Nove auto na LPG

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Tracid 6. 3. 2013 23:28

http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... owerunit=2

Jsem si nevsiml, ze se mezi ty diesely pletly i 1.6, tak jsem zkusil hrubsi filtr nicmene porad tam nejake jsou a jsem na 5,64:
http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... owerunit=2
Tracid
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kibitz 7. 3. 2013 00:03

Já tam nevidím ani jednu 1.4 crdi. No nic. Budiž, řekněme, že lpg opravdu bude brát 8+0,5. Nafta 1.4 bude jezdit za 5. Jak ses ve výpočtech popral s tím, co ti tu všichni ze zkušenosti tvrdíme...zajíždění si při tankování, občas jízdu jen na benzín s prázdnou lpg nádrží, v některých zemích okolo prakticky nulová síť čs (hned za hranicema je to například rakousko). Máš tam na ostravsku levný lpg, ale budeš jezdit jenom na ostravsku? Průměr je dnes na JM kolem 18,5kč. Teoreticky máš vypočtenou úsporu něco přes 90tis. Realita bude ještě o kus níž, kvůli těm všem "drobnostem" a to vše rozloženo na neskutečných 7let :hm
7let po který se budeš otravovat s tankováním co 400km(v praxi dřív, aby ti náhodou nedošel plyn), hledáním čerpaček, plánováním tras podle výskytu čerpaček, rezervou v kufru, seřizováním lpg, hledáním parkování kam můžeš zajet...

Nakonec budeš rád, když ušetříš 70t za 7let. Pokud ti to za to stojí, tak do toho. Jestli nepotřebuješ kufr, tak si do něj dej pořádnou válcovou nádrž a eliminuješ jednu zásadní nevýhodu.
Kibitz
Zlatý avatar roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zandome 7. 3. 2013 01:21

tak tisicka za mesiac, tak ako pisal na zaciatku...
zandome
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kibitz 7. 3. 2013 01:59

Spíš tak možná 8 stováků
Kibitz
Zlatý avatar roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod motorol 7. 3. 2013 07:00

Tankovani záleží na nádrži. Já mám na 42 l plynu a na to ujedu běžně 500 km. Cestu podle pump neplánujú,jen před cestou do neznámá beru plnou. Je to otrava,to je fakt. Navíc když sem auto kupoval o žádným větším nájezdu sem neuvažoval,ten přišel až po roce,takže vyšlo snáz auto předělat než vymenit
motorol
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MadMack2 7. 3. 2013 07:04

A má někdo zkušenost, že ten malý atmo benzín od korejců vydrží 210tkm na plyn?
U plynu se vždy píše o přidírání sedel ventilů, o častější výměně oleje ( nejdéle po 10tkm oproti 15tkm u nafty) atd.
A pokud po čtyřproudovce pojedeš s naftou 1.4crdi 100km/h, určitě pojedeš za míň jak 5,8l.
Mě z toho všeho vyšlo, že nafta bude o fous dražší ( ve tvém případě dejme tomu 600 - 800 Kč měsíčně ), ale rozhodně s míň starostma.
Problémy u nafty jsou hlavně u ojetin, kde kupující koupí bůhví co a pak má představu, jak je to špatné a jak brzy vše odchází. Na bývalém jetém auté jsem měl dvouhmoťák v háji v 75tkm ( očividně to auto mělo najeto mnohem víc ), teď na novém mám ve 170tkm vše v pohodě, kolega v práci dělal spojku teď poprvé ve 307tkm...
Zásadně dělám věci po svém! Hmmm, taky to podle toho vypadá.
MadMack2
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 7. 3. 2013 07:07

Asi tak nejak.
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jaanemann 7. 3. 2013 07:56

Jen tak dal do neho. Presvedcte ho, at si koupi naftu. Cim min lidi bude mit LPG, tim lepe pro ty, co ho maji. Aspon LPG ujde pozornosti Kalouska a jemu podobnych v EU, co se vyssiho zdanovani tyka. "Nejlepsi" argumenty jsou: zakaz vjezdu do podzemnich garazi, bezpecnost, malo cerpacich stanic a cena kazdorocni revize.
jaanemann
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Vitorio 7. 3. 2013 08:01

Mrkni se sem:
http://www.skoda-auto.cz/chci-vuz-skoda ... Z8D8006145

Je to nová předváděčka s originální zástavbou přímo od Škodovky.
Vitorio
Nováček

Odeslat příspěvekod No06 7. 3. 2013 08:03

Já si pamatuji když jsem se tady setkal s tou anti LPG náladou poprvé. Musím říct že mě to tehdy docela zaskočilo, protože jsem už něco na LPG odjezděno měl a nechápal jsem spoustu výtek, které se v praxi prostě neprojevily (možná zatím? ťuk ťuk). Vím, že jsme to tady taky řešili a taky vím, že většina co tady nadává má hodně špatnou zkušenost s přestavbou (asi to nebyla jejich vina - prostě smůla). Teď po skoro 3 letech a skoro 70 tisících můžu s klidným svědomím říct, že bych do toho šel znovu úplně v klidu. Jasně má to svoje mouchy, ale ani zdaleka to není tak tragické jak je tady popisováno. Jako výtky že budeš někam zajíždět kvůli tankování a nebo že budeš tankovat minimálně 1x týdně :oboze . To je jako argumentovat, že určitě toho dízla v zimě nenastartuješ a že topit bude až po 15 km atd. Každému co jeho jest, oni většinou vycházejí ze zkušeností přestaveb na felinách nebo (jak už jsem psal výše) zmršených přestaveb, takže se nedivím že preferují naftáky.
No06
Nováček

Odeslat příspěvekod JanQ 7. 3. 2013 08:08

presne tak,dejte mu do tela a poradne mu to rozmluvte,my co jezdime na LPG se bavime,tak sup sup do nej...)
Dacia Logan MCV Stepway TCe 100
www.facebook.com/pages/LKPR-Marshallers/299213700201328
JanQ
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MadMack2 7. 3. 2013 08:11

No06 : Kolik jsi nejvíc najel na jednom autě na LPG? Ještě jsem nenašel nikoho, kdo by na autě s plynem jezdil nějaký větší nájezd - dejme tomu těch 200.000km.
Vždy je to takové jako u testů aut - mám najeto 100.000 a pořád vše v pořádku. To mi přijde logické, 100 není žádná míra. Chleba se začne lámat kolem těch 250 - 300.000 km a to na jednom autě s LPG snad nikdo nenajel ( zato nafta je taková každá druhá v bazaru :-) ).
Kdo má LPG a je s tím spokojený, má obavy z nafty, kdo má naftu a je sní spokojený, má obavy z LPG. To tak bývá...
Zásadně dělám věci po svém! Hmmm, taky to podle toho vypadá.
MadMack2
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tycoon 7. 3. 2013 08:25

Pár poznámek, ačkoliv mám LPG teprve necelý rok:
1) Jediné výrazné "minus", které u LPG vnímám, je nutnost častého tankování (u mě každých cca 400 km). Ale plyn mi došel jen jednou - při mé první jízdě, protože ukazatel LPG nádrže je "nelineární". Když člověk jede o víkendu/v noci někam "do neznáma", musí si holt zjistit dostupnost čerpaček.
2) Čistě ekonomicky mi vychází LPG lépe než nafta, když počítám 8l LPG +0,5 benzínu vs. 5 litrů nafty. Tady na Ostravsku stojí teď LPG kolem 17 Kč, já teď beru za 16,60. Nafta stojí dvojnásobek.
3) V mém případě je komfort jednoznačně na straně benzínového motoru (2.0 MPI vs. 1.9 TDI PD). Což ale neplatí obecně.

Přesto však nemůžu v tomto konkrétním případě LPG jednoznačně doporučit. Tracid chce totiž nové auto (se zachování záruky) s motorem nad 1.4 litru a slušnou výbavou a to je v ČR problém - prodejci skoro nic takového nenabízí. Ty požadavky splňuje jediný model - Renault Mégane Grandtour 1.6 16V, u kterého někteří dealeři nabízejí přestavbu. To je výběr jako " za totáče". Jak píše Vitorio, jde sehnat ještě Octavia 1.6 LPG (už se nevyrábí, ale předváděčky, se štestím i skladovky sehnat půjdou). Holt výrobci aut se snaží zákazníky "dokopat" do nafty.
FR 1.4 TSI 92 kW
ex Fabia 2.0 MPI 85 kW LPG
tycoon
Inventář

Odeslat příspěvekod Favori 7. 3. 2013 08:34

Přispěji svým názorem, mám ren. Fluence 1,6 přestavba na LPG u prodejce s tím, že přebírá záruku. Cena včetně plné 1 nádrže a přimazávání ventilů 34000 Kč. Najeto zatím jen něco přes 5000 km. Tankování mě nevadí - čerpačka asi 1 km od bydliště cestou, nádrž 65 l místo rezervy, tankuji přes 40 l dojezd min 500 km - na mé ježdění bohatě stačí. Původně jsem šel koupit nafťáka - předchozí auto byla nafta. Rychle jsem změnil názor po zjištění co dokážou PDF filtry. Jezdím převážně krátké vzdálenosti, takž neustále čekat, kdy se filtr zas..., a já budu platit čištění nebo nový. Navíc rozdíl oproti benzínu +55000, tedy o 21000 více než u LPG. Návratnost zvýšené investice při koupi u LPG (započítány všechny náklady včetně přimazávání revizí apod.) +- 35-40000 Km. U nafty (bez započtení jakýchkoliv nákladů navíc - filtr apod.) 80-100000 Km. Předpokládaný celkový nájezd do odprodeje max. 150000 Km. Nafta v mém případě nesmysl, LPG snad přece něco ušetří. Jako bonus tichý chod motoru. LPG *****í vůbec ani v autě ani v jeho blízkosti. Pokles výkonu se nekoná nebo není v mezích "rozlišitelnosti". Celkově zatím spokojenost a doufám, že to tak zůstane.
Favori
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod sune2009 7. 3. 2013 08:52

Mě se hlavně líbí ty spotřeby nafty kolem 5l nafty.Při mém stylu jízdy jezdím za cca 8-9 LPG a to nejezdím pomalu a když jezdím rychleji,tak jezdím za 10l,ale furt je to za 18Kč á l.
Když jsem měl půjčenýho Focuse 2.0tdci 08,tak jsem se nedostal pod 6,5l se svým stylem,ale spíš jsem jezdil za 7l.To samé brácha má Mondeo 2.2tdci 2010 a nejezdí pod 8l á 36kč.
Takže každému prostě nevyhovuje nafta,protože jezdí krátké trasy,často po městě a když už tak spěchá,takže prostě 5l je poté utopie...
sune2009
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků