Auto pro studentku

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod bubu2 4. 4. 2012 07:35

Abych pravdu řekla, očekávala jsem spíše rady typu- to nebrat, trpí korozí ..., tento motor má problémy s ..... apod.
A propo, v čem je špatná ta 1.3 u Fiesty?
bubu2
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod hobitt 4. 4. 2012 07:39

Nejede a žere.
2010 Renault Laguna Grandtour 2.0 dCi
2006 Škoda Fabia Combi 1.4 16V LPG
2007 Citroën Berlingo 1.4i X
2017 Dacia Dokker 1.6 LPG
hobitt
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod speleo 4. 4. 2012 07:43

Kamarád to má ve Fiestě 2005(6?) a je to nehorázně líný. Jako z A do B to samozřejmě dojede, ve městě se to dá přežít, ale mimo město (dálnice, okresky do kopce) se to nechytá. Navíc to točí při 130km/h cca 4 tis. otáček, takže to poměrně dost žere, zkrátka ten motor se nepovedl. Ta 1.4 (byť už s vyšším povinným ručením) je, dle mého názoru, lepší volba.

Jako ten motor se určitě přežít dá, ale nečekal bych jějaké výkonostní zázraky. Jsou mnohem živější a povedenější maloobjemové jednotky (1.0 v Yarisu, Fiatí 1.2 59kw, 1.25 55kW od Fordu, atd.).
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod bubu2 4. 4. 2012 08:43

Díky. To je odpověď, jakou jsem očekávala. Nabídnou a zhodnotit lepší alternativy. Jen chci ještě upřesnit, že se budu vlastně učit. To co vy máte odcouváno, já jsem ještě nenajela dopředu :mrgreen: . Proto to auto nemusí být žádné žihadlo, nechtěla bych mít u nějakého stromu pomníček :pozor
bubu2
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod speleo 4. 4. 2012 08:48

Tipů po čem koukat tady zaznělo dost, máš už nějaké horké favority?
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod j3s 4. 4. 2012 08:49

Pomníček nesouvisí se silou motoru, ale se silou pudu sebezáchovy.
j3s
Štamgast

Odeslat příspěvekod bubu2 4. 4. 2012 10:39

speleo píše:Tipů po čem koukat tady zaznělo dost, máš už nějaké horké favority?

Favority mám uvedené na začatku. Nejbližší je mi Fiesta, ale ani jiným se nebráním. Upřednostňuji 3dv. Zase s kamoškama nebudu jezdit každý den.
bubu2
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod one-z 4. 4. 2012 13:37

Právě že ta 1.3 ve fiestě není až tak krátce zpřevodovaná (oproti třeba HTP), při těch 130 točí míň, 3600? Na trojku přes 130km/h.. Na dálky se nechá jet pod 6, příjemně poslouchá povely od plynu. 1.4 znám z fusiona, ten motor má podstatně silnější rozjezdové otáčky (pásmo do 2000rpm) a celkově má větší sílu, ve fiestě bude mít spotřebu asi stejnou, jo a na povely od plynu občas reaguje divně, nejezdí se mi s ním moc dobře :hm Spolehlivost se zdá lepší u 1.3... Co zvolit? Asi tu 1.4 s kterou se ti bude lépe rozjíždět a předjíždět ;-)

Jo a s Fiestou budeš mít ráda okresky :-))
one-z
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod speleo 4. 4. 2012 13:53

bubu2 píše:
speleo píše:Tipů po čem koukat tady zaznělo dost, máš už nějaké horké favority?

Favority mám uvedené na začatku. Nejbližší je mi Fiesta, ale ani jiným se nebráním. Upřednostňuji 3dv. Zase s kamoškama nebudu jezdit každý den.


Jako 1.3 Fiesta není zas tak špatná, jak jsem jí možná vylíčil, na naučení a zjištění, co od auta očekávat, ideální odrazový můstek. Jenom holt člověk musí vědět, že těch koní tam vepředu není nekonečně, no.
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tark 4. 4. 2012 15:08

bubu2 píše:Díky. To je odpověď, jakou jsem očekávala. Nabídnou a zhodnotit lepší alternativy. Jen chci ještě upřesnit, že se budu vlastně učit. To co vy máte odcouváno, já jsem ještě nenajela dopředu :mrgreen: . Proto to auto nemusí být žádné žihadlo, nechtěla bych mít u nějakého stromu pomníček :pozor


Jak už řekl kolega výše, výkonu není "nikdy dost"... to, že je auto výkonné nutně neznamená, že s ním musíte jezdit rychle a jako čuně. Naopak. Výkonné auto spíš umožní zrychlit v situaci, kdy je potřeba, bezpečně předjet auto, zařadit se na hlavní silnici... prostě a jednoduše, při ježdění s výkonným autem se méně dostáváte do stresujících situací... Aspoň to je můj názor, byť můžete být klidným řidičem.

Na druhou stranu je nutné si uvědomit, že výkonnější auta obvykle mají větší spotřebu, nicméně nemusí to být pravda, zvláště při těchhle výkonových rozdílech (45 vs 60kW...), ale je dobré na tyhle údaje taky kouknout. Nicméně v téhle cenové relaci bude asi rozhodující stav auta.
tark
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod speleo 4. 4. 2012 15:33

Tak tak. Technický stav konkrétního auta bude důležitější, než nějaké desetinky ve zrychlení. Naštěstí na klasické prcky (Ibiza, Polo, Punto, Fiesta, 206, Corsa, atp.) je většina dílů relativně laciných.
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod bubu2 4. 4. 2012 15:42

A který z těch tří- Fiesta, 206, Corsa, by jste raději zvolili.
bubu2
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod speleo 4. 4. 2012 16:01

1. Fiestu
2. Punto
3. Corsu
4. Fábku
5. Clio
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod bubu2 4. 4. 2012 17:31

Dík. :tleskani
Fiesta se mi také nejvíc líbí a mám z ní pocit, že je to i "nejvíc auto" z těch kompaktů které jsem uváděla.
bubu2
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod tombas 4. 4. 2012 17:41

Punto:
+ nerezaví, spolehlivý motor 1.2 44 kW, dobrá a pohodlná sedadla, prostorný interiér, nízká spotřeba, velice levné náhradní díly a jednoduchý servis, dvoustupňový posilovač řízení,
- horší kvalita montáže interiéru a laciné plasty, u třídveřové verze trochu horší výhled dozadu, malá zpětná zrcátka
tombas
Inventář
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků