Náhon na přední, zadní, či všechna kola a proč?

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Preferuji
náhon na přední 20 %  17%  [ 20 ]
náhon na zadní 24 %  21%  [ 24 ]
náhon na všechna 66 %  57%  [ 66 ]
je mi to jedno 4 %  3%  [ 4 ]
Celkem hlasů : 114

Odeslat příspěvekod Fasther 19. 11. 2010 23:12

Zajímalo by mě náhon na kterou nápravu preferujete a proč. A také proč jsou ty zbylé horší než vámi preferovaný, případně výhody a nevýhody jednotlivých náhonů. bavím se o normálním ježdění v normální cenové hladině - ne o autě na rally.

Osobně beru jako nejlepší předohrab potom 4x4 a potom zadohrab. Proč? Přijde mi nejlevnější a nejméně náročný a v neposlední řadě i méně náchylný k nezvládnutelnému smyku. Jako hlavní proti vidím ztrátu trakce hlavně v zatáčkách při současném sešlápnutí plynu (logicky).
Naposledy upravil Fasther dne 20. 11. 2010 00:13, celkově upraveno 1
Člověk je tím, v co věří.
Fasther
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Anonymni 19. 11. 2010 23:15

každý pohon má svoje pro a proti. já bych byl spokojen s připojitelným 4x4, kdy by se to připojilo třeba v zimě na sněhu, jinak mi stačí předokolka, drifty a rychlejší průjezdy zatáčkou mě nelákají
Anonymni

Odeslat příspěvekod speleo 19. 11. 2010 23:20

Všehrab nebo předohrab.

Všehrab - lepší trakce za zhoršených povětrnostních podmínek popř. mimo zpevněné cesty. Předohrab má lepší chování na sněhu (zatížená hnaná náprava). Je sice záludnější (nedotáčivá charakteristika) než zadohrab, ale to dneš řeší z části ESP.

BTW. proč se téma imbecilně jmenuje "Náhod na přední, zadní, či všechna a proč?"
Naposledy upravil speleo dne 19. 11. 2010 23:23, celkově upraveno 1
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod powerball 19. 11. 2010 23:22

me se nejvic libi zadohrab, auto se da pekne ridit plynovym pedalem a projizdet zatacky bokem je sranda :)
powerball
Homoderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 970ka 19. 11. 2010 23:24

Každý náhon má své ,ani všehrab není všemocný,mám ho rád ,ale přesto se mi nejlépe jezdí se zadním náhonem,netahá tak za volant.
Carrera S, Pana GZ 2000
970ka
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 19. 11. 2010 23:31

Zkušený řidič s předohrabem a dobrýma pneu je jako 4x4
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod HondaMan 19. 11. 2010 23:33

Předohrab, protože jsem socka a je nejlevnejsi.
Zadokolku mám rád charakterem, ale u levných aut se nevyskytuje, takže max na hraní.
Všehrab se mi líbí universálností, ale cena i provozní náklady jsou bohužel nejvyšší.
HondaMan
Řezník Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mabosk 19. 11. 2010 23:40

1. Full-time AWD
+ trakcia
- horsi odhade trakcie
- pod plynom mierne keca do riadenia
- zabava
2. RWD
+ zabava
+ pod plynom nekeca do riadenia
- horsia trakcia ako AWD
3. Part-time AWD
+ vacsinou lepsia trakcia ako FWD/RWD
- zabava
- meni charakteristiku v situaciach kde to je najmenej vhodne
- pod plynom citelne keca do riadnia
40. FWD
+ jednoduchsie zvladnutie prehnaneho najazdu do zakruty
- pod plynom vyrazne keca do riadnia
- zabava
mabosk
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod speleo 19. 11. 2010 23:42

MELLO píše:Zkušený řidič s předohrabem a dobrýma pneu je jako 4x4


:roll:
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod spitfireIX 19. 11. 2010 23:43

MELLO píše:Zkušený řidič s předohrabem a dobrýma pneu je jako 4x4


A to 4x4 má sjeté gumy a lopatu za volantem?
spitfireIX
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 19. 11. 2010 23:44

4x4 je v 90% provozu zbytečné.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod spitfireIX 19. 11. 2010 23:48

MELLO píše:4x4 je v 90% provozu zbytečné.


To je jako se vším ostatním. Třeba silnej motor nebo velkej kufr taky využiješ jenom občas, ale hodí se.
spitfireIX
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 19. 11. 2010 23:49

Silnej motor je 150x potřebnější než 4x4
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod speleo 19. 11. 2010 23:49

hezky napsaný, Spíťo :)
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod spitfireIX 19. 11. 2010 23:52

MELLO píše:Silnej motor je 150x potřebnější než 4x4


Jak kdy.
spitfireIX
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků