Jaké typy motorů (auta) mají nejnižší spotřebu ?

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Goggy 16. 12. 2008 00:00

Za 100 000 koupis diesel ktery bude 8+ let stary, bude toho mit dost nalitano, a je mozne (ne jiste, ale pravdepodobne) ze to co usetris na spotrebe das do oprav.

Vyplati se ti porizovat za 100 000 auto kdyz si vlastne nepolepsis? Ze jak dlouho se ti vrati nizsi spotreba?

Pokud jezdis kratsi trasy (rekneme celkem 20km denne?) Budes mit pravdepodobne rocni najezd pod 10 000 km.

Rozdil ve spotrebe bude na kratkych trasach max. 2-2.5 litru, tzn. 25%. Nafta je cca o 2kc drazsi nez benzin, dejme tomu o 7.5% v prumeru.

10 000 Km x 8l/100Km x 24Kc = 19 200 Kc

Pro naftak: 19 200 Kc x 0.75 x 1.075 = 15 480 Kc

Za rok usetris 3720 korun, pri stejnych servisnich nakladech zacnes diky mensi spotrebe setrit, po odecteni pocatecnich 100 000 Kc, po 26letech. Pokud najedes 20 000 Km rocne tak po 13letech. Ani jednoho se ten diesel nedozije.
Neaktivní
Pro kontakt použijte ICQ.
Goggy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Brus 16. 12. 2008 00:02

Goggy píše:Za 100 000 koupis diesel ktery bude 8+ let stary, bude toho mit dost nalitano, a je mozne (ne jiste, ale pravdepodobne) ze to co usetris na spotrebe das do oprav.

Vyplati se ti porizovat za 100 000 auto kdyz si vlastne nepolepsis? Ze jak dlouho se ti vrati nizsi spotreba?

Pokud jezdis kratsi trasy (rekneme celkem 20km denne?) Budes mit pravdepodobne rocni najezd pod 10 000 km.

Rozdil ve spotrebe bude na kratkych trasach max. 2-2.5 litru, tzn. 25%. Nafta je cca o 2kc drazsi nez benzin, dejme tomu o 7.5% v prumeru.

10 000 Km x 8l/100Km x 24Kc = 19 200 Kc

Pro naftak: 19 200 Kc x 0.75 x 1.075 = 15 480 Kc

Za rok usetris 3720 korun, pri stejnych servisnich nakladech zacnes diky mensi spotrebe setrit, po odecteni pocatecnich 100 000 Kc, po 26letech. Pokud najedes 20 000 Km rocne tak po 13letech. Ani jednoho se ten diesel nedozije.


a to se vyplatí ;-)
Brus
Inventář

Odeslat příspěvekod S-Tony 16. 12. 2008 00:20

MrPierc: Napiš kolik najedeš ročně.

No u mně ten rozdíl ve spotřebě 6 litrů vs 8 litrů dělá rocně 8000 kč. A to jsou veškeré ostatní náklady na auto. Takže jasně že se to vyplatí.
Když se smíříte s tím, že život už nic nového nepřinese, tak teprve to je ten okamžik, kdy všechno důležité teprve začíná...
S-Tony
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Goggy 16. 12. 2008 00:24

S-Tony: jiste, to be ano, ale taky nejezdis Lagunou 1.8 a nekupujes momentalne nove auto, po koupi dieselu by si autor tematu prakticky jiste pohorsil (vykonem, rozmery, pohodlim, starim, tim ze kupuje neco co nezna..) a nez by se mu penize zacaly vracet tak by se mu auto rozpadlo.
Neaktivní
Pro kontakt použijte ICQ.
Goggy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Petr1968 16. 12. 2008 00:29

S-Tony píše:Petr1968: Tak si to pozjištuj jak dopadají vizionáři. Buď je uplatí nebo je zabijí a projekty jsou zničeny.

Levicové žvásty :D
Smrt je pouhý okamžik, kdežto hanba trvá navěky.
Petr1968
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MrPierc 16. 12. 2008 07:17

Ujedu, když to přeženu , ročně 5000-6000 Km.
Takže bych měl jít doauta už v relaci 130-140 tis. korun ?
MrPierc
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JackNO.1 16. 12. 2008 07:49

Na 5-6tis. km ročně chceš kupovat diesel? Proboha proč? Nějaká cca 100koňová 1.6 by Ti udělala mnohem lepší službu. A nebo pokud pro tebe není výkon hodně důležitej (což při tomhle nájezdu trochu pochybuju), proč nevzít nějakou 1.4 a při klidném stylu jízdy jezdit za cca 6litrů benzínu?
V2 60°
JackNO.1
Motorkář roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MrPierc 16. 12. 2008 07:54

JackNO.1 píše:Na 5-6tis. km ročně chceš kupovat diesel? Proboha proč? Nějaká cca 100koňová 1.6 by Ti udělala mnohem lepší službu. A nebo pokud pro tebe není výkon hodně důležitej (což při tomhle nájezdu trochu pochybuju), proč nevzít nějakou 1.4 a při klidném stylu jízdy jezdit za cca 6litrů benzínu?


Takže na mé vzdálenosti benzín 1.4 nebo 1.6 HDi ? Jsou i nějaké s velkým výkonem ?
MrPierc
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod HondaMan 16. 12. 2008 08:13

Pokud Ti jde o prachy, tak si nech Lagunu, do doby, než se začne srát... Na každém prodeji proděláš dejme tomu 10tkč, a to se ti nevrátí ani za 3 roky... navíc by sis autem pravděpodobmě pohoršil...

Btw. Kdyby jsi prodával e36 316i v tjůninku, tak by jsi mohl slušné prachy vyvařit, ale jinak...
"He who sacrifices freedom for security deserves neither." Benjamin Franklin
HondaMan
Řezník Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod bob ash 16. 12. 2008 09:27

Diesel má význam tak od 30 tisíc kilometrů vejš.... Kup si něco normálně velkýho, s nějakým normálním motorem (bacha, vychytávky jako 1.4 v Octavii většinou žerou víc než rozumnej motor - slabý auto musíš hrozně týrat, aby se pohlo). S tvým nájezdem bych spotřebu vůbec neřešil - cokoliv co žere pod 10 litrů je u tebe v podstatě jedno...
Speed can kill you. Drive Ford and live for ever.
bob ash
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pán Tragáčik 16. 12. 2008 10:08

hej hej, súhlasím s bobom a vlastne aj s ostatnými. Buď niečo malé s malým motorom (aby to teda malo nízku spotrebu), alebo si nechaj to čo máš. Nič iné sa neoplatí pri takomto nájazde
Viete, čo je paradox?
Že táto skurvená doba sa bude o pár rokov volať staré dobré časy:)
pán Tragáčik
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 16. 12. 2008 10:44

Přeplňovaný diesel má sice papírově nízkou spotřebu, ale kupovat ho ojetý znamená silně riskovat nákladné investice (Common-Rail, ale i P-D vstřikovače hodně stojí, DPF filtry i turbo rovněž, váhy vzduchu za litr pod rukou na Škodovku jsou proti tomu laciný spotřebák).
Nejrozumnějším kompromisem ohledně nákladů bude buď atmosférický diesel nebo benzín s LPG. V prvním případě bych uvažoval nad Fabií I SDI, její motor je nesmrtelný, vydržet by měl klidně přes půl milionu km bez generálky. A spotřeba pod 6 l/100 km odpovídá nízkému papírovému výkonu (47 kW).
LPG jako ojetina zpravidla znamená nutnost vyměnit nádrž na plyn a pak jezdit pravidelně každý rok na revize.
anonymni

Odeslat příspěvekod arbacher01 16. 12. 2008 11:00

no ona ta fabie SDI je sice hodně fajn, pojede za těch šest, ale když si vezmeš že panda 4x4 s podobnou váhou a podobně výkonným motorem umí jet za 6,2 benzinu, v kombinaci, stejně tak benzinová haťapka s obdobnými dynamickými parametry, klidně jen ta 40kw, pak je ten SDI zralej na ručník, když si připočtu vyšší opotřebení přední nápravy, zhoršení jízdních vlastností díky těžkému předku, nevidím jediný rozumný důvod pro SDI..
Lancia Delta 1,4T, Fiat Freemont 2,0 JTD AWD
arbacher01
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod -pb- 16. 12. 2008 11:03

Tak nepřeplňovaný diesel se vzhledem k cenám nafty moc nevyplatí. Malooběmový benzín bude mít spotřebu podobnou. Jinak ale vzhledem k tazatelovu nájezdu mi příde kupovat nové auto kvuli nižší spotřebě jako nesmysl.
-pb-
Inventář

Odeslat příspěvekod MrPierc 16. 12. 2008 11:36

Jenže to mé auto se začíná sypat, takže už plánuji ... (také děsně hučí a bok je bouraný )
MrPierc
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků