SUV (crossover) do 13 000 euro

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Kojotous 22. 10. 2010 16:11

Zdravicko ;-)

Potreboval by som od vas zas raz poradit. Tentokrat som sa rozhodol pre kupu 2-3 rocneho SUV s najazdom do 50 000 km. Pozeral som rozne ponuky, no vacsinou som v mojej cenovej relacii nasiel len znacky typu Tata, Lada... ktore vo mne moc doveri nevzbudzuju, ked tak ma opravte :-) . Pripadne mi napiste ci by bol moje poziadavky dolu nizsie splnit aj niaky z crossoverov?

Co od auta ocakavam?

- Prijatelne vlastnosti na vozovke, nemusi to byt 100% komfort.
- Interier ktory nebude vyzerat uplne ztroho a pracovne.
- Sklopne zadne sedadla ktore po sklopeni vytvoria viac-menej rovnu podlahu
- Kvalitne terenne vlastnosti ked je jeden z dovodu kupi auta prave jeho pouzitie pri cestach na ryby kde su neraz cesty popri jazerach skutocne zdemolovane a vyzaduju aj vyssiu svetlu vysku
- Spotrebu do 8-9l priemer, najlepsie asi dieslovy motor
- 5 dveri

Priznam sa ze som pri svojom hladani nenasiel ani jedine auto do 13k euro ktore by splnovalo vsetky poziadavky hore uvedene. Mozno ma prijemne prekvapite a niakeho adepta mi predstavite ;-)

Dakujem za vase rady, lovu zdar :-)
Kojotous
Nováček

Odeslat příspěvekod Dobrý duch 22. 10. 2010 16:15

tak na to zapomen :) teren - to co popisujes zvladne vice mene kazde suv se 4x4 tam bych se nebal. ale problem vidim ten rozpocet a to stari. ja bych si kupil SX4 nebo Fiat sedici ve verzi 4x4 a je to. ale bude o drzku to najit.
Dobrý duch
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kojotous 22. 10. 2010 16:48

Toho som sa obaval :(. Problem je ze do SX4 pripadne Sedici (inak vypada pekne, hned mi padol do oka) asi nenacpem udice. Mam delicky (znalci poznaju) ktore maju zlozene takmer 2 metre, teraz sa moc moc s nimi trapim vo felicii a chcel som si konecne sklopit sedadla a pohodlne ich ulozit :).

Mozno prehanam, musel by som to asi skusit v praxi ... Super na druhu stranu je ze po niakej malej zlave by som si ten Fiat vedel kupit aj uplne novy, co by bola velka vyhoda :).

Este mi padla do oka aj social-car Dacia Duster. Ak by sme ju porovnali s Fiatom ciste ich terenne vlastnosti, ktore auto by malo vacsiu priechodnost? Ja sa toho skutocne bojim, toto leto sa mi uz stalo aj to ze som s feliciou zostal vysiet so zadnym kolesom v polmetrovej vyske zatial co to predne bolo zarazene v bahne, tak som si predstavoval niake auticko ktore by sa z napr. tejto situacie vyhrabalo :P.

Pripadne by som ten vek auta zmazal s jedinou poziadavkou a to tou aby to bol stale aktualny model, tzn. v niektorych pripadoch by sme sa dostali s vekom auta aj na 5 rokov. Stale ziadne dalsie napady? ;-)
Kojotous
Nováček

Odeslat příspěvekod Dobrý duch 22. 10. 2010 16:57

duster by mel mit vetsi pruchodnost. jinak ta filcka neni jaksi bernou minci. proste divej vsechna ta auta budou mit svetlou vysku +- 20 cm 19-20 vice ne. system pohonu je vice mene stejny a limitem pro tebe budou silnicni gumy, ktere se ti na tom banhne lehce zalepi a nepomuze ti ani 4x4 :)

jinak daji se kupit jeste korejci typu sportage apot. ty jsou taky pozitelne. Ale problem je ten vek, rozpocet apod. dala by se koupit i Octavia kombi 4x4.
Dobrý duch
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kojotous 23. 12. 2010 15:22

Po dlhsej odmlke sa tu opet raz ukazujem :).

V prvom rade chcem vsetkych popriat krasne prezitie sviatok a minimalne prezitie samotneho Silvestra ;-) .

Tak som nakoniec zakupil Hyundai Santa Fe. O aute samotnom a jeho kvalite nemusi byt rec, precital som si toho dost jak pozitivneho, tak negativneho.

Jednalo sa o neodolatelnu ponuku ked kamarat vyradil toto auto z firmy a ponukol mi ho za naozaj skvelu cenu a s jasnou historou. Ma najazdenych 50 000 km, r.v. 2008 2,2 diesiel, 4x4.

A teraz k prosbe o radu - Viem ze je to SUV a nie OFF ROAD, nie je nato konstruovane a podobne.... avsak mne sa jazda v terene natolko zapacila ze tam to auto planujem opotrebovat najviac :). Casto sa mi stava pri prudkych kopcoch, alebo narazovych prekazkach ze je nutne pri pustani spojky zapojit naozaj dost velku silu motora a v tom momente sa mi PALI SPOJKA. Naposledy to uz bol extrem ked mi z pod kapoty vychadzal dim a spojka prestala zaberat uplne v danom momente :-). Je mi jasne ze skor ci neskor takymto sposobom odide, avsak ma zaujima ake konkretne casti spojky odchadzaju, respektive do akej miery sa vysplhaju naklady pri jej meneni?

Dakujem za Vasu radu :)
Kojotous
Nováček

Odeslat příspěvekod Dobrý duch 23. 12. 2010 16:26

tak timto palenim drtis lamelu a pritlacak, tudiz vyjma loziska komplet spojku. takze budes menit celou sadu. a v ramci toho, ze spojkova sada na santa fe stoji balik jak svina, aniz je vysvetleni proc. tak se mas na co tesit. takze pocitej tech 20 za sadu + praci tak 5 litru.

-- 23. 12. 2010 15:29 --

jiank v ramci toho, jak ma santa fe konstruovany pohon 4x4 tak ti moc velke atrakce nedoporucuju. v ramci subtilnosti pohonu a naprav i z duvodu vyrazneho snizovani zivotnosti techto veci. mas-li zajem jezdit do terenu kup si za 2-3k eura nivu nebo jimnyho nebo samuraje a mas vystarano
Dobrý duch
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Beaumont 23. 12. 2010 17:59

Kojotous: Díky za přání, nápodobně.

Tak mě napadlo: když už ta spojka u Tebe dostává takový "záhul", při případné výměně bych se zkusil podívat, jestli se nevyrábí nějaká zesílená a/nebo z jiného materiálu. Vím že takové spojky existují pro závodní auta, tak by mohly i pro SUV. Ale nevím, jestli zrovna pro Santa Fe (které zase tak moc do terénu není) :?: :hm

A ještě jedna věc: nepomohlo by té spojce, kdybys měl víc terénní pneu a nemusel ji tak namáhat?
Italská auta jsou nespolehlivá, lidská činnost způsobuje globální změnu klimatu a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ;-)
"Zpřísňování trestů je jen marným pokusem omezených hlav, terorem si vynutit úctu k zákonům." (Jean-Jacques Rousseau)
Beaumont
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dobrý duch 23. 12. 2010 18:10

beaut: namaha ji hlavne z duvodu chybejici redukce a proste musi poustet plyn pomalu. zesilena spojka by nepomohla, snizila by potrebny prokluz apod.
Dobrý duch
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Beaumont 23. 12. 2010 18:26

OK, to mě jen tak napadlo...
Italská auta jsou nespolehlivá, lidská činnost způsobuje globální změnu klimatu a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ;-)
"Zpřísňování trestů je jen marným pokusem omezených hlav, terorem si vynutit úctu k zákonům." (Jean-Jacques Rousseau)
Beaumont
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dobrý duch 23. 12. 2010 18:28

jako proc ne, akorat jak rikam, vlivem toho, ze tam neni ta redukce, je ta jednicak moc rychla a one potrebuje jet hodne pomalu, tudiz musi furt stat na spojce, uz alespon AT by pomohlo
Dobrý duch
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kojotous 25. 12. 2010 15:31

Dobry duch : Nuz posledne spominany dim z motorovej casti (spojka) nastal v momente ked som zastavil na prudkom svahu a nasledne sa potreboval rozbehnut pomocou hrubej sily motora = vela plynu. Pri nasledkom pustani spojky ktora ten naval asi jednoducho nevydrzala a vobec ani nezabrala, motor sa tocil naprazdno a po 2 sekundach nez som nato zareagoval, uz sa z pod kapoty valil kudel dimu (typicky smrad spalenej spojky). To neustale pustanie spojky a nasledne jej zapajanie este preziva, no rozbehy pri vysokych otackach uz nie.

Ako som aj cital, vraj je to najvacsie obmedzenie Santa Fecka - trakcne by prekazku zdolal, no naraza na poddimenzovanu spojku :(.

Nuz kupa dalsieho auta vyslovene na blbnutie by bola asi blbost, uz to nemam kam parkovat a nechcem aby mi pred barakom hnila 100-rocna rachotina, i ked som pozeral po tvojom navrhu prave tych Samuraiov a docela padli do oka :).

Beaumont : Ano ano, take riesenie by bolo pre mna najidealnejsie, hodit tam akysi "povnejsi" diel spojky, nie tie standartne dodavane v servisoch. Otazkou vsak stale zostava ci by to pomohlo (viz. popis najcastejsieho problemu vyssie), pripadne vobec fungovalo bez nasledkov na plynulost jazdy na beznej vozovke? :)
Kojotous
Nováček

Odeslat příspěvekod robbert 25. 12. 2010 15:42

Tak tak Santa je docela háklivý na spojku a to ještě v 2006 ji zesílili... ;-)
Myslím, že se s tím budeš prostě muset smířit a do terénu takto nejezdit :pozor
Mé příspěvky vyjadřují mé názory. Chcete se mnou nesouhlasit? Můžete, ale to je asi vše, co můžete.

Bože, dej mi sílu, abych změnil, co změnit mohu, dej mi trpělivost, abych snesl to, co změnit nemohu, dej mi moudrost, abych to od sebe rozeznal.
Nekácet!
robbert
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 970ka 25. 12. 2010 19:31

robbert píše:Tak tak Santa je docela háklivý ... :pozor

Vůbec ten Santa s těma sobama jezdí jak prase :D
Carrera S,Ex Alpina B4 Biturbo AWD,BMW X5 3,0 D,Kuga 1,5EB New,MB SL 320,MB Sprinter 213 CDi,Ex Porsche Carrera 4,Ex Porsche Panamera 4S
970ka
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod K86 25. 12. 2010 19:58

970ka píše:
robbert píše:Tak tak Santa je docela háklivý ... :pozor

Vůbec ten Santa s těma sobama jezdí jak prase :D


a ani se nestavil :(
FFIIIC FL 2,0TDCI 150 kobyl
Mondeo IV C FL 1,6EB 160 kobyl

Používejte pravý jizdní pruh, idioti!!!
K86
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vsevedko 25. 12. 2010 20:17

Kojotus: 2 veci.
1. dYm, dYm, dYYYYm... sorry, kole to do oci ;-)
2. a k veci. Ked sa rozbiehas v tom kopci, je naprv zapajana iba jedna naprava (predna) az ked ta strati trakciu sa prida ta druha (zadna). Co tak sa poponahlat, pustit tu spojku co najskor a skusit hrabat? Pokial to nie je nejake blato, ze by si sa zahrabal, tak to vidim ako lepsiu moznost ako opekat tu spojku.
vsevedko
Kolemjdoucí

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků