Re: Auto s automatem 150 - 180 tis.
Napsal: 8. 1. 2017 08:22
Razor6 píše:3MPS píše:Co to je za pojem" vysoký náklady" ? Legacy s 2litrem a AT bez VDC je primárně předokolka. Bude jezdit za 8/100, jako kterýkoliv jiný dvoulitr z té doby a za ty peníze. Když bude s VDC, bude to za 8,5 za permanentní 4x4. je to moc? Není, protože PHM v provozu auta je to poslední, co by mě trápilo.
Daleko víc mě trápí poplatky za tankodormy, silniční daně, předražené zlodějské autoriziované servisy, HAV/POV atd... Ale za své peníze dostaneš benzín,m který ti umožní někam zajet, něco vidět atd... Takžýe řešit, jetsli auto žere 6nebo 8/100 při tomto nájezdu, je víc než směšné.
Ale každý svého štěstí strůjcem a ať si každej koupí smradlavýho dýzla, ale at mi s ním nejezdí pod oknama.
Proto se taky na tu spotřebu ptám, 8l je ještě jakž takž v pohodě, ale i tak se dá dost ušetřit výběrem jiný motorizace. On ten rozdíl v nákladech na palivo může být totiž i dost velkej. Já třeba nejsem nějakej příznivce nafty, spíš naopak, ale protože jezdím hodně dálnice a mám nájezd mezi 25-30k ročně, tak se mi to holt sakra vyplatí. Taky mám radši benzín a před tou D5 jsem měl benzínový R6 BMW, ale při předchozí spotřebě 12l/100km vs nynější 6,5l už mám ročně na palivu úsporu kolem 50k. To výrazně převyšuje všechny roční náklady, co na auto mám. Poplatky tady jsou akorát 1500 za roční známku, v porovnání se zahraničím skoro zadarmo, silniční daň soukromá osoba neplatí, v autorizáku není důvod servisovat, povinko snad nejlevnější v evropě, havarijko u těchhle starých aut fakt nemá cenu řešit. Máš tam něco dál? Tohle brečení slyším furt, místo aby byli lidi rádi, že se tady dá provozovat auto s libovolně velkým a výkonným motorem v podstatě za cenu servisu a paliva bez desetitisíců za pojištění a daně. Furt mi teda vychází, že náklady na palivo jsou u těchto starých aut nejvyšší položka. Btw měl jsem 2l atmo benzíny z tý doby a hodně záleželo na stylu jízdy. Dalo se za 8, ale pak to bylo utrpení, obvykle to stejně dělalo kolem 10l průměr.
PS. za svý peníze si taky koupím naftu a zajedu si a uvidím ještě daleko víc, protože dojedu dál Výhodu benzínu vůbec nevidím v cestování, ale naopak v zábavě právě za cenu vyšších nákladů (všechno platí pro auta z období o kterém se bavíme, neberu v potaz nový diesely, kde je často jedna past vedle druhý)
Všechny poplatky související s provozem auta mě trápí víc, než projetý benzín (ročně v mém případě cca 140.000Kč, když sečtu všechna tři auta). Jedno je pracovní - to mě živí. Druhý,m jezdí žena do práce - příjem do rodiny a třetí mám pro radost. Ale platit něco nenasytné díře, která kde může, tě oškube. byť to je (opět jen v mém případě) cca 50000/rok,)to kmě teda vadí. HAV beru jako nutnost, protože ač sám jsem vlastní vinou neboural nidky, ale srnka 2x sklo od odeltnutého kamenu asi 3x atd , vidím v tom smysl. To je ale každého věc. POV je nízké, tam by to chětlo naopak razantně zvýšit dle "praxe" a lokality, prtožoe pak bi si mnozí ve větších !nejmenované) vesnici rozmysleli, jak se budou za volantem chovat. A ty, co nebourali, pořádně zvýhodnit.
Ke spotřebě - je to relativní: kdo vydělá ušmudlaných 100 litrů za rok, pak každá deci je pro něj likvidační. kdo vydělá řádově víc, to neřeší. proto mě nevadí, že mi auto bere 8 nebo 10/100. Je to v nákladech vs. příjmech zcela fuk.
-- 8. 1. 2017 09:25 --
Razor6 píše:Měl jsem 330i e46. Dlouhodobou jsem měl 11,6 (zaokrouhlil jsem na 12). Spotřebu koukám jsem měl teda podobnou jako ty. O trochu těžší noha nebo víc města . Jinak jsem ale měl taky třeba Peugeota s 2.0i a tam jsem jezdil mezi 9,5 a 10,5.
Kruci, jak jis s tím jezdil? To nebylo po dálnici 130, že?
Já mám 3,7 s AT a když bych se měl dostat na 12/100, nevím, jak bych musel jet. Nebavím se o městě, tak rozumnej člověk bude jezdit něčím jiným.