od Beaumont 10. 6. 2008 17:04
Měl jsem to štěstí, že jsem se už s C5 svezl. Byl to Break 2.0 HDI s odpružením Metallique (tj. pružiny, nikoliv hydropneumatika). Stručné poznatky:
- Neuvěřitelné ticho uvnitř. Přes diesel pod kapotou je v C5 ticho jako v chrámu, při vytáčení je motor sice slyšet, ale ani v max. otáčkách nikdy neobtěžuje. V jakýchkoliv otáčkách je C5 HDI nesrovnatelně tišší, než současný Passat 1.9 TDI
- Vynikající sedačky, přestože neměly el. nastavování a tedy ani "zlomené" zvlášť nastavovatelné opěradlo. Široké, pohodlné a přitom ne tak měkké, jak bylo u Francouzů dříve zvykem
- Největší dojem na mě udělal podvozek. Samozřejmě jsem nikde nejel ani na dohled jeho limitů, ale zdál se daleko ochotnější ke sportovní jízdě a přitom srovnatelně pohodlný s dřívějšími podvozky francouzských aut (minulá C5, Peugeot 406...) O nerovnostech na silnici sice víte, ale pohodlí neruší. Hydropneumatika bude zřejmě ještě o stupínek luxusnější.
- Příjemné ovládání. Na volant s pevným středem jsem si zvykl okamžitě, budíky jsou super a i když jsem se trochu obával o čitelnost, vůbec jsem neměl problém. Řazení poměrně přesné, odpovídající odpor řadičky, dráhy trochu delší.
Sám pro sebe bych si taky raději vybral benzínový než naftový motor, ale jinak mě C5 doslova nadchla.
Musím ovšem dodat, že s novým Mondeem ani Mazdou jsem nejel.
Italská auta jsou nespolehlivá, lidská činnost způsobuje globální změnu klimatu a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat!
"Zpřísňování trestů je jen marným pokusem omezených hlav, terorem si vynutit úctu k zákonům." (Jean-Jacques Rousseau)