Stránka 14 z 26

Re: Auto pro průjezd Afrikou od severu k jihu a zpět

Odeslat příspěvekNapsal: 3. 1. 2017 07:14
od JardaB
Stejne je 10x pravdepodobnejsi, ze te zastreleji nebo te neco sezere, nez ze se rozsekas v aute. A spis nez tradicni cerny pytel tam myslim pouzivaji supy :-P

Re: Auto pro průjezd Afrikou od severu k jihu a zpět

Odeslat příspěvekNapsal: 3. 1. 2017 07:19
od eLzyx
a pak že se o tebe Afrika nepostará, ani černý pytel nepotřebuješ.

Re:

Odeslat příspěvekNapsal: 3. 1. 2017 07:28
od PatrikChrz
PeTr7650 píše:Jsou v africe servisy dacie? Bo budou treba

Dacie se v zahraničí prodává jako Renault nebo dokonce Nissan (sám jsem viděl na silnici v Mexiku Nissan Platina a Nissan Alpina a šlo o Logan a Sandero, myslím).

-- 3. 1. 2017 07:32 --

HonzaMo píše:Ahoj Patriku,
tedy klobouk dolů, udělals za poslední dva - tři roky obrovský posun.

K tématu - nečetl jsem předchozí stránky, ale co o Africe vím, tak pokud nebudete vybírat nějaký offroad, tak by to chtělo auto 1) naftové (některé ,,benzinky" benzín ani nevedou 2) francouzské 3) jednoduché. To umí opravit ve spoustě vesnic. Pořízení takového auta + příprava na cestu by nemělo stát víc než 100-120 tis. Rozhodně se naučte alespoň jednoduché servisní úkony, např. výměna vzduchového filtru je nezbytností (na prašných cestách vydrží třeba jen 3-5 tis. km)

Není to úplně pohodlné na dlouhé cesty, ale takový Peugeot Partner / Citroen Berlingo první generace s motorem 1,9D by mohl být dobrou volbou. Nakonec jich po Africe jezdí mraky...

Kdyby nám šlo vyloženě jen projet, tak by stačila i dvojkolka, ale chceme se cestou podívat i do různých parků, kde to, dle naší zkušenosti z Botswany fakt s dvojolkou nejde.

S ojetým, byť repasovaným autem už zkušenosti máme a na základě těch jsme se rozhodli pro auto nové. A také víme o tom, že v některých zemích je benzín obtížněji dostupný.

Re: Auto pro průjezd Afrikou od severu k jihu a zpět

Odeslat příspěvekNapsal: 3. 1. 2017 08:21
od puk123
Přeci jen nevím, jestli je v případě Dustera nejlepší volbou úplně nový. Hlavně bych měl obavy ze Start&Stop systému. Bez něj se nedá u nás Duster koupit.
Jakou přibližnou trasu máte vyhlédnutou? Dá se jet i západní částí, třeba z Mauretánie?

Re: Auto pro průjezd Afrikou od severu k jihu a zpět

Odeslat příspěvekNapsal: 3. 1. 2017 08:32
od PatrikChrz
Tak přes Mauretánii jet lze, právě tudy kluci minule jeli - http://gill.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=474002.

Trasa není zatím určena. Vše je ještě ve stádiu úvah.

Re: Auto pro průjezd Afrikou od severu k jihu a zpět

Odeslat příspěvekNapsal: 3. 1. 2017 08:41
od puk123
Trapně jsem si spletl Mauretánii s Marokem, ale nevadí. Právě mě zajímalo, jestli na trase není nějaký "špunt" zemí, kam není radno vstoupit.

Re: Auto pro průjezd Afrikou od severu k jihu a zpět

Odeslat příspěvekNapsal: 3. 1. 2017 08:45
od PatrikChrz
Maroko je v pohodě, stejně jako Západní Sahara (toho času okupovaná Marokem).

Re: Auto pro průjezd Afrikou od severu k jihu a zpět

Odeslat příspěvekNapsal: 3. 1. 2017 09:07
od JardaB
Jako novy dýzl s DPF, downsizingem, svindl 4x4, SS, v kombinaci s posadkou ktera ani nevymeni filtr a dalsima vychytavkama bude IMHO volba znalcu ;-)

Re: Auto pro průjezd Afrikou od severu k jihu a zpět

Odeslat příspěvekNapsal: 3. 1. 2017 09:56
od pech.
Je třeba, když už tam chcete jet, jen v něčem, čeho tam je tři ***** a sežene se nato nějaký díl, až bude potřeba.... Niva je sice dobréauto do terénu, ale do afriky to nikdy nevozili, tím pádem je to pro tenhle nápad nevhodná volba.

-- 3. 1. 2017 10:13 --

glider píše:Duster? to uz bysom fakt siel radsej Favom.


PeTr7650 píše:favem už tam byli :-))


Njn, ti prostě věděli, co je skutečně nejlepší.

http://zlin.idnes.cz/ales-klon-z-korytne-a-ales-gill-z-ostravy-zavodili-s-favoritem-v-africe-1zt-/zlin-zpravy.aspx?c=A150218_2140502_zlin-zpravy_ras

Odeslat příspěvekNapsal: 3. 1. 2017 10:15
od Arnie J
Čemu vadí start-stop?

Re: Auto pro průjezd Afrikou od severu k jihu a zpět

Odeslat příspěvekNapsal: 3. 1. 2017 10:26
od JardaB
Baterce a motoru ?
Ale urcite se da vypnout ne? I kdyz se to asi musi delat po kazdem startu. Ja uz to mam vzite takze SS a automatiku svetel vypinam podvedome behem startovaci sekvence ;-)

Re: Auto pro průjezd Afrikou od severu k jihu a zpět

Odeslat příspěvekNapsal: 3. 1. 2017 10:31
od Slawall
Co dela spatne automatika svetel a proc ji musis pokazde vypinat?

Re: Auto pro průjezd Afrikou od severu k jihu a zpět

Odeslat příspěvekNapsal: 3. 1. 2017 10:35
od HonzaMo
Patriku, pokud ale nechcete starší auto, na kterém, když ho v Africe prodáte, můžete nakonec i vydělat, tak si myslím, že je lepší si auto tam půjčit. Kamarád to tak udělal a neměl problém (jel JAR, Botswana, Zimbabwe, Zambie, Namibie a zpět do JAR).

Re: Auto pro průjezd Afrikou od severu k jihu a zpět

Odeslat příspěvekNapsal: 3. 1. 2017 10:41
od fricoolinek2
puk123 píše:Přeci jen nevím, jestli je v případě Dustera nejlepší volbou úplně nový. Hlavně bych měl obavy ze Start&Stop systému. Bez něj se nedá u nás Duster koupit.


A nestačí vytáhnout správnou pojistku, even. přeštípnout správný kábl?

Re: Auto pro průjezd Afrikou od severu k jihu a zpět

Odeslat příspěvekNapsal: 3. 1. 2017 10:45
od JardaB
Slawall píše:Co dela spatne automatika svetel a proc ji musis pokazde vypinat?

Rozsveci svetla pri prujezdu pod mosty, v lese a dalsich anomaliich ktere delaji stin. A jsou to drahe projekcni bixenony, tak je nechci zbytecne *****, aby se v nich furt neco hejbalo.