Náhon na přední, zadní, či všechna kola a proč?

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Preferuji
náhon na přední 20 %  17%  [ 20 ]
náhon na zadní 24 %  21%  [ 24 ]
náhon na všechna 66 %  57%  [ 66 ]
je mi to jedno 4 %  3%  [ 4 ]
Celkem hlasů : 114

Odeslat příspěvekod kubeek 11. 12. 2010 21:12

ktory je este fulltime okrem audi?
kubeek
Nováček

Odeslat příspěvekod řidič BOB 11. 12. 2010 21:14

4-matic a tipoval bych, že i Chorche dostalo do vínku něco od Audi 8-)
Požádal jsem powerballa, aby mne smazal. Snad to svede...
řidič BOB
Poslední varování

Odeslat příspěvekod Dobrý duch 11. 12. 2010 21:17

jen mam pocit, ze u MB je ten stredovy diferak otevreny, jde krasne videt, jak audi hrabe hned a vsemi... bmw nehrabe temer vubec apod.
Dobrý duch
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Honza42 11. 12. 2010 21:56

Diferenciál předsatvuje v podstatě rovnováhu na páce. Je to houpačka. Když na obou koncích sedí stejně těžcí lidé, páka se nepohybuje. To odpovídá difer. bez prokluzu. Pokud je jeden těžší než druhý (nebo seskočí), houpačka se nakloní. To odpovídá dif. v zatáčce (nebo s prokluzem). Pokud je poměr 50/50, tak o co těžkej klesne dolů, o to se lehkej nadzvedne. Páka má čep uprostřed.
Když je poměr třeba 60/40 tak je páka nesymetrická. Je v klidu, když na jednom konci sedí 40kg dítě a na druhým konci 60kg. To odpovídá dělení momentu. Pokud jeden seskočí (prokluz), tak druhý jde nahoru. Ale zdvihy se už nerovnají, protože páka má čep asymetricky. Opět jsou v poměru 40/60. To odpovídá různým otáčkám přední a zadní nápravy při prokluzu.

Dobrý duch: kola obou naprav, pokud neproklouzuji se toci stejne. kdyby byl rozdil mezi otackami predni ci zadni napravy, pak by jedna ci druha naprava musela jet rychleji.

Odpověď: Nikoliv. Pokud kola neprokluzují, difrenciál se netočí a tudíž se obě nápravy točí stejně.
Honza42
Inventář

Odeslat příspěvekod Dobrý duch 11. 12. 2010 22:21

omg
Dobrý duch
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Honza42 11. 12. 2010 22:30

Ano bohužel. Kdyby se nám totiž podařilo postavit mechanické zařízení, kde by změna momentu automaticky neznamenala změnu otáček, měli bychom vyhráno. Nechali bychom točit malé dítě kličkou a tímto zázračným zařízením bychom znásobili moment 10000x při stejných otáčkách. Na konec bychom potom dali generátor a energetika by byla vyřešená. Zatím to žel bohu neumíme. Snad nějaký dobrý duch poradí.
Honza42
Inventář

Odeslat příspěvekod Dobrý duch 11. 12. 2010 22:33

honzíku, méně gugluj a vice tvor s vlastni hlavy. co tam mas dale?
Dobrý duch
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 11. 12. 2010 22:40

Dobrý duch píše:ano


dik, to jsem chtel slyset.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Honza42 11. 12. 2010 22:41

Podívej, není žádná ostuda, že to nechceš nebo nemůžeš pochopit. Povinné to není. Mé učitelské schopnosti jsou omezené a před některými výtvory přírody prostě musím s pokorou rezignovat.
Honza42
Inventář

Odeslat příspěvekod Dobrý duch 12. 12. 2010 00:07

honzo je to celkove slabe z tve strany. neumis to. ono kdyz chces nekoho fakovat timto stylem je to treba umet, protoze kdyz to neumis, je to hodne trapne a pruhlidne a to je presne tvuj pripad. radoby chytrolinske, radoby desne nad veci, ale pritom to v tobe vre. moc pruhlidne chovani, moc pruhlidne utoky a narazky.
zkus si najit vlastni cestu, co bude fungovat, tak jak to umi par zdejsich, kteri to dovedli k dokonalosti a umi vytocit i mne.
zkus taky mene prepisovat ty texty z netu, ono zase neni problem si je dohledat ;)
Dobrý duch
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Honza42 12. 12. 2010 01:42

Je to přesně obráceně. Diferenciály jsem se posledních 25 let vůbec nezabýval. Ale protože vím o co se jedná, dovedu dovodit co asi v té skříňce je ukryto. Mé závěry jsou tedy na základě základních a zcela obecných znalostí o věci a je docela možné, že mne někdo nachytá na švestkách, a že se v něčem mýlím.
V garáži se občas objeví lidé, s kterými se dá o technickém provedení diskutovat. Ovšem jedno vím určitě. Ty mezi ně nepatříš. Není to fakování, je to míněno vážně a těší mne, že Tě to nemůže rozházet.

Zase máš možnosti se s těmi auty svézt, což ti samozřejmě trochu závidím. A k tomu nepotřebuješ vědět jak to funguje, takže je to vlastně OK.

Pokud někde na netu je článek, který má tvrzení vyvrací či potvrzuje, sem s ním. Rád se poučím.
Honza42
Inventář

Odeslat příspěvekod powerball 12. 12. 2010 02:00

zda se mi nebo vsechny ty auta sice zvladli popojet o tech par metru ale dal uz by se nedostali ani nahodou? :hm jo a co byl takovej ten prisernej zvuk co ty auta delali pri nataceni kol?
powerball
Homoderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mikey89 12. 12. 2010 02:08

powerball píše:zda se mi nebo vsechny ty auta sice zvladli popojet o tech par metru ale dal uz by se nedostali ani nahodou? :hm jo a co byl takovej ten prisernej zvuk co ty auta delali pri nataceni kol?

To jak se tře pneumatika o sníh

Dobrý duch píše:ja na tech videich nevidim nic ke flamu, ovicine tam bylo tak kluzko ze auta nemnela problem protgacet vsechna kola a vse fungovalo tak jak ma.

dva fultime to vyjely v klidecku, kor audi, bmw a porsche zaostavalo, ale vydrapali se vsichni.

Mě teda přišlo že Audi z toho vyšlo ze všech nejhůř, zatímco ostatní vyjeli prakticky hned, A8 se půl minuty protáčely kola na místě
'01 BMW E39 530i. . . . . . 170kW @ 5900 rpm
'07 Ford Focus CC 1.6 . . . 74kW @ 6000 rpm
Mikey89
Insomniak roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 12. 12. 2010 02:53

Me se ta videa teda moc libila.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod HondaMan 12. 12. 2010 10:08

Honza42 píše:V garáži se občas objeví lidé, s kterými se dá o technickém provedení diskutovat. Ovšem jedno vím určitě. Ty mezi ně nepatříš.
Za tohle máš srdíčko :D
"He who sacrifices freedom for security deserves neither." Benjamin Franklin
HondaMan
Řezník Garáže
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků