Renault Megane III - ano nebo ne?

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod izzak 13. 2. 2018 17:56

Nazdar garáži. Jelikož vím, že někteří ze zde přítomných mají nebo měli přímou zkušenosti s Renaultem Meganem 3. generace, tak se na vás obracím pro radu. Jak moc blbej nebo dobrej nápad je to auto koupit?

Samozřejmě pověst starších Renaultů je jaká je, ale ze všech těch článků na netu se zdá, že problémy tak typické pro druhou generaci (teda hlavně elektrika), už jsou u třetí generace vyřešeny.

Konkrétně přemýšlím o Meganu 3 "Sport" Tourer (teda kombík) s 1.6 16V motorem (sportovních 81 kW).

Proč tohle auto? Požadavky jsou:
- rok výroby aspoň 2010
- benzín, ideálně bez turba
- tempomat
- cena do 8000e

Až se začnete chytat za hlavu, že kdo by dal za Megana 8k eur, tak se sluší dodat, že bydlím ve Finsku, teda hledám na místním trhu. A stejně jako pivo, aj auta jsou tu drahý :(

Takže má otázka - najde se někdo, kdo má osobní zkušenost s tímhle autem, kdo by mohl trošku poreferovat co a jak? Dík kucí
izzak
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod K86 13. 2. 2018 18:04

74kw je OK, je to jednoduchej motor s 5q
81kw nebrat, je tam promenny casovani ventilu a 6q
GVII kombi 1.6 TDI 85kw
S-Max 2.0TDCI 120kw
911 997.1 C 239kw

Používejte pravý jízdní pruh, idioti!!!
K86
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jean ViC 13. 2. 2018 18:06

Osobně nevím ale co jsem četl tak 5q špatně se řadí , 6q je jiná liga a dobře se sním řadí
TDI DSG
Jean ViC
Pan Sklenička
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod izzak 13. 2. 2018 18:08

74kW jsem v nabídce ještě neviděl. Kdoví jestli se sem vůbec vozil. Takže ta 81 kW šestikvalt je jediná možnost. Sem tam se objeví i nějaká 1.4 turbo, ale tam už vůbec nevim co bych od toho měl čekat
izzak
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod miromen4 13. 2. 2018 18:15

Tak to turbo citelně lepe pojede jen si trochu vic přihne. Spolehlivost nevim, ale u něj snad žadny problem neni znam.
FOCUS 1.5 EB
miromen4
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MirecBA 13. 2. 2018 18:23

mne na skusobnej jazde vadil zvukovy prejav pri cca 3500 ot. Plus to na 6 prakticky neslo proti vetru a bolo rozhodnute. Kupila sa 1.5 ktora u vzdialenych znamich jazdi dodnes a na moje pocudovanie si auto nevedia vynachvalit odhadujem najazd okolo 170tkm a zatial len rozvody, brzdy. V podstate vacsi drzak ako aktualna mazda ktora sa vraj kvalitativne neda porovnavat s renckom . Aspon predajca bol urazeny ked som to porovnal a aj Ford je vraj sra.ka :)
MirecBA
Guru

Odeslat příspěvekod maXX_CZ 13. 2. 2018 18:31

miromen4 píše:Tak to turbo citelně lepe pojede jen si trochu vic přihne. Spolehlivost nevim, ale u něj snad žadny problem neni znam.

Tak.
Az na spatnou spotrebu je 1,4 TCe docela dobry, rozumej spolehlivy.
1,6 trpi jen na ten presuvnik, jinak si nic zasadnejsiho si nevybavuji.
maXX_CZ
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod miromen4 13. 2. 2018 18:37

Jako fakn nevim, ale za tou vyšši spotřebou muže byt i lehke zpřevodovani spiš na urovni atmosfer než turbobenalu a třeba v rukou klidnějšiho řidiče, ktery navic často nenavštěvuje dalnice muže byt ta spotřeba v rozumnějšich mezich.
Jinak se divim že přesuvnik nepadnul hned v prvnim přispěvku u te 1.6.
FOCUS 1.5 EB
miromen4
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod izzak 13. 2. 2018 18:42

O přesuvníku vím, s tím tak nějak počítám. Ale pokud se nepletu, tak se většinou měnil s rozvodama, či? Tedy pokud bude mít auto dělané rozvody, tak existuje celkem vysoká šance, že přesuvník bude taky cajk.
Já bych se té 1.4 asi úplně zuby nehty nebránil, ale těch je v nabídce jako šafránu no.
izzak
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod metyn 13. 2. 2018 18:44

K86 píše:74kw je OK, je to jednoduchej motor s 5q
81kw nebrat, je tam promenny casovani ventilu a 6q

tak pod toto se i já podepisuji, co vím, tak ta 81 kw verze ani líp nejede, 6g je sice příjemný ale riziko poruchy u 81 kw verze je poměrně vysoké, z jednoho testu ale fluence: Žádné překvapení se nekoná a pohonná jednotka si vystačí s velmi stručným hodnocením. Použitý motor 1,6i/81 kW je typickým produktem éry Euro V, takže v nízkých otáčkách zkrátka nejede, ve vysokých je hlučný a v případě svižnější jízdy má vysokou spotřebu. Fluence je navíc ve vysokých otáčkách dosti hlučný a díky velmi necitlivému elektronickému ovládání škrticí klapky je plynulý rozjezd či akcelerace z nízkých rychlostí skutečným uměním. Více na: https://www.autorevue.cz/test-ojetiny-r ... ticleStart , Meta
metyn
Veterán

Odeslat příspěvekod MirecBA 13. 2. 2018 18:46

u toho presuvniku je blbe len to, ze ok to moze byt kratko ale aj do dalsej vymeny rozvodov ak sa nic nezmenilo. Ale nesledujem to uz, chcelo by to navstivit renaultclub cz. tusim sa to niekto snazil aj upravovat do stavu aby to nerachotilo a neskor nerobilo problem pri startovani
MirecBA
Guru

Odeslat příspěvekod motorol 13. 2. 2018 18:55

Presuvnik není problém vždy a není to problém, který by něčemu vadil. U Megana 2 mi to rachotilo náhodné od 100 do 210 tis km, pak jsem to prodal. Fluence s tímto motorem byl poblíž a prodán s cca 200 tis km a presuvnik původní. Mégane 3 se mi moc nelíbí, ale záludný není.
motorol
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Slawall 14. 2. 2018 14:04

K86 píše:74kw je OK, je to jednoduchej motor s 5q
81kw nebrat, je tam promenny casovani ventilu a 6q

81kW naprosto v pohode, variabl je zadouci.

-- 14. 2. 2018 14:05 --

Jean ViC píše:Osobně nevím ale co jsem četl tak 5q špatně se řadí , 6q je jiná liga a dobře se sním řadí

Ten 5q jsem mel jako nahradni auto a celekm bida...hlavne otacky...ikdyz teda v MII.
Slawall
Vošický lover
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod izzak 14. 2. 2018 16:52

Díky moc všem za odpovědi :) Garáž příjemně překvapila, 13 příspěvků, a všechny k věci :D
izzak
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod metyn 14. 2. 2018 19:46

:hm , jak k tomu mohlo dojít? :hm , Meta
metyn
Veterán

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků