Škoda Superb 2.8 V6

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod MobBoss 8. 1. 2011 19:31

Zdravím,
Chtěl bych se váz zeptat na váš názor, zda koupit 2.8 Superb 2002, či nekoupit .
Jeden známý ho prodává za velice slušnou cenu a v plné výbavě.
Máte někdo osobní zkušenost, popř. známého, kdo ho měl? Jak je to s kvalitou, poruchovostí, atd...?
Předem všem děkuji za rady.
MobBoss
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 8. 1. 2011 19:33

Já sice osobní zkušenost nemám, ale ty motory byly hodně dobré a povedené. Pokud je to auto celkově zachovalý kousek, vůbec bych se toho nebál a šel bych klidně do toho. Předělal na plyn a máš slušně svižnou kárku s nízkýma provozníma výdajema
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MobBoss 8. 1. 2011 19:35

jo, s tím se počítá, že by se to hodilo na lpg :-)

-- 8. 1. 2011 20:36 --

nevíte někdo jak se v téhle kubatuře pohybuje povinné ručení?
MobBoss
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Deli 8. 1. 2011 19:51

Si zjisti třeba tady: http://www.top-pojisteni.cz/
- You’re disturbing my oboe practice.
- You don’t play the oboe.
- I could play the oboe.
8)
Deli
Bronzový avatar roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Heini 8. 1. 2011 19:52

Není na světě člověk ten, aby se zalíbil lidem všem.

Umění žít spočívá v tom umět se včas rozhodnout, na co se dřív *****.
Heini
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Předseda 9. 1. 2011 00:27

mobos: být tebou tak si to auto od známýho pujčim. Třeba na nějakou adekvátní zálohu a týden s tím pojezdim. Abys auto nekoupil a pak nezjistil že tě po cestě Pha-Brno bolí celej člověk a noha protože v superbu je středovej tunel tak ultrakreténskej že to jet s tím někam dál jak za město je sebemrskačství. Superb je dobrý auto na klidnou pomalou jízdu a pokud možno rovně. Vše ostatní je na palici.
I shock the angel in you...
Is that what devils do?

I need to know now - can you love me again?
Předseda
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 3MPS 9. 1. 2011 08:28

Z vlastní zkušenosti ti řeknu, že Superb je výborná volba, pokud:
jezdíš dlouhé trasy, nejezdíš na příliš technicky náročných tratích a nejsi rallyový jezdec.
Pokud nebudeš auto servisovta ve značkovém ŠKoda servisu.
Pokud je dotyčný kus v pořádku.

Tak předně - Předseda je zřejmě vzrůstu tak kolem 2,20metrů, protože jinak by nenapsal to, co naspal. Já jsem za 14 let ježdění pro zhar. firmu vystřídal (vlastnil) asi 8 aut, v minimálně dalších 5 coby kologových služebních (včtně BMW 530i) najel tisíce a tisíce km) a řeknu ti jedno - na dálnici jsem v lepším nejel, co se týká pohodlí posezu. O tom bez diskuze.

Nevýhodou Superbu s tímto motorem je, že poměrně dost žere - přo dálničních 150-160 klidně 12/100. To ovšm řeší přestavba na LPG - sekvence kolem 28-35tisíc.

Náprava přední je OK, ta tě přežije, pokud nejezdíš fakt tankodromy, já měl 2,5V6 a ve 180tkm byly dělány pouze tlumiče (ale bylo to poznat, přeci jen, větší váha auta atd...). Jinak ramena, čepy, ložiska vše původní.

Důkladně si zkontroluj únik oleje a pokud je tot iptronic, tak jeho finkci ZA STUDENA, samosebou pak za všech režimů. Olej se mění, ne že ne.

U mkuifru má snahu zatékat voda pod madlo a pak se tam objvuje koroze. To je prostě nějak nedotažené do konce.

Xenony - to je kapitola sama o sobě - petrolejky svítí líp, u mě nepomohly ani nové výbojky, chtělo to tehdá repasi čoček.

Jinak servis je fakt drahý - např. Škoda servis si počítá u 2,5V6 hadici k servu (což je asi 0,6m dlouhá panceřovaná hadice s 2 lisovanými koncovkami ) zhruba 7.000,- , což je nehoráznost. Mně rosila, tak jsem ji musel nechat narychlo opravit a neměl jsem čas nechat auto stát a shánět to někde jinde.

Rozvody na V6 byly ve znčkovém za 30, u 2,8 to bude ve značkovém podobné, takže tohle si pořeš nějak jinak, taktéž výměna oleje motor - značkový jkao úkon zhruba 5ka.Takže olje někde v kůlně u Vency Vomáčky...

Jinak Superb jako celek ano, pokud neplatí první tři podmínky. Pak je lepší něco jiného. Je to auto pro rychlé přesuny na dlouhé trati - tam to je ideální,např. u V6 jsem nasadil na dálnici tempomatových tacho 170 a frčel do Milána do firmy za 7,5l nafty jako pán. A věř, že jsem vyskočil z auta odpočatý, na rozdíl od jiných - nejhorší byly obě oktávky. Tam jsem trpěl na záda jako pes.

Jinak plná vábava = solár šíbr, pokovená skla, lednička, navi, 4xvýhřev, kůže s pamětí, park senozory atd...
3MPS
Štamgast

Odeslat příspěvekod davpro 9. 1. 2011 08:50

Motor na pohodu, otázkou je celek...
Seat Leon ST 1.5 TSI 96kw FR (2019)
davpro
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Aštar Šeran 9. 1. 2011 09:05

Spotřeba paliva 12-14 litrů, plus je třeba počítat i s vyšší spotřebou oleje, při ostřejší jízdě i litr na 1000 km.

No a zbytek je prostě Superb I.
vulgárnosti si vyprošuji (mainci aka wolffi)
Aštar Šeran
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ash Dustman 9. 1. 2011 09:36

Superb je v klidu, pokud neměříš dva metry tak ani se středovym panelem problém mít nebudeš.
Ash Dustman
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod unreg1 9. 1. 2011 10:33

Toto auto jsem měl, nyní mám opět supa II, ale 3,6 V6, takže to svědčí o tom, že to auto bylo dobré, když jsem si ho koupil znovu...

Motor jako takový je hodně na pohodu, velké závodění s ním není, jelikož auto je moc těžké, avšak na terorizování poměrně velké skupiny účastníků provozu stačí s přehledem. Tím chci říci, že se s ním dá předjíždět v klidu ;-)

Spotřeba je dlouhodobě 9 litrů, ale dá se jet i za 8, to chce ale určité umění. při svižné jízdě 11, ale pokud bude na plyn, tak je to jedno... A oleje to žere strašně moc, na to je třeba se připravit. A olej stojí 800Kč/litr, v servise samozřejmě.

Superb až do roku cca. 2005 (2002 100%) měl špatnou přední nápravu, která byla poté vyměněna a airbag u řidiče je uložen tak blbě, že v případě nárazu je spíše na škodu a působí vážná zranění, což prokázaly i testy EURO NCAP.

Celkově je to auto super pohodové, ikdyž jsou samozřejmě lepší. Co se tam furt sralo (u mě) byla elektronika, tu páčka, tu čudlíček. Opravy byly celkem drahé. Zároveň bych si dal pozor na sedadlo řidiče, jestli se nekvrdlá. A pokud ne, tak bude :-) Časem tím trpí naprostá většina Superbů s elektricky nastavitelnými sedadly.

Poté, co mi 2x ukradli navigační systém DX, jsme přesedlal na rádio Symphony a od té doby je pokoj. Předpokládám, že ho tam máte taky, takže podle toho kam budete jezdit bych se zařídil... i když dnes je více v módě Columbus, který mi ještě neukradli:)
unreg1
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod operator75 9. 1. 2011 11:00

Na autobazaru jeden takovy na LPG sviti,ja uz mam jine,ale za urcitych podmink bych do toho sel..
operator75
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod evlo 9. 1. 2011 11:20

1. zere to olej a to hodne a podle skodovky je to vlastnost
2. drnca to
3. je to lehky, takze to zere jen 11 na 100
4. automat totalne napycu, je na urovnovy 4 stupnovych ze zactku 90'
5. extremne nepohodlne tvrde sedacky
6. hluk, ale to je u teto kategorie aut asi normalni
7. divne chovani podvozku - nikdy neodhadnu co to udela, nechapu ho proste
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod King of Potato People 9. 1. 2011 12:23

V6 2.8 je dobrý společník, olej může a taky nemusí žrát. kombinace tak nějak kolem deseti.

automat bych nebral, krade hodně z dynamiky a za odměnu přidá hodně na spotřebě.

jinak je to jedno z mála aut, kde si sednu tak, že se kolenama ničeho nedotýkám, což je pro dlouhé cesty základ.

rozvody se nechají udělat za 10-tku... nafta V6 2,5 je ultra blbej motor na výměnu čehokoliv a kdekoliv.
Breaking the sound barrier
King of Potato People
Missák Garáže 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 9. 1. 2011 12:25

Tak jsem na to koukal a je to pravda manuál vs. AT 8s vs. 9,4s - na tak relativně silný motor docela rozdíl. Resp. bych s nim držel krok i já se 130k - tak do 120 možná
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků