocitam to behem doby po kterou se plati ten GAP typicky 2 az 3 roky tedy + tazatel asi nebude mit bonusy...
jurajec
Štamgast

Odeslat příspěvekod puk123 9. 12. 2019 09:50

darthdeus píše:...(obzvlast kdyz to vypada ze uplne nova fabie je za 185k? https://stock-cars.skoda-auto.com/260/c ... J6KZ170465)

Ta Fabie stojí 226k. Litrový motůrek může snížit náklady na pojistku, když nemáš bonusy.
puk123
Inventář

Odeslat příspěvekod JardaIIx 9. 12. 2019 12:56

Bral bych tu Fabii. Je za super peníze, ztráta hodnoty amortizací bude na nové auto zcela minimální. Asi bych ani moc neváhal, před koncem roku bývá nejlepší čas na nákup.
JardaIIx
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod tombas 9. 12. 2019 13:52

Fascinuje mě, jak škodovka píše, co všechno ve výbavě není. Kdyby napsala jen to, co tam je, tak je to seznam dlouhý na dva řádky.
tombas
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 9. 12. 2019 13:55

Tak taky otázka úspora času a nervu
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaIIx 9. 12. 2019 13:55

No jo, tak mě pobavila třeba položka "bez deštníku" :-D
JardaIIx
Pozorovatel

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků