Dodávka na špatné cesty

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod elipsoid 14. 6. 2012 23:07

Ahoj,
už nějaký pátek marně vybírám ojetou dodávku, kterou bych rád vzal na větší výlet do světa. Podmínky jsou následující:
* spolehlivost
* co nejméně kriticky důležité elektroniky
* schopnost zkousnout horší naftu
* vyšší svétlá výška
* schopnost poradit si i na horších cestách
* klimatizace

Začal jsem s auty 4x4. Vyhlídnul jsem si Toyotu HiAce 4x4, ale ty jsou strašně těžko k sehnání. VW T4 Syncro by se sehnat dalo, ale za tak stará auta chtějí šilené peníze. Někdo doporučoval Mitsubishi L300, ale ty nemají klimu a k tomu motor v kabině, takže bych se v teplých krajích upekl. Hyundai Starex je údajně nespolehlivý (?).
Tak jsem tedy opustil 4x4. Teď je ale otázka, jestli je lepší náhon na přední, nebo na zadní. Počítám, že budu jezdit s cca 300-500 kg nákladu. Je v takovém případě pro trakci lepší náhon na předek, nebo na zadek?
Jako nejlepší kandidát se mi teď jeví Transit TDDi s předním náhonem cca z roku 2002-2004. Co vy na to?

Díky za jakýkoliv tip a radu.

EDIT: Cenový limit do 200 000 Kč, ideálně méně.
Naposledy upravil elipsoid dne 14. 6. 2012 23:25, celkově upraveno 1
elipsoid
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod eLzyx 14. 6. 2012 23:15

cenový limit?
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod powerball 14. 6. 2012 23:16

to je jak nic 300-500kg, to bych asi nahon ani moc neresil
seek discomfort
powerball
Powerman
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 14. 6. 2012 23:23

Tak ja zapadl s dodavkou se zadnopohonem v blate, sprinter to byla, povedlo se me to s prazdnout. TAkze bych spis resil veci jako gumy, 4x4, pul metru svetle vysky, plechy na podvozek atd. Pak by se to dalo pouzivat mozna i po meste, ale nevim jak s parkovanim na obrubnik.
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod elipsoid 14. 6. 2012 23:29

Pardon, limit do 200 000 Kč, zapomněl jsem. Náhon řeším proto, že údajně se zadním a s lehčím nákladem je větší riziko zapadnutí na bahnitých cestách, loukách, atd. Gumy budou pravděpodobně něco ve stylu BF Goodrich AT. Oplechování podvozku bych taky rád udělal. Jen ten půlmetr světlé výšky asi bude problém :)
Do města se s tím nechystám, primárně je to myšlené na přestavbu na karavan a jednu dloooohou cestu ve dvou lidech...
elipsoid
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Jelass 14. 6. 2012 23:31

Větší výlet je kolik km? My s partou jsem v posledních 4ech letech dělali vejlety ca 4000km během tejdne. Transporter T4 2.5tdi ´´vládní verze´´ - ta byla velmi dobře vybavena, takže nejde moc porovnávat, ale +- dobrý, T5 2.5TDI jelo to jak prase, ale po cestě začalo hučet ložisko, ***** se posilovač. atp. + jeho porchovost je na vw forech legendární a nejlíp se nejen mě, ale i kolegům jelo ve starým Vianu, tam ale neznám poruchovst atp., ale jízdně a komfortně Viano.

Jestli plánuješ jet joo někam do prčič, tak vezmi 4x4.

Jestli plánuješ jet půl světa, tak bych se asi řídil jedno udpovědí BobAshe na doztaz nejlepšího pickuupu do lesa, on odpověděl něco v tom stylu, že ne nadarmo jezdí 9/10 teroristů v Toyotě Hilux...

-- 15. 6. 2012 00:33 --

Potřebuješ fakt dodávku??? Pick up s plachtou by nestačil?
Naposledy upravil Jelass dne 14. 6. 2012 23:37, celkově upraveno 1
Jelass
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod powerball 14. 6. 2012 23:34

no predohrab bude urcite lepsi, s rwd s lehkym zadkem spis nekde zapadnes
powerball
Powerman
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod eLzyx 14. 6. 2012 23:35

:hm na to bych vzal taky nějakýho PickUpa - ideálně asi od Nissanu. Ty ještě mívají uzávěrky diferenciálu, redukce a podobný offroad ptákoviny.
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jelass 14. 6. 2012 23:36

Mitsu, Toy, Nissan, ta offroad výbava bude asi dost podobná, ne?
Jelass
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod eLzyx 14. 6. 2012 23:39

asi jo. Já jen, aby nesáhl třeba po Ford Ranger. To nemá uzávěru zadního diferenciálu. Což je na blátě sakra handicap. Aby nedopadl jak já s kamarádem, kdy jsme zapadli s Tranzitem v lesní hlíně na jílovitém podloží.
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod elipsoid 14. 6. 2012 23:41

Jelass: když to dobře půjde, tak přes celej svět, takže cca 60 000 Km. 4x4 (konkrétně LandCruiser 80) byl můj první nápad, pak jsem ale začal číst cestopisy z různých koutů světa a většina se shoduje v tom, že pohodlí má přednost a příště by místo defenderu jeli vanem, protože 90 % světa jsou stejně asfaltky. Nehledě na to, že místní stejně jezdí v 2WD sedanech (až na ty teroristy v hiluxech :)).
Tak jsem teda začal přemýšlet o HiAce, dokonce jsem našel člověka, co s Hiace AWD projel celou Asii a kus Afriky. Ale ty 4kolky jsou pomalu na dvojnásobku ceny FWD Transita a o 4 roky starší. Navíc jich je děsně málo ve slušným stavu. Takže se snažím vybalancovat teoretickou spolehlivost a reálný pořizovací náklady.

Powerball: díky za odpověď, to jsem potřeboval slyšet.
Naposledy upravil elipsoid dne 14. 6. 2012 23:45, celkově upraveno 1
elipsoid
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod eLzyx 14. 6. 2012 23:45

hmm, tak to by chtělo i koukat na světovou servisovatelnost, kdyby náhodou :hm
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod elipsoid 14. 6. 2012 23:49

To je trochu oříšek. Většinou co mají v Asii, nemají v Americe. Ale vypadá to, že v J. Americe se transity momentálně prodávají, takže ta by měla být ok. Severní a střední bude problém, o Asii nemluvě. Nicméně doufám, že základní mechanický práce zvládnou leckde + bych pořídil čtečku na chybový hlášky řídící jednotky, aby šly případně aspoň přečíst/vyresetovat míň závažný chyby.
elipsoid
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod eLzyx 14. 6. 2012 23:57

já bych od 2WD vůbec nepřemýšlel. Leda by měla samosvorný diferenciál. Někde zůstanete stát ve škarpě, jedno kolo v luftě a už se nevyškrábete. To samý v bahně. Leda mít s sebou el. naviják. Otázku ovšem je, jestli jej bude za co ukurtovat.
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jelass 14. 6. 2012 23:59

Deffender a hilux je kua rozdíl a pick up má vyšší světlou vejšku a ono 10% je 6000km, na tohle bych se nevydal s předokolkou ani za zlatý prase.

-- 15. 6. 2012 01:00 --

eLzyx píše:asi jo. Já jen, aby nesáhl třeba po Ford Ranger. To nemá uzávěru zadního diferenciálu. Což je na blátě sakra handicap. Aby nedopadl jak já s kamarádem, kdy jsme zapadli s Tranzitem v lesní hlíně na jílovitém podloží.


Z toho jsem se včaera hrabal s fwd a pohoda :D
Naposledy upravil Jelass dne 15. 6. 2012 00:05, celkově upraveno 1
Jelass
Veterán
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků