Náhon na přední, zadní, či všechna kola a proč?

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Preferuji
náhon na přední 20 %  17%  [ 20 ]
náhon na zadní 24 %  21%  [ 24 ]
náhon na všechna 66 %  57%  [ 66 ]
je mi to jedno 4 %  3%  [ 4 ]
Celkem hlasů : 114

Odeslat příspěvekod MELLO 11. 12. 2010 19:15

Ja uz bohuzel taky.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod King of Potato People 11. 12. 2010 19:16

no možná se blejská na lepší časy, uvidíme v úterý, jestli Ježíšek našel dobře na netu.
Breaking the sound barrier
King of Potato People
Missák Garáže 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dobrý duch 11. 12. 2010 19:16

Flavio píše:Dobrý duch. Kdes přišel na to, že právě xDrive problémům nepředchází? Kdes přišel na to, že to není permament? Když výchozí rozdělení je 40:60. Když si měl tedy možnost srovnat xDrive s Torsenem, co ti na xDrive v praxi konkrétně vadilo?


mi v praxi nevadi ani haldex, nevadi mi ani mitsubishi, nevadi mi ani suzuki a nevadi mi ani jine pripojitelne systemy. je sice rozdil napr. na vyjezdu zatackami a v jejich prujezdu, kdy realny prisun sily i na zadni kola v trvalem, jasnem, nezmenenem rozdeleni (situace bez prokluzu) ale neni to nic, co by se nedalo. vis zenes to nekam, kde je to prilis okate. to je jako diskuse, na co offroad, kdyz xdrive ma taky 40:60. takze znovu - dokud to neprijde, tak to nepotrebujes, az to prijde, je pak pozde rvat si vlasy, ze to nefungovalo.

jinak vis co je zajimave u toho xdrive, ze na jednom miste o tom bmw pise, ze se pripojuje predek, pak tam napisou, ze to ma zakladni rozdeleni 40:60 pak pridaji, ze to ma jenom spojku apod. :) rekl bych, ze jsi podlehl kapku spatnemu podavani informaci. xdrive tento podil v klidovem stavu nema to v prvni rade, chova se to jako haldex 4 s tim rozdilem, ze se pripojuje predek, zadny full time se zakladnim rozdelenim 40:60 to neni ;) toto rozdeleni je vice mene az po sepnuti spojky xdrive, ne stabilne ;)

-- 11. 12. 2010 18:17 --

ja uz na to rezignoval davno, mit neco extras na to nemam cas, takze pro mne je lepsi si kupit neco funkcniho na bezny zivot a blbnuti si zaridit pujcovanim.
Dobrý duch
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod King of Potato People 11. 12. 2010 19:23

trhám si skoro vlasy, že jsem nešel do A4 a to myslím upřímně... Q + munuál... chjo

edit: Haldex je taková chujovina, že bych radši i dvoukolku a co se týče DSG tak ho daruji tomu, co ten krám vymontuje a dá tam normální 6q manuál
Breaking the sound barrier
King of Potato People
Missák Garáže 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Flavio 11. 12. 2010 19:33

Dobrý duch. Aha, takže praktické zkušenosti s xDrive nemáš. No, to jsi, ale měl říct hned! :-)
Flavio
Nováček

Odeslat příspěvekod řidič BOB 11. 12. 2010 19:41

Flavio: evidentně netušíš, s kým máš tu čest :lol: Duch má zkušenost úplně se vším a to, co řekne, se zapisuje do dějin automobilizmu ;-)
Požádal jsem powerballa, aby mne smazal. Snad to svede...
řidič BOB
Poslední varování

Odeslat příspěvekod Honza42 11. 12. 2010 19:45

Připojitelný systém s viskozní spojkou těžko může trvale dělit moment 40/60, zvlášť při větších zatíženích. Na obranu připojitelných systému je ovšem třeba vzít v úvahu, že reakční časy (pokud je spojka trvale předepnuta) mohou být v ms. Takže i ta kaluž s připojitelným předkem nemusí být problém.
Ještě ke klasickému mezinápravovému diferenciálu. Pokud je dělení momentu jiné než 50/50, tak se to při prokluzu projeví tak, že se kola na jedné nápravě točí rychleji než na té druhé, a to taky není nic ideálního. (Jinak si to mechanicky nedokážu představit, ale třeba mně někdo opraví).
Honza42
Inventář

Odeslat příspěvekod Dobrý duch 11. 12. 2010 20:06

Flavio píše:Dobrý duch. Aha, takže praktické zkušenosti s xDrive nemáš. No, to jsi, ale měl říct hned! :-)


ne, akorat jezdim s X5 35d a X6. jinak nemam.

-- 11. 12. 2010 19:07 --

Honza42 píše:Připojitelný systém s viskozní spojkou těžko může trvale dělit moment 40/60, zvlášť při větších zatíženích. Na obranu připojitelných systému je ovšem třeba vzít v úvahu, že reakční časy (pokud je spojka trvale předepnuta) mohou být v ms. Takže i ta kaluž s připojitelným předkem nemusí být problém.
Ještě ke klasickému mezinápravovému diferenciálu. Pokud je dělení momentu jiné než 50/50, tak se to při prokluzu projeví tak, že se kola na jedné nápravě točí rychleji než na té druhé, a to taky není nic ideálního. (Jinak si to mechanicky nedokážu představit, ale třeba mně někdo opraví).


pokud mas centralni diferak a jako napr. u audi 40-60 tak tam neni duvod, aby se tocila leva strana rycleji jak prava
Dobrý duch
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 11. 12. 2010 20:08

řidič BOB píše:Flavio: evidentně netušíš, s kým máš tu čest :lol: Duch má zkušenost úplně se vším a to, co řekne, se zapisuje do dějin automobilizmu ;-)


Presne tak. On doufam casem pochopi a prozre.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Honza42 11. 12. 2010 20:14

Levá pravá se točí stejně. Ale přední zadní, pozor kozle neupadni, by se měly točit rozdílně.
Honza42
Inventář

Odeslat příspěvekod Dobrý duch 11. 12. 2010 20:17

honza: kola obou naprav, pokud neproklouzuji se toci stejne. kdyby byl rozdil mezi otackami predni ci zadni napravy, pak by jedna ci druha naprava musela jet rychleji ;) takze rozdil v otackach napravy je jenom pri prokluzu a to se deje i v pripade, ze mas diferak 50:50 jako u starsich audi. neplet si rozdil otacek a to, ze diferencial umi rozdelit moment v pomeru 40:60.

ale ty mas tu zkousku a jsi konstrukter, takze je dost mozne, ze mas auto u ktereho se pri jizde bez prokluzu naprav toci kola jedne napravy rychleji, jako kola druhe napravy.

-- 11. 12. 2010 19:18 --

ale to neni nic neobvykleho, to se deje u kazdeho diferaku i se sperrou, pokud nejde zamknout 50:50 pak by se tocily vzdy stejne. a i u diferaku se sprerou lze kola jedne napravy zastavit a tocit se budou jenom kola druhe napravy.

ale to uz je i na tebe prilis slozite. na to bys potreboval i druhou zkousku.
Dobrý duch
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 11. 12. 2010 20:19

Nahradi el. uźavera diferaku alespon castecne mechanickou?
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dobrý duch 11. 12. 2010 20:36

ano
Dobrý duch
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kubeek 11. 12. 2010 20:42

pridam cosi da flamu :-)



kubeek
Nováček

Odeslat příspěvekod Dobrý duch 11. 12. 2010 20:51

ja na tech videich nevidim nic ke flamu, ovicine tam bylo tak kluzko ze auta nemnela problem protgacet vsechna kola a vse fungovalo tak jak ma.

dva fultime to vyjely v klidecku, kor audi, bmw a porsche zaostavalo, ale vydrapali se vsichni.
Dobrý duch
Inventář
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků