1,4 TSI 122k alebo 1,4 TSI 140k

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod enti 22. 4. 2008 12:10

No jak pozeram tak pozeram este stale nie som rozhodnuty...Tak vam poviem som kludny vodic to znamena ze mam teraz Lanosa (1,5 sa mi zda ze 63-66kw) a ked beham po meste tak sa snazim otacky drzat co najnizsie ziadne zbytocne vytacanie alebo tak...Proste ten vykon 140k som skor bral tak ze ked pojdem do kopca alebo proste predbiehat aby to bolo svizne reagovalo to hned a nie nejake pomale zrychlenie...Tych 18 tisic nie je az tak vela ale bal som sa ze mi spotreba v meste pri mojej kludnej jazde stupne trebars o 2 litre a ze budem po meste robit aj kludnou jazdou cez 10litrov len kvoli tomu ze to ma 140koni...proste pre mna by bolo ideal keby ze to ma tak 9litrov v meste...Mimo mesta ma to az tak netrapi a dialnicu uz VOBEC neriesim...na SR tych dialnic je tak pekelne malo ze sem tam ked pojdem na nu tak to prezijem...Teraz sa spytate potom naco mi taky motor...Auto kupujem tak ze chcem s nim vydrz par rokov teda ja ratam minimalne 8 ROKOV...Preto chcem uz kupit auto s dobrym motorom ktory aj nieco vydrzi pri mojej kludnej jazde a ked bude treba nebudem mat problem ozaj nieco predbehnut...nechcem trhat asfalt. Chcem jazdit a dojst tam kam chcem....Ale aj tak hlavne po meste behat takze ak sa dostane v meste na 9litrov tak by som bol masaker rad:):):)A farba neviem pacia sa mi obe ale tu sivu ma tu uz kazdy druhy clovek ...tu modru som este nazivo ani nevidel...takze neviem ci je v reale tak pekna...hmm...
enti
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Honza_L 22. 4. 2008 12:15

CyberVic píše:Ja bych rozhodne priplatil za 140k, hlavne z duvodu, a ted se muzu plest, ze 103kW TSI je Twincharger, tedy kombinace kompresor+turbo, kdezto 120k je pouze turbo. Malej moturek dopovanej pouze turbem bych nedal, ale ten kompresor tam dole dela divy. Mam verzi 170k v Touranu, a ten motor je pocitove silnejsi nez 1,8T 180k v O1 RS, daleko kultivovanejsi, krasnej linearni zatah, bez der, bez kopancu. Jak se bude chovat 1,4TSI pouze s Turbem jen predpokladam, ale bude to pekne nevychovanej moturek, do mesta nic moc...


Dnes bych měl nejslabší variantu otestovat, tak potom poreferuji. Verze 170 a 140 koní mám již projeté a na nejslabší variantu jsem zatím slyšel pouze chválu. Tabulkově má stejné zrychlení jako 2.0 TDI 140PS, takže žádné ořezávátko to nebude.
Honza_L
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Honza_L 22. 4. 2008 12:18

Enti: modrá shadow se mi na Golfu nelíbí, bral bych buď stříbrnou, černou, červenou nebo šedou variantu.
Honza_L
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Goggy 22. 4. 2008 12:24

Ok, protoze se hrozne nudim, tak jsem vzal cisla z spritmonitor.de a vrazil je do excelu. Nejsou uplne smerodatna, ale urcite smerodatnejsi nez vykriky na garazi. Kvuli rozdilnemu poctu udaju jsem vzal vsechny spotreby pro dany motor a potom jsem odmazaval udaje pri zachovani prumeru a prumeru pro horni a dolni tretinu, vysledek je ze vzorku 18ti aut, spotreba je prumerna.

Obrázek

Z tohohle mi vychazi ze turbo motor bude mit v prumeru o trochu nizsi spotrebu, a lepe vyuzitelny vykon v beznem rozsahu otacek (malokdo jezdi, s vyjimkou predjizdeni, nad 4000ot). Jako nevyhodu bych bral extremni hodnotu spotreby pri sportovni jizde (ne svizne, ale sportovni), a pravdepodobne vetsi servisni naklady za par let.
Neaktivní
Pro kontakt použijte ICQ.
Goggy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dusan 22. 4. 2008 12:39

Goggy píše:Ok, protoze se hrozne nudim, tak jsem vzal cisla z spritmonitor.de a vrazil je do excelu. Nejsou uplne smerodatna, ale urcite smerodatnejsi nez vykriky na garazi. Kvuli rozdilnemu poctu udaju jsem vzal vsechny spotreby pro dany motor a potom jsem odmazaval udaje pri zachovani prumeru a prumeru pro horni a dolni tretinu, vysledek je ze vzorku 18ti aut, spotreba je prumerna.

Obrázek

Z tohohle mi vychazi ze turbo motor bude mit v prumeru o trochu nizsi spotrebu, a lepe vyuzitelny vykon v beznem rozsahu otacek (malokdo jezdi, s vyjimkou predjizdeni, nad 4000ot). Jako nevyhodu bych bral extremni hodnotu spotreby pri sportovni jizde (ne svizne, ale sportovni), a pravdepodobne vetsi servisni naklady za par let.


Doufam, ze ti nebude vadit kdyz ti pose*u statistiku, ale Honda Civic 1.8 vykon presne 103kW jako 1.4rka:

Prumer 7.88 litru na sto, dolni a horni tretina nebude bo jsem linej, ale sdeleni je asi jasne. :oboze

On je trosku problem s tim 2.0FSI, ze ma strasne spatnou spotrebu ve meste, ktera dost kazi prumer. Srovnani ciste dalnice by bylo pro tenhle dvoulitr mnohem vyhodnejsi.
Auto: Infiniti M37s
AV: Onkyo 805, Sony VPL-HW55ES, HTPC
Mob: Galaxy S8+
Dusan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Skyline 22. 4. 2008 12:41

Goggy: aha, takze kdyz se zvetsi plnici tlak a z motoru 1.2 se na hranici rozsypani vymackne 190 koni, zacne byt usporny. Nezlob se, ale tomu snad neveris ani ty sam. Vzdyt tim popiras i ty optimisticke papirove udaje, ve kterych vykonnejsi varianty tehoz motoru zerou vic a vic (viz tech udaje 1.4 125, 140 a 170 koni) a dokonce i tu tabulku, kterou jsi stvoril. Dle tve logiky by to melo byt naopak, konecne poradnej vykon, tak to jezdi levne...?
Skyline
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Skyline 22. 4. 2008 12:42

Dusan: tahat sem Civic jsem se neodvazil, to by zas bylo reci :-)
Skyline
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Goggy 22. 4. 2008 12:43

Skyline: dodal jsem, ze kdyz to bude mit vhodny zprevodovani tak proc ne.. kdyz to bude na dalnici tocit stejne jako dejme tomu 2.4 se 190 konma, tak nevidim duvod proc by to nemelo mit stejnou, nebo lepsi spotrebu...
Neaktivní
Pro kontakt použijte ICQ.
Goggy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vsevedko 22. 4. 2008 13:05

enti píše:...Auto kupujem tak ze chcem s nim vydrz par rokov teda ja ratam minimalne 8 ROKOV...Preto chcem uz kupit auto s dobrym motorom ktory aj nieco vydrzi pri mojej kludnej jazde a ked bude treba nebudem mat problem ozaj nieco predbehnut...


No neviem, ci prave 1.4 TSI / 140k je auto na 8 rokov. Skor nie. Ked chces auto na taku dlhu dobu bez vacsich narokov na investiciu, tak by som bral urcite atmosferu a ked ti ide o vykon, tak 2.0 FSI. Ked chces velmi turbo, tak potom tu 1.8TSI, ale trapit 1.4 motor s 140k sa skor ci neskor vypomsti. Ten motor je tak na 3-4 roky. Potom pojde bud turbo, kompresor, alebo hlava do <%#&@%&#@%>.
vsevedko
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod enti 22. 4. 2008 13:53

Ok takze mi chcete povedat ze za 3 - 4 roky mi odide akoze motor...Akoze nevyznam sa osobne do tohto az tak velmi...ale neverim ze niekto spravi motor ktory ma vydrz 4 roky a potom sa to zacne ****...Hmm...Neviem len sa pytam nechem sa hadat ani nejaky flame robit...Ale zas neverim ze vw si dovoli spravit motor ktory sa zacne po 100 tisic KM hned kazit...Neviem...
enti
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Honza_L 22. 4. 2008 14:23

enti: Hlavně si nech od místních odborníků poradit. Viz. žere to jako tank, po 3 letech se rozpadne motor, moc malé povinné ručení, do Golfa se nikdo nevejde, ... Počítám, že nakonec nic nekoupíš :D
Honza_L
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod HrdinaJan 22. 4. 2008 14:26

Motor to samozejme vydrzi uplne v pohode. Pri Tvem zpusobu jezdeni urcite. To, ze se casem ozve turbo je jasne, ale kazdej motor ma svoje. Oni u VW nejsou skupinka blbcu co udelaj motor kterej vydrzi 60kkm a pak udela papa lala.
HrdinaJan
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod King of Potato People 22. 4. 2008 14:26

no exprdi taky tvrdili, ze prasak 1,8 20V pod 10 neumi a ejhle ono to umi ject aj za sedm ba dokonce i za 5,8... (to bylo tyrani) a nakonec jsem se dopracoval k tomu, ze to ve 150-ti zere ve vyrazne tezsim aute min nez HTP.

vsehovsudy bych se te turbene 1,4 nebal, pokud nejses zavodnik, tak 120 koniku musi stacit (spolu s tim, ze jich bude dost k dispozici v nizsich otackach diky turbu) usetris nejakou korunu a min foukany motor by mel i vic snest.
Breaking the sound barrier
King of Potato People
Missák Garáže 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod enti 22. 4. 2008 14:43

No takze som si nieco precital o tom motore takze asi bude ozaj lepsia ta 140konova:
http://www.autokaleidoskop.cz/Novinky/T ... ka-pro-VW/ pretoze ma aj kompresor aj turbo...co vyzera byt aspon podla tohto clanku lepsia volba ako len turbo samotne...Dalej som si cital na zahranicnych strankach nejake testy a ten motor TSI a nikde nie je dlhodoby test na neho este ale zatial som nepocul jedno krive slovo od ludi co ho testovali par dni...takze asi pojdem do toho 140k...ponukli mi mometalne v jednej predajni este o 14 tisic lacnejsie cize v podstate rozdiel by uz bol len minimalny...
enti
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Spectral 22. 4. 2008 18:24

enti: Být tebou, rozhodl bych se stejně. 1.4 TSI 140k.
Spectral
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků