Náhon na přední, zadní, či všechna kola a proč?

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Preferuji
náhon na přední 20 %  17%  [ 20 ]
náhon na zadní 24 %  21%  [ 24 ]
náhon na všechna 66 %  57%  [ 66 ]
je mi to jedno 4 %  3%  [ 4 ]
Celkem hlasů : 114

Odeslat příspěvekod řidič BOB 11. 12. 2010 17:16

DD: to jo, ale nečeká s připojením při prokluzu...jenom reguluje míru toho připojení...
Požádal jsem powerballa, aby mne smazal. Snad to svede...
řidič BOB
Poslední varování

Odeslat příspěvekod Dobrý duch 11. 12. 2010 17:23

teoreticky je to tak jak to pises, tudiz teoreticky to je trvaly pohon, ale realne ta sila, ktera se prenasi na zadni kola je takova, ze je svym zpusobem nulova.

proste funguje to jako vsechny moderni pripojitelne systemy, jakoze tam neco furt je a jakoze je to furt pripojene.
Dobrý duch
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pavproch 11. 12. 2010 17:39

prodejce schade mi to vysvětloval takle - rozdělení výkonu předek vs. zadek (v okamžiku jízdy bez prokluzu kteréhokoli kola):

H1: 100% předek 0% zadek
H2: 98%předek 2%zadek
H4: 90%předek 10%zadek

já sám mám zkušenost se všemi třemi geńeracemi (Oct I, II, II FL) a pocitově to fakt tak nějak je: H1 připojoval skokově (ne nadarmo k H1 standratně bylo ESP), H2 a H4 v podstatě nepoznám okamžik, kdy se začíná přenášet víc dozadu

-- 11. 12. 2010 16:59 --

ref: druh 4x4 jako argument při výběru auta... v případě mého budoucího to zřejmě bude rozhodující argument... ještě jsem nikdy nejezdil s "trvalou" (z principu) čtyřkolkou a proto příští vozidlo zřejmě bude torsen a ne x-drive, i když mi srdce víc tíhne k modrobílé vrtuli než ke koncernu...
pavproch
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 11. 12. 2010 18:40

Tak ono i tech 10% na zadni napravu muze docela pomoct
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Flavio 11. 12. 2010 18:40

Dobrý duch: Z tvého úhlu pohledu bys musel brát jedině S-AWC od Mitsubishi (aktivní mezinápravový, aktivní zadní a samosvorný přední diferenciál), což je asi nejsofistikovanější pohon všech kol mezi silničními auty. Navíc, tvoje teze o potřebnosti, se dá nabastlit na coko-li, např. na motor. Na co kupovat 200 koňový motor, když si můžu koupit, za podobné peníze, 300k a budu mít prokazatelně vyšší aktivní bezpečnost?
Když budeš opravdu potřebovat čtyřkolku, kde máš jistotu, že zrovna auto s tvým systémem bude skutečně fungovat lépe, než s jiným? Vždyť každý systém má své klady i zápory a různých krizových situací mohou na silnici vzniknout desítky. Říkat, že kdybych měl konkurenční 4x4, tak bych se do takové ošemetné situace nedostal, je alibismus. Respektive, myslet si to můžeš, ale v reálu si to už neověříš, neb do naprosto totožné situace se podruhé už nedostaneš. Ty to stavíš jako kdyby, o bytí a nebytí auta, rozhodoval systém pohonu všech kol. Jenže to, jak se bude auto v extrému chovat, zdaleka nezávisí jen na druhu AWD. Proto tvá adorace fulltimu mi přijde jako úzkoprsá.
Zrovna s kaluží, která je oblíbeným příkladem zastánců fulltimu, se xDrive vypořádává se ctí, protože v přímém směru je to permanent 40:60 ve prospěch zadku.
Flavio
Nováček

Odeslat příspěvekod Dobrý duch 11. 12. 2010 18:43

MELLO píše:Tak ono i tech 10% na zadni napravu muze docela pomoct


uprimne nemuze, ale to je jedno

-- 11. 12. 2010 17:44 --

pavproch píše:prodejce schade mi to vysvětloval takle - rozdělení výkonu předek vs. zadek (v okamžiku jízdy bez prokluzu kteréhokoli kola):

H1: 100% předek 0% zadek
H2: 98%předek 2%zadek
H4: 90%předek 10%zadek

já sám mám zkušenost se všemi třemi geńeracemi (Oct I, II, II FL) a pocitově to fakt tak nějak je: H1 připojoval skokově (ne nadarmo k H1 standratně bylo ESP), H2 a H4 v podstatě nepoznám okamžik, kdy se začíná přenášet víc dozadu

-- 11. 12. 2010 16:59 --

ref: druh 4x4 jako argument při výběru auta... v případě mého budoucího to zřejmě bude rozhodující argument... ještě jsem nikdy nejezdil s "trvalou" (z principu) čtyřkolkou a proto příští vozidlo zřejmě bude torsen a ne x-drive, i když mi srdce víc tíhne k modrobílé vrtuli než ke koncernu...


vysvetleni prodejce je typicky katalogove, uz se to tu rozebiralo asi 150x, takze v to nebudu delat znovu, H4 je stale jen predokolka s pripojenim zadku. nic vic a nic min.

-- 11. 12. 2010 17:48 --

Flavio píše:Dobrý duch: Z tvého úhlu pohledu bys musel brát jedině S-AWC od Mitsubishi (aktivní mezinápravový, aktivní zadní a samosvorný přední diferenciál), což je asi nejsofistikovanější pohon všech kol mezi silničními auty. Navíc, tvoje teze o potřebnosti, se dá nabastlit na coko-li, např. na motor. Na co kupovat 200 koňový motor, když si můžu koupit, za podobné peníze, 300k a budu mít prokazatelně vyšší aktivní bezpečnost?
Když budeš opravdu potřebovat čtyřkolku, kde máš jistotu, že zrovna auto s tvým systémem bude skutečně fungovat lépe, než s jiným? Vždyť každý systém má své klady i zápory a různých krizových situací mohou na silnici vzniknout desítky. Říkat, že kdybych měl konkurenční 4x4, tak bych se do takové ošemetné situace nedostal, je alibismus. Respektive, myslet si to můžeš, ale v reálu si to už neověříš, neb do naprosto totožné situace se podruhé už nedostaneš. Ty to stavíš jako kdyby, o bytí a nebytí auta, rozhodoval systém pohonu všech kol. Jenže to, jak se bude auto v extrému chovat, zdaleka nezávisí jen na druhu AWD. Proto tvá adorace fulltimu mi přijde jako úzkoprsá.
Zrovna s kaluží, která je oblíbeným příkladem zastánců fulltimu, se xDrive vypořádává se ctí, protože v přímém směru je to permanent 40:60 ve prospěch zadku.


tvuj pohled je ten, ze "neco se stalo, potrebuji 4kolku" pokud se uz neco stane a problem se ma zacit resit, pak uz jsou ty pripojitelne systemy na pohodu. Jenze neni lepsi k tem problemum ani nedojit? a to je prave ten full time. diky tomu, ze funguje stale, tak problemum prechazi a mnohe problemy tak ani nenastanou. proto je full time lepsi, nez jakykoli priipojitelny pohon.
takze jde-li mit reseni s velkou prevenci, proc si kupovat neco, co nema zadnou prevenci, ale umi akorat pomoci. Takze neni lepsi nezapadnout, nez zapadnou a pak mit pomocnika na reseni? neni lepsi predejit akvaplemingu, nez jej dostat a pak jej resit?
takze prave proto preferuji trvaly pohon vsech kol, ale ne xdrive, to neni trvaly pohon. nicmene to neznamena, ze bych si auto napr. s halexem ci jinym systemem nekoupil. ale budu vedet, ze jsem si koupil predokolku/zadokolku, kteri mi pomuze tim, ze mi zjendodusi vyreseni toho, co se semele, ale bohuzel mi nepomuze problemum predejit.
Dobrý duch
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 11. 12. 2010 18:50

Dobrý duch píše:
MELLO píše:Tak ono i tech 10% na zadni napravu muze docela pomoct


uprimne nemuze, ale to je jedno



S tebou si nedovolim polemizovat.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Honza42 11. 12. 2010 19:06

H1: 100% předek 0% zadek
H2: 98%předek 2%zadek
H4: 90%předek 10%zadek

Dlužno podotknout, že těch 10% znamená trvalé mechanické ztráty prokluzem, na rozdíl od poctivého difrenciálu. Nikdy nebudou totožné obvody předních a zadních gum. Má-li viskozní spojka dělit moment, musí vždy alespoň trochu prokluzovat, nic jiného totiž neumí.
Osobně se domnívám že těch 10% pro jízdu nemá prakticky žádný vliv, akorát v okamžiku připojení jsou v mechanismu převodů vymezeny všechny vůle (naopak je lehce předepnutý) a tím nedochází k rázům a kopancům. (Vemte za kolo na heveru - vůle jsou značné.)
Naposledy upravil Honza42 dne 11. 12. 2010 19:07, celkově upraveno 1
Honza42
Inventář

Odeslat příspěvekod King of Potato People 11. 12. 2010 19:07

nejhorší bude až si goes koupí jiné auto, to zase bude torsen k ničemu.
Breaking the sound barrier
King of Potato People
Missák Garáže 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 11. 12. 2010 19:08

A kdyz si poridi permanent 4x4?
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod King of Potato People 11. 12. 2010 19:09

tak tady bude pokračovat onanie nad nedostižitelností tohoto pohonu.
Breaking the sound barrier
King of Potato People
Missák Garáže 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Flavio 11. 12. 2010 19:10

Dobrý duch. Kdes přišel na to, že právě xDrive problémům nepředchází? Kdes přišel na to, že to není permament? Když výchozí rozdělení je 40:60. Když si měl tedy možnost srovnat xDrive s Torsenem, co ti na xDrive v praxi konkrétně vadilo?
Flavio
Nováček

Odeslat příspěvekod MELLO 11. 12. 2010 19:11

Taka na odpoved sem zvedavy i ja, i kdyz uz asi tusim obsah......
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dobrý duch 11. 12. 2010 19:11

King of Potato People píše:nejhorší bude až si goes koupí jiné auto, to zase bude torsen k ničemu.


mi je torsen u riti, akorat tu nebudu trepat, jak neco funguje, kdyz nefunguje. a v ramci toho, co mi zakotvi misto soucasneho auta, tedy pripojitelna 4kolka, tak mne moc radosti neceka.
Dobrý duch
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod King of Potato People 11. 12. 2010 19:14

já na radost z jízdy rezignoval... což mě pěkně sere.
Breaking the sound barrier
King of Potato People
Missák Garáže 2007
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků