Tak jel jsem zatím se třemi auty na MQB A0 a se čtyřmi na MQB A1, jedno z nich vlastním. Je prostě poznat, že MQB A1 je někde jinde, a to klidně i s torzkou v zádu při srovnání s A0, která má torzku vlastně vždy.
Jízdní vlastnosti u Golfu, Leona, T-Roku mi přišly vždy fajn. Oktávka je nastavená blbě - hlavně zadek se vůbec nepovedl, tluče a zároveň je uskákaný.
A0 má i o dost menší brzdy, celé zavěšení je řešené prostě o třídu níž. Projevuje se to hlavně v extrému, kdy to na A1 začne dost ztrácet. Btw to třeba potvrdila i většina testů, kdy se jim zdá třeba Scala podvozkově horší. Ale to se opravdu bavíme o projíždění zatáček třeba při 90km/h, kdy by to při rodinkovém tempu bylo spíš tak na šedesátku... Jinak mi přijdou pro normální jízdu téměř všechna auta na obou typech MQB naladěná fajn, až teda na oktávku, tak se prostě nepovedla nebo alespoň mě to nic neříká. Třeba i takový Kamiq jede fajn, ikdyž se při agresivnější jízdě začne dost potápět a zadek nedrží, tak je alespoň pohodlný při klidné jízdě, to oktávka být neumí.
Píšu o normálních rodinných autech kolem půl milionu, ne o nějakém vytuněném bavoráku pro bazarové kovboje. Pokud máte zkušenosti s nějakým famózním podvozkem o auta, které jde nové ve velmi slušné výbavě koupit za 400-500 tisíc, tak sem s ním, rád si rozšířím obzory.