1,4 TSI 122k alebo 1,4 TSI 140k

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod enti 22. 4. 2008 08:29

No uz mi zostalo rozhodnut sa iba medzi dvoma polozkami. Takze este prosim o radu:

Motor 1,4 TSI 122k alebo 1,4 TSI 140k???
Cenovy rozdiel je 18tisic SK. Podla parametrov ma 140k verzia o liter vacsiu spotrebu v meste. Viete mi poradit do ktoreho ist???Brat 122k alebo 140k drahsiu s vacsou spotrebou. Aj ked predajca mi tvrdi ze spotrebe je rovnaka neverim tomu lebo papiere pisu trosku inak. Na 122k verzii udavaju 8l na mesto a na 140k 9l na mesto...hmm..ma niekto skusenosti.

No a druha vec je ze aku farbu obe sa mi pacia...Kolesa su tam 17tky Siena...a kedze su v podstate zadarmo tak mi stacia:)

Obrázek

Obrázek
enti
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Dusan 22. 4. 2008 08:37

Pokud resis spotrebu, kterou evidentne resis a jezdis nekde jinde nez v tom meste a mezi obcemi na okrsce, tak se vyhni obou temto motorum nebo splaces nad vydelkem. Nekdo kdo resi jestli po meste jezdi za osm nebo devet bude mit asi mirny problem s tim drandit na dalnici pres deset. :hm
Auto: Infiniti M37s
AV: Onkyo 805, Sony VPL-HW55ES, HTPC
Mob: Galaxy S8+
Dusan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod m4lcolm 22. 4. 2008 09:06

dušane, všichni nejezdí po dálnici permanentně 200+ 8-P
m4lcolm
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod Deli 22. 4. 2008 09:07

šedá je hezčí :) a bral bych 140k, IHMO ten rozdíl ve spotřebě nebude tak velký a 18k je 18k, že? :-D
- You’re disturbing my oboe practice.
- You don’t play the oboe.
- I could play the oboe.
8)
Deli
Bronzový avatar roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dusan 22. 4. 2008 09:10

m4lcolm píše:dušane, všichni nejezdí po dálnici permanentně 200+ 8-P


O dvoustovce tady nikdo nemluvi, koneckoncu je to jenom Golf. Nicmene kdyz si clovek projde serioznejsi testy techle malych turbitek, tak se stale opakuje jeden pattern a sice idealni rychlost z hlediska rozumne spotreby je 100 maximalne 120km/hod, 130 a cokoliv pres uz znamena spotrebu kolem tech deseti litru pripadne i pres. Takze zadna dvoustovka, ale standardni rychlost po dalnici (tj. v nasich podminkach plus minus stopade) uz je problem.
Samozrejme spouste lidi to nemusi vadit, protoze spotrebu neresi, ale pokud tu nekdo argumentuje deviti litry ve meste, tak by mu to mozna mohlo trochu zkrizit plany na laciny provoz.
Auto: Infiniti M37s
AV: Onkyo 805, Sony VPL-HW55ES, HTPC
Mob: Galaxy S8+
Dusan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jarka 22. 4. 2008 09:21

Dusan píše:.....sice idealni rychlost z hlediska rozumne spotreby je 100 maximalne 120km/hod, 130 a cokoliv pres uz znamena spotrebu kolem tech deseti litru pripadne i pres........


Chceš tady tvrdit, že to má při 130 větší spotřebu než htp :-D ??? To mi přijde jako trochu nesmysl, nebo asi soudruzi někde udělali chybu.
jarka
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Dusan 22. 4. 2008 09:30

Nerad bych tu resil HTP, coz neni uplne typicka motorace se kterou bych se premistoval, ale slysel jsem ze HTP umi na dalnici i vyrazne pres deset.
Auto: Infiniti M37s
AV: Onkyo 805, Sony VPL-HW55ES, HTPC
Mob: Galaxy S8+
Dusan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod DoubleSix 22. 4. 2008 09:42

Dusan : nevím, kde bereš ta čísla o spotřebě. :hm

Test Renault Clio 1.2 TCE - 74 kW / 145 Nm. Spotřeba během testu vyšla 6,8 l. Spotřeba na dálnici při 140 km/h byla 8,3 l. Jízda mimo město znamenala 5,8-6,2 l.

VW Golf Variant 1.4 TSI - 103 kW / 220 Nm. Spotřeba při jízdě z Prahy do Zlína byla 6,1 l. Při překračování limitů (90 a 130 km/h) a vytáčení motoru do vyšších otáček se pak spotřeba pohybovala kolem 9l.
DoubleSix
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod DoubleSix 22. 4. 2008 09:44

Dusan : ještě bych chtěl podotknout, že nejsem příznivcem přeplňovaných motorů a do Golfa bych raději bral 1.6 nebo 1.6 FSI než ta TSI.
DoubleSix
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod m4lcolm 22. 4. 2008 09:47

Kupte si golfa s osmnáctistovkou od hondy a máte vystaráno :-D
m4lcolm
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod jarka 22. 4. 2008 09:53

Htp sem použil jako populární příklad. Hlavní výhodou turbomotorů při ustálené rychlosti je právě jejich účinnost (proto tam je to turbo :-) ). Z tohoto pohledu mi ta spotřeba co si uvedl přijde trochu nesmyslná - zas takový hlupáci asi u VW nebudou.
jarka
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Dusan 22. 4. 2008 10:10

Ucel turbomotoru je trosku jiny. Je to vlastne takovy vykon on demand. Princip je v tom, ze bezny ridic vyuziva plny potencial motoru jen zridkakdy, ale u beznych atmosfer ho vlastne plati po celou doby zvysenou spotrebou. Turbo je zpusob jak udelat motor mensiho objemu, ktery kdyz nebude vyuzivan bude mit spotrebu jako stejne velka (mala) atmosfera, ale v pripade potreby tam bude ten vykon navic. Protoze vsak nic neni zadarmo (to by se jinak delaly jenom turba), tak pro zmenu pro vyuzivani potencialu motoru je spotreba vyssi nez u stejne silne atmosfery vetsiho objemu.
Tohle vyborne fungovalo u klasickych turbicek typu 2.3t nebo 2.0t pripadne u klidnejsich ridicu i o 1.8T, ktere normalne jezdily za rozumnou spotrebu srovnatelnou s dvoulitrovou atmosferou a pritom tam bylo pro Strycka Prihodu schovano az dveste plus koni pod kapotou.
Jenze v posledni dobe prisla marketingove ekologicka manie uprednostnujici ciste teoreticka cisla vyrobena za laboratornich podminek zastaralymi metodami a tak se objevily nove obludky majici miniaturni motorecky vybavene turbem. To samozrejme rusi puvodni princip zridkakdy vyuzivaneho vykonu na vyzadani, protoze pri jizde na dalnici musi turbo foukat ze vsech sil, aby se jelo rozumnou rychlosti. Spotreba pak ovsem neni zrovna prizniva.
Auto: Infiniti M37s
AV: Onkyo 805, Sony VPL-HW55ES, HTPC
Mob: Galaxy S8+
Dusan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod DoubleSix 22. 4. 2008 10:21

Dusan píše:Spotreba pak ovsem neni zrovna prizniva.
Dusan : podívej se výše, kde uvádím spotřeby takových dvou "turbítek" a schválně znovu zvaž tvrzení, jestli jejich spotřeba je nepříznivá.
DoubleSix
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Goggy 22. 4. 2008 10:22

Bral bych modrou, a 140k

Pochybuju ze to bude pri 130ti zrat 10 litru, spis tak 8. Ve meste 8-10 podle toho co to je za 'mesto'.

Proste bude zrat jako stejne vykonnej dvoulitr, ale bude mit prijemnejsi prubeh TM a nizsi spotrebu mimo mesto pri klidny jizde...
Neaktivní
Pro kontakt použijte ICQ.
Goggy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Petr1968 22. 4. 2008 10:31

Co třeba 1,3 55koní?? 8-D
Smrt je pouhý okamžik, kdežto hanba trvá navěky.
Petr1968
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků