1,4 TSI 122k alebo 1,4 TSI 140k

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod jarka 22. 4. 2008 10:34

Primárním účelem turba je využití energie výfukových plýnu, které jinak bez užitku odejdou výfukem, což v ustálených režimech zlepšuje účinnost motoru (z tohoto důvodu staví VW TSI motory). Zkus: http://news.auto.cz/technika/preplnovani-1-dil-teorie-mechanicke-preplnovani.html, poměrně zajimavé počtení.
jarka
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Dusan 22. 4. 2008 10:36

Goggy píše:... a nizsi spotrebu mimo mesto pri klidny jizde...


... rychlosti kolem devadesati v hodine.
Auto: Infiniti M37s
AV: Onkyo 805, Sony VPL-HW55ES, HTPC
Mob: Galaxy S8+
Dusan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Goggy 22. 4. 2008 10:37

Dusan: ano, na sestku to pri tech 2500ot ve 100kmh bude jiste zrat jako tank :D
Neaktivní
Pro kontakt použijte ICQ.
Goggy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dusan 22. 4. 2008 10:38

DoubleSix píše:Dusan : podívej se výše, kde uvádím spotřeby takových dvou "turbítek" a schválně znovu zvaž tvrzení, jestli jejich spotřeba je nepříznivá.


Nevim kde si ty cisla vzal, pri jakem rezimu, jak je to vypovidajici. To co clovek potkava z jinych zdroju neni tak pozitivni, viz i mistni diskuse vlastniku techle turbopsouku.
Auto: Infiniti M37s
AV: Onkyo 805, Sony VPL-HW55ES, HTPC
Mob: Galaxy S8+
Dusan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dusan 22. 4. 2008 10:39

Goggy píše:Dusan: ano, na sestku to pri tech 2500ot ve 100kmh bude jiste zrat jako tank :D


Super, akorar ze stovkou se jezdi dneska mozna tak k babicce na navstevu pri ceste z "*****" do "Vysnich Prdu". :mrgreen:
Auto: Infiniti M37s
AV: Onkyo 805, Sony VPL-HW55ES, HTPC
Mob: Galaxy S8+
Dusan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Deli 22. 4. 2008 10:42

Dusan píše:"*****"

:mrgreen:
- You’re disturbing my oboe practice.
- You don’t play the oboe.
- I could play the oboe.
8)
Deli
Bronzový avatar roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod HondaMan 22. 4. 2008 10:42

Goggy píše:Proste bude zrat jako stejne vykonnej dvoulitr, ale bude mit prijemnejsi prubeh TM a nizsi spotrebu mimo mesto pri klidny jizde...

IMHO je ma jízdu příjemnější atmosféra :-)
"He who sacrifices freedom for security deserves neither." Benjamin Franklin
HondaMan
Řezník Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Goggy 22. 4. 2008 10:43

Tak pokud nedokazes pochopit, ze to majitel pravdepodobne nema na blbnuti na okreskach v rozmezi 4-7000ot, ale spis jako nahradu za atmosferickou 1.8, tak dalsi diskuze asi nema cenu... Ano, turbo motor bude mit vetsi spotrebu pri jizde ve meste a pri vysokych rychlostech na dalnici, a vyrazne vyssi pri vyuziti plneho potencialu motoru, v porovnani s atmosferou. Na druhou stranu ma nizsi povinne ruceni, sestistupnovou prevodovku, prijemnejsi prubeh vykonu a schopnost dosahnout pri 'svizne' jizde nizsi spotreby.

Honda man: zalezi na tom jaka atmosfera, kdyz se ale kouknes na prubeh tm u 1.4 TFSI, priblizuje se to sestivalcum, popr. ctyrvalcum s objemem nad 2 litry
Neaktivní
Pro kontakt použijte ICQ.
Goggy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dusan 22. 4. 2008 10:44

jarka píše:Primárním účelem turba je využití energie výfukových plýnu, které jinak bez užitku odejdou výfukem, což v ustálených režimech zlepšuje účinnost motoru (z tohoto důvodu staví VW TSI motory). Zkus: http://news.auto.cz/technika/preplnovani-1-dil-teorie-mechanicke-preplnovani.html, poměrně zajimavé počtení.


To je sice hezka teorie, ale pak si clovek sedne do usporneho klasickeho 1.8T od VW Group ci novejsich 1.4Tcek, trosinku s tim "ustalene" zabejci a najednou tam zacnou naskakovat cislicka dvacet plus, ktere nejenom ze jsem nikdy nevidel v dobach sveho dvoulitru s podobnym vykonem, ale nevidam je ani na svem archaickem "rozezranem" sestivalci. A bavime-li se o opravdu modernich motorech, tak ani na dnesnich novejsich sestivalech s vykonem k 250PS.
A nebo extremni pripad vysoce preplnovana japonska zavodni turbitka, ktera maji sice vykon srovnatelny s osmivalcem, ale spotrebu klidne pres padesat litru s cimz ze pod dvacet se skoro neda a to by ten dvakrat velky atmosfericky osmival zvladal jen s dirou v nadrzi.
Proste jak zacnes hodne foukat, tak spotreba stoupa k nadoblacnym vysinam bez ohledu na teoreticke vyssi efektivity.
Auto: Infiniti M37s
AV: Onkyo 805, Sony VPL-HW55ES, HTPC
Mob: Galaxy S8+
Dusan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Petr1968 22. 4. 2008 10:45

Goggy píše:Tak pokud nedokazes pochopit, ze to majitel pravdepodobne nema na blbnuti na okreskach v rozmezi 4-7000ot, ale spis jako nahradu za atmosferickou 1.8, tak dalsi diskuze asi nema cenu... Ano, turbo motor bude mit vetsi spotrebu pri jizde ve meste a pri vysokych rychlostech na dalnici, a vyrazne vyssi pri vyuziti plneho potencialu motoru, v porovnani s atmosferou. Na druhou stranu ma nizsi povinne ruceni, sestistupnovou prevodovku, prijemnejsi prubeh vykonu a schopnost dosahnout pri 'svizne' jizde nizsi spotreby.

:tleskani :tleskani :tleskani :tleskani :tleskani :tleskani až na tu diakritiku :hm SMS generace :D
Smrt je pouhý okamžik, kdežto hanba trvá navěky.
Petr1968
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dusan 22. 4. 2008 10:47

Goggy píše:Tak pokud nedokazes pochopit, ze to majitel pravdepodobne nema na blbnuti na okreskach v rozmezi 4-7000ot, ale spis jako nahradu za atmosferickou 1.8, tak dalsi diskuze asi nema cenu... Ano, turbo motor bude mit vetsi spotrebu pri jizde ve meste a pri vysokych rychlostech na dalnici, a vyrazne vyssi pri vyuziti plneho potencialu motoru, v porovnani s atmosferou. Na druhou stranu ma nizsi povinne ruceni, sestistupnovou prevodovku, prijemnejsi prubeh vykonu a schopnost dosahnout pri 'svizne' jizde nizsi spotreby.

Honda man: zalezi na tom jaka atmosfera, kdyz se ale kouknes na prubeh tm u 1.4 TFSI, priblizuje se to sestivalcum, popr. ctyrvalcum s objemem nad 2 litry


Sorry, ale pokud argumentujes povinnym rucenim, tak ta dalsi diskuse je asi opravdu problematicka.
To co jsem chtel rici, ze u malych turbitek (nezamenovat s dvoulitrovymi turby) jsou "vysoke rychlosti na dalnici" v rozmezi zcela bezne vyuzivanych rychlosti normalnimi ridici (tj. ne mnou).
Jo a sestistupnovou prevodovku ma spousta automobilek i k dvoulitrovym atmosferam, namatkou Honda, Mazda ci Renault nebo castecne i Peugeot (k 2.2 16V).
Auto: Infiniti M37s
AV: Onkyo 805, Sony VPL-HW55ES, HTPC
Mob: Galaxy S8+
Dusan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Goggy 22. 4. 2008 10:47

Petr: nemam nainstalovanou ceskou klavesnici ;)

Jiste ze pri jizde na maximu bude mit turbomotor vyssi spotrebu nez atmosfera, ale pro bezne jezdeni se mi zda 230N.m v rozmezi 1500(!) az 4000(!) ot/min daleko prijemnejsi.
Neaktivní
Pro kontakt použijte ICQ.
Goggy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Petr1968 22. 4. 2008 10:47

Nejlepší je atmosféra + mechanický připojitelný kompresor. Jako MADD MAX :D :D :D :D Goggy: Tož soráč 8-)
Smrt je pouhý okamžik, kdežto hanba trvá navěky.
Petr1968
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Goggy 22. 4. 2008 10:52

http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... ower_e=103
Spotreby 1.4 TSI 103kW v golfu, od 6.5 do 11 litru /100km

http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... ower_e=110
Spotreby 2.0 FSI 110kW v golfu, od 7.3 do 13.5 litru /100km, jeden tam udelal 5.7 :)
Neaktivní
Pro kontakt použijte ICQ.
Goggy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jarka 22. 4. 2008 10:58

Dusan píše:.....Proste jak zacnes hodne foukat, tak spotreba stoupa k nadoblacnym vysinam bez ohledu na teoreticke vyssi efektivity.


Proto sem výše psal při ustáleném režimu (ustálených režimů je při sportovní jízdě jako šafránu). Je to pouze reakce na tvé tvrzení, že při rychlosti 130+ je spotřeba těchto motorů nad 10l. Turbo je prostě daleko náchylnější na styl jízdy, toť vše.

PS: mě jsou zase malý turbomotory poměrně sympatický, hlavně kvůli malý hmotnosti na daný výkon.
jarka
Pozorovatel

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků