Nove auto na LPG

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod j3s 7. 3. 2013 11:31

Zřejmě máš pravdu. Budu mít nejspíš děravou nádrž a s rychlostí jízdy mi to podtlakem vysává plyn a já si namlouvám, že ho spotřeboval motor. Naopak při pomalé jízdě si ani nepovšimnu, že jak se plazím kolem čerpačky, tak se záludně přikradou a něco mi přitankují. :-)
j3s
Štamgast

Odeslat příspěvekod motorol 7. 3. 2013 11:45

Pak to má ale i výhodu, při běžný jízdě to žere dejme tomu 6 benzínu, při spěchu 12 benzínu. Zatímco LPG je pro běžnou jízdu užraný a baští třeba 8, tak při spěchu je pořád na 8 a šetří dvojnásob. No neber to :-P
motorol
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tycoon 7. 3. 2013 11:54

Kibitz píše:btw co máš za systém?

Elpigaz sekvenční, Fabia 2.0 MPI.
FR 1.4 TSI 92 kW
ex Fabia 2.0 MPI 85 kW LPG
tycoon
Inventář

Odeslat příspěvekod Kibitz 7. 3. 2013 12:03

motorol píše:Pak to má ale i výhodu, při běžný jízdě to žere dejme tomu 6 benzínu, při spěchu 12 benzínu. Zatímco LPG je pro běžnou jízdu užraný a baští třeba 8, tak při spěchu je pořád na 8 a šetří dvojnásob. No neber to :-P


Však ano, to bylo jedno z mála pozitiv, který jsem si na lpg pochvaloval. Jenže je to dvojsečný. Zatímco rychle jsem nejezdil vůbec, tak úsporně jsem jezdil z 80%. Na lpg to nemělo smysl. A měl jsem teda absolutní spotřebu vyšší, tak nějak z donucení... Kdyby mi lpg fungovalo jako tady tycoonovi, tak bych měl spotřebu nižší. Jo a ten odhad spotřeb máš blbě 6BA vs 8LPG by byl odpovídající poměr. Ale to zanedbám, rozumím ti.
Naposledy upravil Kibitz dne 7. 3. 2013 12:04, celkově upraveno 1
Kibitz
Zlatý avatar roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Honza42 7. 3. 2013 12:04

2,0 MPI a min 6,9 a max 9,9 LPG? To je hodně slušný.
Honza42
Inventář

Odeslat příspěvekod Kibitz 7. 3. 2013 12:05

Tak tak, až neuvěřitelný, už jsem mu to říkal několikrát. Pokud to teda má tankovaný na stejné čerpačce. MPI bralo 9 - 16.
Kibitz
Zlatý avatar roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod No06 7. 3. 2013 12:08

Kibitz píše:Tak tak, až neuvěřitelný, už jsem mu to říkal několikrát. MPI bralo 9 - 16

:shock: tak tam bylo na 100% něco špatně.

Mě 2.0i od Fordu (v automatu - 4°HDM) žere 8,5 - 11. Dlouhodobě 9,5.
No06
Nováček

Odeslat příspěvekod tycoon 7. 3. 2013 12:14

Honza42:
Já nejezdím popojížděčky ani město (do práce to mám 50 km po dálnici), takže tu moji spotřebu ber jako hodně netypickou.
FR 1.4 TSI 92 kW
ex Fabia 2.0 MPI 85 kW LPG
tycoon
Inventář

Odeslat příspěvekod yndezit 7. 3. 2013 12:15

Taky je to o tom co to je za LPG, a jak je zamontované a seřízené. Koneckonců už to psal někdo někde tady dřív, že ti co mají Prins a Vialle řeší kolik jim to žere, a ti co mají jiné levnější značky řeší jestli jim to vůbec jede nebo ne.

Fakt asi záleží na značce a kvalitě vestavby. Za referencí jel bych světa kraj.
yndezit
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Honza42 7. 3. 2013 12:17

Tak dálnice je zrovna palivově náročná, pokud nejezdíš 90km/h ve stínu kamionu.
Honza42
Inventář

Odeslat příspěvekod Kibitz 7. 3. 2013 12:20

No06 píše:
Kibitz píše:Tak tak, až neuvěřitelný, už jsem mu to říkal několikrát. MPI bralo 9 - 16

:shock: tak tam bylo na 100% něco špatně.

Mě 2.0i od Fordu (v automatu - 4°HDM) žere 8,5 - 11. Dlouhodobě 9,5.


Co by na tom bylo špatně? Na benzín to bere 7,5 - 15. Na lpg si to dokázalo po městě vzít určitě ještě víc než těch 16, ale podle PP se nedá orientovat, takže jednotlivý dny změřený nemám..
Průměry na nádrž jsem měl tak 10 - 12. Ale to ti taky moc neřekne, když nevíš kde a jak jsem jezdil.
Kibitz
Zlatý avatar roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod eMKa Slovensko 7. 3. 2013 12:29

1.) Skusenosti s LPG
Mam na LPG najazdene cez 100 000 km, auto ma najazdene takmer 180 000 km. Daewoo Lanos 1,5 r.v. 2001, LPG montovane v roku 2009. Rocny najazd cez 20 000 km.
System podtlak Lovato LovEco01. Spotreba u mna sa pohybuje v rozmedzi 7,5 - 8,5 LPG+BA. Vsetko zalezi na style jazdy a ceste (zapchy, dialnice atd).

2.) LPG ano alebo nie
toto je otazka kde treba brat do uvahy vzdy viac veci.
KUFOR - zmensi sa min o to ze ak chce mat niekto v aute rezervu musi byt v kufri, ak ju nechce mat v aute max sa zvysi dno ak samontuje vatsia nadrz - ja som to takto urobil a mam dno vyssie o 5cm, ale natankujem o 8 l plynu viac co je dojazd 100 km viac na nadrz.
PODZEMNE PARKOVISKA - zakaz vjazdu

3.)SERVIS
SVK - servis LPG urcuje vyrobca, ja by som mal chodit na vymenu filtra kazdych 15000km, povedali mi ze staci kazdych 30 000 km lebo ak nemam problem s chodom motora alebo slabym vykonom je zbytcne do toho sparkat
- po 100 000 km by sa mala vymenit membrana - zasa mi v servise povedali ze netreba prist ak to ide, mam sa ozvat ked to zacne skackat atd, maju skusenost ze to vydrzi v pohode cez 150 000 km
- vymena oleja - po prediskutovani so servisakom mi odporucil zmenu servisneho intervalu z 10 000 km na 15 000 km pretoze olej sa tak nezasiera ako pri jazde na benzin - a jazdim dlhsie trasy okolo 40 km jedna cesta
- velka nevyhoda podtlaku je ze sa zanasaju trysky na BA a auto potom na benzine troska menej taha, po 10 km jazde na BA je to zasa vsetko ako bolo, toto ale neplati pri novych sekvencnych systemoch

4. PONUKA AUT
ta je doslova tragicka :-(
Original od vyrobcu co v pamati zalovim:
DACIA - vsetky
FIAT - iba niektore modely
SKODA OCTAVIA II - uz iba skladove zasoby
SUBARU - tusim iba v CR
OPEL - tusim len v CR
CHEVROLET - tusim iba Orlando a iba v CR

Na SVK je rozdiel medzi LPG a BA v okoli Trencina velky, tankujem LPG za 0,675 EUR/l a BA stoji 1,435 EUR/l. Ten rozdiel je velky a aj ked si zaratam vyssiu spotrebu na LPG a zachadzku na pumpu kam chodim 4km na nadrz tak stale som v pluse
eMKa Slovensko
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tycoon 7. 3. 2013 12:39

Honza42 píše:Tak dálnice je zrovna palivově náročná, pokud nejezdíš 90km/h ve stínu kamionu.

Pokud jedu na spotřebu, tak držím 110-115 tacho. Ale část trasy je přes Ostravu a tam je rychlost omezena na 100, což dodržuju. Takže celkově vzato jedu prakticky stejně rychle/pomalu, jako když jedu po silnici první třídy. Navíc Fabia I Combi má velmi dobrou aerodynamiku, takže si dovolím tvrdit, že dvoulitr pracuje na dálnici v optimálním režimu střední zátěže.

-- 7. 3. 2013 12:42 --

yndezit píše:Fakt asi záleží na značce a kvalitě vestavby. Za referencí jel bych světa kraj.

IMHO je dobré zvolit takový LPG servis, který má velké zkušenosti s přestavbama. A pak záleží i na motoru - čím "blbuvzdornější" motor, tím lépe. Což je u moderních aut kámen úrazu.
FR 1.4 TSI 92 kW
ex Fabia 2.0 MPI 85 kW LPG
tycoon
Inventář

Odeslat příspěvekod No06 7. 3. 2013 12:46

Kibitz píše:Co by na tom bylo špatně? Na benzín to bere 7,5 - 15. Na lpg si to dokázalo po městě vzít určitě ještě víc než těch 16, ale podle PP se nedá orientovat, takže jednotlivý dny změřený nemám..
Průměry na nádrž jsem měl tak 10 - 12. Ale to ti taky moc neřekne, když nevíš kde a jak jsem jezdil.

http://www.spritmonitor.de/en/detail/162768.html Bavíme se o tomhle motoru???
No06
Nováček

Odeslat příspěvekod JanQ 7. 3. 2013 15:18

Takto prelozena Thalia 1.4 16V s BRC seq24 cestou do ne moc placatyho Svedska/Norska ve dvou lidech brala 9l LPG...

http://galerie.autorevue.cz/showphoto.p ... puser=5316
Dacia Logan MCV Stepway TCe 100
www.facebook.com/pages/LKPR-Marshallers/299213700201328
JanQ
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků