SUV/MPV 4x4, nafta, do 35k ojro

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Beaumont 4. 2. 2013 12:07

pufko píše:(...) A takých SUV ktoré ostanú "vysieť" je na youtube habadej, zvačša sú to práve tie s pripájatelným pohonom a za toto si má zákazník priplatiť ? (...)

Asi tak, najdeš videa kde (třeba) BMW s xDrivem vyjede a Audi Quattro ne a další, kde je to naopak... Totéž s Hondou CR-V, Subaru...
Osobně jsem zažil, že na zkušení rampě, kde výkon přenášelo jen jedno kolo (pod ostatními byly válečky na ložiskách) se celkem v pohodě rozjelo BMW s xDrivem a taky Jeep Grand Cherokee, určitě to umí i mnozí další...
Italská auta jsou nespolehlivá, lidská činnost způsobuje globální změnu klimatu a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ;-)
"Zpřísňování trestů je jen marným pokusem omezených hlav, terorem si vynutit úctu k zákonům." (Jean-Jacques Rousseau)
Beaumont
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod K86 4. 2. 2013 12:12

Jelass píše:
3MPS píše:Forester od MY2010 je fully O - tzn. ložisko kliky OK a spojka OK.


I zbytek? :hm


Ne

-- 4. 2. 2013 12:15 --

pufko píše:K86 10cm dá v pohode 2WD o tom sa nikto nehádal, rozdiel je len v tom že niektoré 4WD, kde si za to 4WD priplatíš 2000€ sa chovajú velmi podobne či o chlp lepšie, snád má ty ktorý si kúpil Forester, nejdeš presviedčať že si nezaznamenal rozdiel v trakkcii na šmyklavej ceste voči 2WD...


Nie :) rozdil tam samozrejme je
Seat Leon ST TGI
Mondeo IV C FL 1,6EB 160 chcíplejch kobyl

Používejte pravý jizdní pruh, idioti!!!
K86
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod C3luar 4. 2. 2013 12:52

Osobne mi nejako uniká prečo sa tu riešia youtube videá kde nemenovaný voz, nemenovanej značky vyšiel zablatený kopec skôr ako iný voz inej značky alebo pod. Okrem toho tie videá sú často amatérske a v podstate nájdem na každé 1 pre. rovných 10 proti. :hm výpovedná hodnota pre kúpu auta v globále = 0 :!:

V princípe ale asi nieje čo riešiť, všetky SUV sú v podstate viac menej v globále a použiteľnosti +- rovnaké. Rozhodujú sympatie k značke, vzhľad, komfort, výbava atď ...

Idem kupovať voz triedy SUV tak riešim potom už len veci ako čo od toho auta môžem očakávať a čo od neho budem očakávať ja. Podľa toho si zvolím motorizáciu a pod. Samozrejme v závislosti na cene a pod. Povedal že to chce pre otca ako náhradu a dal aj konkrétne typy u toho by som ostal. Nieje čo riešiť ... :-l
---------------------------------------------------------------
NB:
>Toshiba Satellite P50B (new 2014)
>Toshiba Satellite A-300 (6 years and still run ...)
>Toshiba Tecra A8 (sweet dreams)
Mob: NOKIA Lumia 625
Auto: Ford Fiesta (MK6)
C3luar
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod D1.8T 4. 2. 2013 12:52

Vana666 píše:asi nikoho nepřekvapí, že plně souhlasím s pufkem


Netřeba to nějak dramatizovat a "plně souhlasit". Takovýhle generalizavání je k ničemu.

s kým sa dnes stretnem a prešiel na 4x4 tak nelutuje

Znám lidi co sice ocenili jistotu 4x4, ale nebyli ochotní platit vyšší cenu a vrátili se k 4x2.

u mnoho ludí to je len stále taký prežitok že 4x4 nevyužijú ...

Neznám nikoho kdo by si říkal, že 4x4 nevyužije a mýlil se. Naopak potkávám spoustu těch kteří 4x4 mají a přínos pro ně je přinejmenším sporný.

Abychom si rozuměli, nejsem odpůrce čtyřkolek (jen předokolek 8-P ), a samozřejmě ctím volbu každého jednotlivce ať si jezdí v čem uzná za vhodné. Měl jsem čtyřkolku, když jsem jí potřeboval k práci, když potřeba nebyla tak šla. Pufko je jen další subaru zblblo, který si myslí, že všichni bez čtyřkolek jsou nesvéprávní idioti neschopní vybrat si odpovídající dopravní prostředek. A s tím já nesouhlasím.
1.0eb 5,6l/100km
D1.8T
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod robbert 4. 2. 2013 13:26

+ 100
Mé příspěvky vyjadřují mé názory. Chcete se mnou nesouhlasit? Můžete, ale to je asi vše, co můžete.

Bože, dej mi sílu, abych změnil, co změnit mohu, dej mi trpělivost, abych snesl to, co změnit nemohu, dej mi moudrost, abych to od sebe rozeznal.
Nekácet!
robbert
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod spitfireXIV 4. 2. 2013 13:29

D1.8T píše:
Netřeba to nějak dramatizovat a "plně souhlasit". Takovýhle generalizavání je k ničemu.


Plně souhlasím. :D
spitfireXIV
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 4. 2. 2013 14:43

pufko: a crv má nějaký superpohon ?
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod D1.8T 4. 2. 2013 15:54

spitfireXIV píše:
D1.8T píše:
Netřeba to nějak dramatizovat a "plně souhlasit". Takovýhle generalizavání je k ničemu.


Plně souhlasím. :D


Jsem věděl, že ty se chytneš. 8-P
1.0eb 5,6l/100km
D1.8T
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 4. 2. 2013 16:01

:D
spitfireXIV píše:
D1.8T píše:
Netřeba to nějak dramatizovat a "plně souhlasit". Takovýhle generalizavání je k ničemu.


Taky ty

Plně souhlasím. :D
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar


Odeslat příspěvekod 3MPS 4. 2. 2013 16:08

K tomu 4x4: já to mám (Subaru) a hend 2x, na jedno modelu i se samosvorem vzadu, ale to je nepodstatné. Spíše řeknu toto:

4x4 je sice dobrý sluha, ale velmi zlý pán. Netřeba nisit dříví do lesa a sdělovat, že v zatáčkách na mokru či sněhu (ledě) to může být pro věci neznalé "poslední hřebík do rakve". Příčiniy jistě všichni znají. ALe spíše, co chchi říct, je to, že psychologický moment toho, že "mám přeci 4x4, tak můžu jet všude" se - opět krutě vymstí, protožoe jednak to není vůbec samospása (je to hlavně o tom, co má člověk v makovici), ale hlavně pak dolování "dobře zapdlé čtyřkolky je fakt zážitek a leckdy pomůže jen pásák či koně:-)

Za dobu, co 4x4 mám, jsem ji ocenil asi 5x a to, když jsem jel ráno cestou necestou, protože silničáíři chrněli jak Baryni ve 3 hodiny a netušili, že mají na silnici asi 30cm sněhu a pod ním občas led a pak, nedávno, při výletě "za běžkováním", kdy jsem si prváě dáky "mám 4x4 atd..." troufl vjet či vyjet tam, kam by normální člověk s FWD vůbec nevjel-nicméně musel jsem uznat, že bez 4x4 bych byl v řiti a stál tam s lopatu asi ještě dnes.

Tím chchi říct, že 4x4 je módní věc, kterou ocení možná myslivci či zemědělic, geodeti a pod, ale pro normální ldi je to z 99% snobismus a snaha odlišit se od ostatních. Ono totož, to, co zvládně dnes kdejaká 4x4 běžné provenience, zvládne s trochou umu i FWD na slušných gumách. A horská střediska jsou toho důkazem.

Ano, mohou nastat situace, že AWD je prostě nutnost, ale myslím si, že existuje dost způsobů, jak situaci překonat i s FWD - třebas tak, že "TAM" prostě nepojedu a neboů že počkám, až ošetří silnice.
3MPS
Štamgast

Odeslat příspěvekod Dr. 120L 4. 2. 2013 16:11

když člověk umí tak s dvoukolkou dokáže víc než mnoho lidí se všehrabem; známej jezdí octou 2 k posedu kam se za nim nebyl schopnej jeho švára s 4x4 octou vyhrabat .... (to že jezdí myslivci po lese autama je věc druhá).

Já jsem jedinkrát potřeboval 4x4 to když sme jeli k chatě kde nebylo prohrnuto. tam sem zůstal viset v půlce kopce (řetězy sem neměl, správce se dušoval že to bude prohrnutý - nebylo) ... sjel sme dolů a kopec vycouval a bylo to :)
Dr. 120L
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pufko 4. 2. 2013 17:32

Pre rýpalov, ktorý si myslia že že som si kúpil Subaru len pre image , alebo preto že neviem jazdiť na 2WD, som si natočil krátke video príjazdovej cesty kedy situácia nebola zrovna najhoršia, na bežnej ceste po snehu ani stopy za to v uličkách čistý lad, kto sa chce vyštverať s 2WD musí mať reťaze , alebo poriadnu dávku trpezlivosti, s predošlým 2WD, som tento úsek , ktorý inak trval len 1.5min niekedy dával viac ako 10min , hlavne cesta späť, ktorú som často absolvoval viac ako 1x za den, kludne 3x. Ked sa tam vytvorí lad, tak sa tam drží kludne aj 10-15dní , posyp je taký ako si kto pred domom posype = nijaký. Spiatočná cesta znamená 3x prudko odbočiť a vždy do prudkého kopca, pre mna je kvalita pohonu priorita. Pri zjazde ku kostolu ide človek dole často ako neriadená strela...
Plus samozrejme využitie počas zimy na nepripravených cestárov . Pri vychádzani na hlavnú vlavo je zužená cesta z oboch strán do kopca a často z oboch strán sa šmýkajúci nakladiak a kolona áut 300m, ani jeden z vás by nemal nervy sa tam denno denne trápiť s 2WD
Naposledy upravil pufko dne 4. 2. 2013 17:36, celkově upraveno 2
pufko
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Vana666 4. 2. 2013 17:33

3MPS, Dr. 120L: Hodně lidí si myslí že 4x4 je jen kvůli výjezdu prudkého kopce na horách jednou dvakrát za zimu a jinak se nevyužije. Mi se ale ještě víc líbí jak čtyřkolka jede za horších podmínek v běžném provozu, jak se s ní snadno předjíždí, jak drží směr a dokonce i jak dobře brzdí. Tyhle vlastnosti využiju každou zimu mnohokrát a díky nim můžu hlavně na sněhu jezdit mnohem rychleji než ostatní auta
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tomx76 4. 2. 2013 18:03

Tak mozna nektery z Vas dojede 2WD tam kam nekdo nevyjede s AWD ( pri srovnatelnych pneu o tom ale dost pochybuju) ale pokud vas nekdo/neco v kopci zastavi, tak je to vetsinou v riti a to nekdy staci jen nejaka 180 zatacka. A argument " kdyztak vycouvam" je mimo, to muze fungovat nouzove na kratky usek.
Proste u AWD ( klidne i "pouze" Haldex) jde o jakous takous jistotu pro vetsinu uzivatelu, fyzika ovsem plati stale, a myslim, ze pokud by na to meli lidi prostredky, tak az na par ortodoxnich ridicu s RWD a samo taky honicu spotreby by vetsina po AWD sahla bez mrknuti.
Ovsem je fakt ze kdyz vidim jak si nekteri mysli, ze to tezke SUV/nebo kombi diky 4x4 i lepe zabrzdi, tak se radeji klidim z cesty, ikdyz na horach je dobrym pravidlem, ze prednost ma ten co jede proti do kopce.
tomx76
Nováček
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků