Co sa da cakat od Mazdy 6 (2003, 160.000km) ?

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Duri13 7. 1. 2009 14:01

Mam moznost kupit Mazdu 6, 2.0 diesel 100kW, najazdenych to ma okolo 160.000km, presne 6 rokov stara, kupena v CR. Ma to asi maximalnu vybavu (6 alebo 8 airbagov, autoklima, ESP, CD menic, a zvysok...), netusim, ci mazda vtedy davala nieco viac. Vacsinu z tych km bola jazdena po dialniciach (CR/Europa), ale cast aj po Prahe. Pravidelne servisovana, garazovana, majitel sa o nu staral. Momentalne je auto vo vybornom stave, majitela uz nejaky ten rok poznam (aj to auto), takze mu verim, ze nekeca.

Viete mi niekto poradit, co sa da od auta vseobecne, ale aj konkretne od Mazdy 6, cakat po 6 rokoch a takomto najazde? Viem, ze tieto mazdy mali problem s hrdzavenim. Na tejto je to vraj vidno akurat niekde na blatnikoch, ale to by mali teraz niekedy menit v servise, takze to uz bude OK. Viete o niecom dalsom, co by uz mohlo byt nachylne na pokazenie? Myslim, ze doteraz bolo vsetko na nej menene podla odporucani mazdy - mozno mi budete vediet poradit, ze ake dalsie vyznamne mety a investicie ma cakaju (napr. ze pri 200t km treba vymenit polku motoru a podobne).
Duri13
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jintaj 7. 1. 2009 14:04

Jestli to má Common-rail, tak se nájezd už blíží k nutné výměně vstřikovačů - zjisti si, na kolik vyjdou nové (u VW cca 6000 CZK/ks).
Jintaj
Fanatik roku 2008
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Brus 7. 1. 2009 14:32

Jintaj píše:Jestli to má Common-rail, tak se nájezd už blíží k nutné výměně vstřikovačů - zjisti si, na kolik vyjdou nové (u VW cca 6000 CZK/ks).


toto nelze paušalizovat, nemusí být nutně zralé na výměnu.
Brus
Inventář

Odeslat příspěvekod Jintaj 7. 1. 2009 14:57

To jistě ne, ale jen málokdo se bude sám od sebe zbavovat auta, které je v perfektním stavu a nepotřebuje v nejbližší době větši investici...
Jintaj
Fanatik roku 2008
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod m4lcolm 7. 1. 2009 14:58

třeba chce nové, silnější a vybavenější, protože vysloužilému modelu ubývá MI...
m4lcolm
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod Deli 7. 1. 2009 15:03

Duri13 píše:Viete mi niekto poradit, co sa da od auta vseobecne, ale aj konkretne od Mazdy 6, cakat po 6 rokoch a takomto najazde? Viem, ze tieto mazdy mali problem s hrdzavenim. Na tejto je to vraj vidno akurat niekde na blatnikoch, ale to by mali teraz niekedy menit v servise, takze to uz bude OK. Viete o niecom dalsom, co by uz mohlo byt nachylne na pokazenie? Myslim, ze doteraz bolo vsetko na nej menene podla odporucani mazdy - mozno mi budete vediet poradit, ze ake dalsie vyznamne mety a investicie ma cakaju (napr. ze pri 200t km treba vymenit polku motoru a podobne).

tak zjisti od něj stav, resp. kdy se co měnilo, u podvozku, tj. tlumiče, rameny, tyhle věci... to jsou věci, které se bežně po ujeti x km mění, záleží na jakých kolech, kde a kdo s tim jezdí, pokud to měnil před 20tis, tak s tim vydržíš, když před 80tis, tak to bude horší :)) pak asi motor, může te čekat výměna turba, nebo vstřiků... zjistil bych co tohle na tu Mazdu stojí, aby si s tím počítal
- You’re disturbing my oboe practice.
- You don’t play the oboe.
- I could play the oboe.
8)
Deli
Bronzový avatar roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Duri13 7. 1. 2009 15:47

Jintaj píše:To jistě ne, ale jen málokdo se bude sám od sebe zbavovat auta, které je v perfektním stavu a nepotřebuje v nejbližší době větši investici...


Povodny majitel sa chysta na nakup novej Mazdy 6, preto tuto staru predava. Samozrejme, moze tam byt, ze tusi nejake chyby a aj preto staru mazdu predava, to zistim az casom. Ale ciastocne sa spolieham na to, ze keby v tom tusil zradu, tak mi to neponuka, ale radsej to streli v bazare, nech ma uz naveky pokoj. Ked to da mne a budu tam skryte vady, tak mu to mozem kazdy tyzden obuchat o hlavu.
Duri13
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod stenly 7. 1. 2009 16:12

Jintaj píše:Jestli to má Common-rail, tak se nájezd už blíží k nutné výměně vstřikovačů - zjisti si, na kolik vyjdou nové (u VW cca 6000 CZK/ks).


proč myslíš ?
stenly
Nováček

Odeslat příspěvekod Jintaj 7. 1. 2009 16:26

Pokud vím, tak vstřikovače v C-R vydrží cca 160 - 180 tis km. Pak se trysky musí vyměnit nebo generálkovat (jde-li to), protože by nemusely dosahovat požadovaného rozprášení nafty ve spalovacím prostoru. A příliš velké kapičky nafty se nestačí spálit, zůstanou nad válcem v kapalném stavu, kapalina není stlačitelná, a tudíž brání pístu v dosažení horní úvratě, hrozí poškození klikového mechanismu....
Jintaj
Fanatik roku 2008
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod filomena 7. 1. 2009 16:38

to Duri13:
A uz vies, kde budes zit a pracovat? ;-)
BTW, kup toho Focusa :twisted:
filomena
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Duri13 7. 1. 2009 16:49

filomena píše:to Duri13:
A uz vies, kde budes zit a pracovat? ;-)
BTW, kup toho Focusa :twisted:


Ahoj, ty si mi tu chybal 8-D
Vsetko najlepsie k dnesnym narodeninam ti prajem!
:-D

No jo, Focus isiel teraz dole s cenou, momentalne by som si ho poskladal za 370.000CZK. Uvidime, co napise garaz, podla toho zistim, kolko by som do tej mazdy musel v blizkej buducnosti vrazit a ked sa bude rozdiel v cene dalej znizovat, nakoniec si mozno doprajem aj toho Focusa. :love:
Duri13
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod stenly 7. 1. 2009 17:54

2 jintaj
nevím přesně, jak jsou na tom japka, ale vstřiky u italů a francouzů bývají i po 200tkm dobře v toleranci, sem tam nějaký pouští malinko víc do přepadu, ale nebývá to nic dramatického, řj si to dorovná.
Málokterý JTD a HDI má do 300tkm problémy se vstřiky. Pokud ano, obvykle je to způsoveno chybnou montáží filtru paliva, hrot vstřiku se potom ucpe. Ale hrot jde vyměnit zvlášt´(pozor, BOSCH to nerad přizná, nejraději tě prodají tzv repas za 6) a stojí cca 2. Zručný diesel mechanik cestičku zná, hroty se vozí např. z DE.
Jinými slovy, kdyby vstřik měl vydržet jen 160tkm, nemáš na silnici jedinou mareu nebo 406 :-)

No a ten naplněný spalovací prostor naftou...to je úplně mimo, takhle to prostě nefunguje. Teoreticky špatný vstřik může dávat naftu nehomogenně, a bude to více tepelně namáhat píst..ale to tě už obvykle bude tak srát špatný chod motoru, že budeš dávno v servisu.

Vyjádří se někdo přímo se zkušenostmi s common raily od Japonců ?
stenly
Nováček

Odeslat příspěvekod Duri13 8. 1. 2009 21:35

Dakujem vsetkym za rady, pozistujem od majitela, aj do nejakeho servisu skocim. Pripadne sa este potom ozvem ;-)
Duri13
Inventář
Uživatelský avatar


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků