prve rodinne auto

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Zavael 30. 9. 2013 18:22

27r a ty? urcite ma prve dieta "nevylieci" ;), sam som jedinacik a nechcem mat len jedno

hm nad tym kombi este porozmyslam, ale ak by som sa s kociarom vosiel do liftbacku (focus/mondeo), asi by som siel skor do toho
Zavael
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Jelass 30. 9. 2013 18:44

Focus liftback není, Mondeo ano, je jich bohužel málo. Lift. střední třídy je i třeba Avensis, ale ten většinou stojí podstatně víc jak podobné mondeo.
Mondeo MK4 1.6eb, Mitsu Eclipse Cross 1.5T Mivec Intense
p:Mondeo MK3 fl 2.0i Viva, Kiwi 8G ufo 1.8 i-vtec Sport, GrandCaravan mkV 3.3i V6 SE, Corolla mkXI 1.4 vvti, Fabia mkI 1.4 mpi
"D1.8T: Koupil dvoulitr a jezdí s ním jako s dvoulitrem."
Jelass
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tombas 30. 9. 2013 23:06

Další liftbacky jsou třeba mazda 6, renault laguna, opel vectra, mitsubishi carisma nebo citroen C5 první generace.
tombas
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod xcmaniax 1. 10. 2013 07:05

Octa je taky liftback:-D A jsi zase asi u výběru z 10 aut:-)
xcmaniax
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Jelass 1. 10. 2013 09:43

Carisma je nižší střední, Octa taky.
Mondeo MK4 1.6eb, Mitsu Eclipse Cross 1.5T Mivec Intense
p:Mondeo MK3 fl 2.0i Viva, Kiwi 8G ufo 1.8 i-vtec Sport, GrandCaravan mkV 3.3i V6 SE, Corolla mkXI 1.4 vvti, Fabia mkI 1.4 mpi
"D1.8T: Koupil dvoulitr a jezdí s ním jako s dvoulitrem."
Jelass
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Zavael 1. 10. 2013 10:25

mazda? nebude to celkom drahe na servis?
carisma? ved to je 9 rocne auto pri najlepsom...

och, keby som nebol nerozhodny a vedel si jednoznacne vybrat, tak sa tu nebavime :(
vdaka za postrehy, 10 aut to zas nie je, okruh sa zuzuje ;)

dobrym kandidatom je teda mondeo mk3 2007 benzin 2.0 alebo by mozno stacil aj 1,8 16V Duratec 92kW

dalsi je ford focus II combi (2008-2010) 1.6 duratec - tu neviem ci by nebolo lepsie ist do 1.8 s rozvodovou retazou

zaujal ma aj i30 sw, hlavne 1.6 CVVT 93kW s 6st. prevodovkou, ale cenovo je uz tazsie najst do 7tis €

a stale mi vrta v hlave cmax... tam sa ale nevopcham do 7tis €, pod 100k km, takze by som musel setrit dlhsie
Zavael
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod xcmaniax 1. 10. 2013 11:44

1,8 benzín jsem měl ve Focusu 2007 (tedy takový ten "mezifacelit"). Byl to docela příjemný motor a dle mého názoru výkon navíc proti 1,6 byl znát. Jede to +- stejně jako 2litr v Mondeu MK4. Problém byly občas kolísavé otáčky v mrazu po nastartování (chtělo to počkat třeba 20s před přidáním plynu), ale nikdy mě to nikde nenechalo. Bohužel všechny tyhle starší 1,8 a 2l docela žerou, tam bude 1,6 o dost lepší. Na Focusu mě ale ke konci dost rozčiloval vnitřní hluk na dálnici, tam je Mondeo o dost jinde. Jinak to bylo fajn auto, vždycky jsem se těšil až přesednu ze služební Oktávky.
xcmaniax
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod tombas 1. 10. 2013 11:46

Jelass píše:Carisma je nižší střední, Octa taky.

Carisma není nižší střední, to je Lancer.
Octa je nižší.
tombas
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod nomadm 1. 10. 2013 13:15

proč by měl hledat liftback, když je jich nesrovnatelně méně v nabídce (nepočítám octu), radši kombika
nomadm
Nováček

Odeslat příspěvekod tombas 1. 10. 2013 20:31

Kombíky nejsou vůbec hezké, za deště a v zimě se jim hrozně špiní zadní okno, měkká roletka nad kufrem je nepraktická a v neposlední řadě se u některých vozů přenáší do kabiny hluk od zadní nápravy. V zimě po otevření kufru ofoukne celou posádku ledový vzduch, což je velmi nepříjemné.

Nejlepší je sedan s odděleným zavazadelníkem, který eliminuje naprostou většinu všech nevýhod kombíků (ale i liftbacků a hatchbacků), většinou má velký a objemný zavazadlový prostor a nabízí posádce mnohem větší komfort.
tombas
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod nomadm 1. 10. 2013 21:13

otázka vzhledu je hodně subjektivní, to bych sem vůbec nemotal, žebych měl hodně špinavé zadní okno jsem si nevšimnul....měkká roletka mi vůbec nevadí, hluk od zadní nápravy nepozoruji, pravda je ten ledový vzduch, ale nejsme ve skandidávii, nebo někde na severu....ale do kufru pohodlně naložím 2 složené croozery a další věci a to je pro mě teď nejdůležitější...
nomadm
Nováček

Odeslat příspěvekod Pajjoun 1. 10. 2013 22:12

Nejlepší roletku mělo bez debat XM v kombíku... Viděl sem několik druhů. Pevný vyklápěcí (felda/forman), skládaný polopevný (Fiat) a úplně měkký, jako má třeba VW. Ale akorát u Citroenu při dělání praktickýho auta používali hlavu a napadlo je to zkombinovat.
Jak to je u novejch netušim, ale asi sem se vždycky setkal s měkkou.
TS
Pajjoun
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod xcmaniax 2. 10. 2013 07:06

Tak je jasné, že sedan je nejpohodlnější (uzavřený prostor, nejvíce tuhá karoserie...), ale Češi si kupují auta kvůli těm 5% situací, kdy potřebují něco naložit. S čímž víceméně souhlasím:-). Jak už jsem ale psal, tak s malým dítětem (a ještě když sedí v kolíbce proti jízdě) nemám rád vršit cokoliv nad úroveň plata, čímž se rozdíl kombi x lift smazává. Ale říkej to pak až pojedeš s partou na hory a každej frajer si přinese tašku a lyže a nenaložíte to:-D
xcmaniax
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod tombas 2. 10. 2013 07:59

Tak to bude muset nějaký frajer vzít svoje auto, aby se v jednom pohodlně vezlo jen přiměřené množství frajerů a bagáže ;)
tombas
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod speleo 2. 10. 2013 08:09

tombas píše:Kombíky nejsou vůbec hezké, za deště a v zimě se jim hrozně špiní zadní okno, měkká roletka nad kufrem je nepraktická a v neposlední řadě se u některých vozů přenáší do kabiny hluk od zadní nápravy. V zimě po otevření kufru ofoukne celou posádku ledový vzduch, což je velmi nepříjemné.


Částečně souhlasím, špiní se okno, posádku v zimě ovane ledový vzduch při otevření a některé typy trpí i větším hlukem od nápravy. Ale nesouhlasím s tím, že kombíky nejsou hezké, to je absolutní nesmysl a jedná se čistě o tvůj subjektivní pocit. Mě se kombíky třeba líběj mnohem víc, než ostatní karosářské verze ;)


tombas píše:Nejlepší je sedan s odděleným zavazadelníkem, který eliminuje naprostou většinu všech nevýhod kombíků (ale i liftbacků a hatchbacků), většinou má velký a objemný zavazadlový prostor a nabízí posádce mnohem větší komfort.


Kombík, mimo jiné, eliminuje nevýhodu sedanů a to je malý nakládací otvor a nemožnost plnit až po střechu (ať už prostorově objemným neskladným nákladem, např. lednička, tak spoustou menších zavazadel). Jsou i kombíky velmi dobře odhlučněné a některé jsou naopak v krutu tužší než liftbacky (díky delší střeše), např. u OII RS tomu tak je.
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků