Jaké auto?

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod m4lcolm 19. 1. 2012 00:55

Co vím, problémy jsou při vysloveně hovadském zacházení. Já se k tomu chovám tak nějak normálně a turbo je ve 35 tkm jako nové, ačkoli podle některých hysterických prognóz už bych měl mít čtvrté.
m4lcolm
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod eLzyx 19. 1. 2012 00:58

s tím musí automobilka počítat. Snad ta auta nedávají testovat babičkám inženýrů vývoje. Maj to dát otestovat mě a hned by auta opouštějící fabriku byla nesmrtelná
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vanos 19. 1. 2012 01:15

Vzhledem k zadání i rozpočtu nemá vůbec smysl uvažovat nad něčím jiným, než je golf. Prolez si ho, projeď se s ním, a pokud tě nakonec přece jen neosloví, tak teprve pak se má cenu bavit o jiných variantách. Jinak jasná volba.
vanos
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pufko 19. 1. 2012 01:19

To sú divné požiadavky, chceš aby to bolo bezpečné , pohodlné na dlhé trasy a chceš menšie auto ako Ceed :hm Väčšie auto je z pravidla bezpečnejšie ako menšie , a rovnako z hladiska pohodlia platí to isté...
Nechcel by som sedieť v malom prditku typu Citroen C2 a trafiť sa napríklad s Octaviou či nebodaj Superbom.
Kludne by som zvolil Cruzé hatchhback.

A navyše ti odporúčam potrenovať jazdu s AT, manuálna prevodovka ti bude potom pripadať ako doba kamenná, zvyknúť sa dá na to za jeden, dva dni a ver že nebudeš lutovať, nebudeš chápať ako si doteraz mohla jazdiť s MT, prečo sa oberať o to čo je lepšie
pufko
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod 970ka 19. 1. 2012 08:20

vanos píše:Vzhledem k zadání i rozpočtu nemá vůbec smysl uvažovat nad něčím jiným, než je golf. Prolez si ho, projeď se s ním, a pokud tě nakonec přece jen neosloví, tak teprve pak se má cenu bavit o jiných variantách. Jinak jasná volba.

Naprosto souhlasím a potvrzuji.Pro mě by nebyla jiná alternativa,všechno ostatní jsou sračky a nejhorší ze všech je tady stále dokola nabízený Cruz.
Carrera S, Pana GZ 2000
970ka
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Beaumont 19. 1. 2012 09:08

veleja píše:V karoseriích se nevyznám, takže to zkusím vysvětlit po svém. Momentálně jezdím s novým služebním vozem KIA cee´d. Pořád si na něj nemůžu zvyknout, je pro jednoho člověka moc velký, nikam se s ním nevejdu a skoro všechno na palubní desce svítí červeně, což mě ruší. Ta KIA má pět dveří, pokud počítám i ty zadní. Nějak podobně by to mohlo být i u mého auta, jenom v menším. Úložný prostor tak velký rozhodně nechci, zavazadla můžu dávat i na zadní sedadla a kombi bych nevyužila. Speciality jsou pro mě asi zbytečné, protože je neocením, jezdím sama a při řízení bych nahoru koukat neměla. Co nechci, aby mi všechno na palubní desce svítilo červeně, a potřebuji klimatizaci. Jsem menšího vzrůstu, takže dobrý výhled by mi také neuškodil. KIA při parkování pípá a ukazuje, když mám málo prostoru. To je dobrý výmysl, který by v mém vlastním autě také mohl být, ale lehce se bez něj obejdu.
Pokud se jako dlouhá trasa počítá 400 kilometrů, pak často jezdím dlouhé noční trasy po dálnicích. Ale dostanu se samozřejmě i na okresky velmi bídného stavu.
Větší část roku bydlím v centru hlavního města, servisu je (předpokládám) všude dost, horší je to s parkovacími místy.

Auto budu kupovat v Rakousku, případně v Bratislavě, v České republice bohužel jen v případě velkého cenového rozdílu, který by převyšoval ztrátu při převodu měn. Původně jsem si říkala, že bych měla z nostalgie koupit Škodu, ale teď už nevím, zda se to vyplatí. Octavie je pro jednoho člověka moc velká, ne?


Tak fajn, máme čeho se "chytit". Kia Ceed je zbytečně velká, takže hledáme něco menšího, s čím se dobře parkuje, ale co je max. bezpečné.
Takže bezpečnost - ta se dělí na aktivní (aby se nenabouralo) a pasivní (aby byly následky co nejmenší, když už se nabourá).
Aktivní z Tvého pohledu v podstatě řeší systém ESP, který je dnes už ve většině moderních aut. Ten (laicky řečeno) až do jisté hranice zabraňuje smyku. Dovoluji si odhadnout, že Ty tu hranici těžko překročíš, takže pokud bude mít auto ve výbavě ESP (neboli "stabilizační systém", u některých značek se jmenuje i jinak), tak je aktivní bezpečnost OK.

Pasivní bezpečnost měří nezávislá organizace EuroNCAP a dává za ni autům "hvězdičky". Maximum (tj. nejbezpečnější) je pět hvězdiček.
Výsledky těch testů pro menší auta jsou vidět tady:
http://www.euroncap.com/supermini.aspx

takže se soustřeďme na auta co mají 5 hvězdiček. Z nich bych doporučil tahle:
- Citroën DS3: už ho tu někdo psal - moc pěkné auto, široká možnost výběru barev vč. dvoubarevných kombinací a individualizace, příjemné svezení. Ale nemá zadní boční dveře.
- Fiat (Grande) Punto: na svou kategorii velmi prostorný (ale pořád menší než Kia Ceed), pohodlný a dobře odhlučněný podvozek, řízení má dva režimy: normální, nebo si tlačítkem zapneš "městský", kde jde řízení velmi zlehka, dá se točit jedním prstem. Doporučuji zajít k dealerovi a zkusit. I Punto (dnes už tam není to slovíčko Grande) má spoustu možností individualizace... Fiat má taky výhodu levného servisu, může mít pět dveří.
- Ford Fiesta: hodně moderní design, výborný podvozek a řízení. Může mít pět dveří.
- Peugeot 207: pohodlné příjemné auto, stojí za vyzkoušení. Může mít pět dveří. Výroba pomalu končí (bude nový Peugeot 208), mohli by mít zajímavé slevy.

Pro představu:
Citroën DS3
Obrázek

Fiat (Grande) Punto
Obrázek

Ford Fiesta
Obrázek

Peugeot 207
Obrázek

A jak bylo řečeno - zašel bych k prodejcům těch značek a ve všech těch autech se projel.

Na okraj: dokola nabízený Golf mi pro Tebe naprosto nedává smysl, není špatný, ale je to auto velikosti Ceedu a podle mého je zbytečně drahý a přitom nenabízející nic extra.
Italská auta jsou nespolehlivá, lidská činnost způsobuje globální změnu klimatu a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ;-)
"Zpřísňování trestů je jen marným pokusem omezených hlav, terorem si vynutit úctu k zákonům." (Jean-Jacques Rousseau)
Beaumont
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kefish 19. 1. 2012 10:08

Ja mel za to, ze uz jsme vyresili, ze problem je pouze v tom, ze ten Cee'd je v kombiku, v samotnem aute nizsi stredni tridy problem neni.

A zrovna Golf ma vyhodu v tom, ze ma na nizsi stredni docela male rozmery, vyborne hodnoceni bezpecnosti a celkove se jedna o vyborne zpracovane a prijemne auto bez zasadnich nedostatku.

Jinak stale plati, ze bych si minimalne vyzkousel Astru (ktera ano, nijak zasadne nepojede, ale vyssi hmotnost muze byt pri srazce dvou aut zasadni vyhoda), Focuse, mozna i Cruze, ktery je sice dost dlouhy, ale bezpecnost ma hodnocenou vyborne. Na Guilietta je moc draha, francouzi toho v crash testech moc nepredvedli (Peugeot 308, Renault Fluence).
Jsem podpisový virus. Prosím, zkopírujte si mě, abych se mohl rozšířit.
kefish
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Beaumont 19. 1. 2012 10:19

Já si naopak myslím, že menší auto by tazatelce udělalo lepší službu. A když už kompakt, tak proč připlácet spoustu peněz na kupní cenu Golfa a hlavně na drahý servis VW...? To už opravdu spíš C4, nebo Bravo za výrazně lepší ceny aut a hlavně servisu... Ale stejně, pro dámu, jezdící většinou sama a parkující ve městě...? Já bych šel o třídu níž.
Italská auta jsou nespolehlivá, lidská činnost způsobuje globální změnu klimatu a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ;-)
"Zpřísňování trestů je jen marným pokusem omezených hlav, terorem si vynutit úctu k zákonům." (Jean-Jacques Rousseau)
Beaumont
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kefish 19. 1. 2012 10:33

Protoze pokud je bezpecnost moje zasadni a nad ostatni pozadavky jednoznacne vycnivajici kriterium, tak se mezi malyma autama zcela jednoznacne rozhlizet nebudu. I tazatelka rekla, ze se radeji smiri s vetsi velikosti nez s nizsi urovni bezpecnosti. Zminovana C4 a hlavne Bravo maji zase znatelne horsi vysledky crashtastu.

Ja osobne bych zvazoval Lagunu, coz je asi to nejbezpecnejsi, co se da za uvedeny rozpocet koupit - auto opet o tridu vyse, s vynikajicimi vysledky crashtestu. Ale chapu, ze pro zenu bude do mesta uz dost velke a dvoulitrovy motor bude pri mestskem provozu taky zbytecne pit.
Jsem podpisový virus. Prosím, zkopírujte si mě, abych se mohl rozšířit.
kefish
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tombas 19. 1. 2012 10:41

Laguna už je střední třída a opravdu velká kráva.
Proto jsem doporučoval Megane, který je ve všech ohledech přijatelný, jak velikostí, tak bezpečností a v neposlední řadě i výbavou. V provedení hatchback není ani extrémně velký a na delší cesty je i pohodlný. Po faceliftu mají být i nějaká vylepšení vč. kvalitnějšího interiéru.
Otázkou je volba motoru, ale i tam by se dalo vybrat.
tombas
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Beaumont 19. 1. 2012 10:58

kefish píše:Zminovana C4 a hlavne Bravo maji zase znatelne horsi vysledky crashtastu.

Golf, C4 i Bravo mají 5* EuroNCAP, rozdíly jsou zanedbatelné.

Mégane - proč ne. Bezpečnost dobrá, interiér pěkný, dá se vybrat i slušný motor a ceny velmi rozumné.

Škoda že Volvo C30 je tak drahé, jinak by to bylo naprosto ideální řešení - superbezpečná stylovka v rozumné velikosti.
Italská auta jsou nespolehlivá, lidská činnost způsobuje globální změnu klimatu a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ;-)
"Zpřísňování trestů je jen marným pokusem omezených hlav, terorem si vynutit úctu k zákonům." (Jean-Jacques Rousseau)
Beaumont
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kefish 19. 1. 2012 11:10

Jo Megane ma koukam crash-test taky ok: http://www.euroncap.com/tests/renault_m ... 8/337.aspx

To Bravo ma sice pet hvezd, ale rozdil uz mi prijde vetsi nez jen zanedbatelny: http://www.euroncap.com/tests/fiat_bravo_2007/281.aspx

Golf: http://www.euroncap.com/results/vw/golf/2009/354.aspx

C4 je nekde mezi: http://www.euroncap.com/results/citroen ... 1/427.aspx

Samozrejme nerikam slepe nasledovat NCAP, ale na druhou stranu lepsi voditko asi neni, a pokud by bezpecnost byla moji prioritou, tak bych Bravo vynechal. Plus nejsem si jistej, v zivote jsem v tom nejel, ale nema to taky nahodou oranzove podsvicenou palubovku jako ceed?
Jsem podpisový virus. Prosím, zkopírujte si mě, abych se mohl rozšířit.
kefish
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tombas 19. 1. 2012 11:17

Ještě musíme vyloučit auta s červeným podsvícením budíků, i když si myslím, že ostatní značky to nemají tak agresívní jako Cee'd.
tombas
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Beaumont 19. 1. 2012 11:20

Pokud si pamatuju, tak podsvícení palubovky u Brava se lišilo podle stupně výbavy, ale taky už je to dost dlouho, co jsem s ním jel naposled a zrovna tuhle věc jsem nikdy moc neřešil...

Bráno čistě podle EuroNCAP je na tom ze zmiňovaných (kupodivu) nejlépe ten Chevy Cruze, všechno "zelené":
http://www.euroncap.com/results/chevrolet/cruze/2009/376.aspx
Blíží se tomu ještě ten Mégane:
http://www.euroncap.com/tests/renault_megane_2008/337.aspx
Italská auta jsou nespolehlivá, lidská činnost způsobuje globální změnu klimatu a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ;-)
"Zpřísňování trestů je jen marným pokusem omezených hlav, terorem si vynutit úctu k zákonům." (Jean-Jacques Rousseau)
Beaumont
Moderátor
Uživatelský avatar


Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků