Ojetina na CNG, průser nebo dobrý nápad?

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Kubax 2. 6. 2013 20:55

Příští rok plánujeme na firmě vyměnit naftového dělníka za něco modernějšího, vzhledem ke způsobu používání je škoda kupovat nové auto...
CNG vychází v provozních nákladech mnohem lépe než nafta a v místech kde se bude pohybovat jsou dostupné CNG "čerpačky" a vhledem k ceně plynu z domácí přípojky, předpokládanému nájezdu není od věci ani privátní plnička...
Bude to pracovní auto, takže nějaké větší kombi nebo menší MPV...V tovární úpravě toho jde koupit hodně od VW, Caddy, Touran, B6 Passat...Opel má Zafiru a Combo....
Kubax
Nákupčí roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod siol.a 2. 6. 2013 21:40

Mám zkušenost s Caddy Life s 2.0 a Passat 1.4TSI.
Caddy byla mrtvola, co nijak neokouzlila a vypadalo to, že CNG motoru moc nechutná. U Passatu naopak žádnej patrnej rozdíl mezi jízdou na benzín nebo CNG a spotřeba byla tuším pod 5kg i svižnější jízdě, nebál bych se toho.
Mládenci, uvolněte ovládací páčky.
siol.a
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 2. 6. 2013 21:43

Akorat aby nebyl problem s parkovanim nebo i vjezdem do nekterych objektu. A tankovat vlastni plnickou firemni auto nebude asi uplne easy, aby byly v cajku vsechny papiry...
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod GeneHawkins 2. 6. 2013 21:49

Jak dlouho trvá čerpání CNG?
GeneHawkins
Insomniak roku 2013-17
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Čendoslav 2. 6. 2013 22:06

3 - 5 minut...
You do that...and forget the money...
- Alan Watts

'06 Chevrolet Lacetti SW 1.6
Čendoslav
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kubax 2. 6. 2013 22:22

V případě VW preferoval 1.4, je jich sice míň a jsou dražší, ale mají menší spotrebu...

Adresa bydliště i podnikání je stejná, takze to bude podobne stejne jako s telefonem, internetem, mobilama...

Otec vybral nějakou střední řadu od Jikovu, ta by mela "běžné" auto naplnit zhruba za 3 hodiny...
Kubax
Nákupčí roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod No06 3. 6. 2013 07:24

Domácí plnička bude stát tak 70 - 80 litrů. Při plnění žere kolem 1kW(to je ta z levnějších variant.. ale ta nenaplní auto za 3 hodiny jak píšeš), navíc dělá i celkem kravál... Nechci být negativista, ale zatím je těch problémů dost no.
No06
Nováček

Odeslat příspěvekod JardaB 3. 6. 2013 07:30

Ta plnicka asi taky bude vyzadovat udrzbu, preci jen je to vysokotlaky kompresor a pri takhle dlouhem kazdodennim chodu by me opravdu zajimala zivotnost mezi GO, nebo i vymenama oleje...
Navic nevim, jak je to s legalnosti, urcite by na to mely byt nejake revize a na tankovani bude potreba nejaky papir kvuli bernaku atd, pokud je to vubec mozne (spotrebni dan je sice zatim nulova ale priznavat se IMHO i tak musi) Az vyfici barak i s autem do luftu, tak to asi nebude takova uspora a asi i pekny prus.er ;-)
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tycoon 3. 6. 2013 08:30

U CNG vidím holavní problém v tom, že je ještě více "suchý" než LPG. Nedávno psali o ojetinách v SM, že třeba u Fiatu nebo Opelu to snižovalo životnost hlavy. Což o to, u nich se dá hlava opravit/vyměnit, ale nevím, jak by se takový problém řešil třeba u motoru TSI v Passatu. Z tohoto pohledu mi přijde dvoulitr v Caddy jako jistota, i když vzhledem k absenci přeplňování nedokáže nijak využít výhodu vysokého oktanového čísla zemního plynu.
Do výběru bych určitě dal ještě Fiat a Mercedes, ti s CNG koketují už delší dobu.
FR 1.4 TSI 92 kW
ex Fabia 2.0 MPI 85 kW LPG
tycoon
Inventář

Odeslat příspěvekod motorol 3. 6. 2013 10:07

Dal bych bacha na životnost nádrží - je to tlaková nádoba, která by se měla měnit co 10 let a výměna určo nebude levná ;-)
motorol
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod No06 3. 6. 2013 11:10

Životnost je 15 let pokud není stanoveno jinak. Většinou je to stanoveno na 20 let... tam je to v pohodě.
No06
Nováček

Odeslat příspěvekod Kubax 3. 6. 2013 11:27

Dobře vypusťme z rovnice domácí plničku to je spíš teorie než hotový nápad..To budu řešit s plynařem a účetním...

Mercedes bych do výběru zařadil rád, ale E je pro mě nepoužitelné, Bčkem bych si v prostoru oproti současnému Berlingu pohoršil a Sprintera, toho už máme...
U FIATu jsem našel pro mě malé Punto a ošklivou Multiplu, staré Doblo jsem našel jedno a to bylo totálně bez výbavy...Nové Doblo má nesmyslé cenové navýšení oproti naftě a ojeté jsme ještě nenašel. když bych tedy překousnul, že ten co to navrhoval musel na něčem hustě ujíždět...

Mně se líbí předchozí generace Zafiry, jen mám obavu jak těch cca 70kw bude hybat plně naloženým autem...1.6T už je lepší ale taky za jiné peníze...
Have you tried turning it off and on again ???
------------------------------------------------------
Kubax
Nákupčí roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Moucha 3. 6. 2013 11:30

No06 píše:Životnost je 15 let pokud není stanoveno jinak. Většinou je to stanoveno na 20 let... tam je to v pohodě.

:mrgreen:
Moucha
Gay inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod yeaah 3. 6. 2013 11:34

Nebude jednodussi koupit benzin a hodit do LPG??
yeaah
Štamgast

Odeslat příspěvekod mfilip 3. 6. 2013 12:01

U TSI to jde ponekud ztezi a uspora neni prilis velka kvuli chlazeni vstriku benzinem.
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,80l/100 km)
K: Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex 2015 (4,55l/100 km)
Lekce češtiny: Dva piva. Skrovek chleba. Vuřt s křenem. Vysoké Mýto. Žvýkačka. Příjdu později. Okurka. Rožni světlo!
mfilip
Veterán
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků