Charakter predajcov

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod King of Potato People 25. 4. 2008 14:38

skyline me reci jsou mozna podle tebe smesne, ale nepripada ti divne, ze kdyz otevres dva kramy boshe, ze tam ty vrtacky stojej stejne? Jsou smesne, ale obklopuji Te na kazdem rohu. HW je trochu jiny bussines, kdyz vemem HW vemem prdej aut vsech znacek...
pokud z HW vemem firmu HP skoncime tam, kde ja jsem zacal.

Smesne to mozna je, ale setkavate se s tim na kazdem rohu... coz je mozna smesne, ale kruta realita.

vzijte se do role importera a co je pro vas lepsi, kdyz vsichni prodavaji za 700 nebo je v tom bugr, prodejci pak nemaji dost zisku a remcaji o vyssi slevy, coz vede do kolotoce, az neni kam sahnout a prodava se neco, co vas nemuze uzivit. konkurenci delaji ostatni znacky (co do tohoto tahate monopol)

a vidim, ze skoda lidem vysvetlovat, jak se svet kolem nich ma, kdyz si toho sami nejsou schopni vsimnout....
Breaking the sound barrier
King of Potato People
Missák Garáže 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod _Troy_ 25. 4. 2008 14:43

Mě to nepřipadá o nic míň normální než když při závodě pustí závodník kolegu ze stejné stáje. Na podbízení se za každou cenu má prodejce konkurenci v podobě jiných značek.
_Troy_
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod King of Potato People 25. 4. 2008 14:45

_TROY_ PREEEEESNEEEEEEE

konkuruvat si maji znacky, prodejci maji stanovene ceny a konkurovat si maji sluzbama, prodejcama a ... coz je optimalni stav pro zakaznika o ceny se mu postara boj mezi znackama o sluzby boj mezi prodejci a jeste se tu bude remcat o monopolu, kartelu a skoro vrazde.

a kdosi tu psal kamaradovi da vysokou slevu, ano kamarad mu potom da slevu na neco jineho nebo mu pomuze jinak a co udelate pro prodejce vy?
dam padesat tisic slevu na naradi on mi da padesat tisic slevu na kuchyn, vsehovsudy jsme sul nul, jen se nepresouvalo dvakrat padesat tisic...
Breaking the sound barrier
King of Potato People
Missák Garáže 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod iv@n 25. 4. 2008 15:00

Radek Ondrášík píše:jaky narod? vzdyt 70% na slovensku je madaru, 25% polaku a rusu a zbytek je mix toho vseho.

nechápem takéto úbohé výpady, niekto ťa nachytal s nohavicami na pol žrde lebo ty zľavy zjednávať môžeš ale ostatní nie a namiesto vecnej diskuzie ťaháš na motoristický web takéto drísty na odpútanie pozornosti.
mitsubishi pajero 3.2
suzuki swift 1.3
iv@n
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JoKo_ 25. 4. 2008 15:35

JencekSF píše:HW je trochu jiny bussines, kdyz vemem HW vemem prdej aut vsech znacek...
pokud z HW vemem firmu HP skoncime tam, kde ja jsem zacal.

Smesne to mozna je, ale setkavate se s tim na kazdem rohu... coz je mozna smesne, ale kruta realita.


v predchadzajucej firme som mal okrem ineho na starosti aj nakup hw. jeden predajca vedel ist vzdy pod cenu ostatnych predajcov. funguje na trhu uz asi 16rokov...
u oca v byvalej praci takisto nikto nediktoval, ze pod tuto cenu nemoze ist, pretoze to zatrhol dodavatel... boli povedane odporucane ceny a je jasne, ze obchodnik pokial nemusi, tak pod odporucanu cenu nepojde.

nevylucujem, ze niektore firmy stanovia dolnu cenu predaja. ale mne sa tento styl nepaci a aj napriek tvojmu presviedcaniu si myslim, ze to
JoKo_
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Skyline 25. 4. 2008 15:58

Jencek: :-D :-D :-D Nezlob se, ale vis opravdu, opravdu kulove o obchodu, tedy vis kulove minimalne o tom, jak to chodi tam, kde se na kartel nehraje. Ze se prodejci dohodnou a budou prodavat za tutez cenu, aby meli garantovany zisk je kartel, coz je mimochodem nezakonne. Ze ty to povazujes za normalni prave o necem svedci.

A jak jsem rekl, je spousta veci, ve kterych kartel neni - jedine, co se stane je, ze prodejci nespi klidne s tim, ze cena je dana a zakaznik ma smulu, ale proste se snazi i tou cenu nalakat zakazniky k sobe. Ze naopak tohle nechapes ty me dostava :-D :-D :-D Spis si ale myslim, ze to moc dobre chapes, jenom mas proste pokriveny pohled na vec, mozna je to prostredim, mozna pokrivenym charakterem. Pak se snazis branit ojebavky zakazniku. Jo a abych nezapomnel - samozrejme si tim nedelam nazor na tebe, ale na folcvagnysty, abych nahodou nezapomnel pouzit tvou retoriku ;-)
Skyline
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hustoles 25. 4. 2008 16:09

Radek Ondrášík píše:pepi: mi ani nevadi to, kdyz zakaznik chce slevu, byt uz jen to je drzost, ale vadi mi, kdyz se na necem domluvi a pak to podrazi. S takovymi se setkavame denne a posilame je nekam

Chtít slevu není drzost. Nechtít slevu je blbost. Samozřejmě ne při nákupu rohlíků....
"Vepřové zdražuje, ale sviní je všude pořád dost"
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod King of Potato People 25. 4. 2008 16:42

ja nemam presvedceni, ze je to pro koncoveho spotrebitele to nejlepsi, ale je to prostredek jak dlouhodobe udrzet prodejce, aby prodavali moje zbozi... a proto je hojne uzivany. nechapu, ze to mate problem pochopit. a konec koncu nikdo nikoho nenuti prodavat VW at si prodava neco jineho, kde takovato politika neni, obavam se, ze by narazil a nemel, co se tyce aut (pokud by je sam nedovazel nebo to nebyla velka exotika) co prodavat.

Mno jen me zarazi, ze tento kartel ti vadi u aut, ale nedrazdi Te u rohliku, vsude stoji 2,50...
a u hromady dalsich veci.

Ja uznavam, ze je to relativne nepravost, ale tak casto uzivana, ze mi pripada divne, ze se nad tim nekteri vubec pozastavuji, ze se to deje.

z pohledu importera je dany prodejce cerna ovce a lepsi je stada bez takovych ovci :) kdyz je importer rozumny (musi byt protoze ostatni znacky) a nastavi rozumne ceny, tak zas takovy problem nevznika. vzdyt se tady jednalo o 690 vs 700 nebo 715 coz vzhledem k cene auta je rozdil zanedbatelny, takze to zas tak velka nepravost neni.

Mno co se tyce mych obchodnich znalosti, tak alespon vim, jak se to ma s necim, co k nam vozi jedna jedina firma a neziju v idealnim svete, kde funguje trh naprosto perfektne a nepokrivene. a jelikoz se celou dobu bavime o veci, ktera podleha jednomu importerovi, tak bych rekl, ze jsem uvazoval spravne narozdil od lidi, co se rozciluji, co to jako ten prodejce dela...
Naposledy upravil King of Potato People dne 25. 4. 2008 16:46, celkově upraveno 1
Breaking the sound barrier
King of Potato People
Missák Garáže 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod King of Potato People 25. 4. 2008 16:43

Skyline píše:ale na folcvagnysty, abych nahodou nezapomnel pouzit tvou retoriku ;-)


s tim souhlasim folcvagnysta - clovek, ktery vi jak to chodi a vyzna se.
Hondista - clovek plny idealu, ktery je ze spousty veci u nas strasne vycvaknuty :)
Breaking the sound barrier
King of Potato People
Missák Garáže 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod earl365 25. 4. 2008 16:58

JencekSF píše:nebo si myslis, ze hypernova v meste A na ulici B by mela mit jinou cenu rohliku nez hypernova v meste A na ulici C ??? (akce a skladovky jsou veci jinou)

Len pri tejto vete je úplne jasné že nevieš o čom hovoríš. Hypernova v mesta A a hypernova v meste B je stále tá istá firma, len dve pobočky. Ale dvaja predajcovia VW sú dve rôzne firmy. Je úplne irelevantné že obidvaja predávajú VW. A že si navzájom nemajú konkurovať?! Ste na práškoch, ľudia?

To znamená že keď ja predávam žiarovky Narva a niekto iný predáva žiarovky Narva tak sa máme dohodnúť a nekonkurovať si? Prípadne len konkurovať tým, ktorí predávajú žiarovky Osram? Naozaj nechápem ako môže niekto obhajovať takéto deformácie trhu.
earl365
Nováček

Odeslat příspěvekod earl365 25. 4. 2008 17:05

JencekSF píše:ja nemam presvedceni, ze je to pro koncoveho spotrebitele to nejlepsi, ale je to prostredek jak dlouhodobe udrzet prodejce, aby prodavali moje zbozi... a proto je hojne uzivany. nechapu, ze to mate problem pochopit. a konec koncu nikdo nikoho nenuti prodavat VW at si prodava neco jineho, kde takovato politika neni, obavam se, ze by narazil a nemel, co se tyce aut (pokud by je sam nedovazel nebo to nebyla velka exotika) co prodavat.

Mno jen me zarazi, ze tento kartel ti vadi u aut, ale nedrazdi Te u rohliku, vsude stoji 2,50...
a u hromady dalsich veci.


Pretože nekupuješ rožky za 700 tisíc. To je také ťažké pochopiť? Inak čo sa týka rožkov ťažko hovoriť o karteli. Hypermarkety tlačia dodávateľov pečiva k dumpingovým cenám rožkov pretože inak by nemohli predávať ostatné pečivo.

JencekSF píše:Ja uznavam, ze je to relativne nepravost, ale tak casto uzivana, ze mi pripada divne, ze se nad tim nekteri vubec pozastavuji, ze se to deje.

Aha, takže sa nad tým nemá nikto pozastavovať, každý má držať hubu a krok. Len aby náhodou predajca nemal o pár percent nižšiu maržu. Pritom každý nadáva na ceny aut a slintá pri pohľade na cenníky inde v EU. Prečo asi sú tie ceny inde oveľa nižšie? Pretože tam funguje konkurencia. Nie preto že tí predajcovia sú samaritáni a nechcú si dať vyššie marže.
earl365
Nováček

Odeslat příspěvekod King of Potato People 25. 4. 2008 17:06

earl365 píše:
JencekSF píše:nebo si myslis, ze hypernova v meste A na ulici B by mela mit jinou cenu rohliku nez hypernova v meste A na ulici C ??? (akce a skladovky jsou veci jinou)

Len pri tejto vete je úplne jasné že nevieš o čom hovoríš. Hypernova v mesta A a hypernova v meste B je stále tá istá firma, len dve pobočky. Ale dvaja predajcovia VW sú dve rôzne firmy. Je úplne irelevantné že obidvaja predávajú VW. A že si navzájom nemajú konkurovať?! Ste na práškoch, ľudia?

To znamená že keď ja predávam žiarovky Narva a niekto iný predáva žiarovky Narva tak sa máme dohodnúť a nekonkurovať si? Prípadne len konkurovať tým, ktorí predávajú žiarovky Osram? Naozaj nechápem ako môže niekto obhajovať takéto deformácie trhu.


Importerovo prani je, aby si nekonkurovali cenou... a kdo by to na jeho miste nechtel...
deformace trhu to je, ale deje se vsude kam se podivas, spis me udivuje, ze to spousta lidi nevidi.
Importer by nejradsi vsechny prodejce videl jako jednu firmu... tady se proste nedohodnem, ja chtel jen priblizit proc se tak deje...

Kdyz budes prodavat zarovky, OSRAM tak budes mit stejne doporucene prodejni ceny jako kolega o dve ulice vedle. a jelikoz prodejcu zarovek je moc, tak se to az takhle nehlida, ale valna vetsina jich drzi doporucene prodejky.
Breaking the sound barrier
King of Potato People
Missák Garáže 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod earl365 25. 4. 2008 17:07

_Troy_ píše:Mě to nepřipadá o nic míň normální než když při závodě pustí závodník kolegu ze stejné stáje. Na podbízení se za každou cenu má prodejce konkurenci v podobě jiných značek.

Ale veď to je úplný nezmysel. Je irelevantné akú značku predáva. Sú to dve konkurenčné firmy.
earl365
Nováček

Odeslat příspěvekod sMartin 25. 4. 2008 17:13

Hezka diskuze :)
sMartin
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod earl365 25. 4. 2008 17:22

JencekSF píše:
earl365 píše:
JencekSF píše:nebo si myslis, ze hypernova v meste A na ulici B by mela mit jinou cenu rohliku nez hypernova v meste A na ulici C ??? (akce a skladovky jsou veci jinou)

Len pri tejto vete je úplne jasné že nevieš o čom hovoríš. Hypernova v mesta A a hypernova v meste B je stále tá istá firma, len dve pobočky. Ale dvaja predajcovia VW sú dve rôzne firmy. Je úplne irelevantné že obidvaja predávajú VW. A že si navzájom nemajú konkurovať?! Ste na práškoch, ľudia?

To znamená že keď ja predávam žiarovky Narva a niekto iný predáva žiarovky Narva tak sa máme dohodnúť a nekonkurovať si? Prípadne len konkurovať tým, ktorí predávajú žiarovky Osram? Naozaj nechápem ako môže niekto obhajovať takéto deformácie trhu.


Importerovo prani je, aby si nekonkurovali cenou... a kdo by to na jeho miste nechtel...
deformace trhu to je, ale deje se vsude kam se podivas, spis me udivuje, ze to spousta lidi nevidi.
Importer by nejradsi vsechny prodejce videl jako jednu firmu... tady se proste nedohodnem, ja chtel jen priblizit proc se tak deje...

Ja netrvdím že sa to tak nedeje. Alebo že to importér nechce, to by bol nezmysel. Samozrejme že to tak chce. Ale naštastie to nie je jeho rozhodnutie. Pretože to by bola situácia pre zákazníka extrémne nevýhodna.

Čomu nerozumiem je, prečo toto obhajuješ ako správnu vec. Argument že by inak neprežil je scestný. Môžem ti dať množstvo príkladov toho, že to funguje. A že konkurencia firmy nezabíja. Akurát to majú zložitejšie v tom, že musia pohnúť zadkom a o zákazníka zabojovať, čo tu úplne chýba.

Jednoducho v štátoch kde to konkurenčné prostredie funguje (Nemecko, USA) sú marže podstatne nižšie a pri tom tam firmy prosperujú. A týka sa to aj malých predajcov.

Kdyz budes prodavat zarovky, OSRAM tak budes mit stejne doporucene prodejni ceny jako kolega o dve ulice vedle. a jelikoz prodejcu zarovek je moc, tak se to az takhle nehlida, ale valna vetsina jich drzi doporucene prodejky.


OSRAM nemá žiadne doporučené ceny. To ti môžem povedať z prvej ruky. Veľkosť marže je len na koncových predajcoch. Celý argument s doporučenými cenami stojí na vode a pripomína centrálne plánované hospodárstvo keď sa dopredu vedelo čo bude koľko stáť a ceny sa tlačili rovno na obaly. Tá doba je už dávno preč :)

Pokiaľ som schopný predávať žiarovky s 5% maržou a byť pri tom rentabilný, tak budem. Žiadneho iného predajcu do toho nič nie je. Ked to on nie je schopný robiť, nech skrachuje. Nie je to môj problém, ale jeho. Takisto to nemusí trápiť výrobcu.

Samozrejme dumping je vec úpne iná, ale v tomto prípade (predaj VW) sa o žiadny dumping ani zďaleka nejedná takže to riešiť nemusíme.
earl365
Nováček

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků