Suzuki SX4/Fiat Sedici - skryta parada (4x4 pro Vanu :)

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Hustoles 29. 5. 2009 15:03

Nemám :-( Asi su úchyl :-(
"Vepřové zdražuje, ale sviní je všude pořád dost"
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod caprighia 30. 5. 2009 11:21

Proč jsem rodičům důchodcům koupil SX 4 : dobře se jim do toho leze, nedrhnou spodkem na polní cestě k chatě, zajedou tam i za mokra a v zimě po sněhu (možná fachá 4 x 4 jen 1 % času, ale to 1 % může rozhodnout, jestli třeba odjedou z chaty k doktorovi), je tam dost místa ve všech směrech. Fičury jako rádio s mp3, měkčené plasty atd. je nezajímají. (Po skoro dvou letech jsem jim ukazoval, jak se na rádiu pouští navigace) Zato zahřát si v zimě sesli pod zadkem je fajn. Snažil jsem se najít jinou volbu - (tehdy se navíc SX4 nedala koupit bez dlouhého čekání) o něco málo dráž v D vycházel X trail a nebo roční Cherokee, ale nechtěli tak velké (ten X trail o tolik větší zvenku není, ale i tak by museli přestavovat 2 garáže) V létě 2007 na trhu nic podobného nebylo. Ještě tehdy byla za podobnou cenu Impreza v základu, jenže nakonec rozhodl ten komfort nastupování, obratnosti a prostoru. Na tom autě je spoustu levných věcí, plastů a podobně. Byl to nakonec ve výběru kompromis daný potřebami. A z lásky ke značce to nebylo, neb od roku 63 až do SX4 jezdili Fordama....
Tazio Nuvolari
Umělá Hmota
Pátá Míle
kácovský ležák
caprighia
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod richie 30. 5. 2009 14:07

caprighia píše:Proč jsem rodičům důchodcům koupil SX 4 : dobře se jim do toho leze, nedrhnou spodkem na polní cestě k chatě, zajedou tam i za mokra a v zimě po sněhu (možná fachá 4 x 4 jen 1 % času, ale to 1 % může rozhodnout, jestli třeba odjedou z chaty k doktorovi), je tam dost místa ve všech směrech. Fičury jako rádio s mp3, měkčené plasty atd. je nezajímají. (Po skoro dvou letech jsem jim ukazoval, jak se na rádiu pouští navigace) Zato zahřát si v zimě sesli pod zadkem je fajn. Snažil jsem se najít jinou volbu - (tehdy se navíc SX4 nedala koupit bez dlouhého čekání) o něco málo dráž v D vycházel X trail a nebo roční Cherokee, ale nechtěli tak velké (ten X trail o tolik větší zvenku není, ale i tak by museli přestavovat 2 garáže) V létě 2007 na trhu nic podobného nebylo. Ještě tehdy byla za podobnou cenu Impreza v základu, jenže nakonec rozhodl ten komfort nastupování, obratnosti a prostoru. Na tom autě je spoustu levných věcí, plastů a podobně. Byl to nakonec ve výběru kompromis daný potřebami. A z lásky ke značce to nebylo, neb od roku 63 až do SX4 jezdili Fordama....


pekne zhrnute a rozumiem volbe ..
ak by si robil tento vyber dnes .. co by si vybral ? .. znova SX4 alebo nieco ine ?
mas nejake "hodnotenia" vyberu aj z ich strany ?
Astra G Caravan 1.6 Twinport-Z16XEP; Corsa C 1.0; Octavia II liftback 1.9tdi 77kw -> 1,6TDI;
richie
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod caprighia 30. 5. 2009 14:26

Hlavně bych ji dnes koupil o cca 60 tis. kč levněji :-( Takže kdybych vybíral dnes (pro ně, pro sebe bych měl jiné vstupní požadavky) tak asi zase SX4, ale vlastně nevím, co je dnes na trhu. Oni také najezdí pár tisíc km za rok, takže místo 1,9 ddis asi benzín, ale na druhou stranu ten motor je fajn, jede fakt dobře od 1500 ot, max. výkon 120 k má v 3500 a snadno jde přes 4500...šestikvalt je k němu dobře napasovaný, zvedá se snadno z 70 km/h na šestku, mně se dobře vodí. Ale nemám přímé srovnání s něčím jiným, také spolehlivost nemůžu posoudit, mají málo najeto, takže zatím nic. Výtku mám také k řazení za studena, jde docela ztuha zpátečka, než se oil zahřeje. Oni chtěli tehdy Fusiona, ale nebyl ve verzi 4 x 4 a uvnitř byl tak trochu jako Wartburg :-) Dnes už si zvykli, že mají japonce z Maďarska :-) A účelům, pro které byl vybrán, vyhovuje - soused vedle z chaty tahá tašky a oni tam dojedou, prostě ve věku přes 76 let už jsem nechtěl, aby něde řešili vyhrabávání auta, sportovním driftem vyjížděli zasněžený kopec atd. Ale i to nalejzání a přístup do kufru - pro 2 lidi ideální velikost. Jdu se podívat po nějaké konkurenci....
Tazio Nuvolari
Umělá Hmota
Pátá Míle
kácovský ležák
caprighia
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod caprighia 30. 5. 2009 16:12

Trochu jsem hledal autíčka - vždycky tu nejlevnější variantu 4 x 4.
Kia Sportage od cca 500 tis.
Hyundai Tucson 500 tis.
potom už sice asi lepší, ale i dražší
VW Tiguan 600 tis.
Renault Koleos 620 tis.
Toyota RAV4 670 tis.
Samotného by mně zajímalo, co se dá koupit do 450 tis podobného SX4 4x4 a srovnání.......
Tazio Nuvolari
Umělá Hmota
Pátá Míle
kácovský ležák
caprighia
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Čendoslav 30. 5. 2009 17:04

Yeti bude asi konkurencí pro SX4...má podobné rozměry a s 4x4 by se okolo 450 tKč snad mohl prodávat...
You do that...and forget the money...
- Alan Watts

'06 Chevrolet Lacetti SW 1.6
Čendoslav
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod caprighia 30. 5. 2009 17:48

To asi bude, nakonec to je dobře. Však před lety, když SX4 přišla na trh, neměla se s čím porovnat, zdá se mi logické, že díky tomu, že se na trhu chytla, ji leckdo udělá protihráče - o pár let mladšího, vychytanějšího. Jenže to by si člověk nemohl žádné auto koupit, neb zákon schválnosti je jasný - sháníš a koupíš a za půl roku je to o 15-20 % dole s cenou a v lepší výbavě.
Tazio Nuvolari
Umělá Hmota
Pátá Míle
kácovský ležák
caprighia
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod LovecDuchu 1. 6. 2009 14:05

Čendoslav píše:Yeti bude asi konkurencí pro SX4...má podobné rozměry a s 4x4 by se okolo 450 tKč snad mohl prodávat...

Yeti je staven jako hlavni konkurent Nissanu Qashkai. Cena za 1.8 TFSI 4x4 bych rekl, ze bude teda vetsi (tipuju tak od min. 500tis.Kc). Podle me to musi nastavit tak, aby na Yetim nestradala Octavka.
LovecDuchu
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 1. 6. 2009 14:12

No Yeti bude bohuzel/bohudik startovat u verze 4x4 se super motorem 1,8 TSI a za cenu cca 500 000 Kc. Takze zaklad, ktery ma pri pohledu v podstate stejnou vybavu jako SX4 stoji o 80tisic vice. Nabidne trochu vice kufru, trochu lepsi auto mod 4x4 a nabidne dynamicky lepsi motor o tom zadna. Ale proste je to 20-25% ceny navic vuci SX4. Samo Yeti nabidne moznost daleko lepsich vybav, individualizace apod. ale to uz bude cenove uplne jinde, neco jako Kaskaji apod. I kdyz nyni je Kaskaj v akci za 340tisic ve verzi 4x2.
anonymni

Odeslat příspěvekod arbacher01 1. 6. 2009 14:12

tak jediná, ovšem dražší konkurence je daihatsu terios, je k prodeji v dealerské síti toyota, alespoň u nás, stejně tak je řešen servis, ovšem, podle mého subjektivního názoru je to nejen cenově horší nabídka než sx4, o interiéru nemluvě..zvláště, když si člověk uvědomí, že za to chtějí skorem 600tkč..to je podle mě neracionální:-)

viz:
http://www.subaru-daihatsu.cz/modely-da ... terios.htm
Lancia Delta 1,4T, Fiat Freemont 2,0 JTD AWD
arbacher01
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Kokosacek 31. 3. 2010 14:57

Stare tema,ale jeste se mozna info bude hodit. Manzelce jsem poridil SX4 4x4 1.6 MY 2010 a po par svezenich musim konstatovat, ze to splnilo me ocekavani na mestske vozitko s mirnymi terenni ambicemi. V breznu jsem to jeste stacil parkrat vytahnout do lesa na snih a 4x4 se drzi statecne. Se zimnima gumama se to dostane docela daleko. Klady si kazdy umi predstavit dle predchozi diskuse. Tak tady spis hodim par zaporu :
- debilni system otvirani, kdy clovek musi dalkove ovladani zmacnout 2x,aby se otevrelo cele auto (auto neni vybaveno bezklicovym otviranim)
- na ten vyhled pres A-sloupek se musi trosku zvyknout
- spotreba neni prave nizka, jak ve meste (pojizdky zima prumer kolem 8,5 l/100), tak na dalnici (4 osoby, rakev, prumer na 600 km 7,9 l/100,to mi prijde OK)
- ve meste to jede slusne, na dalnici tomu ve stoupani chybi kroutak, 5-tka je na tom aute dost tezka a hned se musi davat za 4 (ale k litani po dalnici to auto neni ani urceno)
- od 4000 otacek uz to je dost hlucne
- prijde mi,ze se diky aerodynamice auto dost spini,ale mozna je to jen subjektivni dojem, takze je to furt zasrane jak jetel
- auto je na letnich i zimnich gumach dost tvrde a je citit kazdy hrbol na ceste, na svou vysku dobre sedi v zatackach, ale drca fest
- zadni sedaky jsou dost mekke, predni jsou OK,ale pri delsi jizde jim chybi bederni operka

Jinak jsem na nic zavazneho nenarazil,na litani kolem komina je to idelani. Kvuli vyjezdu z domu jsme potrebovali 4x4 a tohle je jedna z nejdostupnejsich pri zvazeni pomeru cena/vykon.
I was there when they landed on the moon,in a studio in Kentucky in June.
I've got Kennedy's brain in a jar,If you knew what I knew, you wouldn't laugh so hard.
Kokosacek
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod D1.8T 31. 3. 2010 23:14

MY 2010 už je 88kW,že? Nedivm se, že pětka umírá v dálničních kopcích. Proti variantě 79kW je o 10% delší. Jak ty mě s těma ekoúpravama se.rou. :oboze
1.0eb 5,6l/100km
D1.8T
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 1. 4. 2010 06:16

to by mě zajímalo pro jaký režim jízdy je ta pětka určená, když i na dálnici je moc dlouhá :hm
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod wolff 1. 4. 2010 06:45

Jen poznámku...
Pokud ti SX4 a nebo Sedici přijde ukodrcané, tak nedoporučuji vyzkoušet Yeti... To auto je přímo otřes a jízda v tom zejména vzadu rovná se střední tortura... zlaté Sedici...

Jinak polovinu problémů zde uvedených řeší nabídka nejsilnějšího JTD... ;-)
Energetické audity, posudky a termovize (viz. Avatar)
wolff
Fanatik roku 06 + 07
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 1. 4. 2010 06:47

sx4 a sedici je opravdu tvrde, je to dano zvysenym podvozekm a nutnosti tvrdsiho odpruzeni a kratkeho rozvoru, proste ta jizda s tim nikdy nebude plavna. i kdyz mam tato auta rad, tak musim rici, ze vuci yetimu jsou na tom kofortne podvozkove hure.
anonymni

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků