Focus II vs. Corolla e12 vs. Mazda 3

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod lbarta 1. 1. 2014 23:15

Zdravím přátelé automobilového průmyslu,

chtěl bych se s Vámi poradit, který vůz vybrat. Můžete mi uvést klady i zápory, osobní zkušenosti, zkrátka vše, co Vás napadne. Moc mi to pomůže.

Přemýšlím o těchto třech vozech z let cca 03-05 (co se vejde do limitu :-D ), limit max. 100 tisíc Kč. Rád mám svižnou jízdu a chci jen benzín, nenajedu víc než 15 tisíc km ročně. Pravděpodobná motorizace bude 1.6, i když čím silnější, tím lepší, avšak musí to být v rozumné míře k penězům. Spotřebu extra neřeším, jestli bude 6 nebo 7,5 litru průměrně mě už nevytrhne.

Co se výbavy týče, tak nemusí být nejvyšší, hlavně aby tam aspoň byla manualní klimatizace minimálně. Co se praktičnosti týče, nepotřebuju nic extra.

Každé auto je typické svým vzhledem a to pro mě nehraje roli, líbí se mi všechny. Docela by mě zajímal Váš názor na ty motory 1.6, protože u Focusu II je papírové zrychlení na 100km/h za 11,9s zatímco u Corolly to je 10,2, což jsou skoro dvě sekundy při rozdílu 7kw. Rád se sportovněji svezu, tak bych měl raději trošku živější a zábavnější auto.

Díky za Vaše odpovědi, moc si jich cením. Předpokládám, že zde dostanu objektivní odpověď, protože na foru Fordu mi doporučej Focuse, na foru Mazdy Trojku apod. :-D Příp. můžete doporučit něco jiného.
Díky moc

PS: Teď jezdím s Feldou, takže to bude krok kupředu tak jako tak, ale nechci vybrat špatně a nedostat za svoje peníze maximum.. :-)
lbarta
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod glider 1. 1. 2014 23:21

1.6 bude seda mys v kazdom pripade.
Rozdiel v zeychleni moze byt aj vdaka prevodovke ci da/neda 100km/h na dvojku. Pripadne hmotnost.

Mas rad sviznu jazdu a nejazdis vela mesto? Ber 2.0 a do 8l/100 sa vojdes.
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Slawall 1. 1. 2014 23:27

Pokud chces svizne jezdit, tak 1,6 ne.
Slawall
Vošický lover
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pufko 1. 1. 2014 23:55

Civic 1.6 81kW http://auto.bazos.cz/inzerat/30545614/H ... MA-ALU.php dokonca s automatickou klimatizáciou, prípadne 3dver po facelifte
pufko
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Jelass 2. 1. 2014 05:08

Civic nebo Corolla, uz jen kvuli tocivejsim a pocitove rychlejsim 1.6i. civic navic treba ve verzi sport. Bohuzel, slusne vybavenych Coroll je tady uplny minimum, situace v D je lepsi, ale za ty prachy se to moc nevyplati.
Corolla ma za me hezci inter., nez Focus a M3 ma potencialni velky problem v rozsahle korozi, nebyt toho, tak je ona favoritkou.

-- 2. 1. 2014 05:12 --

Slawall píše:Pokud chces svizne jezdit, tak 1,6 ne.

Kombinace 1.6i, E3/4, nejakych 1200kg hmot. a kratka prevod. je na sviznou jizdu jeste relativne dobry. Jasne, 2.0i by byl lepsi, ale jestli tazatel do ted jezdil ve Felicii...
Jelass
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod enthusiastic.driver 2. 1. 2014 10:43

Tak já musím jednoznačně prosazovat Focus nebo Mazdu 3 - s těma 1.6kama neuděláš parádu ani v jednom případě a lepší, než nějakých teoretických 1,5s při zrychlení na stovku, bude dobré chování a řízení auta, a tam Corolla na Mazdu ani Forda nemá.

Ano, sem tam to rezne, ale najít nerezavý kus nedá zas tolik práce a jízdně to jsou nejlepší auta segmentu.

Jinak jedničkový Focus jede s tou 1.6 prý znatelně líp než dvojkový...
N7A-->BP-4W-->M52B28-->M52B28TU + B204i-->BP-Z3_charged + H22A5-->BP-Z3_charged + TU5-J4-->BP-Z3_charged + Z16LER --> MZR LF-VE + C26NE
enthusiastic.driver
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod speleo 2. 1. 2014 13:08

lbarta píše:Přemýšlím o těchto třech vozech z let cca 03-05 (co se vejde do limitu :-D ), limit max. 100 tisíc Kč. Rád mám svižnou jízdu a chci jen benzín, nenajedu víc než 15 tisíc km ročně. Pravděpodobná motorizace bude 1.6, i když čím silnější, tím lepší, avšak musí to být v rozumné míře k penězům. Spotřebu extra neřeším, jestli bude 6 nebo 7,5 litru průměrně mě už nevytrhne.

Co se výbavy týče, tak nemusí být nejvyšší, hlavně aby tam aspoň byla manualní klimatizace minimálně. Co se praktičnosti týče, nepotřebuju nic extra.

Rád se sportovněji svezu, tak bych měl raději trošku živější a zábavnější auto.


No, tady se přímo nabízí Ford Focus 1.8 92kW/ 2.0 107kW :-)
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod lbarta 3. 1. 2014 23:47

díky za odpovědi kluci:)

samozřejmě se budu snažit sehnat co nejsilnější, avšak pouze do určitých peněz..

focus 2.0 nebo 1.8 by taky nebyl špatnej, ale za tyhle peníze jsem na něj ještě nenarazil...

mě osobně se nejvíc libí m3 sedan, má nejhezčí design a vůbec nějak mě to k těm japoncům táhne víc..ale mám strach z tý koroze tady zmiňovaný...
lbarta
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod pufko 4. 1. 2014 00:19

Civic 1.6i sušne ide a nekoroduje, ale je len vo verzii hatchback
pufko
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod 3MPS 4. 1. 2014 07:37

Já rád chč**ju proti větru a proto - opět na základě osobní zkušenosti - klidně a s čistým svědomím jak možný tip uvedu Megane s 1,6. Nebýt toho, že jsem s ním najezdil coby spolujezdec v období 4 let přes 80.000km a vím, jak se to auto chová, tak bych to nenapsal. Mimo jediné věci - a to je "sporotvnost" auta má proti všem kandidátům (FF, M3, Corola a Civic) jednu zásadní výhodu = nerezaví. Dále nabídne velmi slušný a točivý motor s malou spotřebou, při jízde stylem "jaktoprase" je to kolem 7,5/100, ale to jsem dáleko za povolenými limity, nejvíce prostoru, slušnou výbavu (ovládání na volantu, CD, auto klima) a k tomu jako bonus velmi slušný objme kufru (mluvím o sedanu).
Servis to kupodivu nepotřebovalo, nebýt odešlého komopresoru klimatizace za veselých 30 litrů, ale kolega neřešil nový díl a jel ke Kubíčkovi, který je nejdražší v celé Evropě:-)

Pak mu 1,6 zabavil exekutor a pořídil si to samý, jen s 1,4, ta jede o poznání líněji, ale taky slušně a halvně ji koupil asi za 70 litrů a jezdí a jezdí a jezdí a jezdí...A neřeší problémy, občas svitně kontrolka airbagu, ale to je konektro pod sedačkou, stará bolest Meganů.Jo a spotřeba 7,5/100, čili jak 1,6.
3MPS
Štamgast

Odeslat příspěvekod Vagi 4. 1. 2014 10:40

Už maj u Meganu vyřešený hnijící lemy?
Vagi
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jelass 4. 1. 2014 10:48

A hnusnej interiér, kterej má ve zpracování daleko snad i od Dodge?
Mondeo Turnier mkIII fl 2.0i Viva, Mitsu Eclipse Cross 1.5T Mivec Intense
p: Kiwi mkVIII 1.8 i-vtec Sport, GrandCaravan mkV 3.3i V6 SE, Corolla mkXI 1.4 vvti, Fabia mkI 1.4 mpi Classic
"D1.8T: Koupil dvoulitr a jezdí s ním jako s dvoulitrem."
Jelass
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 3MPS 4. 1. 2014 16:31

Vagi píše:Už maj u Meganu vyřešený hnijící lemy?

Asi jo, protože nia jedna z těch dvou kolegových pleček je nemá shnilý (jedna je 2006 a druhá 2007).Parkuje venku a avodu auto vidí jen za letního deště.-)
3MPS
Štamgast

Odeslat příspěvekod Slawall 4. 1. 2014 16:35

Vagi píše:Už maj u Meganu vyřešený hnijící lemy?

Asi mluvis o prvnim meganu co? Jeste jsem nevidel rezaveho Megana, at II nebo III.
Kdo si koupí hjundaje, nadosmrti kunda je.
Slawall
Vošický lover
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod lbarta 4. 1. 2014 21:48

z francouzů mám trochu strach..

ještě mě napadla dvě auta..

opel astra bertone 1.8 nebo 2.2
nebo česká klasika octavia I.. aspoň bych pokračoval ve škodovácký tradici:-d.. ale jsou celkem drahý na svůj věk a maj hodně nalítáno
lbarta
Kolemjdoucí

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků