1,4 TSI 122k alebo 1,4 TSI 140k

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Petr1968 22. 4. 2008 10:59

Jejich životnost bude ovšem velmi malá 8-D
Smrt je pouhý okamžik, kdežto hanba trvá navěky.
Petr1968
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dusan 22. 4. 2008 11:01

jarka píše:PS: mě jsou zase malý turbomotory poměrně sympatický, hlavně kvůli malý hmotnosti na daný výkon.


Jaka mala hmotnost na dany vykon?

VW Golf 1.4TSI 103kW pohotovostni hmotnost 1262kg.
VW Golf 2.0FSI 110kW pohotovostni hmotnost 1242kg.
Auto: Infiniti M37s
AV: Onkyo 805, Sony VPL-HW55ES, HTPC
Mob: Galaxy S8+
Dusan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Skyline 22. 4. 2008 11:03

DoubleSix: jenze ty tady temi svymi spotrebami potvrzujes spis to, co pise Dusan, nez ze bys tomu odporoval. Pri lehke noze mimo mesto to pojede slusne, ale na dalnici je to dost krize, nemyslis? Ze 1.2 74 kW zere 8.3 litru pri 140 km/h je malo?

Me zere auto po D1 ve ctyrech lidech s prazdnym kufrem to stejne, ale bavime se tady o aute s dvojnasobnym objemem a temer dvojnasobnym vykonem. Pri 130 km/h tacho jde spotreba pod 8 (8 rovnych v konfiguraci 4 lidi, narvany kufr a rakev na strese). Nekdo, kdo jezdi hodne po dalnici bude asi zklaman, kdyz zjisti, ze jeho auto s miniaturnim objemem zere tolik, co dvakrat tak velka atmosfera (a to nemluvim o tom, v cem bych radsi na dalnici sedel, jestli v nakupni tasce nebo stredni tride).

Jinak k veci - modra je hezci, sedostribrnou lip prodas. Jestli ti nejde o vykon (a to zjevne nejde), ber slabsi verzi. Pro beznou jizdu to nepoznas a slapat na to zda se nehodlas. Pri te bezne jizde je pritom pravdepodobne, ze to bude zrat min.
Skyline
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Goggy 22. 4. 2008 11:07

Skyline: no zase takovej rozdil to neni, vzhledem k tomu ze 1.6 75kW taky nema problem jezdit okolo 8mi litru ve 140ti.
Neaktivní
Pro kontakt použijte ICQ.
Goggy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dusan 22. 4. 2008 11:10

Goggy píše:http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&power_s=103&power_e=103
Spotreby 1.4 TSI 103kW v golfu, od 6.5 do 11 litru /100km

http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... ower_e=110
Spotreby 2.0 FSI 110kW v golfu, od 7.3 do 13.5 litru /100km, jeden tam udelal 5.7 :)


Nevadi ti malinko, ze ve vyberu udajnych 2.0 FSI 110kW mas prevazne 1.8Tcka a dokonce i nekolik 2.3V5? :mrgreen: Ja jenom, ze opravdovy rozsah 2.0FSI je 7.99 - 10.4 (mimochodem nejvetsi spotreby jsou vyhradne dosahovany "uspornymi" turbitky 1.8T) a u 1.4TSI 6.5 - 11.2. Bohuzel skutecnych 2.0FSI je na spritmonitor jenom patnact, coz ze statistickeho hlediska neni uplne idealni.
Auto: Infiniti M37s
AV: Onkyo 805, Sony VPL-HW55ES, HTPC
Mob: Galaxy S8+
Dusan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Honza_L 22. 4. 2008 11:10

Vzal bych slabší TSI. Diskuse o spotřebě jsou o ničem, protože ta primárně zavisí na stylu jízdy. S turbomotorem se dá jezdit extrémně úsporně i extrémně neúsporně. Úsporná jízda je ale kvůli šestirychlostní převodovce a většímu kroutícímu momentu v nižších otáčkách snažší nežli u stejně výkonné atmosféry.
Honza_L
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Goggy 22. 4. 2008 11:13

Dusan: Toho jsem si nevsiml, ooo opet jsem se ztrapnil :D Tak jako tak to ale ukazuje ze ze vzorku 15ti ridicu zere TSI v maximu stejne jako FSI, a dokaze jet za min...

Skyline: vysoka spotreba na dalnici neni kvuli turbu, ale kvuli nedostatecnymu vykonu, viz. podobna spotreba 1.2 turbo a 1.6 atmosfery, obe zerou jak utrhnuty ze retezu, protoze maji jen 75kW.
Neaktivní
Pro kontakt použijte ICQ.
Goggy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod DoubleSix 22. 4. 2008 11:19

Skyline : ona 1.6 o stejném výkonu při 140 km/h na dálnici žere +/- stejně.

Pokud vezmu ten Golf Variant 1.4 TSI, tak já se se svojí OII 2.0 FSI na spotřebu 6,1 nedostal a na cestu do Zlína jsem spotřeboval kolem 7,5 litru na sto. ;-) a to jsem to hooodně šetřil

Nesmíš zapomínat na výkon motoru. Je jasný, že motor s výkonem 200 koní nepotřebuje moc velké otáčky, aby udržel auto na dálnici na 140km/h, tudíž to ani moc nežere. Takže porovnání s motůrkem o výkonu 74kW trochu pokulhává.
DoubleSix
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jarka 22. 4. 2008 11:22

Dusan píše:VW Golf 1.4TSI 103kW pohotovostni hmotnost 1262kg.
VW Golf 2.0FSI 110kW pohotovostni hmotnost 1242kg.


Tak to si mě dostal, to sem nečekal. Ale fakt to tak je, radši sem se ještě kouknul na web VW.... V tom případě by to u mě asi vyhrála 2.0FSI, ale nic to nemění na lepší účinnosti motorů s turbem.
jarka
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod DoubleSix 22. 4. 2008 11:24

Dusan píše:
DoubleSix píše:Dusan : podívej se výše, kde uvádím spotřeby takových dvou "turbítek" a schválně znovu zvaž tvrzení, jestli jejich spotřeba je nepříznivá.


Nevim kde si ty cisla vzal, pri jakem rezimu, jak je to vypovidajici. To co clovek potkava z jinych zdroju neni tak pozitivni, viz i mistni diskuse vlastniku techle turbopsouku.
Jsou to testy z auto.cz. Ano, hodně záleží na stylu jízdy a tak někdo s jedním motorem umí jet za 6,5l a jiný za 11, viz spritmonitor.de. Takže kde je pravda? Mezi sedadlem a pedálem.

Jak jsem zmínil, malé oturbené motory nemám v lásce, ale se spotřebou na tom nejsou tak špatně, jak to líčíš. Je jasné, že Clio s výkonem 100 koní není auto na dálniční přesuny rychlostí 180 km/h, takhle se na to musíš dívat. Na dálniční přesun je BMW 335i s dvěma turby, kapišto? :mrgreen:
DoubleSix
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod CyberVic 22. 4. 2008 11:44

Ja bych rozhodne priplatil za 140k, hlavne z duvodu, a ted se muzu plest, ze 103kW TSI je Twincharger, tedy kombinace kompresor+turbo, kdezto 120k je pouze turbo. Malej moturek dopovanej pouze turbem bych nedal, ale ten kompresor tam dole dela divy. Mam verzi 170k v Touranu, a ten motor je pocitove silnejsi nez 1,8T 180k v O1 RS, daleko kultivovanejsi, krasnej linearni zatah, bez der, bez kopancu. Jak se bude chovat 1,4TSI pouze s Turbem jen predpokladam, ale bude to pekne nevychovanej moturek, do mesta nic moc...
VW Sharan Highline 2.0TDI 125kW DSG
VW Tiguan 4M Sport&Style 2.0TDI 103kW DSG
CyberVic
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Skyline 22. 4. 2008 11:51

Goggy: takze kdyz ta 1.2 bude mit 190 koni, pojede konecne usporneji? To myslis vazne?
A kdyz sam rikas, ze 1.2 turbo zere tolik, co 1.6 atmosfera se stejnym vykonem, co konkretne je tedy tak uzasneho na tom mit maly turbo misto vetsi atmosfery? Nizky hodnoty CO2 v technicaku a slastny usmev ekotetoristy?

DoublSix: prave, ze nepokulhava, ale jasne ukazuje, ze spotreba 1.2 TCE neni nijak zazracna (na dalnici). Ze neni Clio primarne auto na dalnici je sice pekna uvaha, ale staci se na te dalnici divat kolem sebe, abys videl, jaka je realita. Ja jel po dalnici naposled o vikendu a mala auta typu Fabie jasne prevazovala nad vetsimi auty. 335i jsem nepotkal ani jedno.
Skyline
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Goggy 22. 4. 2008 11:56

Skyline: nizsi dosazitelna prumerna spotreba.
Neaktivní
Pro kontakt použijte ICQ.
Goggy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Skyline 22. 4. 2008 12:00

Goggy: odpoved na prvni otazku prosim.

Ad odpoved na druhou - coz je ovsem zavisle na tom, kde se s autem jezdi a nemusi byt v zadnem pripade pravda. Viz spritmonitor.
Skyline
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Goggy 22. 4. 2008 12:04

Skyline: ano, koukni se na spritmonitor.. Maximalni spotreba je oproti stejne vykonny atmosfere stejna (bavim se o prumerny maximalni, ne o tom ze to na okruhu bude misto 20ti litru zrat 30), ale ma priblizne o litr nizsi minimalni spotrebu.

A ano, kdyby ta 1.2 mela 190 koni a k tomu vhodny zprevodovani, tak bude na dalnici uspornejsi.
Neaktivní
Pro kontakt použijte ICQ.
Goggy
Inventář
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků