Auto pro průjezd Afrikou od severu k jihu a zpět

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod JardaB 3. 1. 2017 07:14

Stejne je 10x pravdepodobnejsi, ze te zastreleji nebo te neco sezere, nez ze se rozsekas v aute. A spis nez tradicni cerny pytel tam myslim pouzivaji supy :-P
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod eLzyx 3. 1. 2017 07:19

a pak že se o tebe Afrika nepostará, ani černý pytel nepotřebuješ.
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 3. 1. 2017 07:28

PeTr7650 píše:Jsou v africe servisy dacie? Bo budou treba

Dacie se v zahraničí prodává jako Renault nebo dokonce Nissan (sám jsem viděl na silnici v Mexiku Nissan Platina a Nissan Alpina a šlo o Logan a Sandero, myslím).

-- 3. 1. 2017 07:32 --

HonzaMo píše:Ahoj Patriku,
tedy klobouk dolů, udělals za poslední dva - tři roky obrovský posun.

K tématu - nečetl jsem předchozí stránky, ale co o Africe vím, tak pokud nebudete vybírat nějaký offroad, tak by to chtělo auto 1) naftové (některé ,,benzinky" benzín ani nevedou 2) francouzské 3) jednoduché. To umí opravit ve spoustě vesnic. Pořízení takového auta + příprava na cestu by nemělo stát víc než 100-120 tis. Rozhodně se naučte alespoň jednoduché servisní úkony, např. výměna vzduchového filtru je nezbytností (na prašných cestách vydrží třeba jen 3-5 tis. km)

Není to úplně pohodlné na dlouhé cesty, ale takový Peugeot Partner / Citroen Berlingo první generace s motorem 1,9D by mohl být dobrou volbou. Nakonec jich po Africe jezdí mraky...

Kdyby nám šlo vyloženě jen projet, tak by stačila i dvojkolka, ale chceme se cestou podívat i do různých parků, kde to, dle naší zkušenosti z Botswany fakt s dvojolkou nejde.

S ojetým, byť repasovaným autem už zkušenosti máme a na základě těch jsme se rozhodli pro auto nové. A také víme o tom, že v některých zemích je benzín obtížněji dostupný.
PatrikChrz
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod puk123 3. 1. 2017 08:21

Přeci jen nevím, jestli je v případě Dustera nejlepší volbou úplně nový. Hlavně bych měl obavy ze Start&Stop systému. Bez něj se nedá u nás Duster koupit.
Jakou přibližnou trasu máte vyhlédnutou? Dá se jet i západní částí, třeba z Mauretánie?
puk123
Inventář

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 3. 1. 2017 08:32

Tak přes Mauretánii jet lze, právě tudy kluci minule jeli - http://gill.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=474002.

Trasa není zatím určena. Vše je ještě ve stádiu úvah.
PatrikChrz
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod puk123 3. 1. 2017 08:41

Trapně jsem si spletl Mauretánii s Marokem, ale nevadí. Právě mě zajímalo, jestli na trase není nějaký "špunt" zemí, kam není radno vstoupit.
puk123
Inventář

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 3. 1. 2017 08:45

Maroko je v pohodě, stejně jako Západní Sahara (toho času okupovaná Marokem).
PatrikChrz
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 3. 1. 2017 09:07

Jako novy dýzl s DPF, downsizingem, svindl 4x4, SS, v kombinaci s posadkou ktera ani nevymeni filtr a dalsima vychytavkama bude IMHO volba znalcu ;-)
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pech. 3. 1. 2017 09:56

Je třeba, když už tam chcete jet, jen v něčem, čeho tam je tři ***** a sežene se nato nějaký díl, až bude potřeba.... Niva je sice dobréauto do terénu, ale do afriky to nikdy nevozili, tím pádem je to pro tenhle nápad nevhodná volba.

-- 3. 1. 2017 10:13 --

glider píše:Duster? to uz bysom fakt siel radsej Favom.


PeTr7650 píše:favem už tam byli :-))


Njn, ti prostě věděli, co je skutečně nejlepší.

http://zlin.idnes.cz/ales-klon-z-korytne-a-ales-gill-z-ostravy-zavodili-s-favoritem-v-africe-1zt-/zlin-zpravy.aspx?c=A150218_2140502_zlin-zpravy_ras
Rip: Škoda 105 DeLuxe 5Q
Sold: Favorit 135LX zvaný Sysel
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
A nyní učebnicový příklad produktu globalizace a Francouzským jménem a Českým pasem a strojem jež je svědkem Rumunské obrody s Francouzským srdcem :-)
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 3. 1. 2017 10:15

Čemu vadí start-stop?
SkyActiv-G 165 / SkyActiv-G 184 / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / i-Get 150

goes 12.5.2020 18:46
Nic jako cena vykon neexistuje.
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 3. 1. 2017 10:26

Baterce a motoru ?
Ale urcite se da vypnout ne? I kdyz se to asi musi delat po kazdem startu. Ja uz to mam vzite takze SS a automatiku svetel vypinam podvedome behem startovaci sekvence ;-)
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Slawall 3. 1. 2017 10:31

Co dela spatne automatika svetel a proc ji musis pokazde vypinat?
Slawall
Vošický lover
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod HonzaMo 3. 1. 2017 10:35

Patriku, pokud ale nechcete starší auto, na kterém, když ho v Africe prodáte, můžete nakonec i vydělat, tak si myslím, že je lepší si auto tam půjčit. Kamarád to tak udělal a neměl problém (jel JAR, Botswana, Zimbabwe, Zambie, Namibie a zpět do JAR).
HonzaMo
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod fricoolinek2 3. 1. 2017 10:41

puk123 píše:Přeci jen nevím, jestli je v případě Dustera nejlepší volbou úplně nový. Hlavně bych měl obavy ze Start&Stop systému. Bez něj se nedá u nás Duster koupit.


A nestačí vytáhnout správnou pojistku, even. přeštípnout správný kábl?
JSEM VÁŠ KRÁL, MOJI PODDANÍ!
Bazoš fůůůůj!
fricoolinek2
Poslední varování
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 3. 1. 2017 10:45

Slawall píše:Co dela spatne automatika svetel a proc ji musis pokazde vypinat?

Rozsveci svetla pri prujezdu pod mosty, v lese a dalsich anomaliich ktere delaji stin. A jsou to drahe projekcni bixenony, tak je nechci zbytecne *****, aby se v nich furt neco hejbalo.
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků