Peugeot 106 X Renault clio X Fiat punto

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod S-Tony 14. 4. 2008 19:26

Zdravím,
chci si koupit nějaké auto na levné pojíždění s motorem max 1,1. Chci investovat částku okolo 40 tisíc kč. A nabízí se mi tyhle auta "Peugeot 106 X Renault clio X Fiat punto"
Co je lepší koupit? Nebo případně doporučte jiné auto do 40 tisíc s nízkou spotřebou.
Dík
Když se smíříte s tím, že život už nic nového nepřinese, tak teprve to je ten okamžik, kdy všechno důležité teprve začíná...
S-Tony
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Goggy 14. 4. 2008 19:30

Ani s jednim z nich neprohloupis. Jeste se koukni na Saxo.

/edit pardon, Saxo se za tu cenu nesezene, jedine AX, a to uz radsi tu 106.

+ Opel Corsa
Neaktivní
Pro kontakt použijte ICQ.
Goggy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod RRAAFF 14. 4. 2008 19:49

Kamarád má Peugeot 106 1,4D a nestěžuje si, jel jsem v tom a vpředu solidní prostor a pohodlný. Na to jaký je to malinký auto to není špatný. Ta 1,1 bude taky dobrou volbou.
Z Peugeotů ještě 205, ale ta je starší.

Pak třeba již uvedená Corsa třeba s motorem 1,2 8V má bývalá přítelkyně (teda aspoň to měli dlouho). Má to sice jen 33kw, takže to nebude drak, ale bylo to spolehlivý.
Jinak max 1,1 proč? Jestli kvůli povinnýmu, tak to máš do 1350ccm.
Fabia 3 Combi 1,0 TSI 6MP Style MY21 - blind spot, adaptivní tempomat, care connect, DAB, parksystem P/Z...
Ex.Fabia 3 Combi 1,0 TSI DSG Style + 2x Škoda Rapid FL 1,0TSI ambition

Opel Vectra B 1.8 16V CD sedan 306000km
RRAAFF
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod S-Tony 14. 4. 2008 20:38

Max 1,1 protože chci co nejnižsí spotřebu. Tedy okolo 4 l / 100 km. Potřebuju totiž aby to bylo levnější než jezdit autobusem. Jinak bych si to nekupoval. Nákup vozu se musí vyplatit :-)
Když se smíříte s tím, že život už nic nového nepřinese, tak teprve to je ten okamžik, kdy všechno důležité teprve začíná...
S-Tony
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod RRAAFF 14. 4. 2008 21:04

Tak okolo 4 litrů bude myslím problém i s tou 1,1 a spol. Nebo koupit starší auto s menším objemem tak za 15tisíc tam hodit LPG a to už bude cenově přijatelný. A nebo diesela.

Vody tady měl P106 1,0litru, ale pochybuju, že jezdil za 4litry.
Fabia 3 Combi 1,0 TSI 6MP Style MY21 - blind spot, adaptivní tempomat, care connect, DAB, parksystem P/Z...
Ex.Fabia 3 Combi 1,0 TSI DSG Style + 2x Škoda Rapid FL 1,0TSI ambition

Opel Vectra B 1.8 16V CD sedan 306000km
RRAAFF
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vody 14. 4. 2008 21:30

No měl jsem 1.0 37kw, když jsem jezdil tak abych nezdržoval provoz tak ve městě si to bralo do sedmi, mimo město pak do 6. Ale 4 litry to opravdu žrát nebude. Taková 1.1 44kw žere podobně jako ta 1.0 protože se nemusí tak vytáčet a do kopce to má lepší zátah. Jedinej motor co umí jet do 4 litru je nafta 1.5D, tak je hlavně spolehlivá. 1.4D bych se vyhnul, prý moc nevydržela a proto se taky přestala dělat a nahradil ji 1.5D
O spotřebě Clia- kamoš má 1.2 43kw a taky po meště nejezdí pod 7 litrů. Punto 1.2 to samý. Mimo město snad těch šest bude....
MB W202 C200 100KW
Vody
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vody 14. 4. 2008 21:32

MB W202 C200 100KW
Vody
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Goggy 14. 4. 2008 21:36

Co neco s 1.6D, treba golf II v super stavu za tu cenu? :) Jinak podle toho co jezdis je dost mozny ze 1.2-1.5 budou mit lepsi spotrebu nez litrovy moturky.
Neaktivní
Pro kontakt použijte ICQ.
Goggy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod S-Tony 14. 4. 2008 21:38

Tak jaký mají ty auta 1.1 smysl když to žere jak 1,3 felicie a podobně? Tak to kašlu. Mít šunku a ještě aby to žralo i tak 7 litrů tak to je nonsence. S tím 1,5 D to jsem nevěděl že to může žrát míň. A plyn nemůžu mít, protože potřebuju zavazadlový prostor se sklápecímí sedadly do kupy. Dík za tipy. vůbec se v tom nevyznám.
Když se smíříte s tím, že život už nic nového nepřinese, tak teprve to je ten okamžik, kdy všechno důležité teprve začíná...
S-Tony
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Goggy 14. 4. 2008 21:42

Podle jednoho zdejsiho uzvatele neni problem se s 1.6 D dostat na 5 litru. Nizko objemovy benziny zerou malo jen pri klidny jizde po okresce a ve meste, pri jakkoli razantnejsi jizde nebo ve meste se rozdil mezi 1.0 a 1.3 smazava.. Dejme tomu ze se s 1.0 na okresce dostanes na 5.5 litru, s 1.3 na 6, ve meste na 6 a 7, vazne to moc ceny nema. Jestli chces spolehlivy auto na levny denni jezdeni a nejezdis jen kratky trasy po meste, vem nejakej atmosferickej (bez turba) diesel.

Navic se spis koukej na stav jednotlivejch aut, je lepsi koupit auto s vetsim motorem, na ktery ale sezenes dily za par stovek (dejme tomu tu Corsu 1.2 benzin), nez koupit neco co bude zrat o 1/2 litru min ale za dily das vic...
Neaktivní
Pro kontakt použijte ICQ.
Goggy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod KubaPa 14. 4. 2008 22:08

S-Tony píše:Max 1,1 protože chci co nejnižsí spotřebu. Tedy okolo 4 l / 100 km. Potřebuju totiž aby to bylo levnější než jezdit autobusem. Jinak bych si to nekupoval. Nákup vozu se musí vyplatit :-)
Tak jezdi autobusem - aby bylo auto levnější, potřebuješ často jezdit dost specifickou trasu a nebo musí být tvůj čas drahej a nebo musíš jezdit ve víc lidech.
KubaPa
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Goggy 14. 4. 2008 22:08

Nebo se ti nesmi rano chtit cekat v zime na bus co jede pozde a potom si od nekoho nechat chrchlat do obliceje :)
Neaktivní
Pro kontakt použijte ICQ.
Goggy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod S-Tony 14. 4. 2008 22:09

Tak dejme tomu, že bych chtěl nějakou tu 1,5 az 1,6 D. Na které auta jsou levné součástky?
No jezdit busem je cenově jako mít auto se spotřebou 6,5 l / 100. Takže když ten diesel bude žrát okolo 5,5 l tak to bude OK.
Za 24 km co jezdím busem tam a zpět po mně chtějí 64 kč. No a autem by to stálo 44 Kč (tím dieslem)
Naposledy upravil S-Tony dne 14. 4. 2008 22:15, celkově upraveno 1
Když se smíříte s tím, že život už nic nového nepřinese, tak teprve to je ten okamžik, kdy všechno důležité teprve začíná...
S-Tony
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Goggy 14. 4. 2008 22:14

Golf II, ale ten uz je celkem dost stary (pravdepodobne bys nasel okolu roku 88) - zase by ti 15 000 zbylo na opravy a naftu :)

Punto 1.7D, peugeot 1.6D, Corsa 1.5D... nejspis bych bral Corsu 1.2/1.5D
Neaktivní
Pro kontakt použijte ICQ.
Goggy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod m4lcolm 14. 4. 2008 22:17

Saxo/106 1.5D
m4lcolm
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod Petr1968 14. 4. 2008 22:18

Když člověk nemá prachy ,tak koupit starý nafťák to je opravdu výhra. 8-D 8-D 8-D
Smrt je pouhý okamžik, kdežto hanba trvá navěky.
Petr1968
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Goggy 14. 4. 2008 22:19

S-Tony... a spocital sis to spravne? :)

Sada pneumatik - 5 000 Kc kazdejch 30 000 Km
Olej, Filtry - 3 000 Kc / 15 000 Km
Desticky - 800 Kc / 30 000 Km
Nahodny opravy - dejme tomu 1 000 - 5 000 za rok.
Povinne ruceni - cca 3 000 Kc / 6 mesicu

A to je bez nejakejch vetsich oprav...
Neaktivní
Pro kontakt použijte ICQ.
Goggy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Petr1968 14. 4. 2008 22:20

Nafta (stará) = potíže
Smrt je pouhý okamžik, kdežto hanba trvá navěky.
Petr1968
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Goggy 14. 4. 2008 22:21

Petr: jaky? Chtel bys radsi 1.2 s 180tkm nebo 1.6 dieselovou atmosferu s 180tkm? Mozna vetsi zatez na predni naprave, ale pochybuju ze to bude extremni problem pri najezdu 15 000km/rok
Neaktivní
Pro kontakt použijte ICQ.
Goggy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Petr1968 14. 4. 2008 22:23

Raději benzín,
Smrt je pouhý okamžik, kdežto hanba trvá navěky.
Petr1968
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Goggy 14. 4. 2008 22:25

Tak at se rozhodne sam, ja bych se z vyberu priklanel ke Corse 1.2 / 1.5D, u aut v tyhle cenovy kategorii je hlavne potreba nekoukat na kilometry, ale na stav.. Kdyz najdes 1.2 v super stavu, bude to lepsi koupe nez utrapena 1.5D ktera ti potom usetri litr na 100km (to je pro tebe cca 15Kc za jizdu tam a zpet), nez se rozpadne.
Neaktivní
Pro kontakt použijte ICQ.
Goggy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod m4lcolm 14. 4. 2008 22:29

Goggy píše:Sada pneumatik - 5 000 Kc kazdejch 30 000 Km

Pokud bude jezdit s mozkem, najede na jedny gumy i víc než dvojnásobek.
m4lcolm
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod Petr1968 14. 4. 2008 22:30

Nikdo s mozkem nekoupí starou naftu 8-)
Naposledy upravil Petr1968 dne 14. 4. 2008 22:44, celkově upraveno 1
Smrt je pouhý okamžik, kdežto hanba trvá navěky.
Petr1968
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Goggy 14. 4. 2008 22:31

Malcom: pocital jsem vcetne zimnich :)
Neaktivní
Pro kontakt použijte ICQ.
Goggy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod KubaPa 14. 4. 2008 22:43

Goggy píše:Nebo se ti nesmi rano chtit cekat v zime na bus co jede pozde a potom si od nekoho nechat chrchlat do obliceje :)
To už je jiná věc, mluvili jsme o ceně a tam si stojím za tím, co jsem psal...
KubaPa
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod KubaPa 14. 4. 2008 22:48

S-Tony píše:Tak dejme tomu, že bych chtěl nějakou tu 1,5 az 1,6 D. Na které auta jsou levné součástky?
No jezdit busem je cenově jako mít auto se spotřebou 6,5 l / 100. Takže když ten diesel bude žrát okolo 5,5 l tak to bude OK.
Za 24 km co jezdím busem tam a zpět po mně chtějí 64 kč. No a autem by to stálo 44 Kč (tím dieslem)
No jo, jenže to počítáš jen palivo, ne? Co koupě auta, opravy, povinný ručení, každý dva roky STK a emise, gumy, olej a další spotřebák? Většinou dělaj ostatní náklady na auto víc, než palivo.
KubaPa
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Petr1968 14. 4. 2008 22:53

Koupí leštěnku,kterou majitel těsně před prodejem opravil ,aby udělal dalšímu majiteli radost :D :D :D
Smrt je pouhý okamžik, kdežto hanba trvá navěky.
Petr1968
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vody 14. 4. 2008 22:55

Goggy píše:S-Tony... a spocital sis to spravne? :)

Sada pneumatik - 5 000 Kc kazdejch 30 000 Km
Olej, Filtry - 3 000 Kc / 15 000 Km
Desticky - 800 Kc / 30 000 Km
Nahodny opravy - dejme tomu 1 000 - 5 000 za rok.
Povinne ruceni - cca 3 000 Kc / 6 mesicu

A to je bez nejakejch vetsich oprav...

:D jj to už potom je skoro jedno jestli jezdí za pět nebo za osm. Do 40 tisicí bych kupoval auto podle stavu a né podle toho kolik žere.
MB W202 C200 100KW
Vody
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vody 14. 4. 2008 22:56

Petr1968 píše:Koupí leštěnku,kterou majitel těsně před prodejem opravil ,aby udělal dalšímu majiteli radost :D :D :D

:D :D takovejch mají v áček plnej bazar, jak už bylo kdesi napsáno, auto po hodném dědouškovi který s ním jezdil pouze na trase domov-autorizovanej servis
MB W202 C200 100KW
Vody
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Petr1968 14. 4. 2008 22:56

Jak jinak :D
Smrt je pouhý okamžik, kdežto hanba trvá navěky.
Petr1968
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod dali007 14. 4. 2008 23:18

Kup si HTP, s ni se da jet klobouk pod pet :) Ale za ty prachy ji asi nesezenes :(
dali007
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod S-Tony 15. 4. 2008 19:12

Goggy píše:S-Tony... a spocital sis to spravne? :)

Sada pneumatik - 5 000 Kc kazdejch 30 000 Km
Olej, Filtry - 3 000 Kc / 15 000 Km
Desticky - 800 Kc / 30 000 Km
Nahodny opravy - dejme tomu 1 000 - 5 000 za rok.
Povinne ruceni - cca 3 000 Kc / 6 mesicu
.


No počítal jsem to a najedu asi 3500 km ročně. Takže kromě oprav a pojistky jsou ty ostatní náklady ročně minimum. Tak snad na motor 1.3 je ta pojistka menší, ne?
No jo je to na prd, ostatní roční náklady jsou vyšší než kolik utratím ročně za benzín. Když jsem to propočítal, tak se mi nejvíc vyplatí koupit nějaký 1,3 na LGP. Ale zase mít staré auto a ještě na lgp nevím, to může přinést potíže. A jak čtu tak ten starý diesel taky. Tak zase vím prd :-( Asi se na to vykašlu a koupím nějaké menší auto s motorem 1,3 na bezín a bude pokoj. Soused má 1,3 Renault Clio a reálně mu to žere 5 L/ 100 km.
Když se smíříte s tím, že život už nic nového nepřinese, tak teprve to je ten okamžik, kdy všechno důležité teprve začíná...
S-Tony
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod S-Tony 6. 5. 2008 18:41

Tak jsem oblítal desítky autobazarů a navštívil pár majitelů vozidel do 40 tisíc a jediné rozumné auto co se dalo za ty prachy koupit byla Felicie. Jinak ostatní značky byly v příšerném stavu. Prohnilé, neudržované, na první pohled vraky. Nakonec jsem sehnat jednu Felici 1.3 MPI 1997 bez LPG. Najeto 130 tisíc, první majitel, servisní knížka. Měla už nové přední blatníky, nové zadní dveře, vyměněné tlumiče a taky má už nový rozvodový řemen. Lak (tmavě zelená metalíza) je jako nový, zatím skoro bez rzi. V servise mi mechanik potvrdil výborný stav motoru, podvozku a ocenil tichý chod vozu. Jen bylo potřeba vyměnit brzdy a kotouče. Stálo to 1500 kč. Jinak je to auto v perfektním stavu. Nejlepší auto jaké jsem měl možnost za ty prachy vidět. Variant jsem měl hodně, ale vzhledem k ceně součástek, ceně za opravy, spotřebě, ceně za povinné ručení jsem okolo 40 tisíc kč nenašel lepší variantu jak Felicia 1,3 MPI.
Chápu že tohle auto nemusí všem vyhovovat. Ale já ho nepotřebuji na dálkové pracovní cesty, ale na rekreační účely do 100 km do domova a občasné popojíždění po okrese. Co se týče výbavy, tak nemá nic. Aspoň mi nebude klíma žrát benzín a neposere se mi elektrika oken a podobné hovadiny. Auto má jen motor a kastlu v dobrém stavu. V ceně byl i palubní počítač a autorádio a repro. Je sice na kazety ještě na kazety, ale těch mám doma dost a aspoň ho nikdo neukradne :-)

PETR1968:
"Koupí leštěnku,kterou majitel těsně před prodejem opravil ,aby udělal dalšímu majiteli radost "

Tak si to trefil. Jinak auto je 1500 km po povinné autorizované kontrole. Nový olej, filtry atd. Takže asi tak. 8-)
Když se smíříte s tím, že život už nic nového nepřinese, tak teprve to je ten okamžik, kdy všechno důležité teprve začíná...
S-Tony
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod From Beyond 6. 5. 2008 19:24

s-tony: felda v supr stavu s vyměněným rozvoďákem? Nemá MPi náhodou bezúdržbovej řetěz? Pak si zase rejpnu, kotouče a destičky dohromady i s prací za 1500? pokud to není azbest z polska tak dej echo, hned tam jedu
From Beyond, bordel forever
From Beyond
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod motorol 6. 5. 2008 19:58

Jasně, že má 1,3 řetěz, kterej stojí tušim cca pětikilo i s kolama. Destičky stojej pár korun. Kotouče nevim, ty jsem ještě neměnil, každopádně pokud je vymění sám tak to taky drahý nebude. Přeju ať Felda dobře slouží ;-)
motorol
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod fab532as 6. 5. 2008 20:39

chod jednoznačne do punta 1,2 ma velmi nizku spotrebu asi 7l v meste a hlavne sú nan sučiastky skoro za korunku
fab532as
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod From Beyond 6. 5. 2008 21:00

fab532as píše:chod jednoznačne do punta 1,2 ma velmi nizku spotrebu asi 7l v meste a hlavne sú nan sučiastky skoro za korunku

pokud jsem dobře pochopil tak už si koupil feldu, dokonce speciální edici s rozvodovým řemenem. Tak co mu cpeš punto, jedno auto mu snad stačí :mrgreen:
From Beyond, bordel forever
From Beyond
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod fab532as 6. 5. 2008 21:09

no kto ma všetky tie kydy čitat
fab532as
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod S-Tony 6. 5. 2008 21:12

From Beyond píše:s-tony: felda v supr stavu s vyměněným rozvoďákem? Nemá MPi náhodou bezúdržbovej řetěz? Pak si zase rejpnu, kotouče a destičky dohromady i s prací za 1500? pokud to není azbest z polska tak dej echo, hned tam jedu


Chtěl jsem říct že jede tiše a rozvodový řetěž je v super stavu. Vyměnit se samozřejmě dá. Ano destičky stojí na felici 350 kč a kotouče okolo 450 kč. S prací za 1500 kč. Proto sem si feldu koupil. Vím že jsou levné součástky a vím kdo mi udělá levný servis ;-) Je to jeden garážový profi- mechanik, na autorizovaný servis ti kašlu...... // Musíš do Bohumína
Když se smíříte s tím, že život už nic nového nepřinese, tak teprve to je ten okamžik, kdy všechno důležité teprve začíná...
S-Tony
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod From Beyond 6. 5. 2008 21:19

s-tony: já měnil taky komplet brzdy a materiál (vše od ATE) vycházel na 1600 a 300 stála práce, a to jsou velmi dobrý ceny. Jestli si koupil nějakej šunt destičky s kotoučema tak to potom jo, pak je ta cena reálná. Pak jen dobrá rada - doporučuju zjistit stav zadních brzd včetně brzdových trubek, tam jseš potom na dvojnásobné částce za opravu. Většina lidí jak tak zjišťuju si myslí že zadní bubny jsou bezúdržbový.
From Beyond, bordel forever
From Beyond
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků